Skocz do zawartości

Czy air travel to dobry wybów ??


rybok_999

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w teorii, jest tak że górnopłaty są stateczniejsze poprzecznie , z racji tego że środek ciężkości znajduje się poniżej siły nośnej płata, i powstaje moment ustateczniający.

Można dolnopłatowi dać większy wznios i będzie równie stateczny jak górnopłat, ale tylko przy pewnej prędkości, przy małych prędkościach bliskich przeciągnięcia górnopłat zawsze będzie stateczniejszy.

W praktyce różnie bywa, lekki prosty dolnopłat o profilu dwuwypukłym i z precyzyjnymi serwami będzie się dużo lepiej trzymał ręki niż byle jak zrobiony górnopłat (w sensie ciężki i niesymetryczny) z byle jakimi serwami i luzami na napędach.

Wg mnie nie ma co demonizować dolnopłatów, ani przypisywać jakichś magicznych właściwości profilom płaskowypukłym (zauważ- nie ma na świecie samolotu współcześnie produkowanego z profilem płaskowypukłym). Chyba że chce się mieć model de facto swobodnie latający, gdzie kierowanie RC polega na wytrącaniu modelu z położenia równowagi, ale to zdaje się mało taki model będzie uczył.

pzdr

Opublikowano

Nikt nie mówi że stanowczo nie dolnopłaty.Chodzi o to że górnopłatowe trenerki są stabilniejsze i przez to łatwiejsze do kierowania.Wybaczają wiele błędów u początkującego.Dolnopłaty są już troche bardziej wymagające.O ile latając trenerkiem górnopłatem masz asekuracje w postaci kolegi który stoi obok Ciebie i zdąży odebrać od Ciebie aparaturą w sytuacji kryzysowej(ja np. tak zaczynałem) to przy dolnopłacie może zabraknąć czasu na takie experymenty, dlatego wspomniałem o kablu trener-uczeń.Taka kombinacja ma szanse powodzenia.

edit:pisaliśmy razem. Za dolnopłatem przemawia na plus (przynajmniej w At40) że nawet mocniejszy wiatr mu nie szkodzi.

Opublikowano

ok to już wszystko wiem..... najlepszą alternatywą dla mnie jest kupic AT-40L i przerobić w nim podwozie.

 

Mam jeszcze pytanko gdy naucze sie już poprawneie latać tam i z powrote to czy tym modelem bede mógł wykonać jakieś najłatwiejsze rzeczy ?? niewiem jak fachowo sie nazywają ale powiedzmy jakieś obroty czy cos w tym stylu.

??

Opublikowano

Ja jednak poleca zdecydowanie Travel ,temat ATL czy Travel był juz opisywany tutaj :

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8822

 

więc nie będą powtarzał.

W sobotę latałem Travel Air-em i DiablO 3D tej samej firmy.Obydwa swietne samoloty choc ten drugi bardzo ale to bardzo delikatny w budowie...ale wracając do tematu-Travel swietnie lata żyletą!Pomimo niewysokiego kadłuba,nadrabia dużą pow.steru kierunku, który go stabilnie trzyma w pozycji równoległej do matki ziemi.

 

Samolot bardzo przewidywalny,robiący doskonale akrobacje .POdwozie przy twardym lądowniu się urwie zamiast robic dziury w skrzydłach.

Ja latam juz 2 sezon i ten model mi się nie nudzi.

 

Polecam

 

Bart

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedzi :) w sumie to już niewiem ale bardziej pasi mi ten air travel poniewaz tak jak napisał poprzednik to jest tylko kółko sktętne. nie trzeba przerabiać podwozia a w AT-40L jednak trzeba.

 

 

Myslę ze zostane przy tym air travelu. jeszcze teraz dowiedziałem sie że mój kumpel lata to moze pozwoli mi troche polatać swoim elektrykiem :)

 

Może macie jeszcze jakieś propozycje ??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.