Skocz do zawartości

Cozy Mark IV depron


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zainspirowany relacją:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=428393

 

Postanowiłem samemu zbudować sobie takie cudo:

 

Oto parę zdjęć z budowy:

 

Zalążek kadłuba, widoczne zaznaczone otwory na przedni ster wysokości.

 

dsc00969kc2.jpg

w1024.png

 

Poszczególne elementy przerysowywałem na kalkę, następnie dwustronną taśmą do depronu.

 

dsc00971pc7.jpg

w1024.png

 

Wycięty elementy skrzydła. W sumie niezbędne do budowy były 4 takie elementy.

 

dsc00974bz8.jpg

w1024.png

 

Tworzenie się dzioba :)

 

dsc00977ne2.jpg

w1024.png

 

 

Dziób wyszlifowany. Widoczna sklejona bryła górnego kadłuba (pokrywy).

 

dsc00980eu5.jpg

 

Wykonywanie steru wysokości. Niestety oryginalne wykonanie z plany okazało się za słabe. Podczas lotu ster dostawał olbrzymiego flatteru. Miałem wrażenie że "kaczka" zaczęła machać przednimi skrzydełkami.

 

dsc00985nd5.jpg

w1024.png

 

Miało to fatalne skutki. Pierwszy lot trwał zaledwie kilka sekud i zakończył się katastrofą. Nie posiadam zdjęć, jednak w skrócie przyczyną było:

 

- flatter przedniego steru;

- zbyt słaba konstrukcja przedniej części kadłuba;

 

 

Pierwszy lot nie ujawnił jak duży jest flatter na przedni sterze. Wiec naprawa polegała na przyklejeniu na przodzie kadłuba balsy i wykonania przedniej ścianki se sklejki balsowej. (przydała się deseczka z I części gazetowego spita Rc :) he he )

 

Dokonałem drugiego oblotu. I wyszło jak wielkich drgań otrzymuje pierwszy ster. W pewnym momencie myślałem że odpadną. Przy 1/4 gazy model dawał sie jako tako prowadził jednak w pewnych momentach potrafił nagle zanurkować lub zadrzeć nos. Miałem już cały obraz sytuacji. Trzeb jakoś usztywnić dwa przednie płatki. Wymagało to wykonanie sterów od nowa. Po pierwsze stery zostały wykonane całkowicie z balsy. (pierwotnie była to warstwa dolna balsowa i górna depron). Druga zmiana to przeprowadzanie grubszej rurki węglowej przez całą długość steru( rurka 4mm). Trzecia zmiana to dołożenie w tylnej części sterów jeszcze jednego dźwigara węglowego (pręt 3mm). Całość połączona dźwignią kątową.

 

Ostatecznie wygląda to tak:

 

dsc01636op2.jpg

 

dsc01638bu5.jpg

 

dsc01639nw3.jpg

 

Wnętrze widoczne w całości. Zastosowany silnik: Pelikan Ray C3536/08, regulator Pulso, pakiet (na zdjęciu nie podłączony) 1850 mAH Pelikan, trzy serwa HS-55.

 

 

dsc01640wj6.jpg

 

Wczoraj lub dzisiaj planowałem oblot ostateczny. Niestety pogoda jest tragiczna zimno, wiatr powyżej 4 m/s co na I oblot nie nadaje się zupełnie. Ja tylko uda mi się jakiegoś kamerzystę zorganizować dodam film. Miejsce oblotu krakowski "śmietnik". :))

Opublikowano

Wejdź na link zaraz z początku mojego postu tam są plany w pdf. :)) Zaraz pod zdjęciami. :)

 

Racja nie jest łatwo to znaleźć, Jest tam odnośnik do strony autora:

 

http://www.parkjets.com/velociraptor.html

 

2 pliki z planami podzielonymi do druku na drukarce A4:

 

http://www.parkjets.com/VELOCIRAPTOR_1_OF_2_TILED.pdf

 

http://www.parkjets.com/VELOCIRAPTOR_2_OF_2_TILED.pdf

 

Ma nadzieję że pomogłem :) :faja:

Opublikowano

Skrzydła składają się z 2 połówek a każda połówka z 2 warstw. Na krawędzie zostały naklejone listwy balsowe 10x10 i odpowiednio zeszlifowane. Można zauważyć że 2 warstwy depronu 6mm = 12 mm. Nadmiar został zeszlifowany tak aby nadać skrzydłom minimalny profil. Oryginalny plan tego nie przewiduje :). Oczywiście miedzy warstwami wklejona została rurka węglowa 5mm.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i udało się . Kaczka wreszcie wykonuje poprawne loty. Co prawda zaliczyła w ostatni weekend ucieczkę na odległość 150-200m ale jakimś cudem bez najmniejszego szwanku z tego wyszła.

 

 

dsc01645lp8.jpg

 

dsc01656qs6.jpg

 

Edit:

 

 

Oto linki do filmów, przepraszam za jakość ale operator kamery nie ma jeszcze dobrej w wprawy :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.