krzylas Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Usunąłem treść kilku swoich bezsensonych postów z tego tematu, aby łatwiej było go czytać. Myśle że tak będzie łatwiej czytać ten temat komuś kto chce zbudować F/A 22. Za moje głupie pytania i za utrudnienia przepraszam :oops: . Mogę się wytłumaczyć tylko moją małą wiedzą gdy pisałem ten temat :oops: :oops: A przecież mogłem użyć funkcji Szukaj zamiast zadawać pytania, na które już były odpowiedzi. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Buduję to : http://www.donbasscom.home.pl/images/su37/f_22_05.jpg Parę zdjęć ( nie mojego modelu ) http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?s=d3f85e4b886b4c9a354acf7090ee4e75&attachmentid=1163688 Plany: http://www.parkjets.com/f-22-jetset44.html Opis budowy: http://www.parkjets.com/F-22_Construction_Guide--Scratchbuild.pdf Film: http://www.parkjets.com/F-22_ParkJet-set44.wmv http://pl.youtube.com/watch?v=8JRybDfCLYc http://pl.youtube.com/watch?v=H-Hjam6Zsl4 - Tu trochę inny Serwa TP SG 90 x 3 - lotki i wysokość Silnik http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_54&products_id=307 Śmigło http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=24_34&products_id=300 :idea: Więc jakie wyposażenie proponujecie ze strony: www.rcsklep.pl :arrow: Silnik do 100 zł ( razem z akcesoriami) Jest to mój 3 model latający
Bartosz Mesjasz Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 apki aparatura nadajnik, aparatura... :evil: EDIT: silnik emax odpada szukaj czegoś o wysokim Kv może nawet jakiś z heli. Np. ten http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=258
krzylas Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 :oops: już poprawiam Edit: A jakie śmigło ( czy wystarczy je odwrócić żeby był napęd pchający - kąty natarcia ) - zależy mi żeby osiągnąć jak największą prędkość - oczywiście ,,kiedyś" Opis silnika niestety po angielsku: 2800 Kv (rpm/volt), 185 watts. High speed high performance motor for small high speed flying wings and park jets. Prop range is limited due to the High Kv rating of this motor. Special care must be taken to make sure that enough cool air gets to the motor. Use with 3 cell lipo battery capable of sustaining 20 amps. Prop range is from 4x4 to 6x5.5. With a 6x5.5 direct drive prop on 3 cells (11.1V) the motor will draw about 18.5 amps. Never static test this motor for more than 30 seconds. The motor will unload in the air and work well as long as cooling air is available. The CONTROLLER for Park Jet is JESAP18 - Jeti Advance PLUS 18 Amp Brushless Controller. i info o modelu ,,origialnym": Powierzchnia skrzydeł: 248 sq in Długość: 36.3" Waga RTF: 16 to 18 oz (estimate) Obciązenie skrzydeł: 10.5 oz/ft2 Motor: Littlescreamers Park Jet Special (LSPJ) Pakiet: Thunder Power 1320 mAh 11.1V Prolite Śmigło: APC 7x4 (akrobacje) or 6x5.5 (prędkość) Pobór prądu:15 amprów Watts?- co to znaczy? Waty?: 150 watów Power loadingco to znaczy?: 140 to 150 watts/lb
hubert_tata Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Pytanie pomocnicze. Czy to ma być Twój pierwszy silnikowy model RC?
Bartosz Mesjasz Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Jest to mój 3 model latający Odwróć śmigło i zobacz czy to coś da zmieniasz obroty silnika poprzez zmianę kolejności wpięcia kabli miedzy reglem a silnikiem, śmigło wtedy albo pcha albo ciągnie. Śmigło do silnika będzie tu malutkie 7x4, 6x4 mocowanie już musisz podpatrzeć z innych gotowych konstrukcji. "2800 Kv (rpm/volt), 185 watts" uwierz mi że na takim silniku to będziesz latał bardzoooo szybko
Osa Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Dobrze dobrze ale w Raptorze trzeba uważać żeby się ze śmigłem zmieścić ja przy 8x4 i dzwonku 2408 ledwo się zmieściłem. Na szczęście dajesz zmienny wektor ciągu więc beleczka mocująca będzie 10mm dłuższa. P.S. Przy zmiennym wektorze ciągu ten model to "wariat" potrafi zawrócić na plecy dosłownie w miejscu a wtedy kłopot gotowy jak się jest za nisko. Jeśli ma być pierwszym odradzam zmiennego wektora ciągu używać (czyli na początek nie miksować ze sterem wysokości)
hubert_tata Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 No dobrze Jakie były te dwa poprzednie modele latające? Nie chodzi tu o pognębienie kogoś, tylko nawiązanie rozmowy na odpowiednim poziomie. I wcale nie ja będę dyskutować, tylko każdy chciałby coś wiedzieć o doświadczeniu kolegi, bo akurat ten model strasznie przyciąga totalnych nowicjuszy. PS Widzę, że są pierwsi specjaliści od parkjetów. Powodzenia.
krzylas Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 Dziękuje Śmigłowiec współosiowy - E-Sky Lama V4 Szybowiec -Naprawa bo Zakłucenia :evil: i ... :oops: No i F22. Wiem że jest bardzo :oops: stanowczo :oops: nie dobry na 2 model latający samolotu.Ale myślę że sobie poradzę. Ale: Lamą V4 i ,,Motoszybowcem" latam/ łem/będę latał jak naprawię bardzo dobrze 8) . Pozatym bardzo bardzo dużo latam na symulatorach. Nie na FMS (tylko Real Flight G4 demo i Phenix RC) bo na nim się latać nie da (nie chcę nikogo obraźić) , gdyż ma słabe odwozorowanie do rzeczywistości a w przypadku śmigłowców praktycznie żadne. Szybowca nigdy nie rozbiłem a np.robiłem pętle. Oczywiście na początku wychylenia serw minimalne, wektor ciągu nie będzie używany tak jak serwo stabilizatorów. Silnik będzie pracował na ok. 30 -40%. Robię 2 takie modele ( przełoże do drugiego jak coś :roll: ).
Osa Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Napiszę tylko co ja włożyłem. Latało jak dla mnie nieźle więc.... Silnik BM2408 Śmigło 8x4 GWS Regulator 15 albo 18A nie pamiętam Pakiet 1200mAh serwa: -lotki Tower Pro 9g 2 szt -kierunek -brak (o zgrozo) -wysokość Tower Pro 1szt -zmienny wektor ciągu - standart HS311 (miałem tylko takie) Ile ważyło nie wiem nie mam wagi, ciagle nie mogę się zebrać na zakup. Film jak to lata w dziale: Moje modele --> Hangar Osy Tyle mam do napisania. EDIT: Klap nie robiłem bo nie uważałem tego za konieczne.
krzylas Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 Dziękuję Wszyscy którzy mi pomogli dostali tyle plusów ile razy się wypowiedzieli . Ale jeszcze raz : Co z wyposażeniem modelu i klapolotkami ? Macie pomysły, rady, sugestie? - mile widziane Sczególnie zależy mi na klapolotkach :idea: . Czy da się to wogóle zrobić na dx5e czy tylko na dx6i :?:
Bartosz Mesjasz Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Na dx5e nie ma takiej możliwości. Jeżeli klapolotki maja służyć tylko do wyhamowania modelu np przy lądowaniu, to może hamulec aerodynamiczny centralnie tak jak w prawdziwych jetach ? Edit: takie coś
krzylas Opublikowano 30 Października 2008 Autor Opublikowano 30 Października 2008 Tu były moje głupie pomysły na temat klap :oops:
Wojtass_nt Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Nie wiem czy wiesz ale Raptor to nie szybowiec O ile śmigłowiec byś z niego zrobił to wizja szybowca nijak nie pasuje do tego modelu Chcesz klapy aby model latał wolno? Z klapami się nie lata tylko ląduje bądź startuje w makietach i prawdziwych samolotach. Po drugie jeśli nie czujesz się na siłach aby latać tak szybkim modelem to... zmień go na inny albo poczekaj z oblotem a między czasie zmajstruj coś wolniejszego.
Barlu Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Wojtass dlaczego niby na klapach się nie lata :?: :roll: :? :roll: (edit: tzn. ja mówię ogólnie)
Bartosz Mesjasz Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Z tym lataniem wolno to trochę problem bo ten model nie ma profilu nośnego, w zasadzie to silnik ze starami w kształcie f22 wiadomo że zasuwać na max od razu nie musisz ale model ma ta swoja prędkość przelotową i tego nie obejdziesz. Jedyne wyjście to to że zrób go jak najlżejszego z jak najlżejszym napędem o mniejszym Kv, będzie bardziej spokojny.
Barabasz Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Witam Wszystkich, tak czytam i czytam, i chyba muszę "cuś" wtrącić: kolego CoaxialV4 - na klapach to raczej nie polatasz bo najłatwiejszy sposób na klapy to oddzielne serwa na każdą lotkę zmiksowane na oddzielnym przełączniku 3 położeniowym , lub jeszcze lepiej na potencjometrze. Z tym, że wtedy , tzn. przy zapuszczonych klapach lotki już nie są tak sprawne i jest tak jak napisał Wojtass_nt (lądujesz lub startujesz). Po drugie- nie wiem jak w innych modelach ale ten znam: włączając klapy musisz mieć kolejny mikser dla steru wysokości(drąg na siebie)- chyba, że będziesz się pilnował i od razu zaciągał SW ręcznie. Kończąc: rozumiem Twój zapał, bo sam w pewnym momencie "zakochałem się" w podobnym modelu (F18), ale to był mój jakoś tak 10 model, a i tak za pierwszym razem wytrzymał tylko jeden sezon :oops: . Drugi lata do dziś ale to inna bajka. Kończąc: zrób z jednego ładną makietę i powieś nad biurkiem a drugim spróbuj polatać. Życzę powodzenia i czekamy na film. Barabasz, dla przyjaciół Krzysiek.
n6210 Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Oczywiście macie rację ale... ...wtrącając moje 3 grosze powiem tylko, że latać bez profilu nośnego F-22 powoli jak najbardziej się da ale... właśnie.... jak się ma (raczej) duże doświadczenie. Nie żebym się chwalił, że takowe mam ale latałem wolno moim F-22 (a to to o profilu nie słyszało)... Nawet na filmach to widać - a przy podejściu do lądowania nawet bardzo wolno Czyli dać się da ale raczej nie jako drugim modelem w życiu - choć kto wie...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Jak ma smykałkę to da sobie rade, kretów trochę postraszy ale rade da
krzylas Opublikowano 31 Października 2008 Autor Opublikowano 31 Października 2008 Post usunąłem, bo był bez sensu. Dopiero teraz to zauważyłem jakie błedy robiłem i co pisałem. :oops:
Bartosz Mesjasz Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Zrób prototyp i poprawki modyfikacje wprowadzaj na bieżąco. Hamulec aerodynamiczny musiał byś mieć sterowany na potencjometrze, lub chociaż na trój pozycyjnym przełączniku. W przeciwnym razie model może za gwałtownie wyhamować i zwalić się na glebę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.