olo Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 z betonowego lotniska idzie bardzo dobrze. Ale chcę nim startować z trawy. Byłem na boisku ale nie mogłem nim wystartować ponieważ przy dodaniu gazu ogon mi się podnosi do góry. Mi się wydaje że wyważenie jest dobrze i silnik skoro model lata i wystartowywuje z betonu , to może zła nawierzchnia?Może się mylę ale czy nikt nie pomyślał? :wink: Chyba ktoś pomyślał.A skoszenie trawy to nie to samo?Pytałem się o to. Chyba nie myślisz że próbował startować z zaoranego boiska ? Kolejny raz wpadasz w temat i piszesz coś bez ładu i składu. Więcej czytaj,mniej pisz a jak już będziesz wiedział że się startuje a nie,,wystartowywuje"to zabieraj głos :twisted:
tikicaca Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 trawa za wysoka, piper ma takie podwozie ze przy takich kolkach jak piszesz nie powinno byc problemu. tutaj pierwszy start mojego piperka 2,8m z kolkami 120mm
Jano Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Zmien kółka na co najmniej 65\70 mm bo na tych z zestawu(chyba to są 50 ki) to z trawy nie wystartujesz.A gdybyś jeszcze miał problemy to niech ktoś potrzyma model za ogon i jak silnik wejdzie na maxa to niech go puści.Na niekoszonym dawno lotnisku tak startuję i nie ma problemu.A jak i to zawiedzie co musisz zrobić to co radził ci Olo parę postów wcześniej,kosić trawę. edit.sry umknęło mi to .Skoro ma 100 to nie wiem.Chyba trawa ma 20cm
Ryś Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam Może już nie aktualne ale... Miałem niedawno podobny przypadek,po betonie model hulał - po trawie(lotnisko modelarskie ładnie utrzymane) ledwo się rozbiegał. Przyczyna - zbyt ciasno pasowane koła do goleni,po zwiększeniu luzu model dostał wigoru. Pozdrawiam Ryś
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Podobną sytuację zaobserwowałem na naszym lotnisku areoklubowym cesna 1:1 ledwo dała radę wystartować tam gdzie wszystko inne odrywa sie w połowie trawiastego pasa. Sądzę że problem jest nie tylko w oporach toczenia ale sprawności śmigla przy malej prędkości. Proponuje poeksperymentować ze śmiglem dać większe śmigło z mniejszym skokiem bedzie miało większą sprawność przy kołowaniu i rozpędzaniu modelu na trawie . Wieksze koła też zmniejszą opory toczenia a tym samym ułatwią start .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.