radziu45 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Witam . Mam pytanie co do modułu zapłonowego FALKON . Jak ustawić położenie czujnika względem położenia tłoka , ile stopni przed GMP, czy może 0 stopni . Moduł taki jak na fotce . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Kąt wyprzedzenia zapłonu jest realizowany elektronicznie w zależności od obrotów. Magnes należy ustawić w stosunku do czujnika Halla; czyli jeśli tłok jest w górnym zwrotnym punkcie to magnes powinien znajdować się 20 - 30 stopni za czujnikiem. Może Ci to pomoże. http://falkon.cz/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 6 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Kąt wyprzedzenia zapłonu jest realizowany elektronicznie w zależności od obrotów. Magnes należy ustawić w stosunku do czujnika Halla; czyli jeśli tłok jest w górnym zwrotnym punkcie to magnes powinien znajdować się 20 - 30 stopni za czujnikiem. Może Ci to pomoże. http://falkon.cz/ Dzięki za odpowiedz . Szukałem na stronie ale tam nie ma konkretnego opisu ile stopni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafitxt Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Posiadam silnik MVVS i zapłon VALACH EMZ1 , u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu to 5 st a na piaście są dwa magnesy umiejscowione co 180 st. Czeska myśl techniczna może się różnić od chińskiej i o położenie czujnika względem tłoka trzeba zapytać posiadaczy silników ZDZ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 7 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Poczytałem na stronie FALKON I jeżeli dobrze zrozumiałem to przeskok iskry ma być w GMP . Tu jest to opisane . http://falkon.cz/se.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 witam W większości w silnikach iskra powinna pojawić się około 3,5 mm przed maksymalnym górnym położeniem tłoka . Resztę załatwia elektronika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 7 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 W przypadku zapłonu RCEXL to jest 30 stopni przed GMP przeskok iskry , a w przypadku FALKONA według tego co wyczytałem przeskok iskry ma być w GMP , chyba że translator coś pokręcił z tłumaczeniem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 raczej tak - pokręcił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 7 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 raczej tak - pokręcił Stanisław jeżeli tak twierdzisz to napisz swoją wersje . Opis jest taki . Ustawić tłok w GMP następnie nie ruszając położenia wału korbowego ustawić czujnik tak aby przeskoczyła iskra na świecy , dokręcić śruby od czujnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Ustawiam tak jak napisałeś tyle że tłok jest ustawiony około 3,5 mm przed GMP. Tę odległość mierze suwmiarką po wykręceniu świecy zapłonowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 7 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Ustawiam tak jak napisałeś tyle że tłok jest ustawiony około 3,5 mm przed GMP. Tę odległość mierze suwmiarką po wykręceniu świecy zapłonowej. Ok tylko jak tak zrobisz w silniku np. 20 cm który ma skok tłoka 25 mm to kont zapłonu wyjdzie przykładowo 5 stopni , a jak zrobisz to samo w silniku 80 cm który ma 45 mm skok tłoka to wyjdzie coś innego bo na 180 stopni obrotu wału przypada 45 mm suwu tłoka a na jeden minimetr jest 4 stopnie a w przypadku skoku 25 mm na jeden minimetr suwu tłoka przypada 7,2 stopnia . Czyli w silniku o skoku 25 mm kont zapłonu masz 25,2 stopnia a w przypadku skoku tłoka 45 mm kont zapłonu masz 14 stopni , to trochę nie tak . W przypadku zapłonów RCEXl producent podaje zapłon statycznie 30 stopni przed GMP bez względu na pojemność silnika , FALKON pokazuje obrazkową animacje ustawienia nie pisząc nic że taka pojemność tak a taka inaczej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Ustawiam tłok w GMP i przekręcając wał pod obroty silnika opuszczam tłok o tę wartość . Nigdy się nie zagłębiałem w kąty wyprzedzenia zapłonu w różnych firm .Czy to są kosiarki czy też inne dwu takty detonacja mieszanki paliwowej musi nastąpić przed GMP .Taka teoria do tej pory sprawdza się Gdzie jest umieszczony czujniki jest to widzi misie konstruktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 7 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Ustawiam tłok w GMP i przekręcając wał pod obroty silnika opuszczam tłok o tę wartość . Nigdy się nie zagłębiałem w kąty wyprzedzenia zapłonu w różnych firm .Czy to są kosiarki czy też inne dwu takty detonacja mieszanki paliwowej musi nastąpić przed GMP .Taka teoria do tej pory sprawdza się Gdzie jest umieszczony czujniki jest to widzi misie konstruktora. Wszystko się zgadza że zapłon ma nastąpić przed GMP ale to już elektronika załatwia , a samo ustawienie czujnika to już manualnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi