Skocz do zawartości

Yak-54 50 size TMPRO


filip

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
PS: Czy jak kupiłeś model to dali w zestawie zbiornik paliwa? O jakiej pojemności?

zbiornik dali :lol: o pojemności chyba 250ml

 

chciałbym wyliczyć sobie środek równowagi ponieważ nie ufam chińczykom, czy ten wzór jest poprawny

 

.......sca...... 3 . Sh . Lh

sc= ----- + -------------

.........6.........8 . S

 

sca-długość profilu przy kadłubie

Sh-pole powierzchni statecznika poziomego

Lh-ramię działania statecznika

S-powierzchnia skrzydeł

 

WZÓR WYTRZASNĄŁEM Z RC PRZEGĄD MODELARSKI NR 10/2006 gdyby ktoś nie mógł się doczytać z moich...

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Co do wagi Krzyśka Yaka to nie wiem, ale ołowiu miał podobną ilość, więc chyba będzie podobnie.Jedna sugestia z mojej strony: ołów dokręć lepiej do kadłuba, bo jak będziesz miał twardsze lądowanie to jego ciężar oberwie Ci owiewkę silnika.

Opublikowano
pakiet możesz przymocować z boku domka silnika

 

Już tak zrobiłem, a i tak śc wypadł 1cm od podanego w instrukcji.

 

Odpalałem dzisiaj silnik po dwuletniej przerwie i poszedł odrazu :mrgreen: naprawde silnik jest nie do przebicia 8)

  • 2 tygodnie później...
Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

jak masz wozić tyle ołowiu to lepiej coś poprzerabiać przesunąc serwa do przodu , zrobić nowe lekkie stateczniki itd . Ołów ci nic nie daje lepiej dać większy motorek i mieć zapas mocy choć w tym trociniaku to lekko strach ...

Opublikowano

Nie martw sie przesunieciem srodka ciezkosco 1cm do tyłu.Da sie latać nawet z srodkiem cięzkosci w połowie płata byle model był lekki.W funtanie czy katanie celowo przesuwa sie srodek ciezkosci do tyłu, aby model lepiej wykonywał ciasne figury i szybciej podchodził do zawisu nie strzelając w góre jak z katapulty po zaciagnieciu steru wysokosci.Twój Yak z tego co widzę jest poprawiony lotki 2 razy większe porfil mysle, że też jest inny grubszy na koncówce.

Opublikowano
Da sie latać nawet z srodkiem cięzkosci w połowie płata byle model był lekki

 

Nie trudno sobie wyobrazić, kiedy SC pokryje się z SSO (środek stateczności obojętnej) - :roll:

A gdzie on się znajduje, tego producenci nie podają. Trzeba wyliczyć samemu.

Tak więc nie przesadzałbym z tym przesuwaniem SC do tyłu. Najpierw policzyłbym gdzie się znajduje SSO.

Odnośnie wykonania i malowania zdecydowanie bardziej podoba mi się ten:

http://nastik.pl/tm-yak54-40e-arf-p-1151.html

ale cena jest większa niestety.

Teraz o Twoim modelu.

Chińczycy budują ten sam model w wielu wersjach - szersze lub węższe lotki - niby do 3D lub F3A. Kombinują z malowaniem (pokryciem) aby uatrakcyjnić i zachęcić.

I tak naprawdę to nie wiadomo co przyjdzie z Chin, więc nasze sklepy maja tylko przykładowe zdjęcia a każde pudło muszą otworzyć i zobaczyć co jest w środku. :roll:

Odnośnie wagi - analizując wszystkie YAK'i to obciążenie pow. nośnej jest dość duże.

W Twoim przypadku jest standardowo.

A teraz o pakiecie aku na "domu". Kiedy jestem na lotnisku mam przynajmniej 3 pakiety. Nie wyobrażam sobie odkręcania śmigła, tłumika i ściągania osłony silnika z każdym razem ... :shock: , chyba, że masz aku o bardzo dużej pojemności lub bardzo szybki dostęp do "domku". Najpierw lepiej pokombinować z serwami, odbiornikiem itp. jak ty;ko się da.

Odnośnie dorabiania nowego statecznika to ja osobiście dałbym sobie spokój. Jak zaczniesz odklejać stary, to możesz sobie narobić niezłego bigosu, bo rozerwiesz pół kadłuba a zyskasz 10g, ponieważ musisz to jeszcze pokleić.

Powodzenia

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Jak słyszę wypowiedz że nie ważne gdzie środek ciężkości to przypominają mi sie stare czarno-białe filmy z początków lotnictwa i "dzwony" ale to normalne kiedy lata się EPP jak coś wisi na śmigleprzez 90% lotu to może łatwiej nazwać to śmigłowcem ;)

Opublikowano

A właśnie, że ważne gdzie. Nikt nie pisał, że tak nie jest są granice których przekroczyć nie można i sam sie o tym nie raz przekonałem.Modele Yak 54 w 99% są robione pod akrobacje 3D i srodek ciężkosci można przesuwać bezpiecznie w granicach 45-50% Jeśli od wartosci podanej przez producenta czyli "na pałę" 1/3 przesunie 1cm w tył to krzywdy nie zrobi.Na pewno model lżejszy z lekko przesuniętym srodekiem cieżkosci będzie latać lepiej od modelu z imadłem w masce.

 

PS to nie model 2.6m gdzie 200g nie robi róznicy przy tej wielkosci każdy ciężarek ołowiu ma znaczenie

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Przeczytaj swój poprzedni post i sie zdecyduj ...

Opublikowano
jak masz wozić tyle ołowiu to lepiej coś poprzerabiać przesunąc serwa do przodu , zrobić nowe lekkie stateczniki itd . Ołów ci nic nie daje lepiej dać większy motorek i mieć zapas mocy choć w tym trociniaku to lekko strach ...

 

Zaczne od tego iż już dostałem prpzycje o przesunięciu serv :wink: i zrobie to ale myśle że wezme się za to gdy pogoda się pogorszy, oczywiście w odpowiednim momencie o tym napisze. Teraz nie chce mi się przerabiać, bo jeszcze chciałbym w tym roku polatać.

W tą sobote prubowałem oderwać się od ziemi z ołowiem i z podanym w instrukcji SC, lecz nic z tego, rozpędził się na pasie i nic. Zdjąłem troche ołowiu i poszedł, bez większych problemów leci pionowo do góry na tym silniku, mślałem że będzie gorzej. SC znajduje się teraz 1,5cm od podanego w instrukcji :crazy:

 

Wracając do cytatu to nawet mi się nie śni robić nowe stateczniki bo wiele na tym nie oszczędze ale dzięki za pomoc ;D . Śilnik gdybym miał kase to byłby pod maską asp 4-takt około 13ccm. :D

 

Padło pytanie o akumulator . Jest 1700mah, co w zupełności wystarcza mi na jedno posiedzenie :P na lotnisku, więc nie mam potrzeby wyciągać go.

 

model waży 2450g więc nie jest to chyba zły wynik

Opublikowano

Ja mam dla porównania taki model:

 

http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=65319&osCsid=662e382a933b1d921e3ee2bb3b344f3e

 

i tutaj:

 

http://www.newpower-modelisme.com/art-4302-extra-330s.html

 

oraz gdzie kupiłem:

 

http://modelflyrc.com.pl/product_info.php?products_id=446

 

silnik OS MAX 0.52 FS (8,5ccm) - model waży 2000g

serwa HS 225BB 4 szt , gaz serwo 9g micro - w zupełności wystarcza (0,11s przy 4,8V)

aku 1300mAh SANYO - włożone zaraz za zbiornikiem paliwa

40 g dodatkowe obciążenie na w przedniej wewn. części osłony silnika przyklejone wewnątrz na żywicę.

Gdybym dał serwa od wysokości i kierunku pod kabiną nie musiałbym doważać, ale zależało mi na porządnym połączeniu sterów i braku luzów !!! Tak więc mam jako popychacz pręt fi 2 bardzo krótki.

Opublikowano

Nie wiem jak projektowane są niektóre moele, że trzeba az tyle ołowiu :x

 

Przeczytaj swój poprzedni post i sie zdecyduj ...

 

Chodzi mi o masę całkowita nie o wyważanie ołowiem

Opublikowano

Jeśli chodzi o wyważanie to jeśli model za bardzo ucieka do dołu podczas lotu po prostej a ja żeby mieć tylko małą odchyłkę do dołu muszę korygować wysokościa do góry to czy nie lepej zrobie jeśli zabiore trochę ołowiu :?:

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Taki objaw świadczy o konieczności korekcji środka ciężkości (należy cofnąć ku tyłowi) lub zwiększyć kąt zakinowania skrzydła w stosunku do statecznika poziomego .

Opublikowano

Żeby zmienić kąt zaklinowania musiałbym przerabiać kadłub , więc wole zdjąć ołów.

 

Czy mogę SC kombinować aż do połowy płata, wiem że było to już pisane ale nie mogę dojść do ładu :?:

Opublikowano

A ja powiem tak:

 

1. W pierwszej kolejności wszystkie kąty powinny być ustawione prawidłowo ! ! ! ! !

 

Ja w moim modelu akrobacyjnym (sprzedany, i dalej lata rewelacyjnie a kolega mi się dziwi, dlaczego sprzedałem taki ..... model) wypiłowałem kadłub przy spływie płata i podniosłem go tam prawie o 1 cm. Bo kąt zaklinowania Anglicy ustawili oryginalnie na ponad +2 st !!!

Ja ustawiłem na „0”. Punktem odniesienia (poziomem) był statecznik poziomy i łoże silnika

 

2. Dopiero później powinno ustalać się S.C.

 

Ustawianie S.C. z pominięciem punktu 1 nie ma najmniejszego sensu ...

 

Powodzenia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.