stawoj Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 890/940/1000/1150/1250/1330 obr/V Witam serdecznie. Oglądałem silniczki tej samej klasy (350W) lub zbliżonej mocy. W opisach każdego z tych silniczków widiniał napis - do akrobatów do 1000 gram, ale każdy miał inną wartość obr/V. I tu zaczyna sie dla mnie zagadka czym sie kierować skoro mam pięć możliwości wyboru silników , czy zastosowanym pakietem, czy stylem latania, czy rodzajem modelu ?. Może mi ktoś to rozjaśnić ? Z góry dziekuje.
Karol93 Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 Napewno od zastosowanego pakietu, oraz od modelu . Jeśli masz silnik wysokoobrotowy mozesz zastosować lzejszy pakiet 2celowy. O modelu wiadomo, FunFly'owi kupi sie niskoobrotowy silnik i duze smigło, a combatowi wysokobrotowy i małe smigło PS. Tak to wygląda według mnie, ale z racji tego, że jednak za dużo jak narazie nie wiem, miło by było, jakby ktoś wyższy rangą potwierdził to
pulo29 Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 Hej! Z tego co ja wiem, to jeżeli chcesz mieć takiego akrobata 3d, do wolnego latania i do wykonwania wszystkich figur 3d - to silnik wolnoobrotowy (czyli te do 1000 obrotów, łącznie z tym 1000 obr., które wymieniłeś). A jeśli chcesz mieć taką szybką akrobatkę, do latania przy dużej prędkości, to motor wysokoobrotowy (te powyżej 1000). Nie jestem tego na 100% pewien, także poczekaj jeszcze na wypowiedzi innych, pownieważ mogę się mylić. Jednakże JA posiadam takie właśnie informacje...
leszek-bart Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Niestety opisy producentów silników są bardzo ogólnikowe i nie zawsze zgodne z prawdą . Zauważ , że silniki o różnej liczbie obrotów mają różne zapopotrzebowanie prądowe . Im więcej obrotów tym więcej potrzeba Amper . Z własnej praktyki mogę powiedzieć , że silnik o 800 obrotach potrzebuje zasilania 4S LiPo , 1100 zasilania 3S . , 1400 wystarczy już 2S . Chodzi o to , że śmigła najefektywniej pracują w pewnym przedziale obrotów i trzeba im te obroty zapewnić . Niestety właściwy dobór śmigła do silnika i modelu jest możliwy tylko metodą prób . Dlatego kiedyś prosiłem na łamach tego forum o umieszczanie w opisach modeli danych o używanym wyposażeniu : śmigle , silniku , pakiecie , wadze modelu itd . O szybkości modelu decyduje skok śmigła jak i obroty , które to śmigło uzyskuje . Wielkość śmigła ma wpływ na ciąg silnika . To tak skrótowo , bo można by całą książkę napisać .
h3nry Opublikowano 4 Października 2008 Opublikowano 4 Października 2008 Nieco OT ...jak w praktyce zmierzyć kv silnika ?
mammuth Opublikowano 4 Października 2008 Opublikowano 4 Października 2008 Sa programy do pomiarow obrotow - jak znajde linka to Ci podrzuce .
Piotr Konopka Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 każdy miał inną wartość obr/V. Sprawa nie jest taka prosta. Każdy model ma nieco inną charakterystykę lotu. Na przykład funfly lata wolno, na dużych kątach, wisi na śmigle itp. Makieta myśliwca lata za to szybko. Funfly potrzebuje zatem sporej "mocy" ale małej prędkości strumienia zaśmigłowego. Osiąga się to przy pomocy dużego śmigła o małym skoku. Odwrotnie w myśliwcu - będzie to raczej mniejsze śmigło o dużym skoku z dużą prędkością strumienia zaśmigłowego. Każde śmigło ma pewien zakres obrotów, w którym pracuje najwydajniej. Również silnik elektryczny osiąga największą sprawność przy określonym stosunku obciążenia do prędkości obrotowej i natężenia prądu. Cała sztuka polega na tym, żeby tak dobrać śmigło, silnik i napięcie zasilania, żeby uzyskać pożądaną moc a jednocześnie utrzymać się w zakresie jak największej sprawności całego układu napędowego. Dlatego silniki bezsczotkowe są produkowane w różnych wariantach uzwojenia aby ułatwić nam dopasowanie napędu do konkretnego modelu. Kiedyś stosowało się w tym celu przekładnie w silnikach szczotkowych. Nie ma uniwersalnej reguły doboru stałej obr/V. Pewną pomocą w oszacowaniu parametrów napędu może być Motocalc a dalej to już metoda prób i błędów...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.