radek872 Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Żeby tak dobra firma popełnała proste błędy to raczej zle wyliczony srodek ciezkosci.Model opadał cz zadzierał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Żeby tak dobra firma popełnała proste błędy to raczej zle wyliczony srodek ciezkosci.Model opadał cz zadzierał ? Statecznik po oblocie wygląda tak. To identyczna sytuacja jak z Yakiem.Czekam na wagę do kątów, ale spróbuję też sposobem Daraka zminić ustawienie lotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 A jak zachowuje się model po odjeciu gazu na prostej prawidłowo powinien lekko opadać jak jest u Ciebie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 A jak zachowuje się model po odjeciu gazu na prostej prawidłowo powinien lekko opadać jak jest u Ciebie ? I dokładanie jest tak jak trzeba. Mam wrażenie ,że teoria Darka chyba się i tu sprawdzi.Nie mam specjalnej wagi, ale dokonałem pomiarów inaczej.Wypoziomowałem model a nastepnie zmierzyłem odległości od poziomicy na początku skrzydła w środku natarcia i na środku spływu - śą równe. To samo powtórzyłem z statecznikiem - odległości też równe.Skrzydło i statecznik są więc umieszczone równo względem kadłuba i względem siebie.Lotka na końcu skrzydła obserwowana z dalszej odległości wygląda jakby "zadzierała" lekko w górę, choć przy kadłubie jest równo. Teraz przypomniałem też sobie ,że ustawiałem mechanicznie lotki na zero przed założeniem do modelu i było dobrze. Skrzydła leżały dżwigniami do góry.Potem już po zmontowaniu całego modelu zdziwiłem się,że lotki są lekko niżej - przecież ustawiałem popychacze! Na radiu mam więc +4 na lotce. Jeśli to wyzeruję może okazać się ,że jest dobrze, co nie zmienia faktu ,że lotki będą pewnie lekko opuszczone przy kadłubie , a wyrównane na końcach. Nie powinno tak być. Darek dzięki za podpowiedzi,zawsze miło z Tobą pogadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Czyli narazie wiemy: -kąty skrzydło statecznik ok -wyważenie ok (tu sie producent akurat nie myli a wiem że wycyrklowałeś niemal idealnie) niewiadome ? -kąty zamocowania silnika (metodą na liniałke nie specjalnie jest to proste) w prawo nie ma co ruszać bo ustawienie fabryczne jest ok pozatym nie wpływa ono na zachowanie modelu które opisujesz. Przyjrzałbym się tutaj odchyleniom góra-dół (u mnie wypadło w dół ! ) -sprawdzenie wpływu obudwu lotek (ich położenia) moga wypaśc nieco niżej jak model bedzie stał na ziemi. Narazie nie bedę zapeszał z tymi lotkami, ale u mnie to było wlaśnie przyczyną. Minimalne różnice rzędu 0,5 stopnia miedzy stanem lotu a staniem na ziemi daje różnice na tylnym stateczniku. Proponuję próbne loty wkręcając snap po jednym obrocie aby lotki równo opadły lub sie podniosły (w zależnosci od ustawienia tylnego stat) na L i P stronie. Czekamy na loty testowe o ile pogoda dopisze ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Czyli narazie wiemy: -kąty skrzydło statecznik ok -wyważenie ok (tu sie producent akurat nie myli a wiem że wycyrklowałeś niemal idealnie) niewiadome ? -kąty zamocowania silnika (metodą na liniałke nie specjalnie jest to proste) w prawo nie ma co ruszać bo ustawienie fabryczne jest ok pozatym nie wpływa ono na zachowanie modelu które opisujesz. Przyjrzałbym się tutaj odchyleniom góra-dół (u mnie wypadło w dół ! ) -sprawdzenie wpływu obudwu lotek (ich położenia) moga wypaśc nieco niżej jak model bedzie stał na ziemi. Narazie nie bedę zapeszał z tymi lotkami, ale u mnie to było wlaśnie przyczyną. Minimalne różnice rzędu 0,5 stopnia miedzy stanem lotu a staniem na ziemi daje różnice na tylnym stateczniku. Proponuję próbne loty wkręcając snap po jednym obrocie aby lotki równo opadły lub sie podniosły (w zależnosci od ustawienia tylnego stat) na L i P stronie. Czekamy na loty testowe o ile pogoda dopisze ;D Witam, to niestety sposób na lotki nie sprawdza się.Opuszczałem nawet 10 "trymerków" (JR) ale to nie przynosiło żadnych efektów.Potem cofnąłem i bez zmian. Jest tak : -równy lot poziomy na średnim gazie, po zdjęciu gazu spokojne opadanie -lot plecowy z bardzo małym oddaniem wysokości lub wcale -lot plecowy 45 st góra równy na odcinku min 50 m (słaba widoczność) -lot nurkowy mała tendencja na kabinę -lot na boku równy , może min tendencja na opadanie Chyba trzeba leciutko cofnąć CG lub silnik dać w górę lub jedno i drugie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Jezeli w locie plecowym tylko troche dodajesz wys, w pionowym opadaniu tez ok plus reszta parametrow to w zasadzie masz niemal idealnie wyregulowany model... Chyba trzeba leciutko cofnąć CG lub silnik dać w górę lub jedno i drugie ? No wlasnie brakuje nam tutaj pomiaru silnika z wychyleniem gora dol, u mnie wyszlo nienormalnie prawie 2stopnie w dol. Zobacz na stronie http://www.f3a.com.pl/ dzial 'jak zaczac' potem 'prawdzenie i ustawienie kątów zaklinowania płaszczyzn nośnych i osi silnika' to bardzo ciekawy material. W rozmowie z jednym pilotem F3A otrzymalem informacje, ze rowniez wypadl mu silnik w dol... jak widac, nie zawsze w kazdym akrobacyjnym modelu bedzie to zero (w dol). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Witam, dziś udało się zrobić kilka lotów i wiele ustawień modelu. film z lotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Witam. Możesz trochę więcej napisać na temat ustawień ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Witam. Możesz trochę więcej napisać na temat ustawień ? Witam, trymowanie modelu wykonuję według opisu ze strony trymowanie modelu.Zajmuje to dużo czasu, bo każdą wprowadzoną zmianę trzeba sprawdzić w locie, ale dobrze wykonane daje dużo zadowlenia.Każda zmiana śmigła na inne rozpoczyna procedurę od początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Witam Miałem na myśli co konkretnie zmieniłeś w modelu.Składam taki sam i dlatego mnie to interesuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 10 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Witam, nie ma dwóch identycznych modeli z tej samej firmy. Przykładowo zmiana CG powoduje ,że i nne ustawienia również trzeba będzie zmieniać. Ta procedura jest dobra jeśli trzyma się przedstawionej kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 10 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Witam, wszystko co zrobiłem mechanicznie w modelu jest w tym wątku.Przesunąłem lekko CG w tył - nie wiem dokładnie o ile ,bo sprawdzam to w locie = plecy 45% do góry i plecowy prosty- jest troszkę lepiej z wysokością. Po pierwszych lotach wytrymowałem wszystkie popychacze mechanicznie by na radiu były na zero ( 5 ustawień). Ustawiłem różnicowość lotek jest 13% ale chyba będę to jeszcze zmieniał. Zmniejszyłem wychylenia lotek do dokładnej akrobacji do 23%(JR) nie wiem ile stopni się wychylają , bo też sprawdzam pragmatycznie.Mikser do żyletki 2-5% zależnie od prędkości lotu. Ustawiam krzywe gazu. Reasumując , nie wiem co Ci jest potrzebne, jaką akrobację będziesz latał. Ustaw wszystko jak w instrukcji, zrób kilka lotów jeśli nie będziesz zadowolony z jakiejś figury to wtedy można rozważać co zrobić , mając też inne parametry modelu - chętnie pomogę. Teraz to "akademicka dyskusja". A poza tym powiem ,że dla mnie trymowanie modelu to największe wyzwanie i sprawia mi chyba najwięcej satysfakcji. Warto do pewnych kwestii dojść sammemu. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 stosowanie roznicowych wychylen lotek przy symetrycznym profilu nie ma troche sensu. Nie lepiej czuc model w "palcach" niz np. przy zyletce stosowac sztuczne domiksowanie, ktore przy np. wietrznej pogodzie i tak wiele nie daje? jakubk mikser do zyletki masz pewnie pod przelacznikiem fazy lotu, czy jakims innym dodatkowym, co wymusza koniecznosc zalaczania tego podczas lotu- trzeba o tym pamietac. Chyba ze kierunku uzywasz tylko do zyletki wyzwaniem jest zaprojektowac model tak aby go nie trzeba było trymowac ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Niestety Łukasz , idealny model nie istnieje ( przynajmniej ja takiego nie miałem) dlatego używam różnych mixów w różnych modelach, różnicowe wychylenia lotek , mix do żyletki , mix gazu z kierunkiem , duale rate na przełączniku , specjalnej fazy lotu do torke rolle i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem . Idealnego modelu nie zbuduje bo nie potrafie więc mixami poprawiam to co producent sknocił , mam też modele w których nic nie mixuje ale służą tylko do rekreacji i treningu 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A ja powiem tak cały w tym ambaras zeby czuc wszystkie stery na raz 100% kontroli 0 mikserów poza krzywa gazu :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 I CG nie przesadnie z tyłu :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A ja powiem tak cały w tym ambaras zeby czuc wszystkie stery na raz 100% kontroli 0 mikserów poza krzywa gazu :jupi: Dokładnie jak mówisz , do głowy by mi nie przyszło miksowanie czegokolwiek w extrimie czy funtanie i latanie tym 3D , ale tu piszemy o modelu Jakuba , który to przymierza się do startów w F3M , zastanów się ,,,,,,,,,, przekręcasz model do żyletki , zaczyna lekko odchodzić na podwozie korygujesz sterami i już leci prosto , tyle że zanim skorygujesz sterami to model leci źle , widzisz to i korygujesz , sędziowie niestety też to widzą , nawet jeśli to trwa ułamek sekundy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Racja do startów w zawodach to faktycznie warto sobie ułatwic sprwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.