GBS Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Witam. Mam problem jak w temacie. Mianowicie nie mogę poradzić sobie z ustawieniem odcięcia gazu. Model to trenerem Excel 2000 z silnikiem żarowym OŚ Max AX nadajnik jak w temacie Flysky i10 oraz chwilowo odbiornik Turnigy 9x8c v2. Jak ustawiłem sobie throttle cut off pod dowolnym przełącznikiem 2-pozycyjnym to w momencie przełączania swicha w pozycję on redukuje gaz tylko do minimalnego, czyli tak jak drążek gazu był bym w pozycji najniższych obrotów. Czy trzeba Jeszce ustawiać np.ze używam silnika spalinowego a nie elektryka ? Nie mam pojęcia jak się z tym uporać. Macie jakieś propozycje rozwiązania tego problemu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Nie pamietam dokladnie, jest w pracy i nie mam mozliwosci sprawdzić. Ale ja mam to ustawione pod opcją dla śmigłowców, hold coś tam ustawione na zero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GBS Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Kwestia czy dla samolotu spalinowego będzie tak samo jak dla heli. Jeśli możesz to bardzo proszę wrzuć po południu jakiś opis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Tak używałem tego w spalince. Ok będę w domu ok 18tej to odezwe się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 To tak. Throttle hold na "on" value 0% Potem przechodzisz na Assign switches i możesz sobie ustawić sobie na jaki chcesz kanał ja mam SwD. Widać jak się zmienia po przełączeniu "on,off" Ps. po zimie muszę odkurzyć apkę bo cała zakurzona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GBS Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Dziekuje koledze Matijus za zainteresowanie i szybką odpowiedź. Jednak w moim nadajniku i10 jest to troche inaczej rozwiązane. Wchodze w menu i wybieram Throttle down Klikam na ikone przełącznika na dole pierwsza z lewej Potem wybieram Thro. cut sw.: None Nastepnie przypisuje przełącznik oraz jego pozycje w której ma być jako on to samo powtórzyłem z Idle up sw. (chociaż nie wiem czy to jest potrzebne) I w tym momencie jak przełączam SwA to przymyka przepustnice i redukuje obroty do biegu jałowego ale nie odcina gazu. Wiec pokombinowałem i zrobiłem jeszcze coś. Wracam do menu ekranu pierwszego Wchodzę w Throttle curve i ustawiam krzywą dolnego krańca na 10% ( oczywiście w lewym dolnym rogu musimy podświetlić zielonego ptaszka ) I na końcu najistotniejsza rzecz. Ponownie do menu i wchodze w end points, wybieram CH3 Thr Drążek gazu w pozycji na zero i kręcę pokrępłem na dole ekranu patrząc na przepustnicę kiedy się zamknie (Oczywiście SwA musi byc teraz w pozycji włączony czyli w dół i na pomarańczowo powinna być podświetlone Down side ) I po odpaleniu silnika w momencie kiedy SwA jest na "off" czyli w górze to zjeżdżając drążkiem gazu na sam dół obroty spadają do biegu jałowego a dopiero po przełączeniu SwA w pozycję "on" czyli w dół przepustnica sie zamyka i silnik gaśnie. Chyba sie udało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Jedno służy d gaszenia silnika a drugiego używam do podniesienia do lotu obrotów silnika o ileś tam procent. Po co? no po to , ze do lądowania mam ustawione najniższe wolne obroty, ale do lotu podbijam minimum o kilka procent , tak żeby silnik miał trochę większe obroty, co skutecznie zmniejsz ryzyko zgaśnięcia silnika w locie na małych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Zrozumiałem że masz tą aparature co ja Mój błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GBS Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Tomku tak więc powiedz czy dobrze mam ustawione "Idle up" jeśli jest na tym samym Swichu co "Throttle cut" i ustawione na 20% ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 No nie na jednym Idle mam na 2 pozycyjnym normalnym , a trohle cut mam na tym 2 pozycyjnym samoodbjajcym SWE z tego co pamiętam. Jak ustawisz wszystko na jednym 3 pozycyjnym to istnieje duza możliwość zgaszenia silnika przez przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GBS Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 W takim razie muszę jeszcze z tym pokombinować. Na razie zostawię tak jak mam odcięcie gazu na 2 pozycyjnym zwykłym i pobawię się z idle up na innym swichu. Dziwi mnie tylko to że musiałem dodatkowo wprowadzić krzywą gazu do tego żeby można było odciąć gaz. U kolego Matijus na i6 nic nie trzeba było wiecej kombinować. U znajomego który wcześniej latał tym Excelem 2000 też nie było takich ustawień na Turnigy 9X. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Musiałem pokombinować jeszcze z "end point" aby serwo domykało do końca lub nie za mocno aby drut od przepustnicy nie wyginało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi