GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam Pogoda coraz bardziej wietrzna, więc postanowiłem zbudować sobie coś, czym można będzie poatać na zboczu. Wykorzystałem skrzydła które miały być w pylonie slipso, a kadłub wykonałem z balsy 3 mm. Wyszło mi cos takiego: Wymiary te same co ww pylon, waga około 160 gr tyle, że coś nie chce latać :evil: Po wypuszczeniu model leci w góre, jak by miał zły kat zaklinowania skrzydeł, czy statecznika i spada pikując. Wyważony jest ok 30 mm od krawędzi natarcia. A do tego jest jeszcze niesterowny i przy skręcaniu wpada w korka. Więc jak narazie same minusy, natomiast plusem jest tylko to, że przez 3 dni miałem co robić. Co myże być tego przyczoną?(modyfikacja kadłuba)? Chciałem sobie polatać a tu kicha. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 SC policz według programu z sieci, i sprawdź kąt zaklinowania płata. Jak masz wagę to zważ kąt, w przeciwnym wypadku chyba na stronie PiotrP.de jest sposób "stołowy" na jego piliczenie. EDIT: SC znalazłem http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm EDIT2: I EWD też znalazłem http://www.piotrp.de/MIX/ewd.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Ok dzieki Motyl, jutro sprawdze co źle zrobiłem. Kąt skrzydeł wygląda na 0 st a statecznik poziomy jest do skrzydeł równoległy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 kąt natarcie to nie spodnia część płata !! !! !! kąt mierzysz między osią profilu, a oś profilu to środek noska przeważnie i krawędź spływu !! ! I kąt natarcie to nie wygląda tylko sie mierzy !! !! sam mam/miałem kłopoty z kątem w ELIXIRze i waga mierzyłem i się nie w tą strone posunołem co trzeba. Kąt ustaw o okolicy 1-2st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 I kąt natarcie to nie wygląda tylko sie mierzy !! !! Ustawie jak napisałes 2st, tylko że nie sprawdze tym programem ze strony Piotrap, bo nie moge otworzyć- wyskakuje błąd nawet po załadowaniu vbrunn300.dll. Będe się bawił podkładkami po skrzydłem i zobacze co z tego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 nie sprawdze tym programem ze strony Piotrap, bo nie moge otworzyć- wyskakuje błąd nawet po załadowaniu vbrunn300.dll. Będe się bawił podkładkami po skrzydłem i zobacze co z tego wyjdzie. troche geometrii i sam sobie policzysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Zmień tigera na redbulla to poleci A żeby nie lecieć tak w OT to coś pękaty masz ten kadłub... nie dało rady mniejszego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Wiem, że pekaty ale i tak węższy od pierwszego. Kadłub taki jest, żeby w razie czego można było wpakować silnik i pakiecik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Kąt natarcia daj mniejszy. 2 stopnie to w szybowcach termicznych możesz dawać. Ustaw góra 1 stopień. Masz ustawione różnicowe wychylenia lotek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Masz ustawione różnicowe wychylenia lotek? Szczerze to nawet nie wiem jak to sprawdzić :oops: W aparaturze prawie nic nie zmieniam tylko D/R, pozycję i typ modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Pomierz, podaj, się policzy A może przyczyną nie sterowności są te dziwne lotki, jak przerośnięte klapy :roll: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Masz ustawione różnicowe wychylenia lotek? Szczerze to nawet nie wiem jak to sprawdzić :oops: W aparaturze prawie nic nie zmieniam tylko D/R, pozycję i typ modelu. w twoim przypadku jest to dość trudne do zrealizowania. Na jednym serwie na lotki jest to trochę problematyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Kr3cik program do wyznaczania środka ciężkości mam, tylko do wyliczenia kata zaklinowania nie mogę otworzyć. Ale dzieki. A co do lotek to takie są w planie, więc powinny być ok. Motyl Czyli różnicowe wychylenia lotek ustawia się jak przypada na jedną lotke jedno serwo tak? Jak modelarstwem zajmuje się 2 lata, to ten model jest pierwszym, który nie lata :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Jesli jest to slipso jak piszesz i jest tylko zmieniony kadlub z zachowaniem wszystkich proporcjii i katow to nie masz co wyznaczac CS bo zrob jak w oryginale . A dokladnie to nawet gdyby uwzgledniac ze to szybowiec to i tak z tym SC musi latac. Powiem tak. Mam slipso i przy pierwszym oblocie spotkala mnie niemala niespodzianka. Wydawalo mi sie ze mocno rzucilem ale model tylko slizgiem wyladowal na trawie. Dopiero naprawde mocny rzut nadal mu na tyle predkosc by sie jakos zebral na silniku ( silnik nie za mocny to fakt ) ale jak juz sie zebral to istna rakieta . Powiem tak. To typowy pylon i model na klif i silny wietr w wersjii szybowcowej. Profil jest przeciez jak zyletka bo skrzydlo z balsy pelne i 6mm w najgrubszym miejscu ma . Daj hak moze z przodu do strzalu z gumy i zobaczysz co bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Kąt połówek płata- wnios masz ujemny? Na fotach tak widać przynajmniej. Kadłuba nie trzeba przerabiać i tak polata. na moje masz nie proporcionalnie mały ogon w stos. do pow.płata. Ogon w dodatku jest blisko tego płata co przy jego małej powierzchni znacznie utrudnia stateczność w locie i sterowalność model. Robiłeś go z jakiś planów? Liczyłeś chociaż powierzchnie ogona? Na moje te dwie rzeczy opisane powodują jeszcze dodatkowe kłopoty w locie. Wyważenie i ustawienie kąta to podstawa pod warunkiem, że model jest poprawnie zbudowany. Głowa do góry i zawsze można coś przerobić by latało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Daj hak moze z przodu do strzalu z gumy i zobaczysz co bedzie Będzie wielkie bum Jutro jeszcze nim porzucam i zobacze jak się bedzie zachowywał. A co do haku(a), to w jakim miejscy go zamontować około 12mm przed srodkiem cięzkości, czy całkowicie z przodu jak w modelach w których hol stosuje się do nadania prędkości jeszcze przed włączeniem silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Macku to model Slipso i on tak wyglada. LAta naprawde rewelacyjnie. POszukaj na RCGroups watku Slipso 400. Ten kat ujemny to zludzenie. skrzydla sa proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Właśnie ten ogon tani malutki a przód stosunkowo duży stawiają porównywalne opory co może sprawiać problemy podczas jakichkolwiek manewrów(wspomniany brak sterowności).Ja bym albo wydłużył belkę ogonową albo zwiększył powierchnie usterzenia ogonowego. A co do różnicowego wychylenia lotek to można w miarę łatwo zrealizować przy orczyku serwa w kształcie V(na przykład wyciąć z orczyka kołowego). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 A ja nadal bede sie upieral i stawiam na mala predkosc. Ten model to naprawde sprawdzona konstrukcja i jakos z takimi statecznikami lata poprawnie. DAj hah 3cm przed natarciem i strzelaj jak z katapulty.Ide o zaklad ze model lata tylko nie jestes w stanie tak mocno wyrzucic a tym bardziej jak rzucasz w gore jak piszesz to model musi przyglebic nurkujac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Obyś rapier miał rację, że to wina prędkości. Jak to nie pomoże to załaduje mu silnik -RAY B2835/16, pakiet i zobacze co z tego wyjdzie. Dzieki, Pozdrawiam i spadam do pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.