tomcat144 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Zainspirowany relacją: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=428393 Postanowiłem samemu zbudować sobie takie cudo: Oto parę zdjęć z budowy: Zalążek kadłuba, widoczne zaznaczone otwory na przedni ster wysokości. Poszczególne elementy przerysowywałem na kalkę, następnie dwustronną taśmą do depronu. Wycięty elementy skrzydła. W sumie niezbędne do budowy były 4 takie elementy. Tworzenie się dzioba Dziób wyszlifowany. Widoczna sklejona bryła górnego kadłuba (pokrywy). Wykonywanie steru wysokości. Niestety oryginalne wykonanie z plany okazało się za słabe. Podczas lotu ster dostawał olbrzymiego flatteru. Miałem wrażenie że "kaczka" zaczęła machać przednimi skrzydełkami. Miało to fatalne skutki. Pierwszy lot trwał zaledwie kilka sekud i zakończył się katastrofą. Nie posiadam zdjęć, jednak w skrócie przyczyną było: - flatter przedniego steru; - zbyt słaba konstrukcja przedniej części kadłuba; Pierwszy lot nie ujawnił jak duży jest flatter na przedni sterze. Wiec naprawa polegała na przyklejeniu na przodzie kadłuba balsy i wykonania przedniej ścianki se sklejki balsowej. (przydała się deseczka z I części gazetowego spita Rc he he ) Dokonałem drugiego oblotu. I wyszło jak wielkich drgań otrzymuje pierwszy ster. W pewnym momencie myślałem że odpadną. Przy 1/4 gazy model dawał sie jako tako prowadził jednak w pewnych momentach potrafił nagle zanurkować lub zadrzeć nos. Miałem już cały obraz sytuacji. Trzeb jakoś usztywnić dwa przednie płatki. Wymagało to wykonanie sterów od nowa. Po pierwsze stery zostały wykonane całkowicie z balsy. (pierwotnie była to warstwa dolna balsowa i górna depron). Druga zmiana to przeprowadzanie grubszej rurki węglowej przez całą długość steru( rurka 4mm). Trzecia zmiana to dołożenie w tylnej części sterów jeszcze jednego dźwigara węglowego (pręt 3mm). Całość połączona dźwignią kątową. Ostatecznie wygląda to tak: Wnętrze widoczne w całości. Zastosowany silnik: Pelikan Ray C3536/08, regulator Pulso, pakiet (na zdjęciu nie podłączony) 1850 mAH Pelikan, trzy serwa HS-55. Wczoraj lub dzisiaj planowałem oblot ostateczny. Niestety pogoda jest tragiczna zimno, wiatr powyżej 4 m/s co na I oblot nie nadaje się zupełnie. Ja tylko uda mi się jakiegoś kamerzystę zorganizować dodam film. Miejsce oblotu krakowski "śmietnik". ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 wrzuc gdzies linka do planow jak posiadasz. thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Wejdź na link zaraz z początku mojego postu tam są plany w pdf. ) Zaraz pod zdjęciami. Racja nie jest łatwo to znaleźć, Jest tam odnośnik do strony autora: http://www.parkjets.com/velociraptor.html 2 pliki z planami podzielonymi do druku na drukarce A4: http://www.parkjets.com/VELOCIRAPTOR_1_OF_2_TILED.pdf http://www.parkjets.com/VELOCIRAPTOR_2_OF_2_TILED.pdf Ma nadzieję że pomogłem :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Tutaj masz moje próby z takim modelem http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=109411&highlight=#109411 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Robiłeś skrzydła z jednego kawałka depronu czy 2 na "kupę" z profilem CRD( )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Skrzydła składają się z 2 połówek a każda połówka z 2 warstw. Na krawędzie zostały naklejone listwy balsowe 10x10 i odpowiednio zeszlifowane. Można zauważyć że 2 warstwy depronu 6mm = 12 mm. Nadmiar został zeszlifowany tak aby nadać skrzydłom minimalny profil. Oryginalny plan tego nie przewiduje . Oczywiście miedzy warstwami wklejona została rurka węglowa 5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Dzięki! Jak będę miał coś kasy to moją "kaczuszkę" dokończę i ulotnie! Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 2 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 No i udało się . Kaczka wreszcie wykonuje poprawne loty. Co prawda zaliczyła w ostatni weekend ucieczkę na odległość 150-200m ale jakimś cudem bez najmniejszego szwanku z tego wyszła. Edit: Oto linki do filmów, przepraszam za jakość ale operator kamery nie ma jeszcze dobrej w wprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.