Skocz do zawartości

Yak-54 50 size TMPRO


filip

Rekomendowane odpowiedzi

PS: Czy jak kupiłeś model to dali w zestawie zbiornik paliwa? O jakiej pojemności?

zbiornik dali :lol: o pojemności chyba 250ml

 

chciałbym wyliczyć sobie środek równowagi ponieważ nie ufam chińczykom, czy ten wzór jest poprawny

 

.......sca...... 3 . Sh . Lh

sc= ----- + -------------

.........6.........8 . S

 

sca-długość profilu przy kadłubie

Sh-pole powierzchni statecznika poziomego

Lh-ramię działania statecznika

S-powierzchnia skrzydeł

 

WZÓR WYTRZASNĄŁEM Z RC PRZEGĄD MODELARSKI NR 10/2006 gdyby ktoś nie mógł się doczytać z moich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Co do wagi Krzyśka Yaka to nie wiem, ale ołowiu miał podobną ilość, więc chyba będzie podobnie.Jedna sugestia z mojej strony: ołów dokręć lepiej do kadłuba, bo jak będziesz miał twardsze lądowanie to jego ciężar oberwie Ci owiewkę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Kamyczek_RC

jak masz wozić tyle ołowiu to lepiej coś poprzerabiać przesunąc serwa do przodu , zrobić nowe lekkie stateczniki itd . Ołów ci nic nie daje lepiej dać większy motorek i mieć zapas mocy choć w tym trociniaku to lekko strach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martw sie przesunieciem srodka ciezkosco 1cm do tyłu.Da sie latać nawet z srodkiem cięzkosci w połowie płata byle model był lekki.W funtanie czy katanie celowo przesuwa sie srodek ciezkosci do tyłu, aby model lepiej wykonywał ciasne figury i szybciej podchodził do zawisu nie strzelając w góre jak z katapulty po zaciagnieciu steru wysokosci.Twój Yak z tego co widzę jest poprawiony lotki 2 razy większe porfil mysle, że też jest inny grubszy na koncówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie latać nawet z srodkiem cięzkosci w połowie płata byle model był lekki

 

Nie trudno sobie wyobrazić, kiedy SC pokryje się z SSO (środek stateczności obojętnej) - :roll:

A gdzie on się znajduje, tego producenci nie podają. Trzeba wyliczyć samemu.

Tak więc nie przesadzałbym z tym przesuwaniem SC do tyłu. Najpierw policzyłbym gdzie się znajduje SSO.

Odnośnie wykonania i malowania zdecydowanie bardziej podoba mi się ten:

http://nastik.pl/tm-yak54-40e-arf-p-1151.html

ale cena jest większa niestety.

Teraz o Twoim modelu.

Chińczycy budują ten sam model w wielu wersjach - szersze lub węższe lotki - niby do 3D lub F3A. Kombinują z malowaniem (pokryciem) aby uatrakcyjnić i zachęcić.

I tak naprawdę to nie wiadomo co przyjdzie z Chin, więc nasze sklepy maja tylko przykładowe zdjęcia a każde pudło muszą otworzyć i zobaczyć co jest w środku. :roll:

Odnośnie wagi - analizując wszystkie YAK'i to obciążenie pow. nośnej jest dość duże.

W Twoim przypadku jest standardowo.

A teraz o pakiecie aku na "domu". Kiedy jestem na lotnisku mam przynajmniej 3 pakiety. Nie wyobrażam sobie odkręcania śmigła, tłumika i ściągania osłony silnika z każdym razem ... :shock: , chyba, że masz aku o bardzo dużej pojemności lub bardzo szybki dostęp do "domku". Najpierw lepiej pokombinować z serwami, odbiornikiem itp. jak ty;ko się da.

Odnośnie dorabiania nowego statecznika to ja osobiście dałbym sobie spokój. Jak zaczniesz odklejać stary, to możesz sobie narobić niezłego bigosu, bo rozerwiesz pół kadłuba a zyskasz 10g, ponieważ musisz to jeszcze pokleić.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Jak słyszę wypowiedz że nie ważne gdzie środek ciężkości to przypominają mi sie stare czarno-białe filmy z początków lotnictwa i "dzwony" ale to normalne kiedy lata się EPP jak coś wisi na śmigleprzez 90% lotu to może łatwiej nazwać to śmigłowcem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, że ważne gdzie. Nikt nie pisał, że tak nie jest są granice których przekroczyć nie można i sam sie o tym nie raz przekonałem.Modele Yak 54 w 99% są robione pod akrobacje 3D i srodek ciężkosci można przesuwać bezpiecznie w granicach 45-50% Jeśli od wartosci podanej przez producenta czyli "na pałę" 1/3 przesunie 1cm w tył to krzywdy nie zrobi.Na pewno model lżejszy z lekko przesuniętym srodekiem cieżkosci będzie latać lepiej od modelu z imadłem w masce.

 

PS to nie model 2.6m gdzie 200g nie robi róznicy przy tej wielkosci każdy ciężarek ołowiu ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz wozić tyle ołowiu to lepiej coś poprzerabiać przesunąc serwa do przodu , zrobić nowe lekkie stateczniki itd . Ołów ci nic nie daje lepiej dać większy motorek i mieć zapas mocy choć w tym trociniaku to lekko strach ...

 

Zaczne od tego iż już dostałem prpzycje o przesunięciu serv :wink: i zrobie to ale myśle że wezme się za to gdy pogoda się pogorszy, oczywiście w odpowiednim momencie o tym napisze. Teraz nie chce mi się przerabiać, bo jeszcze chciałbym w tym roku polatać.

W tą sobote prubowałem oderwać się od ziemi z ołowiem i z podanym w instrukcji SC, lecz nic z tego, rozpędził się na pasie i nic. Zdjąłem troche ołowiu i poszedł, bez większych problemów leci pionowo do góry na tym silniku, mślałem że będzie gorzej. SC znajduje się teraz 1,5cm od podanego w instrukcji :crazy:

 

Wracając do cytatu to nawet mi się nie śni robić nowe stateczniki bo wiele na tym nie oszczędze ale dzięki za pomoc ;D . Śilnik gdybym miał kase to byłby pod maską asp 4-takt około 13ccm. :D

 

Padło pytanie o akumulator . Jest 1700mah, co w zupełności wystarcza mi na jedno posiedzenie :P na lotnisku, więc nie mam potrzeby wyciągać go.

 

model waży 2450g więc nie jest to chyba zły wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dla porównania taki model:

 

http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=65319&osCsid=662e382a933b1d921e3ee2bb3b344f3e

 

i tutaj:

 

http://www.newpower-modelisme.com/art-4302-extra-330s.html

 

oraz gdzie kupiłem:

 

http://modelflyrc.com.pl/product_info.php?products_id=446

 

silnik OS MAX 0.52 FS (8,5ccm) - model waży 2000g

serwa HS 225BB 4 szt , gaz serwo 9g micro - w zupełności wystarcza (0,11s przy 4,8V)

aku 1300mAh SANYO - włożone zaraz za zbiornikiem paliwa

40 g dodatkowe obciążenie na w przedniej wewn. części osłony silnika przyklejone wewnątrz na żywicę.

Gdybym dał serwa od wysokości i kierunku pod kabiną nie musiałbym doważać, ale zależało mi na porządnym połączeniu sterów i braku luzów !!! Tak więc mam jako popychacz pręt fi 2 bardzo krótki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Taki objaw świadczy o konieczności korekcji środka ciężkości (należy cofnąć ku tyłowi) lub zwiększyć kąt zakinowania skrzydła w stosunku do statecznika poziomego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak:

 

1. W pierwszej kolejności wszystkie kąty powinny być ustawione prawidłowo ! ! ! ! !

 

Ja w moim modelu akrobacyjnym (sprzedany, i dalej lata rewelacyjnie a kolega mi się dziwi, dlaczego sprzedałem taki ..... model) wypiłowałem kadłub przy spływie płata i podniosłem go tam prawie o 1 cm. Bo kąt zaklinowania Anglicy ustawili oryginalnie na ponad +2 st !!!

Ja ustawiłem na „0”. Punktem odniesienia (poziomem) był statecznik poziomy i łoże silnika

 

2. Dopiero później powinno ustalać się S.C.

 

Ustawianie S.C. z pominięciem punktu 1 nie ma najmniejszego sensu ...

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.