Skocz do zawartości

Czy pakiet 20C będzie odpowiedni?


Norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma sensu używać do tego samego silnika pakietów 3s i 4s lub 5s

Ale ten silnik ma mozliwosc zasilania pakietami od 2S do 4S

Konkretna konfiguracja podana jest w poscie wyzej - katana z artexu.

 

Może mnie ktoś naprowadzi jeszcze w jednym.

Silnik który wstępnie wybrałem ma 1000KV, 1000-2300gr. a w opisie 1,5 do 2,6kg ciągu.

Identyczny silnik różniący się tylko parametrem KV 1100 ma w opisie też 1000-2300gr ale już 2 wiersze niżej 1,2 do 2,5kg ciągu.

O co tu chodzi bo mając większe KV powinien chyba być ciut silniejszy.

Czy posiadając pakiet 3S lepiej wziąć silnik z większym KV czyli 1100 zamiast 1000?

Jak to jest w praktyce?

Podkreślam że wszystkie parametry w opisie silników są identyczne prócz tych wymienionych przze mnie.

Jeśli ktoś chce sprawdzić proszę:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884&Product_Name=TR_35-42D_1000kv_Brushless_Outrunner_eq:_AXi_2820

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139&Product_Name=TR_35-42C_1100kv_Brushless_Outrunner_(Eq:_2820)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się tym co wiem. To nie do końca jest tak, że na 3s wykorzystasz mniej możliwości silnika niż na 4s. Własności napędu będą inne, co nie znaczy wcale że gorsze. Popatrz na sprawę w mniej więcej ten sposób: dla danego silnika jest określona max MOC z jaką może on pracować. Jak wiadomo moc=prąd*napięcie, więc jeśli weźmiesz pakiet 4s to max dopuszczalny prąd będzie mniejszy niż gdybyś wziął pakiet 3s, ale moc max będzie cały czas taka sama. Na czym polega więc różnica? Przy wyższym napięciu uzyskasz większą prędkość obrotową śmigła, ale żeby silnika nie przeciążyć (ograniczenie mocy) śmigło musi być mniejsze. Efekt ostateczny jest taki, że trzeba założyć mniejsze śmigło, które będzie się kręciło szybciej i da większą prędkość strumienia zaśmigłowego. Pytasz o ciąg, dlaczego dla kv=1100 jest mniejszy niż dla kv=1000. No więc jest tak: moc=F*V, F=ciąg, V=prędkość strumienia. Moc w obydwu przypadkach jest taka sama (bo silnik jest tylko inaczej nawinięty i ma tylko inne kv), wiec jeśli rośnie V to F musi maleć żeby nie załatwić silnika. Czyli silnik o większym kv jest akurat słabszy w sensie uzyskiwanego ciągu.

 

I taka właśnie jest mniej więcej praktyka. Jeśli model ma latać powoli (motoszybowiec, 3D) to składasz taki napęd żeby kv*napięcie miało małą wartość, dla trenerków średnią a dla "wyścigówek" jest większe. Zwróć uwagę, że duże silniki które są robione pod 4s i więcej mają właśnie niskie kv. Cały czas zakładam, że śmigło dobieramy tak, żeby przy danym napięciu silnik pobierał prąd dający nie więcej niż max mocy przy pełnych obrotach.

 

Jeszcze jedno- jeśli do tego samego silnika dasz pakiet 4s zamiast 3s to z reguły trzeba zmienić śmigło i ostatecznie napęd robi się szybszy, ale ciąg maleje. No chyba że na 4s zostawisz to samo śmigło i przez to wyciskasz z silnika większą moc, to sprawa wygląda trocę inaczej, ale pamiętaj że w ten sposób przeciążasz silnik.

 

A odnośnie samych pakietów, to obojętne czy 3s czy 4s, jeśli ma być do tego samego silnika to nie jest ani tańsze ani droższe. Chodzi znowu o to, że na 4s silnik musi brac mniej prądu (żeby nie padł...), więc wystarczy mniejsza pojemność aku. Ostatecznie za pakiet płacisz tyle samo, więc tym się akurat nie sugeruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tych dwóch silników ( linki w poscie wyzej ) który byś wybrał jęsli mam zamiar wykorzystać go w modelu 3D , ewentualnie większym trenerku lub szybowcu potem.

Co do pakietów to patrze na nie gdyż mam pakiety 3S1P 2200 20C oraz 1750 20C i nie chce kupować ( czytaj nie mam kasy ) narazie innych.

posiadam śmigła 12x6 i 11,5,5 z przeznaczeniem do tego silnika.

Dzieki za szerokie wyjaśnienie zagadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna zależność Kv - moment obrotowy. Silnik o wysokim Kv będzie miał mniejszy moment obrotowy niż silnik o wyższym Kv. Ten z wyższym momentem obrotowym będzie mógł kręcić większym śmigłem co przekłada się na większy ciąg z kolei ten o większym Kv będzie szybciej kręcił ale mniejszym śmigłem co zmniejszy ciąg ale zwiększy prędkość. Jeśli źle rozumuję to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z wyższym momentem obrotowym będzie mógł kręcić większym śmigłem co przekłada się na większy ciąg z kolei ten o większym Kv będzie szybciej kręcił ale mniejszym śmigłem co zmniejszy ciąg ale zwiększy prędkość. Jeśli źle rozumuję to niech mnie ktoś poprawi.

 

A mnie się wydaje że to nie ma nic wspólnego, mam silnik Emax 2812 i 2822, pierwszy wysoko obrotowy kręci śmigłem 7x6 APC E i ma ponad 700g ciągu, a Emax 2822 o niższym Kv ze śmigłem 10x5 kręci podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbert jeśli to ma być do Katany 3D albo do dużego motoszybowca to ja bym brał ten kv=1000. Jak trenerek to bardziej kv 1100, ale na tym wolniejszym silniczku też polatasz.

 

Jak chodzi o akumulatory to myślałem że planujesz kupno całego napędu. Jeśli już masz 3s to po prostu dobieraj silniki optymalnie do 3s i będzie git :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.