Skocz do zawartości

Problemy młodego stoczniowca.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Zabieram się za budowę polskiego statku 1:40 ok 100cm długości, którego nazwa niech na razie zostanie tajemnicą.

Zrodziło mi się kilka problemów na starcie i tu prosił bym o pomoc.

1. Konstrukcja kadłuba.

Pytanie do bardziej doświadczonych stoczniowców, czy lepiej zrobić kadłub z hipsu i spienionego czy jednak sklejka+balsa? I czy kryć kadłub po całości czy jednak wypełniając przestrzeń pomiędzy wręgami? Kadłub i tak będzie na koniec laminowany.

2. Oryginał ma 3 śruby napędowe śr 42,5 i

z przodu pędnik strumieniowy. Jakie wały, silniki i śruby polecacie? I czy jest jakaś alternatywa na pędnik czy muszę szukać gotowego? Na chwilę obecną więcej pytań nie mam ale pewnie jakieś się zrodzą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Na podzespoły napędowe będziesz miał jeszcze czas by szukaś i pytać Na razie szukaj czytaj i pytaj jak prawidłowo zrobić kadłub.

Ja zrobi bym z sklejki i balsy sałość wyszlifował ,wyszpachlował i położył bym włókno szklane z żywicą. Stara dobra metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem takiego dużego modelu z hipsu. Zależy jaki kształt ma kadłub. Jeżeli można pokryć 4 pasami hipsu i 5 pokład to wyjdzie bardzo ładny kształt, bez szpachlowania, gotowy do malowania. Jeżeli trzeba pokryć listwami to paski hipsu powinny być kładzione podwójnie lub nachodzić na siebie i szlifowane. Wręgi ze spienionego polistyrenu.

Ster strumieniowy można kupić, Działa tak samo jak oryginał ale wygląda inaczej  lub zrobić samemu dysponując małymi trybami stożkowymi.

Napęd niestety zależy od rodzaju statku. W ciemno nie można nic powiedzieć. Jest doświadczenie a i tak błędy wychodzą na wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tutaj na pewno znajdziesz wiele odpowiedzi na Swoje pytania. Jest tam wiele relacji z budowy statków/okrętów różnymi metodami.

 

http://www.koga.net.pl/forum/viewforum.php?f=523&sid=e2fa932abd20bb7109aa346e802818d4

 

Skarbnica wiedzy.

 

Osobiście, jeżeli to ma być coś pływającego rc, raczej nie polecam budowy kadłuba z drewna i materiałów drewnopochodnych.

Jest takie stare powiedzenie, że "drewno przestaje pracować dopiero ... jak wyleci przez komin" ;) .

Ale ... wybór oczywiście zależy od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAR to piękny statek ratunkowy

Nie wiem jak zadałeś co buduję, ale trafiłeś. Buduję SARa3000. Jest tam dość dużo krzywizn więc decyduje się na sprawdzoną metodę sklejka i balsa+laminat dwustronny. Tym bardziej, że materiał mam na miejscu. Nadbudówkę i resztę detali będę dłubał z tworzyw.

Pytanie, czy pompka do wody np taka https://abc-rc.pl/mini-pompa-do-wody-3-5v-3w nada się jako ster strumieniowy?

No i jakiej długości wały dobrać do tego modelu? Muszę wytyczyć na nie miejsce w kadłubie.No i jakiej klasy silniki zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu taki duży? Im większy tym większe kłopoty z napędem, cięższy i droższy.

1:40 wybrałem ze względu na wyporność (3,4kg) bałem się że nie zmieszczę tam wszystkiego w środku i model będzie za ciężki. Chyba że 1,7kg wystarczy to skuszę się na 1:50. Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o miejsce czy o miejscowość? :)

Sam juz nie wiem w jakiej skali robić.

1:50 720mm

1:40 930mm

A chciałbym tam zmieścić działające armatki, światła, ster strumieniowy, może jeszcze funkcjonalną pochylnie z tylu mieszcząca motorówkę. I zasilić to na 2 lub 3S. Więc przy 1:50 może być ciasno i ciężko. A czy da się zwiększyć wyporność wstawiając w zęzy styrodur? Jeśli tak to pójdę w 1:50, żeby przy innych statkach ładnie się prezentował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.