KRUUP Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Witam, jestem nowy na forum i chciałbym podzielić się relacjami z budowy SU-26 MX oraz prosić o porady tych, którzy mają już jakies doświadczenia z tym modelem. Czy ktoś z Was budował już ten samolot z planów ze strony http://www.modelarz.com/pliki.php?itp=1&w=lista&offset=120 ?????????????????????????????????????????????????????????????? będę wdzięczny za pomoc poniżej zamieszczam zdjęcie z etapu, na jakim się obecnie znajduję:
robraf Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 modelik ładny, pod jaki jest silnik?
KRUUP Opublikowano 14 Października 2008 Autor Opublikowano 14 Października 2008 Silnik to sie jeszcze zobaczy ale jakaś dycha ale raczej 12 cm/3
Krzycho165 Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 mam jedno pytanie jaka jest przewidziana koncowa masa konstrukcji, ile wazy teraz?? czy aby napewno dobrze przeskalowałeś plany??? przeraza mnie wielkosc kadłuba w porównaniu z powierzchnią nośną skrzydeł :?
bigkris Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 Krzycho165, racja. kadlub jest troche za pekaty
KRUUP Opublikowano 17 Października 2008 Autor Opublikowano 17 Października 2008 Nie mam pojecia ile teraz waży. Niestety nie mam wagi .Kompletny myśle ze bedzie ważył jakies 3 kg. i mysle ze sie zmieszcze w tej wadze. kadłub zgodze sie ze jest pekaty ale masy specjalnie mu nie dodaje raczej masywności . Su normalnie ma silnik gwiazdowy jak JAK. A ta pekata "morda" To własnie urok prawdziwego samolotu Plany są przeskalowane ok. Jedynie zmodyfikowane jest kilka rzeczy. łaczenie skrzydeł i troche go odchudzam tu i tam w porównaniu do planów. problem mam z wykonaniem maski bo nie bardzo wiem jak ja zrobic . Robienie kopyta a później formy to strasznie duzo roboty. ZAstanawia mnie czy moze zrobic ze styropanu lub jakiejs pianki i na to bezpośrednio nakładać tkanine. czu ktos juz robił cos takiego :?: jak to zrobic najprościej i najefektywniej :?:
bigkris Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 nie robilem nigdy tego ale najpierw sie robi kopyto z styropianu (styroduru) i pozniej cos miedzy to i dopiero chyba tkanina
krzysiek.riese Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 robiłem kiedyś kadłób do szybowca tą metodą traconego styropianu i jest w miare tanio bonie trzeba formy robić. najpierw robisz dokładnie maskę ze styropianu lub styroduru potem na to laminujesz ale musisz pamiętać zeby dać 2 - 3 warstwy szkła wiecej niż normalnie bo potem duzo szlifowania jest, no i wychodzi stosunkowo ciężko bo potem jest szpachlowania od grooooma. zastanów się czy nie lepiej wyciąć 2 czy 3 wręg z cienkiej sklejki albo nawet sklejki balsowej i zrobic poszycia z balsy 1,5mm wyginanej na mokro, wychodzi o wiele lzej niż szpachlowany laminat a koszty podobne... powinieneś sie zmieścic z 2 płytkach balsy...tym bardziej że w SU jest to normalny okrag w przekroju i niema ostrych łuków itp.
Krzycho165 Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 hmmm a moze by tak spróbowac zrobic kopyto i na tym za pomocą opalarki obkurczyc duzą butelke po wodzie mineralnej 5l?? nigdy nierobiłęm taką metodą maski ale wydaje mi sie to mozliwe gdyz tak sie często robi maski do małych modeli przekrój będzie okrągły materiał napewno wraz z kurczeniem sie nabierze sztywnosci wiec myśle ze powinno być ok;p ale uwaga to tylko tylko taka moja mała teoretyczna teza niesprawdzona w praktyce
Krzycho165 Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 "kadłub zgodze sie ze jest pekaty ale masy specjalnie mu nie dodaje raczej masywności . Su normalnie ma silnik gwiazdowy jak JAK. A ta pekata "morda" To własnie urok prawdziwego samolotu Plany są przeskalowane ok. Jedynie zmodyfikowane jest kilka rzeczy. łaczenie skrzydeł i troche go odchudzam tu i tam w porównaniu do planów niechce być niemiły bo wiem ze kazdy w budowe modelu wkłada sporo pracy ,czasu i pieniędzy i niekwestionuję tu tego ale zuc okiem na su 26 w google grafika nawet orginał niema tak pękatego kałuba poprostu plany z modelarz com sa kiepskie i tyle moim zdaniem mozna na ten temat powiedziec
KRUUP Opublikowano 18 Października 2008 Autor Opublikowano 18 Października 2008 "zastanów się czy nie lepiej wyciąć 2 czy 3 wręg z cienkiej sklejki albo nawet sklejki balsowej i zrobic poszycia z balsy 1,5mm..." brałem właśnie to pod uwage, Ale boje sie że taka maska bedzie bardzo krucha i szybko nasiaknie olejem. Ale zgodze sie ze to by była najszybsza opcja. edit: "hmmm a moze by tak spróbowac zrobic kopyto i na tym za pomocą opalarki obkurczyc duzą butelke..." to nie jest dobry pomysł butelka nie obkurczy sie tak idealnie jak trzeba. pozatym do PET-u (chyba ze masz jakiś klej ktory go klei?)cieżko cokolwiek dokleić, A maska niby jest okrągła ale ma pare wybrzyszeń tu i tam. plus takiej maski to niezniszczalność! edit: "niechce być niemiły bo wiem ze kazdy w budowe modelu wkłada sporo pracy ,czasu i pieniędzy i niekwestionuję tu tego ale zuc okiem na su 26 w google...) orginał niema tak pękatego kałuba poprostu plany z modelarz com sa kiepskie i tyle moim zdaniem mozna na ten temat powiedziec" Motyl zamiścił fajne zdjecia SU czy uwarzasz ze ten model ma za pekaty kadłub?? Mam rzuty orginalnego samolotu zktórymi sprawdzałem wymiary planów zamieszczonych w modelarzu i sa dokładnie takie jak orginału. na oko nie ma co mierzyć. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia(patrzenia.)
krzysiek.riese Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 nie nasiąknie olejem jak całośc razem se środkiem przemalujesz jakimś lakierem hemoodpornym badz zywicą, a co do kruchości to na gotową maske nie można nałożyć 2 cienkich warstw szkła? hmm? można i bardzo to wzmocnisz nie tracąc tyle czasu co na szlifowania kopyta styro czy styrodurowego.
motyl Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Ps. Panie Motyl skąd ma pan taki fajny model?? A zbudowałem kiedyś :P nie pamiętasz ??
mRqS Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Jeżeli to jest Su26 z planów w formacie DXF (3 albo 4 pliki) to jeśli chodzi o silnik, zacząłbym się zastanawiać nad minimum 15-ką. 10-ka może (i pewnie będzie) za słaba. Pękaty kadłub będzie potrzebował większego śmigła. Spora masa - większej prędkości. To wszystko przemawia za mocniejszym silnikiem.
KRUUP Opublikowano 18 Października 2008 Autor Opublikowano 18 Października 2008 Co do 15 to chyba racja ale może cztero takt?
Krzycho165 Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 hmmm skoro mowa o silniku to najlepszy by był chyba os max ax 120 :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Krzycho165 Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 skoro juz mowa o silnikach takiego kalibru xD
Ładziak Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Panowie, nie piszcie posta pod postem, tylko używajcie funkcji "edytuj". Do cytowania całego posta służy funkcja "cytuj". Do cytowania fragmentu używa się przycisku z cudzysłowem - wystarczy podświetlić cytowany tekst i wcisnąć. Mam nadzieję, że zaczniecie używać tych bardzo przydatnych funkcji forum, bo na razie to tu jest jak w tym całym Archeo... :evil: Przyciski znajdują się w prawym górnym rogu każdego posta.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.