Skocz do zawartości

Flysky i10 - throttle cut off - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem jak w temacie. Mianowicie nie mogę poradzić sobie z ustawieniem odcięcia gazu. Model to trenerem Excel 2000 z silnikiem żarowym OŚ Max AX nadajnik jak w temacie Flysky i10 oraz chwilowo odbiornik Turnigy 9x8c v2. Jak ustawiłem sobie throttle cut off pod dowolnym przełącznikiem 2-pozycyjnym to w momencie przełączania swicha w pozycję on redukuje gaz tylko do minimalnego, czyli tak jak drążek gazu był bym w pozycji najniższych obrotów. Czy trzeba Jeszce ustawiać np.ze używam silnika spalinowego a nie elektryka ? Nie mam pojęcia jak się z tym uporać. Macie jakieś propozycje rozwiązania tego problemu ?

Opublikowano

Nie pamietam dokladnie, jest w pracy i nie mam mozliwosci sprawdzić. Ale ja mam to ustawione pod opcją dla śmigłowców, hold coś tam ustawione na zero.

Opublikowano

Kwestia czy dla samolotu spalinowego będzie tak samo jak dla heli. Jeśli możesz to bardzo proszę wrzuć po południu jakiś opis.

Opublikowano

To tak. Throttle hold na "on" value 0%

post-10523-0-22712100-1523289679_thumb.jpg

 

Potem przechodzisz na Assign switches i możesz sobie ustawić sobie na jaki chcesz kanał ja mam SwD. Widać jak się zmienia po przełączeniu "on,off" 

post-10523-0-35527600-1523289796_thumb.jpg

post-10523-0-81699600-1523289813_thumb.jpg

 

Ps. po zimie muszę odkurzyć apkę bo cała zakurzona :D 

Opublikowano

Dziekuje koledze Matijus za zainteresowanie i szybką odpowiedź. Jednak w moim nadajniku i10 jest to troche inaczej rozwiązane.

 

Wchodze w menu i wybieram Throttle down

 

post-7178-0-63643800-1523303427_thumb.jpg

 

Klikam na ikone przełącznika na dole pierwsza z lewej

 

post-7178-0-63038200-1523303528_thumb.jpg

 

Potem wybieram Thro. cut sw.: None

 

post-7178-0-87992100-1523303972_thumb.jpg

 

Nastepnie przypisuje przełącznik oraz jego pozycje w której ma być jako on

 

post-7178-0-81412000-1523304020_thumb.jpg

 

to samo powtórzyłem z Idle up sw. (chociaż nie wiem czy to jest potrzebne)

 

post-7178-0-71733000-1523304123_thumb.jpg

 

I w tym momencie jak przełączam SwA to przymyka przepustnice i redukuje obroty do biegu jałowego ale nie odcina gazu.

 

Wiec pokombinowałem i zrobiłem jeszcze coś. Wracam do menu ekranu pierwszego 

 

post-7178-0-63643800-1523303427_thumb.jpg

 

Wchodzę w Throttle curve i ustawiam krzywą dolnego krańca na 10% ( oczywiście w lewym dolnym rogu musimy podświetlić zielonego ptaszka )

 

post-7178-0-61780700-1523304310_thumb.jpg

 

I na końcu najistotniejsza rzecz. Ponownie do menu i wchodze w end points, wybieram CH3 Thr

 

post-7178-0-12612100-1523304675_thumb.jpg

 

Drążek gazu w pozycji na zero i kręcę pokrępłem na dole ekranu patrząc na przepustnicę kiedy się zamknie (Oczywiście SwA musi byc teraz w pozycji włączony czyli w dół i na pomarańczowo powinna być podświetlone Down side )

 

post-7178-0-11796300-1523304828_thumb.jpg

 

I po odpaleniu silnika w momencie kiedy SwA jest na "off" czyli w górze to zjeżdżając drążkiem gazu na sam dół obroty spadają do biegu jałowego a dopiero po przełączeniu SwA w pozycję "on" czyli w dół przepustnica sie zamyka i silnik gaśnie. 

Chyba sie udało :)

 

 

Opublikowano

Jedno służy d gaszenia silnika a drugiego używam do podniesienia do lotu obrotów silnika o ileś tam procent.

Po co?

 no po to , ze do lądowania mam ustawione  najniższe wolne obroty, ale do lotu podbijam minimum o kilka procent , tak żeby silnik miał trochę większe obroty, co skutecznie zmniejsz ryzyko zgaśnięcia silnika w locie na małych obrotach.

Opublikowano

Tomku tak więc powiedz czy dobrze mam ustawione  "Idle up"  jeśli jest na tym samym Swichu co "Throttle cut" i ustawione na 20% ?

 

post-7178-0-63038200-1523303528_thumb.jpg
Opublikowano

No nie na jednym

Idle mam na 2 pozycyjnym normalnym , a trohle cut mam na tym 2 pozycyjnym samoodbjajcym SWE z tego co pamiętam.

Jak ustawisz wszystko na jednym 3 pozycyjnym to istnieje duza możliwość zgaszenia silnika przez przypadek.

Opublikowano

W takim razie muszę jeszcze z tym pokombinować. Na razie zostawię tak jak mam odcięcie gazu na 2 pozycyjnym zwykłym i pobawię się z idle up na innym swichu. Dziwi mnie tylko to że musiałem dodatkowo wprowadzić krzywą gazu do tego żeby można było odciąć gaz. U kolego Matijus na i6 nic nie trzeba było wiecej kombinować. U znajomego który wcześniej latał tym Excelem 2000 też nie było takich ustawień na Turnigy 9X.

Opublikowano

Musiałem pokombinować jeszcze z "end point" aby serwo domykało do końca lub nie za mocno aby drut od przepustnicy nie wyginało.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.