Skocz do zawartości

Jak to jest z rozmiarem śmigieł ???


Norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Przykładowo , mam w Nemo śmigło 9x7 jak fabryka przykazała.

Co siuę stanie jeśli założę do niego śmigło 10x6 , albo 9x5 itd.

Proszę o wytłumaczenie bo chciałbym wreszcie wiedzieć jakie są zależności i co daje zakładanie różnych wymiarów śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh Norbert - to juz bylo ;)

Pierwsza cyferka to srednica druga to skok

Srednica odpowiada z grubsza za ciag statyczny - skok za predkosc strumienia zasmiglowego.

Zmiany rozmiaru sa dopuszczalne jak najbardziej np wieksza srednica mniejszy skok da Ci latwiejszy start z reki ale mniejsza predkosc max. Zas mniejsza srednica i wiekszy skok - dadza Ci mniejsze "przyspieszenie/ciag" w momencie startu ale wieksza predkosc max.

Pamietaj aby nie przesadzac ze zmiana rozmiaru za bardzo zmiana rozmiaru +-1 nie bedzie problemem ale +-2 moze zakonczyc sie upaleniem silnika i/lub regla - kontroluj pobor pradu !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srednica odpowiada z grubsza za ciag statyczny - skok za predkosc strumienia zasmiglowego.

Zmiany rozmiaru sa dopuszczalne jak najbardziej np wieksza srednica mniejszy skok da Ci latwiejszy start z reki ale mniejsza predkosc max. Zas mniejsza srednica i wiekszy skok - dadza Ci mniejsze "przyspieszenie/ciag" w momencie startu ale wieksza predkosc max.

 

A z tym się nie zgodzę, bo np. są silniki które dobrze ciągną na małych śmigłach i dużym skoku a jak założymy śmigło 1 cal większe o mniejszym skoku to są problemy z ciągiem... wszystko zależy od silnika, czy jest wysoko czy nisko obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym się nie zgodzę, bo np. są silniki które dobrze ciągną na małych śmigłach i dużym skoku a jak założymy śmigło 1 cal większe o mniejszym skoku to są problemy z ciągiem... wszystko zależy od silnika, czy jest wysoko czy nisko obrotowy.

 

Jakie problemy? I z jakim ciągiem? I przy jakim silniku w takim razie można? Przy wysoko-, czy niskoobrotowym? A jak róznica będzie o 0,5 cala?

 

and

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zależności rozmiar śmigła, skok, ciąg, sprawność, prędkośc zaśmigłowa, prędkość obrotowa jest trochę nardziej skomplikowana i aby to trochę zrozumieć warto pobawić się jakimś programem do obliczań parametrów pracy śmigła. Ja polecam ten http://translate.google.pl/translate?u=http%3A//www.drivecalc.de/&hl=pl&langpair=auto

Warto trochę się nim pobawić i zobaczyć jak to jest ze sprawnością śmigła (przy jakiej prędkości) ciągiem statycznym itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbert, jak chcesz zrozumieć jak dobierać śmigła to zbuduj sobie najprostszą hamownie, z możliwością mierzenia ciągu. Potem weź kilka różnych silniczków i pakietów 3S1P, 2S1P itd. do tego śmigła o kilku rozmiarach, a wówczas najlepiej nauczysz się dobierać odpowiednie podzespoły, do określonych zadań. Kalkulatory owszem podają osiągi fizyczne, ale nie uwzględniają charakteru modelu, gdzie ta sama konstrukcja, lecz o różnej wadze zachowuje się już inaczej.

Jednym słowem, doświadczenie, trzeba eksperymentować, aby osiągnąć swoje założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to się przekonałem na własnej skórze co to znaczy wielkość śmigła :)

 

Do mojego dzwonka preferowane jest 10x4.7

Swego czasu po złamaniu 10x4.7 zostało mi 8x4.3 i tego używałem przez kilka dni.

 

W efekcie stało się to co się miało stać- ugotowałem pakiet bo na tym mniejszym śmigiełku nawet na 100% model dla mnie latał zbyt wolno. A jak wiadomo- nie wolno nadużywać pełnej mocy.

 

Mając śmigiełko 10x4.7 z ręki wypuszczam model na 60% mocy a w powietrzu latam na 50% co i tak jest już szybko. 100% używam tylko do zabawy w sztuczki hehe.

 

Nauczkę mam taką- lepiej używać zalecanego śmigła niż później z braku wiedzy fundować sobie nowy silnik lub pakiet. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego dzwonka preferowane jest 10x4.7

Swego czasu po złamaniu 10x4.7 zostało mi 8x4.3 i tego używałem przez kilka dni.

 

W efekcie stało się to co się miało stać- ugotowałem pakiet bo na tym mniejszym śmigiełku nawet na 100% model dla mnie latał zbyt wolno. A jak wiadomo- nie wolno nadużywać pełnej mocy.

 

Mając śmigiełko 10x4.7 z ręki wypuszczam model na 60% mocy a w powietrzu latam na 50% co i tak jest już szybko. 100% używam tylko do zabawy w sztuczki hehe.

 

Naprawdę bardzo dziwnę

dla śmigła 8x4,3 - max prąd przy silniku Tower Pro 2410-08 to 5,8A przy ciągu 428g i predkości 8430rpm

a dla śmigła 10x4,7 przy 6000rpm to jest prąd 12,1A

 

Jak udało ci się mniejszym śmigłem uszkodzić pakiet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g moich doswiadczeń ,jeżeli uzyje zbyt małego śmigła to pobór pradu równiez bedzie mały i co za tym idzie nic nie powinno sie dziać. Inna sprawa ze zbyt dużym smigłem ,w tym wypadku silnik jest nocno obciązony i wzrasta pobór pradu .Przy okazji równiez spadaja obroty i rośnie temperatura a dalej to już mogą pojawić się "siwe dymy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.