jarek996 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Nie ; to nie jest pomylka ! Poniewaz bede robil konwersje z elektryka na spaline , post ten MUSI znalezc sie wlasnie tutaj :-) W sumie to Howard DGA 6 moglby wyladowac w polmakietach , ale raczej nie wypada . To tylko skladanka ;-) Jak juz wspomnialem wyzej ; konwersja na spaline ( raczej rzadsza droga wsrod modelarzy ) . Planowany silnik to moja najmniejsza ENYA , czyli 36-4C ( nie diesel ! , tylko zwykly zarowy ). Rozwija on 0,6 HP i tutaj boje sie , ze to moze byc troszke malo. Przelecialem zagraniczne fora i wiem ze latali takim samym z OS Maxem .25 LA ( identyczna moc - dwusow ) i z tego co pisali , to mocy nie brakowalo. ENYA pociagnie troche wieksze smiglo ... Oryginal ma miec ( zalecany ) silnik elektryczny , ktory (niby ) ma max moc 1250 W ! Nie wiem co o tym mysec , bo to ponad dwukrotnie mniej od ENYii ... Jestem tym troszke zaniepokojony , ale jednoczesnie wiem , ze to TYLKO 130 cm rozpietosci i dosyc lekka konstrukcja. Chlopaki z amerykanskiego forum pisali , ze model jest BARDZO sztywny i nie stwierdzili zadnych dziwnych zdarzen podczas latania na spalinie. Oryginalny napet to : silnik 205 G, pakiet 3350 mAh - 325 G i regulator ok. 40 G , co daje w sumie 570 G Moj planowany naped : silnik ( z tlumikiem ) 411G , pakiet odbiornika ( 1500 mAh ) 92 G, paliwo ( + zbirnik ) 150 G ? = 650G Wielkiej roznicy nie ma ( z tego co wiem lataja z pakietami ponad 4000 mAh i tu nawet robi sie ciezej ) . Problemem jest rozklad tego ciezaru. Moj silnik ( ENYA ) stanowi najwieksza czesc i jest wysuniety najbardziej do przodu. W elektryku najwiecej wazy pakiet , ktory umieszczony jest w kabinie ( blisko SC ) . Tutaj ( poza moca silnika ) widze najwiekszy problem ! Co Wy na to ? Moze ktos ma jakas porade lub uwage , ktora pomoglaby mi spac spokojniej ? Pozdrawiam i czekam na goraca dyskusje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Kolego a jaka jest waga na sucho? Tak mocny silnik do tego pakują? Ja w marabucie mam 360W i mam spory zapas mocy, waga gotowego do lotu to 1500g Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Witam, trochę info: http://www.electrifly.com/discontinued/gpma1485.html http://www.modelaviation.com/print/303 https://www.youtube.com/watch?v=s9kNQsIiqxc https://www.youtube.com/watch?v=RS6Xg_geVaw Co do wagi i WYWAŻENIA. No cóż - najwyżej jedno serwo 20g oszpeci ogon i wszystko się wyważy. A można się postarać i je ukryć. Baaardzo ciężkie są laminatowe elementy podwozia i chyba trochę z przodu SC. Jak się komuś jeszcze podoba to tu jest w bardzo dobrej cenie: https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/hochdecker-trainer/bk-great-planes-mister-mulligan-ep-arf-1335-mm-svr-detail Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Waga niby taka ( wg producenta ) : (2380-2610 g) Kupilem z Anglii za 119 funtow , wiec prawie ta sama cena . To 1250 W brzmi jakos za "za duzo" . Myslicie ze moja ENYA da rade ??? Swojego robisz elektryka ? Witam, trochę info: http://www.electrifly.com/discontinued/gpma1485.html http://www.modelaviation.com/print/303 https://www.youtube.com/watch?v=s9kNQsIiqxc https://www.youtube.com/watch?v=RS6Xg_geVaw Co do wagi i WYWAŻENIA. No cóż - najwyżej jedno serwo 20g oszpeci ogon i wszystko się wyważy. A można się postarać i je ukryć. Baaardzo ciężkie są laminatowe elementy podwozia i chyba trochę z przodu SC. DSC_4719.jpg Jak się komuś jeszcze podoba to tu jest w bardzo dobrej cenie: https://www.d-m-t.at/flugzeuge/motormodelle/hochdecker-trainer/bk-great-planes-mister-mulligan-ep-arf-1335-mm-svr-detail Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Waga niby taka ( wg producenta ) : (2380-2610 g) Kupilem z Anglii za 119 funtow , wiec prawie ta sama cena . To 1250 W brzmi jakos za "za duzo" . Myslicie ze moja ENYA da rade ??? Swojego robisz elektryka ? Cześć, dobra cena - gratuluję! Co do silnika - nie mam pojęcia, nie znam się na żarkach. MR Mulligan to racer więc power musi być! Tak, mój będzie elektryczny. 2x 2200 mA4 S, więc już ciężkawo, ale na serwach i podwoziu postaram się trochę zgubić. Silnik AXI 2820/14, więc na silniku zgubię te naście gram. Jak byś przypadkiem zmienił zdanie, to mam takie dwa i jeden silnik mogę odsprzedać. Do tego drewniane lekkie śmigło i powinno być ok. Zwróć uwagę na: http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma1485-tech.pdf Tego chyba zabrakło w manualu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Chyba pozostane przy spalinie ;-) Popatrzylem na charakterystyke Twojego Axi ( https://www.modelmotors.cz/product/detail/225/ ) i widze , ze jest to odpowioednik spaliny ( czterosuwa) .40 , czyli prawie mojej ENYii . Mysle wiec , ze nie bedzie problemu . Z tym ze to racer sie zgadzam , ale powinien latac choc troszke makietowo . Od przyspieszen i predkosci to ja mam POGO i PROUD BIRDa ;-) . Sa to moje jedyne elektryki i niech tak zostanie ( no moze dokupie im do towarzystwa to : https://www.sussex-model-centre.co.uk/seagull-ep-shoestring-25e ) POGO i PROUD BIRD maja takie same pakiety , wiec nie ma potrzeby sie "rozszerzac" .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Żeby rozjaśnić sytuację przy tej masie pow.2,5kg spalina .52 a elektryk 2826 minimum optymalnie 3548 .Tutaj macie krótkie skrzydła i pękaty kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Na jakiejs amerykanskiej stronie ( zreszta prosze bardzo : I have this thing (along with many others) for the Howard Mr. Mulligan. The Great Planes model shown has been converted to glow using a Saito 40. I just cut off the existing firewall and made up a new one of 3/16 ply and plugged the fuselage cooling holes with 1/32 ply. Great flying A/C but is not a floater so avoid dead sticks if possible. I do use the flaps also.I have a TF 12 X 6 prop on it and is runs very well. ) Jak widac ktos lata na SAITO .40 i twierdzi , ze wszystko jest OK. Stad moje pytania ( i obawy jednoczesnie ). Znalazlem jeszcze filmik braci Slowakow z Nitry ( tez Saito .40 ) : Mam jeszcze ENYe 41-4C ( ma 0,8 HP ) i jest pare G ciezsza . Jest zaplanowana do Cuba ( E Flite 25 , tez elektryk :-) ) . CUB jest wiekszy , ale niewiele ciezszy (http://www.hobbyequipment.se/flygplan/tillverkare/eflite/e-flite-super-cub-25-arf.html ) Tym z kolei ktos latal z Saito .30 !!! wieksza pow skrzydel i co za tym idzie mniejsze obciazenie pow. Podobno lata FANTASTYCZNIE . Moze w takim razie 41 do Mulligana , a 36 do CUBa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Nie twierdzę że nie poleci,ale posłuchaj dźwięku silnika.Cały czas pełna lufa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Z tym sie zgodze . Moze nie pelna , ale 80 % ..... Chyba jednak 41 pojdzie "w Mulligana" , a ten mniejszy do CUBa ... Mam jeszcze w sumie ENYe 53 , ale mysle , ze to juz za duzo ...... Choc patrze na instrukcje , a ona wazy z tlumikiem tylko 415 G ! To sa wszystko te same ( rozwiercone ) silniki ( 36, 41 , 46 i 53 ) ! Power : 41-4C 0,74 HP , a 53-4C 0,82 HP 0,6HP , a 0,82 to jednak ponad 25% wiecej (plus wieksze smiglo ) Saito .40 ma 0,65 HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 " I to jest słuszna koncepcja" jak brzmiał dialog w kultowym filmie. Sam tego doświadczyłem w DHC 2 Beaver z CMPro.Też konwersja z elektryka.Najpierw latałem na .60 Hirtenberger i było ok. ale z betonu.Z trawy nie było szans na start.Dopiero ASP 70 i nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Z tym problemu raczej nie przewiduje , gdyz u nas na lotnisku trawa jest "golfowa" . Mamy 2 traktorki i liste "strzyzenia" . Wiekszosc moich modeli ma owiewki na kolach ( nawet te mniejsze ) . Poniewaz waga silnikow jest podobna ( + to samo mocowanie , gaznik w tym samym miejscu ITD ) wiec w razie potrzeby nastapi zamiana na wiekszy ( lub mniejszy ) . Nie chcialbym aby on startowal jak pionowzlot ....... Troszke realizmu byloby wskazane ( choc to tylko jakas "cwiercmakieta " ) . Dzieki za wszelkie uwagi . Czekam niecierpliwie na mikolaja ( w tym roku bedzie to kurier GLS ). 26 grudnia rodzina mnie opuszcza na 5 dni ( jada na narty ). Poniewaz ja nie moge ( musze zostac 2 dni miedzy swietami a nowym rokiem ) , wiec bede mial czas cos tam poskladac. Serwa ITP przyjda niestety chyba po nowym roku , ale poniewaz do ulotnienia mamy kilka miesiecy , wiec nie ma problemu. Po nowym roku dotrze tez do mnie E Flite Super Cub 25E . Tez bedzie konwersja z el. na spaline ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Tu troszkę większy brat - miło popatrzeć i posłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=pokS9FLb8Wg A poniżej alternatywne "malowanie": Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Cześć, pytanie do Jarka - jest jakiś postęp w temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Niestety w tym roku zwyciezylo kolarstwo i latac bylem moze z 5 razy , a WSZELKIE budowy stanely :-( Zaczalem za to budowac garaz przy domu , wiec bede mial blisko do modelarni ( bo w Szwecji i tak NIKT samochodu w garazu nie trzyma ). Mam nadzieje , ze w zimowe wieczory cos zaczne dlubac .... Najgorsze jest to , ze moze ten model bedzie jednak elektryczny Cub ( E-Flite ) zostal juz elektrykiem ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Hej, uuuu.... dobre dla zdrowia, niedobre dla modelarstwa. To ja też chwilę nie w temacie. A ja w tym roku praktycznie porzuciłem rower na korzyść Nordic Walking - dla mnie rewelacja!!! Ale modelarstwa nie zaniedbałem. No cóż... ja w tym roku odpaliłem pierwszą żarkę - nie powiem bardzo przyjemnie, ale faktycznie do MR Mulligana ciężko coś dobrać sensownego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 30 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Porzucic rower ? Ja bylbym w stanie porzucic WSZYSTKO dla roweru ( na szczescie nie musze ) . Nordic walking ; sorry Michal , ale nie rozumiem JAK to moze wciagnac ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Hej, odbiegamy od tematu MR Mulligana. Jak zwykle - ile ludzi tyle upodobań. Dla mnie N.W. to totalny relaks dla ciała i ducha. Przy okazji NW angażuje 90% mięśni, rower 30%. Sporo ćwiczyłem nim nauczyłeś się poprawnie chodzić. Wzgledem roweru brakuje mi pędu powietrza i tego, ze świat się wolniej przemieszcza. Moja średnia prędkość to 6 km/h, ok. 120 kroków długości 90cm /minutę. Działaj z MR Mulliganem. Ja planuję przez simę go na spokojnie wyposażyć i ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Dzisiaj ( po kilku dniach dlubania przy UGLYm) podlubalem troszke dla odmiany przy MLLIGANie . Po chwilach zwatpienia postanowilem jednak , ze bedzie to spalina. Dzisiaj wkleilem pierscien mocujacy owiewke silnika w sama owiewke , obcialem domek do mocowania sil. elektrycznego i wycialem wrege ogniowa. Zaczalem tez przymiarki z silnikiem ( bedzie to ENYA .46 4C ) . Wszystko pasuje WYSMIENICIE , nie bedzie zadnych problemow z zamontowaniem silnika . Poniewaz kadlub jest BAAARDZO pojemny , nie bedzie tez zadnych problemow z wlozeniem zbiornika paliwa ( ten na fotce tylko na probe , bo bedzie zamontowany mniejszy ) . Oto kilka fotek z dzisiejszych prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Gratuluję zacięcia do spaliny!!! Fajne fotki i robota. UWAGA - możesz mieć problem z wklejenie makiety silnika gwiazdowego na tym etapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi