Skocz do zawartości

Dynamic 400


Kretobójca

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przedstawiłem już kilka swoich modeli, i niestety zainteresowanie było niewielkie.

Rozumiem, facet z prowincji, lata jakimiś chińskimi fun flajerami.

Ciekaw jestem co powiecie na to:

Rozpiętość 680mm (kompozyt)

Długość 570mm (laminat)

Powierzchnia 8,2dm?

Masa 550g

Obciążenie 67g/dm?

Silnik speed 400

śmigło GWS 5x5E

Pakiet 7,4V 2200mA LiPol

Regulator Jeti Yes 020

Odbiornik Rex5MPD

Serwo Wys. HS-65HB

Serwo lotek HS-65HB

album_pic.php?pic_id=385

Silnik tymczasowo treningowy około 18k obrotów/min.

Przewidywany napęd klasy 300 ok. 29kRPM

Prawdopodobnie będzie to bezszczotkowy Storm Evolution Spec Racing 9.5T ok. 30240RPM

Przewidywana prędkoś 290km/h

Czekam na opinie i pomoc z wklejeniem widocznej na zdjęciu wręgi.

Opublikowano
Przewidywana prędkoś 290km/h.

Oj taki model to nie dla mnie. Jak bym zaczął tym latać nad Malborkiem, to w Królewie na lotnisku mogli by to wziąć za atak rakietowy. :rotfl:

Poza tym startując nad Nogatem, zanim bym pomyślał, co zrobić to on już Wisłę by mijał. :devil:

Tak już na poważnie, do wręgi chyba nic lepszego jak żywica nie wymyślisz.

Opublikowano

No właśnie mam żywicę 30min, ale myślę że lepsza będzie 5min bo CA pewnie wyrwie mi przy starcie, a lubię CA.

No i co mam zrobić z serwem lotek.

Ciąć płat i się w niego wklejać jak na rysunku, czy kleić do płata?

album_pic.php?pic_id=390

 

A tu jedyne video jakie znalazłem w/w modelu.

Opublikowano

:rotfl: To o tej prędkości. Ja widziałem pylona Skazoo latającego 200km/. I wiem na jakiej wysokości było trzeba latać, żeby mieć szansę na reakcję. Byłeś z tym zestawem w pobliżu MotoCalca :?:

 

Mam ten model obok dwóch innych pylonów. Nie jest to też F5D - to są większe modele.

 

a) konfiguracja Speed 400 i pakiet 2s to konfiguracja lajtowo-treningowa, ale już wymagająca. Szybkie latanie to Mega 16/15/4 i pakiet 3s - wtedy ze śmigłem 4,1x4,1. No i do dobrania optymalnej konfiguracji warto mieć cały zestaw 5-6 podstawowych śmigieł APC do pyloników.

B) ja mam w skrzydłach dwa cienkie serwa GWS - walka z proponowanym fabrycznie napędem lotek IMO nie ma sensu

c) zaproponowane na rysunku ustawienie serwa SW też jest bez sensu - bo trudne do wykonania. Serwo należy moim zdaniem umieścić na płasko.

d) wręga tylko żywicą

e) przewidziane fabrycznie mocowanie statecznika niestety nie jest jednoznaczne i może powodować kłopot z kątem zaklinowania

f) kiepskie są gniazda śrub mocujących skrzydło - ja wkleiłem mosiężne gwintowane tulejki

g) ponieważ wolę latać Micronami, teraz Dynamic ma zainstalowanego testowo outrunnera 1900obr/v i czeka na testy

h) kadłub modelu niestety jest dosyć delikatny

i) wręgi wyrywa raczej przy lądowaniu, a nie przy starcie

j) czy mi się wydaje, czy ten pakiet jest jakiś duży? Właściwe to 1000-1300mAh, może 1500mAh dla 2s. Lekki model dłużej pożyje

Opublikowano

Nareszcie coś ciekawego, i to z prowincji :D :wink:

 

Zakładana prędkość 290km/h jest baaardzo duża, zwłaszcza przy takiej wielkości (czyli małości) modelu.

Już przy połowie tej prędkości można się pogubić tak małym modelem.

Wymiary i szybkości są w sumie pojęciem względnym.

Całkiem niedawno doszedłem do wniosku, ża zamiast przyspieszać modele wystarczy je zmniejszać a wrażenie prędkości i frajda ze śmigania rośnie.

Inna sprawa, że śmigło 5x5 i 30000obr/min nie zapewni Ci takiej szybkości w locie poziomym (wg MC da PSpd tylko 64m/s).

 

Koniecznie nagraj film z oblotu, bo na pewno będzie bardzo ciekawie.

Opublikowano

Chyba odkurzę funjeta.

 

Gdzieś tu na forum chłopaki mierzyli mi prędkość FJ ze smiglem 4.7x4.7 i wyszło z wiatrem, z nurkowania około 150 km/h przy obrotach prawie 30 tyś. Więc ja bym w te 290 nie wierzył.

Opublikowano

Ja się zastanawiałem nad tym modelem, ale ta szybkość mnie wystraszyła i padło na FunJeta :twisted:

 

Musisz mieć spore lotnisko i dobry wzrok, co? :devil: (by to dostrzec jak odleci)

 

Nie lepiej zainwestować w jakieś APC śmigło do takiego modelu? :roll: Ewentualnie składane, ale czy takie wytrzyma? (pytanie do używających składanych)

Opublikowano
Nie lepiej zainwestować w jakieś APC śmigło do takiego modelu? :roll: Ewentualnie składane, ale czy takie wytrzyma?

 

Informacje przydadzą Ci się przy FJ:

 

1. Dla mnie to na fotce to jest APC - nie widziałem jeszcze nigdzie takiego GWS

2. Składane śmigła odpadają - w większości wypadków nie wytrzymują tak dużych obrotów i się rozlatują, najczęściej wyrywając po drodze wręgę itp.

Opublikowano

APC robi składane śmigła do pylonów - niestety tylko w dwóch rozmiarach i do własnej, specyficznej piasty (huba)

Na pakiecie 2s IMO składaki wytrzymują - każde firmowe.

Na 3s nie wiem - testy pokażą. Przy lądowaniu składaki są fantastyczne, niestety, w locie stałe śmigła rulez.

Opublikowano
Tak to jest gdy się czyta i nie ogląda do końca zdjęć

 

to do mnie?

 

bo jesli tak, to proponuje, zebys pokazal mi smiglo GWS o wymiarach 5x5 i jeszcze takim ksztalcie

Opublikowano
Tak to jest gdy się czyta i nie ogląda do końca zdjęć

 

to do mnie?

 

bo jesli tak, to proponuje, zebys pokazal mi smiglo GWS o wymiarach 5x5 i jeszcze takim ksztalcie

Spokojnie, Lubartowi chodziło o to że Kretobójca napisał że ma śmigło GWS 5x5 a ma APC 5x5 :lol:

Opublikowano

Pylony to strasznie ciekawe modele. Niestety przeraża mnie troszkę ta prędkość... Przy 200 km/h będzie robić jakieś 55m/s. Weźmy pod uwagę że nagle znikąd pojawia się na drodze drzewo :wink: Od momentu kiedy zauważysz problem do momentu gdy model zareaguje na ster jest jakieś 1.5 sekundy. Daje to jakieś 80 metrów przebytych w tym czasie... Czyli w praktyce jest to długość średniego pasa lotniska modelarskiego. Przy 290 to już zupełny odlot, 80m/s. Z dużym zainteresowaniem czytam tematy o modelach tego typu gdyż sam chcę sobie taki zrobić. Więc czekam na dalsze relacje, zdjęcia :D

Opublikowano

Może na dobrym napędzie, ale nie na szczotce. Lecz nie 290km/h a może ze 210km/h. To mały model i ciężko by znaleźć tak odpowiednie wyposażenie by "grzało" aż tyle. Nigdy sie z tak szybkim i małym modelem nie spotkałem. Przynajmniej ja tak uważam... :) Możę chodzi o to ze przy 290km/h nic by mu się nie stało :lol::lol::lol:

 

Czyli odpowiedź z mojej strony: Szczere Nie :chick:

Opublikowano

Pylony są szybkie - fakt. Ale tą szybkością można zarządzać. Można zaczynać od pakietów 2s aby przejść na 3s. Dostępne są śmigła o skokach 4,1/4,5/4,75/5/5,5...

Na początku lata się dosyć wysoko, lekki model sporo wybacza. Można zacząć od mniejszych silników. Nie ma co się bać.

Ja zacząłem latać Micronem w drugim sezonie latania. Każdemu, kto chce zacząć przygodę z pylonami serdecznie polecam Microny L.Kwarcińskiego /nie tylko dla tego, że mam jeden na sprzedaż :wink: /

 

Specjalnie dla Lubarta - pylon Skazoo miał zmierzone 190km na zrobionym własnoręcznie silniczku z podwójnego CD o ile pamiętam. Silniki Mega seri 16/15/x moim zdaniem pociągną więcej.

Opublikowano

Specjalnie dla Lubarta - pylon Skazoo miał zmierzone 190km na zrobionym własnoręcznie silniczku z podwójnego CD o ile pamiętam. Silniki Mega seri 16/15/x moim zdaniem pociągną więcej.

 

To ja jestem jakiś niedoinformowany :shock: Sora... Widać za mało widziałem. :faja:

Opublikowano

Kilka wyjaśnień:

1. Śmigło, to oczywiście APC a nie GWS.

2. Nie zamierzam latać 290km/h na speedzie (napisałem: silnik tymczasowo treningowy)

3.To samo dotyczy się śmigła.

 

Co się tyczy prędkości:

Lepiej wyznaczyć sobie wysoką poprzeczkę i przeć do celu.

 

4. na silniku Storm Evolution Spec Racing 9.5T (4200rpm/V)[edit], w/w śmigle i pakiecie 3s teoretyczna prędkość wynosi 285km/h .

edit: Obliczona prędkość jest spokojnie osiągalna i nie jest to kwestia wiary, jak próbuje to zasugerować Marcin, lecz odpowiedniego wyposażenia jak sugeruje Krzysiek.

 

Kojot --> mógł byś omówić sposób mocowania statecznika poziomego?

Opublikowano

Ja nie miałem w zestawie dobrego rysunku i położenie statecznika na stateczniku pionowym nie jest jednoznaczne. Dodatkowo gwintowanie tego mikrobalonu który tam jest w stateczniku pionowym daje różne efekty. A sam pomiar kątów na takim małym elemencie jest upierdliwy i obarczony dużym błędem. Oczywiście mocowanie wg. planów na śrubach daje nam teoretyczną możliwość regulacji kąta zaklinowania. Ja jednak w końcu odpuściłem i wkleiłem usterzenie na stałe.

 

Co do wyliczeń dla silnika - zwróć uwagę, jak silny musi być wyrzut modelu dla takiego napędu i jak duży jest zakres nieefektywnej pracy śmigła.

 

Oczywiście się zgadzam, że należy sobie stawiać poprzeczki, dążenie do takiej prędkości jest OK, zwłaszcza, że jest osiągalna, choć trudna do osiągnięcia.

Nie wiem zresztą (a raczej sądzę że tak jest) czy Dynamic nie jest modelem na takie prędkości. Dla takich prędkości to lepiej wyszukać ciut mocniejsze konstrukcje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.