Skocz do zawartości

regulacja gaźnika ZDZ40


skiron

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pewien problem z gaźnikiem ZDZ40RV , zakupiłem nowy gaźnik i zaczęły się małe problemy z jego regulacją , silnik oczywiście daje się uruchomić , pracuje na wolnych obrotach w miarę stabilnie , wysokie obroty osiąga niestety już z dużą niechęcią jakby się "dusił" a potem już się wkręca , i podobny problem z zejściem z wysokich na wolne , silnik potrafi normalnie zgasnąć , w tym miejscu moja prośba do fachowców o przedstawienie mi procedury poprawnej regulacji tegoż gaźniczka

Opublikowano

ustawienia fabryczne były już przerabiane i nie dały zadowalających wyników , czekam na wypowiedź jakiegoś fachowca który pomoże konkretnie to poustawiać

Opublikowano

Może ten silnik najlepsze lata ma już za sobą a fachowiec stwierdzi że to rupieć?

Jeżeli piszesz o tym samym silniku to najpierw miałeś kłopoty z zapłonem,potem ze starym gaźnikiem i jak widać nie pomogła wymiana na nowy.

Jeśli możesz to nagraj film z pracą tego silnika,może to coś wyjaśni?

Opublikowano

widzę że na moje pytanie w odpowiedzi są same pytania :) , lewego powietrza nie łapie (gaźnik jest dobrze dokręcony i reszta też ) gaźnik jest nowy więc odpada jakiekolwiek uszkodzenie wewnętrzne,sprawdzone ) , jeśli chodzi o sam wiek silnika to nie zaprzeczam że jest młody i ma znakomitą kompresję ale jak na swój wiek zasuwa jeszcze śmiało , odnosząc się do wątku w którym opisywałem moje problemy , otóż od tamtej pory ( wymiana gaźnika i zapłonu ) silnik ma już nakręcone kilkanaście godzin i pracował dobrze do momentu zmiany oleju do mieszanki , wcześniej zastosowałem olej firmowany przez stację STATOIL przeznaczony do silników dwutaktowych , po zmianie na olej MOBIL 1 do silników 2T pracujących w ciężkich warunkach ( nie pamiętam dokładnego opisu ) nastąpiła diametralna zmiana w pracy silnika , nadmieniam iż na starym oleju silnik zapalał po kilku obrotach bez żadnego większego czarowania i było naprawdę OK , czy zmiana oliwy mogła mieć taki skutek ?

oczekuję podpowiedzi w konkretnej formie czyli jak dokładnie przeprowadzić regulację gaźnika ,gdzieś widziałem na forum skrócony opis regulacji ale za cholerę nie mogę tego odszukać

 

pozdrawiam

Opublikowano

po wymianie oleju z husqwarny na mobil pelny syntetyk dl50 zaczal troche inaczej chodzic i wymagal malej regulacji. Problemow z odpalaniem nie ma i nie bylo, pali maks od trzeciego :wink:

 

sruba H regulujesz obroty ma max otwartej przepustnicy, tak zeby uzyskac najwyzsze obroty. Jak je znajdziesz odkrecasz o 1/8. Igla L regulujesz sklad mieszanki na zamknietej przepustnicy, czyli ilosc powietrza. ustawiasz tak zeby silnik mial plynne przejscie na wysokie, i stabilne niskie. W locie sprawdzasz czy przy ciasnej petli, czy wznoszeniu plynnie wchodzi ze srednich na wyzsze. Jak nie odkrecasz o kolejne 1/8. W skrocie zasada regulacji jest prawie taka sama jak przy zarowkach, tylko gaznik ma jeszcze pompke.

Opublikowano

generalnie chodzi mi o podstawy samej regulacji i zależności np. : jeśli na wolnych pracuje równo i po dodaniu gazu nie wchodzi od razu w obroty to co trzeba pokręcić ? dać wolnych czy wysokich ? a może na odwrót ? : i to samo z obrotów wysokich zejście do wolnych , co zrobić aby silnik nie zgasł ?

chodzi mi o te krótkie porady , sam tego nie wymyśle (brak czasu na próby) , więc ludzie dajcie mi tę odrobinę wiedzy a latanie będzie przyjemniejsze , można wtedy się poświęcić uwadze nad samym modelem i akrobacją a nie gdybaniem i domysłami czy silnik da radę się wkręcić i pociągnąć model ku niebiosom czy może zgaśnie i poszukam jakiegoś kretorka :)

 

EDIT

 

po wymianie oleju z husqwarny na mobil pelny syntetyk dl50 zaczal troche inaczej chodzic i wymagal malej regulacji. Problemow z odpalaniem nie ma i nie bylo, pali maks od trzeciego :wink:

 

sruba H regulujesz obroty ma max otwartej przepustnicy, tak zeby uzyskac najwyzsze obroty. Jak je znajdziesz odkrecasz o 1/8. Igla L regulujesz sklad mieszanki na zamknietej przepustnicy, czyli ilosc powietrza. ustawiasz tak zeby silnik mial plynne przejscie na wysokie, i stabilne niskie. W locie sprawdzasz czy przy ciasnej petli, czy wznoszeniu plynnie wchodzi ze srednich na wyzsze. Jak nie odkrecasz o kolejne 1/8. W skrocie zasada regulacji jest prawie taka sama jak przy zarowkach, tylko gaznik ma jeszcze pompke.

 

o coś takiego mi chodziło :) jestem już jakby naprowadzony , dalej dam już sobie radę , chyba żeby........

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.