Skocz do zawartości

F/A 22 Raptor Park-Jet


krzylas

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Usunąłem treść kilku swoich bezsensonych postów z tego tematu, aby łatwiej było go czytać.

Myśle że tak będzie łatwiej czytać ten temat komuś kto chce zbudować F/A 22.

 

Za moje głupie pytania i za utrudnienia przepraszam :oops: .

Mogę się wytłumaczyć tylko moją małą wiedzą gdy pisałem ten temat :oops: :oops:

A przecież mogłem użyć funkcji Szukaj zamiast zadawać pytania, na które już były odpowiedzi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buduję to :

http://www.donbasscom.home.pl/images/su37/f_22_05.jpg

Parę zdjęć ( nie mojego modelu )

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?s=d3f85e4b886b4c9a354acf7090ee4e75&attachmentid=1163688

Plany: http://www.parkjets.com/f-22-jetset44.html

Opis budowy:

http://www.parkjets.com/F-22_Construction_Guide--Scratchbuild.pdf

Film:

http://www.parkjets.com/F-22_ParkJet-set44.wmv

http://pl.youtube.com/watch?v=8JRybDfCLYc

http://pl.youtube.com/watch?v=H-Hjam6Zsl4 - Tu trochę inny

Serwa TP SG 90 x 3

- lotki i wysokość

Silnik

http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_54&products_id=307

Śmigło

http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=24_34&products_id=300

:idea: Więc jakie wyposażenie proponujecie ze strony:

www.rcsklep.pl

 

:arrow: Silnik do 100 zł ( razem z akcesoriami)

 

 

Jest to mój 3 model latający

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

:oops: już poprawiam

 

Edit:

 

A jakie śmigło ( czy wystarczy je odwrócić żeby był napęd pchający - kąty natarcia )

- zależy mi żeby osiągnąć jak największą prędkość - oczywiście ,,kiedyś"

 

Opis silnika niestety po angielsku:

 

2800 Kv (rpm/volt), 185 watts. High speed high performance motor for small high speed flying wings and park jets. Prop range is limited due to the High Kv rating of this motor. Special care must be taken to make sure that enough cool air gets to the motor. Use with 3 cell lipo battery capable of sustaining 20 amps. Prop range is from 4x4 to 6x5.5. With a 6x5.5 direct drive prop on 3 cells (11.1V) the motor will draw about 18.5 amps. Never static test this motor for more than 30 seconds. The motor will unload in the air and work well as long as cooling air is available. The CONTROLLER for Park Jet is JESAP18 - Jeti Advance PLUS 18 Amp Brushless Controller.

 

 

i info o modelu ,,origialnym":

Powierzchnia skrzydeł: 248 sq in

Długość: 36.3"

Waga RTF: 16 to 18 oz (estimate)

Obciązenie skrzydeł: 10.5 oz/ft2

Motor: Littlescreamers Park Jet Special (LSPJ)

Pakiet: Thunder Power 1320 mAh 11.1V Prolite

Śmigło: APC 7x4 (akrobacje) or 6x5.5 (prędkość)

Pobór prądu:15 amprów

Watts?- co to znaczy? Waty?: 150 watów

Power loadingco to znaczy?: 140 to 150 watts/lb

Opublikowano
Jest to mój 3 model latający

 

Odwróć śmigło i zobacz czy to coś da ;) zmieniasz obroty silnika poprzez zmianę kolejności wpięcia kabli miedzy reglem a silnikiem, śmigło wtedy albo pcha albo ciągnie. Śmigło do silnika będzie tu malutkie 7x4, 6x4 mocowanie już musisz podpatrzeć z innych gotowych konstrukcji. "2800 Kv (rpm/volt), 185 watts" uwierz mi że na takim silniku to będziesz latał bardzoooo szybko ;)

Opublikowano

Dobrze dobrze ale w Raptorze trzeba uważać żeby się ze śmigłem zmieścić ja przy 8x4 i dzwonku 2408 ledwo się zmieściłem. Na szczęście dajesz zmienny wektor ciągu więc beleczka mocująca będzie 10mm dłuższa.

P.S. Przy zmiennym wektorze ciągu ten model to "wariat" potrafi zawrócić na plecy dosłownie w miejscu a wtedy kłopot gotowy jak się jest za nisko. Jeśli ma być pierwszym odradzam zmiennego wektora ciągu używać (czyli na początek nie miksować ze sterem wysokości)

Opublikowano

No dobrze :D

Jakie były te dwa poprzednie modele latające?

Nie chodzi tu o pognębienie kogoś, tylko nawiązanie rozmowy na odpowiednim poziomie.

I wcale nie ja będę dyskutować, tylko każdy chciałby coś wiedzieć o doświadczeniu kolegi, bo akurat ten model strasznie przyciąga totalnych nowicjuszy.

 

PS

Widzę, że są pierwsi specjaliści od parkjetów.

Powodzenia.

Opublikowano

Dziękuje :D

Śmigłowiec współosiowy - E-Sky Lama V4

Szybowiec -Naprawa bo Zakłucenia :evil: i ... :oops:

No i F22. Wiem że jest bardzo :oops: stanowczo :oops: nie dobry na 2 model latający samolotu.Ale myślę że sobie poradzę.

Ale:

Lamą V4 i ,,Motoszybowcem" latam/ łem/będę latał jak naprawię bardzo dobrze 8) .

Pozatym bardzo bardzo dużo latam na symulatorach. Nie na FMS (tylko Real Flight G4 demo i Phenix RC) bo na nim się latać nie da (nie chcę nikogo obraźić) , gdyż ma słabe odwozorowanie do rzeczywistości a w przypadku śmigłowców praktycznie żadne.

 

Szybowca nigdy nie rozbiłem a np.robiłem pętle.

 

Oczywiście na początku wychylenia serw minimalne, wektor ciągu nie będzie używany tak jak serwo stabilizatorów. Silnik będzie pracował na ok. 30 -40%.

Robię 2 takie modele ( przełoże do drugiego jak coś :roll: ).

Opublikowano

Napiszę tylko co ja włożyłem. Latało jak dla mnie nieźle więc....

Silnik BM2408

Śmigło 8x4 GWS

Regulator 15 albo 18A nie pamiętam

Pakiet 1200mAh

serwa:

-lotki Tower Pro 9g 2 szt

-kierunek -brak (o zgrozo)

-wysokość Tower Pro 1szt

-zmienny wektor ciągu - standart HS311 (miałem tylko takie)

Ile ważyło nie wiem nie mam wagi, ciagle nie mogę się zebrać na zakup.

Film jak to lata w dziale: Moje modele --> Hangar Osy

Tyle mam do napisania.

EDIT:

Klap nie robiłem bo nie uważałem tego za konieczne.

Opublikowano

Dziękuję :D:D

Wszyscy którzy mi pomogli dostali tyle plusów ile razy się wypowiedzieli .

Ale jeszcze raz : Co z wyposażeniem modelu i klapolotkami ? Macie pomysły, rady, sugestie? - mile widziane

 

Sczególnie zależy mi na klapolotkach :idea: . Czy da się to wogóle zrobić na dx5e czy tylko na dx6i :?:

Opublikowano

Na dx5e nie ma takiej możliwości. Jeżeli klapolotki maja służyć tylko do wyhamowania modelu np przy lądowaniu, to może hamulec aerodynamiczny centralnie tak jak w prawdziwych jetach ?

 

Edit: takie coś f-15-16.jpg

Opublikowano

Nie wiem czy wiesz ale Raptor to nie szybowiec :)

 

O ile śmigłowiec byś z niego zrobił to wizja szybowca nijak nie pasuje do tego modelu :D

 

Chcesz klapy aby model latał wolno? Z klapami się nie lata tylko ląduje bądź startuje w makietach i prawdziwych samolotach.

 

Po drugie jeśli nie czujesz się na siłach aby latać tak szybkim modelem to... zmień go na inny albo poczekaj z oblotem a między czasie zmajstruj coś wolniejszego.

Opublikowano

Z tym lataniem wolno to trochę problem bo ten model nie ma profilu nośnego, w zasadzie to silnik ze starami w kształcie f22 ;) wiadomo że zasuwać na max od razu nie musisz ale model ma ta swoja prędkość przelotową i tego nie obejdziesz. Jedyne wyjście to to że zrób go jak najlżejszego z jak najlżejszym napędem o mniejszym Kv, będzie bardziej spokojny.

Opublikowano

Witam Wszystkich,

tak czytam i czytam, i chyba muszę "cuś" wtrącić: kolego CoaxialV4 - na klapach to raczej nie polatasz bo najłatwiejszy sposób na klapy to oddzielne serwa na każdą lotkę zmiksowane na oddzielnym przełączniku 3 położeniowym , lub jeszcze lepiej na potencjometrze. Z tym, że wtedy , tzn. przy zapuszczonych klapach lotki już nie są tak sprawne i jest tak jak napisał Wojtass_nt (lądujesz lub startujesz). Po drugie- nie wiem jak w innych modelach ale ten znam: włączając klapy musisz mieć kolejny mikser dla steru wysokości(drąg na siebie)- chyba, że będziesz się pilnował i od razu zaciągał SW ręcznie.

Kończąc: rozumiem Twój zapał, bo sam w pewnym momencie "zakochałem się" w podobnym modelu (F18), ale to był mój jakoś tak 10 model, a i tak za pierwszym razem wytrzymał tylko jeden sezon :oops: . Drugi lata do dziś ale to inna bajka.

Kończąc: zrób z jednego ładną makietę i powieś nad biurkiem a drugim spróbuj polatać.

Życzę powodzenia i czekamy na film.

Barabasz, dla przyjaciół Krzysiek.

Opublikowano

Oczywiście macie rację ale... ...wtrącając moje 3 grosze powiem tylko, że latać bez profilu nośnego F-22 powoli jak najbardziej się da ale... właśnie.... jak się ma (raczej) duże doświadczenie.

Nie żebym się chwalił, że takowe mam ale latałem wolno moim F-22 (a to to o profilu nie słyszało)...

Nawet na filmach to widać - a przy podejściu do lądowania nawet bardzo wolno ;)

Czyli dać się da ale raczej nie jako drugim modelem w życiu - choć kto wie...

Opublikowano

Zrób prototyp i poprawki modyfikacje wprowadzaj na bieżąco. Hamulec aerodynamiczny musiał byś mieć sterowany na potencjometrze, lub chociaż na trój pozycyjnym przełączniku. W przeciwnym razie model może za gwałtownie wyhamować i zwalić się na glebę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.