Skocz do zawartości

Czy pakiet 20C będzie odpowiedni?


Norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Czy do tego silnika i regla:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7339

będzie pasował lipol 3S1P 2200mAh 20C?

 

Chcę kupić silnik i regler do modelu około 1,5 - 1,9kg. Tak na przyszłość bo dopiero roi się on w mojej głowie ale robię małe zakupy i kupiłbym już silnik bo w PL zapłaciłbym za taki sporo więcej.

Tyle że mój najsilniejszy pakiet to ten wyżej.

No i czy jakoś da się obliczyć ile czasu silnik na takim pakiecie będzie pracował?

Bo może porywam się z motyką na księżyc, jeśli mam mieć model który na moim pakiecie i z takim silnikiem i reglem polata 3 minuty to zmieniam plany i nie łąduje się w ten "mocny silnik".

 

I jeszcze jedno , czym rózni się pakiet 3S1P od 3S2P ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i czy jakoś da się obliczyć ile czasu silnik na takim pakiecie będzie pracował?

 

ten silnik z tym pakietem około 4min na pełnym gazie

 

I jeszcze jedno , czym rózni się pakiet 3S1P od 3S2P ?

 

oznacze ilośc celek uzytych do zbudowania pakietu:

 

3S - SERIAL czyli 3 celki połączone szeregowo

2P - PARELL czyli 2 zestawy celek oznaczonych jako xS połączone rownolegle.

 

Czyli pakiet 2000mAh 3S2P, zbudowany je 6celek 1000mAh. Połączenie szeregowe podwyższa napięcie, a równoległe zwiększa pojemność :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i czy jakoś da się obliczyć ile czasu silnik na takim pakiecie będzie pracował?

Bardzo długo będzie pracował bez śmigła, nic o nim nie wspominasz, to nie zakładaj wcale :]

 

Na poważnie: chyba zdajesz sobie sprawę, że na czas rozładowania ma wpływ pobór prądu, który bezpośrednio zależy od użytego śmigła.

W opiniach silnika masz kilka śmigieł i kilka odpowiadających im prądów, tylko skrajne wartości różnią się 2x i tak też będzie z czasem rozładowania.

 

Sposób przybliżonego obliczania czasu rozładowania akumulatora

 

Z zamiany jednostek wynika:

1mAh=0,001xAx60min=0,06Amin (jedna miliamperogodzina to 0,06 amperominut)

100mAh=6Amin

1000mAh=60Amin

2000mAh=120Amin

itd

 

Teraz Twój akumulator ma 2200mAh=132Amin

Więc teoretycznie możesz go rozładowywać prądem 132A przez 1 minutę, albo prądem 1A przez 132 minuty.

Albo jakimkolwiek spodziewanym prądem i dzielisz 132Amin przez ten prąd i wychodzi Ci ilość minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motyl, a jaki Ty masz silnik zamontowany w tym czerwonym akrobacie którym latałeś przy mnie?

Jakiś porównywalny do tego podanego przeze mnie?

I na jakim pakiecie latałeś wtedy bo z tego co pamietam lot trwał spokojnie z 10 minut.

I jaka waga była modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podano ze ten silnik pobiera 22 do 35A, wiec pakiet 2200mAh czyli 2,2 Ah wystarczy przy poborze pradu 22A na 1/10 godziny czyli 6 minut.

teraz wszystko zalezy ile mocy bedzie potrzebowal silnik do lotu. Moze np. sie okazac ze do lotu poziomego, "na pol gazu" silnik bedzie pobieral np. 11A wtedy cza slotu wyniesie 2x dluzej, czyli 12 minut. Tak naprawde ciezko ocenic na podstawie samego silnika ile czasu bedzie samolot mogl utrzymac w powietrzu. Nie zupelnie zalezy to od mocy zastosowanego silnika, jesli silnik bedzie troche za slaby to bedziesz musial latac na 100% mocy jezeli bardzo za slaby to model nie poleci. za mocny bedzie latal na 1/4 gazu...

Wszystko zalezy od tego ole mocy potrzebne jest do lotu platowca. Niektore dokumentacje modeli zawieraja taka informacje. mam plany Piperka 1080 mm rozpietosci i jest napisane motor 40W.

Rwd by skazoo przy lekkim wykonaniu potrzebowal do lotu 20w do startu 35W.

mam model PC Focusa ktory lata poziomo i ma zapotrzebowanie mocy w granicach 15W.

 

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnij wiecej już wiem jak to się jje.

Chcialem kupić do tego silnika regler 70A ( tak przyszłościowo i tylko 4$ drożej ) ale w opisie napisali 4-8S czyli moje lipole 3S sie nie nadawalyby do tego regla jak wnioskuję.

I jeśli dobrze rozumiem to co powyżej napisaliście przykładowo na pełnym gazie 6 minut przy pakiecie 2200 to jesli zakupie pakiet 4400 to czas ten wydłuży się dwukrotnie?

Ten silnik posiada max chyba 500-600W wiec powinien być "pszyszłościowo" wystarczający do jakiegoś akrobata do 1,5kg lub trenerka cięższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wtedy trzeba będzie dokładać ciężarki aby model wyważyć przez co waga modelu może wzrosnąć o 10-15%, wzrasta o tyle obciążenie powierzchni nośnej itp. itd. masę pakietu mógłbyś pominąć przy modelu o wadze powiedzmy 5kg a przy modelu 1-1,5kg sto kilkadziesiąt gramów więcej może mieć wpływ na zachowanie modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motyl, a jaki Ty masz silnik zamontowany w tym czerwonym akrobacie którym latałeś przy mnie?

 

TURNING 3548-800 ze śmigłem a'la APC 12x6

 

I jaka waga była modelu?

 

nie wiem dokładnie ale chyba 950g :D

 

I na jakim pakiecie latałeś wtedy bo z tego co pamietam lot trwał spokojnie z 10 minut.

 

HXT 2200 5s1p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TURNING 3548-800

Moc widzę podobna tylko KV większe w tym co sobie upatrzyłem.

A możesz mi doradzić , bo nie wiem czy dobrze wybrałem.

Chcę silnik który będzie dawał radę przyszłościowo do modeli około 2kg , wstępnie miałby pracować w takim mniej więcej jak Twój akrobaciku i waga podobna tylko z pakietem 3S.

Może za jakiś czas dokupię 4S lub 5S ale narazie finansowo na taki pakiet nie wyrobię.

Czy ten silnik bedzie ok?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884

Regler będzie 60A.

Czy może warto coś innego?

W gre wchodzi tylko wybór z tego co jest w ofercie hobbycity.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek_pc, nie musze mieć podane jak na tacy.

Od dawna zajmujesz się modelarstwem?

Bo ja od niedawna.

Mam jeszcze prawo gubić się w gąszczu różnych odmian silników i mieć problemy z określeniem co jest dobre , co złe a od czego trzymać się z daleka.

Po to chyba jest grupa by jeśli czegoś nie wiem to zapytać , dowiedzieć się więcej , rozwiać wątpliwości.

Co w tym złego że ciężko zapracowane grosze chce ulokować w jak najtrafniejszym wyborze by potem kiedy już będę wiedzy "silnikowej" posiadał więcej nie powiedzieć samemu do siebie " i poco to kupiłeś jak mogłeś za te same pieniądze kupić coś lepszego"

Moja przygoda z RC jest jeszcze zbyt krótka by orientować się we wszystkich zależnościach KV, A , W itd. O silnikach które już mam i używam potrafię powiedzieć jakie mają osiągi , do czego się nadają do czego nie.

Ty zawsze byłeś zorientowany? Nigdy nie miałeś dylematów?

Szczerze wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Norbert, ja samolotami zajmuję się od wiosny tego roku. Sporo czytałem aby nie zadawać lamerskich pytań a pytałem jeśli nie mogłem odpowiedzi znaleźć. Ty pytasz od razu :) Skoro szukasz towary na HC to dlaczego nie przeczytasz opinii o tym towarze? Te opinie to kopalnia wiedzy, ludzie podają pomierzone parametry silników, proponują osprzęt do modeli, zwracają uwagę na słabe punkty konstrukcji, sugerują poprawki. Do tego jest jeszcze forum HC. Wystarczy poczytać. Dylematy mam bo kto ich nie ma ale próbuję je rozwiązać sam czytając dziesiątki jak nie setki stron stron informacji w sieci. Dzięki temu dowiaduję się też o innych rzeczach niż szukam co może się przydać w przyszłości. Powiedz mi czy samodzielne przeczytanie książki to to samo co odsłuchanie jej z mp3? Co bardziej utkwi Ci w pamięci? Poza tym satysfakcja, że samemu do czegoś się doszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem jeśli nie mogłem odpowiedzi znaleźć. Ty pytasz od razu

No wyobraz sobie że szukałem zanim zadałem pytanie. Jednak cały temat moich wątpliwości dotyczący jest na tyle pogmatwany że odpowiedzi nie znalazłem.

Skoro szukasz towary na HC to dlaczego nie przeczytasz opinii o tym towarze?

Gdybyś nie doczytał w kilku wątkach nie znam angielskiego w takim stopniu by zrozumieć dobrze te opinie pisane niejednokrotnie technicznym językiem. Czytam i staram się rozumieć , wspomagam się translatorami ale czasem z kontekstu "kali chcieć jeść" trudno wywnioskować do końca o czym piszą.

Do tego jest jeszcze forum HC. Wystarczy poczytać

Jak wyżej.

Poza tym satysfakcja, że samemu do czegoś się doszło

Tu się zgodze , ale jesli czytam , translatuje opinie i nadal mam niejasności?

Do tego silników jest zatrzęsienie , akurat w kategorii do 2,5kg kilkanaście i kazdy opisany inaczej. A zadajac tutaj pytanie nie robie tego komuś na złość tylko dlatego że szukając i czytając próbując zrozumieć niestety nie udało mi się znaleść.

Więc może zamiast pisać OT Ty polecisz mi silnik który będzie dla mnie rozwojowy zważywszy na fakt że posiadam same pakiety 3S , na 4 i 5S mnie nie stać a chciałbym zakupić silnik który będzie wspolpracował z reglem 60A, da się nim wynieść w górę samolot typu Edge, Extra o wadze około 1,5kg a do tego będzie odpowiedni powiedzmy by za rok wsadzić go do modelu większego , ważącego powiedzmy 2,5kg i podlaczenia go do pakietu 4 lub 5S które to powiedzmy za rok przewiduję nie będą dla mnie finansowym problemem.

Wiesz, jak ktoś ma określony budżet , wie że to będą ostatnie w przeciągu najbliższych 10 miesięcy większe zakupy i chce w nich zawrześ sprzęt który ma zamiar wykorzystać za pół roku a nie chce płacić bajńskich sum za niego w polsce to jednak MUSI dokonać trafnego wyboru.

Jeśli nie potrafi tego mimo szczerych chęci dokonać sam , a do tego liczy na porady kolegów z forum którzy dysponują sporo większą wiedzą i chcą się nią podzielić a podobnego wątku nie znalazł lub nie rozumie opinii w języku angielskim to chyba od tego jesteśmy tutaj by sobie wzajemnie pomagać a nie pisać uszczypliwe komentarze. Z dnia na dzien zasób mojej wiedzy się powieksza , głównie za sprawą tego forum. Nie zadaję pytań w stylu czy pomarańczowe śmigło jest lepsze od różowego.

Troche więcej zrozumienia. Nikt nikogo nie zmusza do udzielania odpowiedzi. Jeśli ktoś chce pomóc , podzielić się wiedzą to robi to z dobrej woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbert, elektronika do rc fly jest tak tania że nie ma co myśleć rozwojowo. Kupujesz model, szukasz do niego wyposażenia ale tylko do niego, żadne regulatory na wyrost które tylko podnoszą wagę modelu, żadne silniki z zapasem 1kg ciągu tak "na zaś". Bierzesz to co jest optymalne dla danego modelu, montujesz i latasz. Model 1,5kg a 2,5kg to różnica zasadnicza i nie da się tych modeli obskoczyć jednym silnikiem. Niestety nikt nie powiedział, że latanie będzie tanie. Zabawa kosztuje niestety. Szukaj więc osprzętu "na teraz" pod konkretny model, będzie duuuużo łatwiej. Napisz jaki model zamierzasz zbudować, pomogę Ci coś znaleźć. Tylko konkrety please :) nie że model z zakresu 1-1,5kg. Dokładnie, jaki to model i zaczynamy szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak , jeśli chodzi o konkretny model. W pierwszej kolejności katana z artexu.

Rozpiętość: 1250 mm

Długość: 1250 mm

Waga netto: 520-540 g

Waga gotowego do lotu: 1150-1250 g

Thrust: 1500-2000 g

 

Celowo podaję model akrobacyjny bo potem jak mnie najdzie na jakiegoś górnopłata to taki silnik będzie odpowiednbi nawet jeśli górnopłat będzie ciut większy. Z tego co wiem to istnieje pewna reguła że silnik nadający się do akrobata powedzmy 1,5kg jest też odpowiedni do trenrków i górnopłatów około 2kg lub szybowców nieco powyżej 2kg.

A wnioskuję to z tabel przy niektórych silnikach na hobbycity które podają przy tym samym silniku takie oto dane:

Suitable for the following model weights;

Trainer: up to 2.6kg

Warbird/Sport: 1.8kg

3D: 1.5kg

 

Proszę też byś wziął pod uwagę fakt , że narazie posiadam pakiety 3S 2200mAH i 1750 mAh 20C

Oczywiście w perspektywie czasu napewno nabęde lipola 4 lub 5S ale ze względu na ich cene jest to dłuższa perspektywa gdyż szykują mi się inne ważniejsze wydatki ( bobas ).

Tak więc zdaję sobie sprawe że na 3S nie wykorzystam całej mocy silnika i dopiero po podłączeniu do 4 lub 5S bedzie jazda na maxa. Ale poki co musze się zadowolić 3S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaję sobie sprawe że na 3S nie wykorzystam całej mocy silnika i dopiero po podłączeniu do 4 lub 5S bedzie jazda na maxa

To weź silnik o trochę większym kv, dostosowany do pakietu 3s. Nie ma sensu używać do tego samego silnika pakietów 3s i 4s lub 5s. Oczywiście można żonglować wielkościami śmigieł, ale często wychodzą np. za duże prądy dla pakietów o mniejszej ilości cel, lub po prostu nienaturalne rozmiary śmigieł.

Tak jak pisał Przemek: konkretna konfiguracja napędu do konkretnego zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.