Skocz do zawartości

regulacja gaźnika ZDZ40


skiron

Rekomendowane odpowiedzi

mam pewien problem z gaźnikiem ZDZ40RV , zakupiłem nowy gaźnik i zaczęły się małe problemy z jego regulacją , silnik oczywiście daje się uruchomić , pracuje na wolnych obrotach w miarę stabilnie , wysokie obroty osiąga niestety już z dużą niechęcią jakby się "dusił" a potem już się wkręca , i podobny problem z zejściem z wysokich na wolne , silnik potrafi normalnie zgasnąć , w tym miejscu moja prośba do fachowców o przedstawienie mi procedury poprawnej regulacji tegoż gaźniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten silnik najlepsze lata ma już za sobą a fachowiec stwierdzi że to rupieć?

Jeżeli piszesz o tym samym silniku to najpierw miałeś kłopoty z zapłonem,potem ze starym gaźnikiem i jak widać nie pomogła wymiana na nowy.

Jeśli możesz to nagraj film z pracą tego silnika,może to coś wyjaśni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że na moje pytanie w odpowiedzi są same pytania :) , lewego powietrza nie łapie (gaźnik jest dobrze dokręcony i reszta też ) gaźnik jest nowy więc odpada jakiekolwiek uszkodzenie wewnętrzne,sprawdzone ) , jeśli chodzi o sam wiek silnika to nie zaprzeczam że jest młody i ma znakomitą kompresję ale jak na swój wiek zasuwa jeszcze śmiało , odnosząc się do wątku w którym opisywałem moje problemy , otóż od tamtej pory ( wymiana gaźnika i zapłonu ) silnik ma już nakręcone kilkanaście godzin i pracował dobrze do momentu zmiany oleju do mieszanki , wcześniej zastosowałem olej firmowany przez stację STATOIL przeznaczony do silników dwutaktowych , po zmianie na olej MOBIL 1 do silników 2T pracujących w ciężkich warunkach ( nie pamiętam dokładnego opisu ) nastąpiła diametralna zmiana w pracy silnika , nadmieniam iż na starym oleju silnik zapalał po kilku obrotach bez żadnego większego czarowania i było naprawdę OK , czy zmiana oliwy mogła mieć taki skutek ?

oczekuję podpowiedzi w konkretnej formie czyli jak dokładnie przeprowadzić regulację gaźnika ,gdzieś widziałem na forum skrócony opis regulacji ale za cholerę nie mogę tego odszukać

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie oleju z husqwarny na mobil pelny syntetyk dl50 zaczal troche inaczej chodzic i wymagal malej regulacji. Problemow z odpalaniem nie ma i nie bylo, pali maks od trzeciego :wink:

 

sruba H regulujesz obroty ma max otwartej przepustnicy, tak zeby uzyskac najwyzsze obroty. Jak je znajdziesz odkrecasz o 1/8. Igla L regulujesz sklad mieszanki na zamknietej przepustnicy, czyli ilosc powietrza. ustawiasz tak zeby silnik mial plynne przejscie na wysokie, i stabilne niskie. W locie sprawdzasz czy przy ciasnej petli, czy wznoszeniu plynnie wchodzi ze srednich na wyzsze. Jak nie odkrecasz o kolejne 1/8. W skrocie zasada regulacji jest prawie taka sama jak przy zarowkach, tylko gaznik ma jeszcze pompke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie chodzi mi o podstawy samej regulacji i zależności np. : jeśli na wolnych pracuje równo i po dodaniu gazu nie wchodzi od razu w obroty to co trzeba pokręcić ? dać wolnych czy wysokich ? a może na odwrót ? : i to samo z obrotów wysokich zejście do wolnych , co zrobić aby silnik nie zgasł ?

chodzi mi o te krótkie porady , sam tego nie wymyśle (brak czasu na próby) , więc ludzie dajcie mi tę odrobinę wiedzy a latanie będzie przyjemniejsze , można wtedy się poświęcić uwadze nad samym modelem i akrobacją a nie gdybaniem i domysłami czy silnik da radę się wkręcić i pociągnąć model ku niebiosom czy może zgaśnie i poszukam jakiegoś kretorka :)

 

EDIT

 

po wymianie oleju z husqwarny na mobil pelny syntetyk dl50 zaczal troche inaczej chodzic i wymagal malej regulacji. Problemow z odpalaniem nie ma i nie bylo, pali maks od trzeciego :wink:

 

sruba H regulujesz obroty ma max otwartej przepustnicy, tak zeby uzyskac najwyzsze obroty. Jak je znajdziesz odkrecasz o 1/8. Igla L regulujesz sklad mieszanki na zamknietej przepustnicy, czyli ilosc powietrza. ustawiasz tak zeby silnik mial plynne przejscie na wysokie, i stabilne niskie. W locie sprawdzasz czy przy ciasnej petli, czy wznoszeniu plynnie wchodzi ze srednich na wyzsze. Jak nie odkrecasz o kolejne 1/8. W skrocie zasada regulacji jest prawie taka sama jak przy zarowkach, tylko gaznik ma jeszcze pompke.

 

o coś takiego mi chodziło :) jestem już jakby naprowadzony , dalej dam już sobie radę , chyba żeby........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.