Skocz do zawartości

Flysky i10 - throttle cut off - problem


GBS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem jak w temacie. Mianowicie nie mogę poradzić sobie z ustawieniem odcięcia gazu. Model to trenerem Excel 2000 z silnikiem żarowym OŚ Max AX nadajnik jak w temacie Flysky i10 oraz chwilowo odbiornik Turnigy 9x8c v2. Jak ustawiłem sobie throttle cut off pod dowolnym przełącznikiem 2-pozycyjnym to w momencie przełączania swicha w pozycję on redukuje gaz tylko do minimalnego, czyli tak jak drążek gazu był bym w pozycji najniższych obrotów. Czy trzeba Jeszce ustawiać np.ze używam silnika spalinowego a nie elektryka ? Nie mam pojęcia jak się z tym uporać. Macie jakieś propozycje rozwiązania tego problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak. Throttle hold na "on" value 0%

post-10523-0-22712100-1523289679_thumb.jpg

 

Potem przechodzisz na Assign switches i możesz sobie ustawić sobie na jaki chcesz kanał ja mam SwD. Widać jak się zmienia po przełączeniu "on,off" 

post-10523-0-35527600-1523289796_thumb.jpg

post-10523-0-81699600-1523289813_thumb.jpg

 

Ps. po zimie muszę odkurzyć apkę bo cała zakurzona :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje koledze Matijus za zainteresowanie i szybką odpowiedź. Jednak w moim nadajniku i10 jest to troche inaczej rozwiązane.

 

Wchodze w menu i wybieram Throttle down

 

post-7178-0-63643800-1523303427_thumb.jpg

 

Klikam na ikone przełącznika na dole pierwsza z lewej

 

post-7178-0-63038200-1523303528_thumb.jpg

 

Potem wybieram Thro. cut sw.: None

 

post-7178-0-87992100-1523303972_thumb.jpg

 

Nastepnie przypisuje przełącznik oraz jego pozycje w której ma być jako on

 

post-7178-0-81412000-1523304020_thumb.jpg

 

to samo powtórzyłem z Idle up sw. (chociaż nie wiem czy to jest potrzebne)

 

post-7178-0-71733000-1523304123_thumb.jpg

 

I w tym momencie jak przełączam SwA to przymyka przepustnice i redukuje obroty do biegu jałowego ale nie odcina gazu.

 

Wiec pokombinowałem i zrobiłem jeszcze coś. Wracam do menu ekranu pierwszego 

 

post-7178-0-63643800-1523303427_thumb.jpg

 

Wchodzę w Throttle curve i ustawiam krzywą dolnego krańca na 10% ( oczywiście w lewym dolnym rogu musimy podświetlić zielonego ptaszka )

 

post-7178-0-61780700-1523304310_thumb.jpg

 

I na końcu najistotniejsza rzecz. Ponownie do menu i wchodze w end points, wybieram CH3 Thr

 

post-7178-0-12612100-1523304675_thumb.jpg

 

Drążek gazu w pozycji na zero i kręcę pokrępłem na dole ekranu patrząc na przepustnicę kiedy się zamknie (Oczywiście SwA musi byc teraz w pozycji włączony czyli w dół i na pomarańczowo powinna być podświetlone Down side )

 

post-7178-0-11796300-1523304828_thumb.jpg

 

I po odpaleniu silnika w momencie kiedy SwA jest na "off" czyli w górze to zjeżdżając drążkiem gazu na sam dół obroty spadają do biegu jałowego a dopiero po przełączeniu SwA w pozycję "on" czyli w dół przepustnica sie zamyka i silnik gaśnie. 

Chyba sie udało :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno służy d gaszenia silnika a drugiego używam do podniesienia do lotu obrotów silnika o ileś tam procent.

Po co?

 no po to , ze do lądowania mam ustawione  najniższe wolne obroty, ale do lotu podbijam minimum o kilka procent , tak żeby silnik miał trochę większe obroty, co skutecznie zmniejsz ryzyko zgaśnięcia silnika w locie na małych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie muszę jeszcze z tym pokombinować. Na razie zostawię tak jak mam odcięcie gazu na 2 pozycyjnym zwykłym i pobawię się z idle up na innym swichu. Dziwi mnie tylko to że musiałem dodatkowo wprowadzić krzywą gazu do tego żeby można było odciąć gaz. U kolego Matijus na i6 nic nie trzeba było wiecej kombinować. U znajomego który wcześniej latał tym Excelem 2000 też nie było takich ustawień na Turnigy 9X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.