Skocz do zawartości

EASYCUB - Multiplex


MICHAL_1100

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Oto kilka fotek mojego easycub`a na razie nie planuje żadnych przeróbek.. chociaż jak się oblatam to może powalczę ze wzniosem i zrobię lotki...

 

Co do elektroniki wydaje mi się że to wina odbiornika. Czasami gdy wyjmę karc i włożę jeszcze raz ruszy serwami a tak cały czas cisza. Czeka mnie kupno nowego.

 

min_dscf0656a2cf.jpgmin_dscf06577900.jpgmin_dscf065965ed.jpg

min_dscf06601515.jpgmin_dscf066296fb.jpgmin_dscf0661c248.jpg

 

Dzisiaj biorę się za to co najtrudniejsze.. kleje kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiornik sprawdź podłączając zasilanie (4 paluszki w koszyczku) albo +5v do jednego kanału i wpinając 1no serwo w kolejne kanały. Sprawdź czy na każdym tak samo się zachowuje. Zwłaszcza na kanale 3, na którym pracuje regulator.

 

Będziesz wiedział, czy odbiornik trybi.

 

Regulator może pikać jeśli myśli że podpinasz mu pakiet 3s. Albo masz go ustawionego na pakiet 3s (jeśli jest w ogóle taka opcja do wyboru w jego menu), albo jego "autodetect" pakietu błędnie interpretuje pakiet. Naładuj pakiet na full i podepnij. Jak masz pakiet 3s to spróbuj z nim (albo pożycz od kolegi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiornik sprawdzałem właśnie w ten sposób o którym piszesz.. i jest cisza tylko przy podpinaniu zasilania lekko drgnęło serwo i dalej nie reaguje wcale.

 

Pakiet mam tylko 2s i kilka razy wcześniej regiel dobrze rozpoznał pakiet piknął 2 razy po muzyczce i wszystko działało.. teraz tylko ciągłe pikanie z 2 sekundową przerwą...

 

Kupie odbiornik będzie hulać..

 

Tymczasem:

min_dscf06634df9.jpgmin_dscf06652531.jpgmin_dscf0666700b.jpg

min_dscf066934b7.jpgmin_dscf06680e1e.jpgmin_dscf06707b13.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zupełnie inny silnik. Mocowany na krzyżak. Krzyżak przykręciłem do wręgi ze sklejki, którą wkleiłem prostopadle do tych plastikowych boczków do mocowania silnika. Pod krzyżak podłożyłem 3 nakrętki M4 żeby był skłon i wykłon. Trudno mi to zmierzyć teraz, bo mało wystaje. Spróbuję później.

 

A regiel: to rozumiem, że bez odbiornika startuje normalnie (muzyczka), a z odbiornikiem sygnalizuje za małe napięcie? Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałeś, że to pikanie oznacza słaby akumulator

 

Wcześniej tak myślałem bo w instrukcji pisze że pikanie z 1sekundową przerwą to słaby aku. Ale ta przerwa jest jednak 2 sekundowa a to oznacza: "Throttle signal is abnormal: When the ESC can't detect the normal throttle signal, such an alert will be emitted: beep, beep,... (interval of about 2 seconds)" i to by się zgadzało bo odbiornik na innym zasilaniu (4,8v) z jednym serwem też nie reaguje..

 

Kupiłem już odbiornik Corona RS410II teraz tylko karcu odbiorczego szukam (micro.. :/)

 

 

ale w takim razie to odbiornik. (kwarców nie pomyliłeś? w nadajniku Tx, a w odbiorniku Rx siedzi?)

 

Kwarców na pewno nie pomyliłem: Tx - nadawczy, Rx -odbiorczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z góry przepraszam za post pod postem ale chciałem odświeżyć temat i pokazać filmik z mojego pierwszego lotu Easy Cub`em. Zaznaczam iż dopiero uczę się latać, jest to mój pierwszy model i pierwszy lot w ogóle.. Zdjęcia słabe niestety - żona filmowała :lol: :twisted:

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważałem kładąc na 2 palcach 80mm od krawędzi natarcia. Trzymał się w miarę poziomo.. Jak zrobić to dokładniej?

 

Zauważyłem też że na mniej niż połowie gazu uciekał mi do góry cały czas to troszkę korygowałem to trymerem steru wysokości..

 

No i muszę poćwiczyć lądowanie bo ciężko w tę drogę trafić. Na symulatorze było łatwiej. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wygląda na zbyt ciężki na ogon, ale chyba aż tak źle nie jest, bo by kolega nim w ogóle nie skręcił ani w lewo, ani w prawo. Wiem co mówię, bo mój pierwszy lot to było w zasadzie stanie na ogonie. Model skręcał sam, w którą stronę chciał. Ja tylko decydowałem, czy ma latać dalej, czy już lądujemy...

Można by pakiet o 1 cm przesunąć do przodu i zobaczyć, czy będzie lepiej.

Do góry idzie głównie pod wiatr, bo pewnie zwalniał i kolega dawał po gazie. Mi też szedł mocno do góry na silniku, aż dałem mu zdrowy skłon w dół.

Do pierwszych lotów ja bym jednak polecał bezwietrzną pogodę. Wiem, że kusi i korci. Ja cały czas się sam nie mogę powstrzymać, a potem żałuję, bo to jednak jest łojenie samolotu (którego się zupełnie nie zna).

 

Lądowanie z bocznym wiatrem było - nie jest to zbyt prosty manewr, zwłaszcza w samolotach bez lotek.

 

Ponieważ jest to pierwszy model, proponuję odjąć podwozie i lądować pod wiatr, na trawie. Gdzie się da, a nie gdzie droga prowadzi. Model na dłużej starcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy ktoś walczył ze wzniosem? Jednak lotki by się przydały, a jedyne wyjście to sklejenie połówek skrzydeł na stałe i wklejenie jakiegoś łączenia, które mogłoby służyć jednocześnie za mocowanie skrzydeł do kadłuba.. Jakieś pomysły? Może ktoś już coś wykombinował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeglądałeś forum? W którymś z poprzednich wątków umieszczałem informacje i film z oblotu EC z prostym płatem oraz lotkami. Płat wyprostowany, bo z tym wielkim wzniosem na lotkach nie dało się przewidywalnie latać.

Edit: Podpowiem, bo dopiero sprawdziłem, że to nie był wątek o EC.

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=199359&highlight=#199359 i wczoraj umieszczony film w innym wątku: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=221871&highlight=#221871

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem lotki i zostawiłem wznios z ciekawości, żeby zobaczyć co się będzie działo. I powiem tak: akrobat to to nie jest.

Lotki działają ale w ograniczonym zakresie, przechylają samolot tylko do pewnego kąta (max. 30 stopni), a potem walczą już z wzniosem i górnopłatowością easy cuba. Jednak bardzo dobrze sprawdzają się przy lądowaniu - do szybkich korekt przechyłów. Samym ogonem, jak dla mnie to masakra. Podchodzę do lądowania, dmucha mi wiatr z boku i samolot odpada, to sterem kierunku daję kontrę, a on mi zchodzi z osi lotniska.

Ponieważ mój samolot jest głównie do AP, postawnowiłem zostawić lotki i dołożyłem co-pilota, który pracuje lotkami. Do tego bardzo dobrze się sprawdzają. Wylatuję b. wysoko. Załączam co-pilota i samolot "blacha" przestaje się bujać wściekle na boki, można cykać fotki.

 

Od strony właściwości lotnych lotki+wznios to kupa straszna. Ale na razie do foto-loto mi się przydają. Chociaż zastanawiam się, czy jak zlikwiduję wznios nie będzie lepiej, bo samolotem jednak będzie mniej bujało, a w foto-loto nie jest aż tak ważne żeby on był poziomo, co raczej, żeby nim ciągle nie bujało. Z dołu tego nie widać, ale przy włączonym co-pilocie też nim trochę buja - bo copilot kontruje dopiero jak się samolot trochę przechyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.