Skocz do zawartości

Great Planes Mr Mulligan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie ; to nie jest pomylka ! Poniewaz bede robil konwersje z elektryka na spaline , post ten MUSI znalezc sie wlasnie tutaj :-)

 

W sumie to Howard DGA 6 moglby wyladowac w polmakietach , ale raczej nie wypada . To tylko skladanka ;-) 

 

Jak juz wspomnialem wyzej ; konwersja na spaline ( raczej rzadsza droga wsrod modelarzy ) . 

 

Planowany silnik to moja najmniejsza ENYA , czyli 36-4C ( nie diesel ! , tylko zwykly zarowy ). Rozwija on 0,6 HP i tutaj boje sie , ze to moze byc troszke malo. Przelecialem zagraniczne fora i wiem ze latali takim samym z OS Maxem .25 LA ( identyczna moc - dwusow ) i z tego co pisali , to mocy nie brakowalo. ENYA pociagnie troche wieksze smiglo ... 

 

Oryginal ma miec ( zalecany ) silnik elektryczny , ktory (niby ) ma max moc 1250 W ! Nie wiem co o tym mysec , bo to ponad dwukrotnie mniej od ENYii ... Jestem tym troszke zaniepokojony , ale jednoczesnie wiem , ze to TYLKO 130 cm rozpietosci i dosyc lekka konstrukcja. Chlopaki z amerykanskiego forum pisali , ze model jest BARDZO sztywny i nie stwierdzili zadnych dziwnych zdarzen podczas latania na spalinie. 

 

Oryginalny napet to : silnik 205 G, pakiet 3350 mAh - 325 G i regulator ok. 40 G , co daje w sumie 570 G

Moj planowany naped : silnik ( z tlumikiem ) 411G , pakiet odbiornika ( 1500 mAh ) 92 G, paliwo ( + zbirnik ) 150 G ? = 650G

 

Wielkiej roznicy nie ma ( z tego co wiem lataja z pakietami ponad 4000 mAh i tu nawet robi sie ciezej  ) . Problemem jest rozklad tego ciezaru. Moj silnik ( ENYA ) stanowi najwieksza czesc i jest wysuniety najbardziej do przodu. W elektryku najwiecej wazy pakiet , ktory umieszczony jest w kabinie ( blisko SC ) . Tutaj ( poza moca silnika ) widze najwiekszy problem !

 

Co Wy na to ?    Moze ktos ma jakas porade lub uwage , ktora pomoglaby mi spac spokojniej ? 

Pozdrawiam i czekam na goraca dyskusje .

 

 

post-6937-0-19715900-1513793138_thumb.jpg

post-6937-0-61356500-1513793191.jpg

Opublikowano

Kolego a jaka jest waga na sucho? Tak mocny silnik do tego pakują? Ja w marabucie mam 360W i mam spory zapas mocy, waga gotowego do lotu to 1500g

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam,

 

trochę info:

http://www.electrifly.com/discontinued/gpma1485.html

 

http://www.modelaviation.com/print/303

 

https://www.youtube.com/watch?v=s9kNQsIiqxc

 

https://www.youtube.com/watch?v=RS6Xg_geVaw

 

Co do wagi i WYWAŻENIA. 

No cóż - najwyżej jedno serwo 20g oszpeci ogon i wszystko się wyważy. A można się postarać i je ukryć.

 

Baaardzo ciężkie są laminatowe elementy podwozia i chyba trochę z przodu SC.

post-7590-0-65284300-1513803852_thumb.jpg

 

Jak się komuś jeszcze podoba to tu jest w bardzo dobrej cenie:

https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/hochdecker-trainer/bk-great-planes-mister-mulligan-ep-arf-1335-mm-svr-detail

Opublikowano

Waga niby taka ( wg producenta ) : (2380-2610 g)

 

Kupilem z Anglii za 119 funtow , wiec prawie ta sama cena . To 1250 W brzmi jakos za "za duzo"   . 

 

Myslicie ze moja ENYA da rade ???


Swojego robisz elektryka ?

 

Witam,

 

trochę info:

http://www.electrifly.com/discontinued/gpma1485.html

 

http://www.modelaviation.com/print/303

 

https://www.youtube.com/watch?v=s9kNQsIiqxc

 

https://www.youtube.com/watch?v=RS6Xg_geVaw

 

Co do wagi i WYWAŻENIA. 

No cóż - najwyżej jedno serwo 20g oszpeci ogon i wszystko się wyważy. A można się postarać i je ukryć.

 

Baaardzo ciężkie są laminatowe elementy podwozia i chyba trochę z przodu SC.

attachicon.gifDSC_4719.jpg

 

Jak się komuś jeszcze podoba to tu jest w bardzo dobrej cenie:

https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/hochdecker-trainer/bk-great-planes-mister-mulligan-ep-arf-1335-mm-svr-detail

Opublikowano

Waga niby taka ( wg producenta ) : (2380-2610 g)

 

Kupilem z Anglii za 119 funtow , wiec prawie ta sama cena . To 1250 W brzmi jakos za "za duzo"   . 

 

Myslicie ze moja ENYA da rade ???

Swojego robisz elektryka ?

 

Cześć,

 

dobra cena - gratuluję!  :)

 

Co do silnika - nie mam pojęcia, nie znam się na żarkach.

MR Mulligan to racer więc power musi być!

 

Tak, mój będzie elektryczny. 2x 2200 mA4 S, więc już ciężkawo, ale na serwach i podwoziu postaram się trochę zgubić. Silnik AXI 2820/14, więc na silniku zgubię te naście gram. Jak byś przypadkiem zmienił zdanie, to mam takie dwa i jeden silnik mogę odsprzedać. Do tego drewniane lekkie śmigło i powinno być ok.

 

Zwróć uwagę na:

http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma1485-tech.pdf

 

Tego chyba zabrakło w manualu.

Opublikowano

Chyba pozostane przy spalinie ;-) 

 

Popatrzylem na charakterystyke Twojego Axi ( https://www.modelmotors.cz/product/detail/225/ )  i widze , ze jest to odpowioednik spaliny ( czterosuwa) .40 , czyli prawie mojej ENYii . Mysle wiec , ze nie bedzie problemu . 

 

Z tym ze to racer sie zgadzam , ale powinien latac choc troszke makietowo . Od przyspieszen i predkosci to ja mam POGO i PROUD BIRDa ;-) . 

Sa to moje jedyne elektryki i niech tak zostanie ( no moze dokupie im do towarzystwa to : https://www.sussex-model-centre.co.uk/seagull-ep-shoestring-25e )

 

POGO i PROUD BIRD maja takie same  pakiety , wiec nie ma potrzeby sie "rozszerzac" ....

Opublikowano

Żeby rozjaśnić sytuację przy tej masie pow.2,5kg spalina .52 a elektryk 2826 minimum optymalnie 3548 .Tutaj macie krótkie skrzydła i pękaty kadłub.

Opublikowano

Na jakiejs amerykanskiej stronie ( zreszta prosze bardzo : I have this thing (along with many others) for the Howard Mr. Mulligan. The Great Planes model shown has been converted to glow using a Saito 40. I just cut off the existing firewall and made up a new one of 3/16 ply and plugged the fuselage cooling holes with 1/32 ply.

Great flying A/C but is not a floater so avoid dead sticks if possible. I do use the flaps also.

I have a TF 12 X 6 prop on it and is runs very well. )

 

Jak widac ktos lata na SAITO .40 i twierdzi , ze wszystko jest OK. Stad moje pytania ( i obawy jednoczesnie ).

 

Znalazlem jeszcze filmik braci Slowakow z Nitry ( tez Saito .40 ) : 


Mam jeszcze ENYe 41-4C ( ma 0,8 HP ) i jest pare G ciezsza . Jest zaplanowana do Cuba ( E Flite 25 , tez elektryk :-) ) . CUB jest wiekszy , ale niewiele ciezszy (http://www.hobbyequipment.se/flygplan/tillverkare/eflite/e-flite-super-cub-25-arf.html

Tym z kolei ktos latal z Saito .30 !!!  wieksza pow skrzydel i co za tym idzie mniejsze obciazenie pow. Podobno lata FANTASTYCZNIE . 

Moze w takim razie 41 do Mulligana , a 36 do CUBa ?

Opublikowano

Z tym sie zgodze . Moze nie pelna , ale 80 % .....

Chyba jednak 41 pojdzie "w Mulligana" , a ten mniejszy do CUBa ...


Mam jeszcze w sumie ENYe 53 , ale mysle , ze to juz za duzo ...... Choc patrze na instrukcje , a ona wazy z tlumikiem tylko 415 G ! 

To sa wszystko te same ( rozwiercone ) silniki ( 36, 41 , 46 i 53 ) !

 

Power : 41-4C 0,74 HP , a 53-4C 0,82 HP

 

0,6HP , a 0,82  to jednak ponad 25% wiecej (plus wieksze smiglo )

 

Saito .40 ma 0,65 HP

Opublikowano

" I to jest słuszna koncepcja" jak brzmiał dialog w kultowym filmie.

Sam tego doświadczyłem w DHC 2 Beaver z CMPro.Też konwersja z elektryka.Najpierw latałem na .60 Hirtenberger i było ok. ale z betonu.Z trawy nie było szans na start.Dopiero ASP 70 i nie ma problemu.

Opublikowano

Z tym problemu raczej nie przewiduje , gdyz u nas na lotnisku trawa jest "golfowa" . Mamy 2 traktorki i liste "strzyzenia" . Wiekszosc moich modeli ma owiewki na kolach ( nawet te mniejsze ) .

 Poniewaz waga silnikow jest podobna ( + to samo mocowanie , gaznik w tym samym miejscu ITD ) wiec w razie potrzeby nastapi zamiana na wiekszy ( lub mniejszy ) . Nie chcialbym aby on startowal jak pionowzlot .......    Troszke realizmu byloby wskazane ( choc to tylko jakas "cwiercmakieta " ) .

 

Dzieki za wszelkie uwagi . Czekam niecierpliwie na mikolaja ( w tym roku bedzie to kurier GLS ). 26 grudnia rodzina mnie opuszcza na 5 dni ( jada na narty ).

Poniewaz ja nie moge ( musze zostac 2 dni miedzy swietami a nowym rokiem ) , wiec bede mial czas cos tam poskladac. Serwa ITP przyjda niestety chyba po nowym roku , ale poniewaz do ulotnienia mamy kilka miesiecy , wiec nie ma problemu.

 

Po nowym roku dotrze tez do mnie E Flite Super Cub 25E . Tez bedzie konwersja z el. na spaline ..... 

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety w tym roku zwyciezylo kolarstwo i latac bylem moze z 5 razy , a WSZELKIE budowy stanely :-(   Zaczalem za to budowac garaz przy domu , wiec bede mial blisko do modelarni ( bo w Szwecji i tak NIKT samochodu w garazu nie trzyma ). Mam nadzieje , ze w zimowe wieczory cos zaczne dlubac .... 

 Najgorsze jest to , ze moze ten model bedzie jednak elektryczny  :(  

Cub ( E-Flite ) zostal juz elektrykiem ........

Opublikowano

Hej,

 

uuuu.... dobre dla zdrowia, niedobre dla modelarstwa.

To ja też chwilę nie w temacie. A ja w tym roku praktycznie porzuciłem rower na korzyść Nordic Walking - dla mnie rewelacja!!!

Ale modelarstwa nie zaniedbałem.  ;)

 

No cóż... ja w tym roku odpaliłem pierwszą żarkę - nie powiem bardzo przyjemnie, ale faktycznie do MR Mulligana ciężko coś dobrać sensownego. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Porzucic rower ?  Ja bylbym w stanie porzucic WSZYSTKO  dla roweru ( na szczescie nie musze ) .

 

Nordic walking ; sorry Michal , ale nie rozumiem JAK to moze wciagnac .......  

Opublikowano

Hej,

 

odbiegamy od tematu MR Mulligana. Jak zwykle - ile ludzi tyle upodobań.  ;)

Dla mnie N.W. to totalny relaks dla ciała i ducha. Przy okazji NW angażuje 90% mięśni, rower 30%. Sporo ćwiczyłem nim nauczyłeś się poprawnie chodzić. Wzgledem roweru brakuje mi pędu powietrza i tego, ze świat się wolniej przemieszcza. Moja średnia prędkość to 6 km/h, ok. 120 kroków długości 90cm /minutę.

 

Działaj z MR Mulliganem. Ja planuję przez simę go na spokojnie wyposażyć i ustawić. 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj ( po kilku dniach dlubania przy UGLYm) podlubalem troszke dla odmiany przy MLLIGANie . Po chwilach zwatpienia postanowilem jednak , ze bedzie to spalina. Dzisiaj wkleilem pierscien mocujacy owiewke silnika w sama owiewke , obcialem domek do mocowania sil. elektrycznego i wycialem wrege ogniowa. Zaczalem tez przymiarki z silnikiem ( bedzie to ENYA  .46 4C ) . Wszystko pasuje WYSMIENICIE , nie bedzie zadnych problemow z zamontowaniem silnika . Poniewaz kadlub jest BAAARDZO pojemny , nie bedzie tez zadnych problemow z wlozeniem zbiornika paliwa ( ten na fotce tylko na probe , bo bedzie zamontowany mniejszy ) . Oto kilka fotek z dzisiejszych prac.

post-6937-0-42477400-1546030418_thumb.jpg

post-6937-0-50486200-1546030453_thumb.jpg

post-6937-0-87507300-1546030504_thumb.jpg

post-6937-0-83672600-1546030543_thumb.jpg

post-6937-0-57969000-1546030563_thumb.jpg

post-6937-0-68813400-1546030592_thumb.jpg

post-6937-0-58158100-1546030621_thumb.jpg

post-6937-0-77812700-1546030650_thumb.jpg

post-6937-0-42299700-1546030700_thumb.jpg

post-6937-0-27470500-1546030756_thumb.jpg

Opublikowano

Gratuluję zacięcia do spaliny!!!

 

Fajne fotki i robota.

 

UWAGA - możesz mieć problem z wklejenie makiety silnika gwiazdowego na tym etapie.

post-7590-0-69313000-1546031966_thumb.jpg

post-7590-0-51252200-1546031976_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.