Skocz do zawartości

Saito 82 a


Wojtekr

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie, ze mówimy o dwoch rożnych rzeczach. To co piszesz to znane kwestie, kazdy chyba modelarz zna prawo Bernoulliego :mrgreen:

Nie bede sie spieral jakie sa efekty, to moze kazdy sprawdzic z obrotomierzem i zegarkiem w reku. Mozemy natomisat zastanowic sie dlaczego tak jest, choc nie jest to zwezka w zadnym punkcie, wiec teoria zwezki venturiego odpada.

 

EDIT: W ostatnim zdaniu chodzi mi o to ze owy "lejek" nie zmniejsza w zadnym punkcie przekroju ukladu "lejek"-gaznik. Wylot "lejka" ma 8mm srednicy, a srednica gaznika w miejscu rozpylacza Saito FA-91 (najwiekszego z silnikow dla ktorych jest to przeznaczone) ma tez 8mm.

 

 

W rzucie z góry są jak dysze venturi'ego.

Podczas nawet lekkiego wiatru powietrze wpadające do tunelu zostaje w jego połowie sprężone do tego stopnia, że na drugim końcu tunelu - rozprężając się osiąga prędkość "huraganu"...

Czy aby na pewno? Podaj proszę źródło Twojej rewolucyjnej teorii... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj :? . Zastanawiam sie dlaczego na tym dworcu prawo Bernoulliego dziala dokladnie odwrotnie? Zmniejszenie przekroju powoduje wzrost predkosci przeplywu i ZMNIEJSZENE cisnienia, tymczasem Przemek pisze, ze w polowie powietrze zostaje sprezone :shock:. Dlatego pytam o zrodlo.

Zgodnie z tym co napisal Przemek nie bedzie dzialac zaden gaznik, ani latac zaden samolot :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na tym dworcu nie bylem, ale slyszalem powiedzenie "pizdzi jak w Kieleckiem" - moze stad sie wzielo :mrgreen:

 

Natomiast co do tego lejka, to chyba producent nie przewiduje go akurat do 125-ki, bo w HH sa tylko do mniejszych, a wieksze (150, 180...) faktycznie maja go w standardzie. A do 125 nie ma.

 

Niestety u mnie w samolocie nie moge juz obnizyc baku bo to by byla za duza przebudowa, wiec chyba po prostu obroce silnik do gory - za ladne to nie bedzie ale moze bedzie lepiej chodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"lejek" nie zmniejsza w zadnym punkcie przekroju ukladu "lejek"-gaznik. Wylot "lejka" ma 8mm srednicy, a srednica gaznika w miejscu rozpylacza Saito FA-91 (najwiekszego z silnikow dla ktorych jest to przeznaczone) ma tez 8mm.

 

To dziwne... mój lejek w Saito 82a ma dwie różne średnice... większą przy wlocie i mniejszą - odpowiadającą średnicy gardzieli gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

"lejek" nie zmniejsza w zadnym punkcie przekroju ukladu "lejek"-gaznik. Wylot "lejka" ma 8mm srednicy, a srednica gaznika w miejscu rozpylacza Saito FA-91 (najwiekszego z silnikow dla ktorych jest to przeznaczone) ma tez 8mm.

 

 

To dziwne... mój lejek w Saito 82a ma dwie różne średnice... większą przy wlocie i mniejszą - odpowiadającą średnicy gardzieli gaźnika.

 

No moj tez. Ba, wiecej nawet, bo jeszcze pomiedzy wlotem a wylotem niejedną, dlatego napisalem, ze to "lejek" :mrgreen:

 

BTW, czy znalazles juz jakis nieznany zapis potwierdzajacy Twoją jakże nowatorską interpretację prawa Bernoulliego? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej "nowatorskiej teorii" - powietrze nie zostaje sprężone tylko wzrasta prędkość przepływu... Nie widzę jednak sensu "łapania za słówka"...

Natomist Twoja teoria kropelek paliwa i zakładania jakiegoś badziewia na gardziel ssącą celem zmniejszenia zużycia paliwa nijak ma się do faktów... i tak ukochanego przez Ciebie prawa Bernoulliego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Co prawda jest to wątek o Saito 82 ale ja opisze przypadłość mojego Saito 91.

Ogólnie dziwna sprawa chodzi o to że do tej pory miałem problemy z ustawieniem niskich obrotów, silnik po zdjęciu napięcia ze świecy pracował nie równo i kaprysił, w sobotę postanowiłem po raz kolejny go ustawić do tej pory próbowałem drobnych korekt iglicą wolnych obrotów, tym razem radykalnie po pół obrotu i o dziwo coraz lepiej się spisywał, jakie było moje zdziwienie gdy wkręciłem ta iglicę do końca, niskie stabilne 2000-2100. Odpala od pierwszego obrotu, reakcja na gaz super. Tylko zakres regulacji się skończył, miał ktoś w Saito takie ustawienia ?

Silnik kręci śmigłem APC 15x4W zawsze był opalany Arcticglow A10/20TLS,

zawory wyrególowane zgodnie z instrukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iglicę wolnych obrotów trzeba wkręcić dosyć sporo w stosunku do fabrycznego ustawienia. Możliwe, że masz za wysoko zbiornik paliwa, zwłaszcza kiedy silnik jest zamontowany głowicą do dołu (jak jest u Ciebie zamontowany?). Dobrze wyregulowany Saito może chodzić cały dzień na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.