Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

 

Dzisiaj stało się to czego się obawiałem, mianowicie po przeskoczeniu z akumulatora PB na nowo nabyty Lipol -REDOX - RACING Akumulator HARDCASE LiPo 7,4V 6000mAh 50C ( w końcu udało się odłożyć kilka złoty i zakupić porządne akumulatory ) spaliłem silnik.

 

Dotychczas pływałem na silniku Graupner Speed 500 -7,2V z przekładnią własnej produkcji , zasilanym 6V akumulatorem PB o pojemności 7Ah, chłodzonym wodą, 

(Model Kutra KP-400 Pilot 20)

 

I tu mam pytanie , ponieważ zawsze dobierałem silniki na oko, nigdy też nie miałem zbyt dużych możliwości finansowych na szalenie z dobrym sprzętem jednak jest teraz ciut lepiej niż w przeszłości i chciałbym zakupić porządny silnik do swojego modelu.

Jest to model kutra, nie musi pływać szybko ;) przekładnia 3,2:1, silnik posiada chłodzenie wodne ( dzisiaj chyba się podczas pływania zatkało i dla tego podejrzewam spalenie silnika)

 

Moje pytanie brzmi : jaki silnik polecacie? Patrzyłem na graupnerowksie szczotki ale porównując je do nowych marek które nie są mi znane słąbo wypadają parametrami oraz ceną 

 

Co powiecie np na :(przepraszam że wrzucam tylko model silnika ale mam problem z podaniem linków)

 

- Silnik szczotkowy S-600 7,2-8,4V Ferrite Motor

 
Charakterystyka :
 
Nominalne napięcie : 8,4 V
Zakres pracy : 7,2 - 9,6 V
Uzwojenie: 29 zwoje (drut 0.80 mm)
Timing: 3 stopnie
Oporność: 0.52 Ohm
Waga: 220g
Kierunek obrotów: CCW - Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Średnica wału: 3,17 mm
Długość wału: 9,6 mm
Średnica puszki: 36,5 mm
Długość puszki: 57 mm
Typ dzwonu: Zamknięty
 
Przykładowy pobór prądu przy napięciu 8,4V i obciążeniu śmigłem 8x4:
 
Obroty: 11820-12300 RPM
Pobór prądu: 26 - 28 A
Moc 165W
 
 
Albo 
 
 
Silnik szczotkowy SWIFT 500 12V
 
Charakterystyka dla napięcia 6V:
Obroty bez obciążenia: 5.800 obr./min.
Pobór prądu bez obciążenia: 0,4A
Obroty przy max. wydajności: 4.800 obr./min.
Pobór prądu przy max. wydajności: 1,9A
Moment obrotowy przy max. wydajności: 13.280mN-m
Szczytowy pobór prądu: 4,48A
Max. wydajność (bez przekładni): 62.9%
 
 
Posiadam w zapasie jeszcze silnik Graupnera Speed 600 12v do łodzi ( cena na opakowaniu około 100 zł- nie udało mi się go znaleźć w internecie aby podać)
 
 
PS dodam tylko że nie stać mnie na zakup silników 3fazowych + regulatora,
Opublikowano

Pytam na przyszłość :) bawię się w swoje kuterki od 8 roku życia, wszystko samouk, nigdy nie miałem możliwości korzystać z jakiej kolwiek pomocy, a teraz jest grzechem tego nie robić mając takie możliwości, mam tu na myśli forum i jego członków z takim potencjałem wiedzy i doświadczenia :)

Opublikowano

A, to śmiało sięgaj po serię 700, bo tam jest 240 W mocy i średnica wału 5 mm. Duża tolerancja zasilania i obrotów.

Opublikowano

Wszystko zależy jaką długość ma ten Pilot 20. Jak 500 mm to pierwszy ,lepszy. Jeżeli ponad 700, wystarczy: bez chłodzenia, bez przekładni, bez dużego zużycia prądu - silnik od kompresorka samochodowego 12V za 20 parę zł.  Na 7,4 V też pociągnie i jeszcze ponton. A jak kupisz dwa to będą jeszcze tryby do napędu na 2 śruby.

Opublikowano

Wkradł się mały błąd mianowicie nie mam w zapasie Graupnera Speed 600 12v tylko Speed 500 E 12V, wydaje mi się że tez może być ?

Jaką śrubę do tego proponujecie? przy przekładni 3:1? dwu, trzy płatową? może cztero ? jaką średnicę ?

 

 

kaczma2 model tego kutra ma równe 80 cm . Co masz na myśli pisząc "jeszcze ponton" oraz "tryby do  napędu na dwie śruby" w sensie że można je przerobić z tego kompresorka?

 

 

A do silnika klasy 400 do małego kuterka 45 cm co proponujecie jaką śrubę?

Opublikowano

Silniki od kompresorka mają małe obroty i mały pobór prądu przy dużej mocy. Nadają się na napęd bezpośredni co daje cichą pracę. Ponton, jednoosobowy. Siądziesz z nadajnikiem a model będzie ciągnął. Powoli bo powoli ale pociągnie. Kompresorki dzisiaj widziałem po 30 zł w Kauflandzie. Mają solidne tryby.

Śruby dwułopatowe. Sprawdzały się robione samemu. Piasta z pręta mosiężnego z gwintem pod wał. Z drugiej strony zaokrąglony, wyostrzony. Na przeciwległych bokach nacięcia na 45 stopni w które wsuwa się łopatki = 0,3 , ściska i lutuje. Końce skręca się na mniejszy kąt i całość poleruje. W takiej śrubie jest możliwość w pewnym stopniu zmiany skoku i średnicy. Kupne śruby do redukcyjnych mają za mały skok. Może być od ślizgu typu X.

Na śruby brałem wielkość z planów danego statku i było dobrze. Do kutra Linda 500 mm średnicę 35 mm.

Opublikowano

Mam śrubkę Graupnera 4-łopatkową, średnica D = 60 mm, skok jednej łopatki 10 mm (czyli na jeden obrót skok śruby = 40 mm). Lewoskrętna, gwint M4. No. 2310.60. Mogę odstąpić.  :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.