MICHAL_1100 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 :shock: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10343&postdays=0&postorder=asc&start=75 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 no tak , skleroza nie boli :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 nakrętki na mocowaniu bowdena w skrzydle bo sie boje ze moga sie odkrecic , chyba stearyną kropelke zaleje Stearyna to ci się przyda niedługo do świeczek na groby. Użyj kleju anaerobowego, a jak nie masz takiego, może być CA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 nakrętki na mocowaniu bowdena w skrzydle bo sie boje ze moga sie odkrecic , chyba stearyną kropelke zaleje Stearyna to ci się przyda niedługo do świeczek na groby. Użyj kleju anaerobowego, a jak nie masz takiego, może być CA. Hahah CA to ja też próbowałem i skończyło się na tym że urwałem całą nagwintowaną ośkę przy odkręcaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 może być CA nie sądze , chciałbym to kiedyś odkręcić a po CA niestety z odkręcaniem śrub itp mam złe doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Ja dałem nakrętki samokontrujące. Pewne połączenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Też dam jak gdzieś uda mi się kupić online. Na razie szukam i ni cholery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 on line to chyba koszt wysyłki będzie z 10 razy większy niż samych nakrętek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--mi-- Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 U mnie najlepiej do tej pory sprawdził się Humbrol - klej do modeli z polistyrenu. Po kapnięciu na śrubę nie ma prawa się odkręcić, a kiedy chcę wyjąć silnik, to odrobina więcej siły i nakrętka odkręcona. Pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Słuchajcie koledzy podpowiedzcie mi bo nie wiem jednej rzeczy. Ustawiłem w EG klapy tak by przy lądowaniu ustawiały się w dół. Rozumiem że taka czynność pozwala wytracić prędkość i spokojnie przyziemic? Nie wiem tylko na ile stopni powinny się te klawy wychylić aby było wszystko ok. W radiu ustawiłem na 90% ale teraz tak sobie myślę czy aby to nie za wiele? Nie miałem z klapami do czynienia dotąd więc podpowiedzcie jak ustawić by było miodzio i bezpiecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Witaj, klapy musisz ustawić na max 70% aby mieć jeszcze kontrolę nad modelem lotkami :wink: i zrób sobie od razu mix przy otwartych klapach automatycznie oddaje wysokość. Myślę, że na początek ok 5% wystarczy, potem w locie (nie przy lądowaniu) wypróbuj model powinien zachować lot poziomy, jak będzie się wznosił musisz zwiększyć a jeżeli będzie opadał to oczywiście zmniejszyć tą wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Znaczy u mnie to chyba sie nazywa klapolotki bo klapy są jednoczesnie lotkami. Oddanie wysokości masz na myśli dać w dół o 5% ster wyskości? Muszę dojść gdzie się to ustawia bo tu mi gwozdzia zabiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 No dokładnie klapolotki, bo to lotki działają jako lotki i jako klapy. Jakbyś miał osobne lotki i klapy i tak potrzebny byłby ten mix (to znaczy można ręcznie tylko po co?) No i wysokość w dół ponieważ jak otworzysz klapy (klapolotki) to model "zadziera" i trzeba wysokością korygować, także mix bardzo wygodny. W mojej FF9 to się nazywa Flap-Elevator, nie wiem jak w twoim radiu ale wystarczy jak masz wolny mix i dajesz kanał od klap jako master a od wysokości jako slave z wartością początkową ok 5%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Acha , to teraz zakumałem , chyba widziałem takie ustawienie u mnie w radiu. Swoją drogą jak już wzbije EG w powietrze to potestuje te klapy tak ze 20 metrow nad ziemią zeby w razie co miec czas na reakcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Też dam jak gdzieś uda mi się kupić online. Na razie szukam i ni cholery. od biedy zastosuj termo folię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Myślę, że na początek ok 5% wystarczy Nie mam przy sobie instrukcji od EG, ale tam jest podana konkretna wartość kompensacji wysokością wychylenia lotek do góry. EDIT: Znalazłem. W instrukcji są podane jednak wychylenia w milimetrach. Dla wychylenia lotek o 20 mm do góry, zalecają kompensację sterem wysokości o około 4 mm w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Po pierwsze klapolotki jeśli są tak jak w EG na końcu skrzydła to nie wychyla się ich do dołu. Trzeba je wychylić do góry. Zalecane wychylenie to około 45 stopni. W przeciwieństwie do działania klap powodują one szybsze spadanie oraz przyspieszenie prędkości modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 No to juz nic nie rozumiem , myslalem ze do dolu sie je wypuszcza przy ladowaniu by model zwolnik itp. To jak jest w koncu bo poustawiam odwrotnie i sie nie pociesze z modelu zbyt dlugo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Ustawiając je do dołu znacznie pogorszysz stateczność modelu. Gdyby to były klapy zaraz obok kadłuba to je się wychyla do dołu. A jako, że masz klapolotki i to w dodatku na końcu skrzydeł to lotki wychyla się do góry. Może narazie polataj EG bez żadnych tam hamulców itp. Jak dla mnie to one nie są potrzebne bo EG lata naprawdę wolno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Jak dla mnie to one nie są potrzebne bo EG lata naprawdę wolno. Zgadzam się, odpuść hamulce, wytrymuj go dobrze, znajdź SC i ciesz się z latania. Jeśli ja sobie poradziłem z lotem, to na pewno każdy potrafi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.