Skocz do zawartości

Topmodel Stinger


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Zanabyłem w Nastik.pl ( ja się tam chyba przeprowadzę w końcu ;) ) tytułowy model. Powoli składam, będę tutaj w miarę na bieżąco wrzucał informacje z budowy. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to kolosalna różnica w wykonaniu. Topmodel firmuje też firmę Ecotop -podwykonawcę. I teraz tak... z Ecotop mam Pilatusa 2.5m - ocenię go na 4 bo: instrukcja słabiutka, (i po francusku ;P ) oklejenie też niebardzo.

 

A teraz oryginalny Topmodel - instrukcja idealna, pięknie wszystko pokazuje, oklejenie modelu perfekcyjne, nie ma do czego się przyczepić. Galanteria znikoma bo i nie ma w takim modelu zbyt wiele, ale jednak mimo wszystko bardzo dobrej jakości.

 

Aktualnie jestem na etapie wyposażania skrzydeł w serwa HS 55. Takie samo będzie w sterze wysokości. Przeźroczysta taśma biurowa na zawiasy już założona. Zestaw napędowy to regulator RAY 40, silnik RAY Inrunner o 2200kv, do tego śmigło 5x5 lub silnik śmigłowcowy Dualsky 3550kv i śmigło 4.1x4.1. W obu przypadkach zasilanie 3s 2200 mAh 25C. Zobaczymy.

 

Jak na razie jedynym ''felerem'' producenta okazał się źle wg mnie wymierzony otwór na mocowanie śruby mocującej skrzydło do kadłuba. W skrzydle otwór już wywiercony, jednak po ''przeniesieniu'' go na laminat, okazał się na samym skraju laminatu. W związku z tym, wywierciłem drugi otwór trochę dalej ale przynajmniej w środku laminatu i balsowej deseczki.

 

Kilka zdjęć poglądowych:

 

DSCF2356.JPG

DSCF2362.JPG

DSCF2359.JPG

DSCF2363.JPG

DSCF2364.JPG

DSCF2365.JPG

DSCF2368.JPG

DSCF2372.JPG

 

Tutaj widać wspomniane przeniesienie otworu:

 

DSCF2376.JPG

DSCF2377.JPG

Wiem - brudne, już umyłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowy model :

 

waga 680g

 

wyposażenie:

serwa 3xHs55

odbiornik HFS 05 MS

silnik Ray Inrunner

regulator RAY 40

smiglo 5x5

 

Podsumowanie:

 

Budowa modelu nie nastręczała wielu problemów. Największym okazało się przesunięcie serwa wysokości do kadłuba. W oryginale jest ono montowane w stateczniku pionowym, ale po kilku próbach jego montażu wkurzyłem się i przeciągnąłem popychacz do kadłuba, tam dorobiłem półkę na serwo i wpakowałem je do kadłuba. Całość chodzi prosto, lekko, bez luzów.

 

DSCF2399.JPG

 

DSCF2398.JPG

 

Drugą rzeczą było wspomniane wcześniej przesunięcie otworu na śrubę mocującą skrzydło do kadłuba.

 

Poza tym dałem zupełnie inne dźwignie lotek - oparte na zwykłej śrubce M2 i snapie kulowym

 

DSCF2383.JPG

 

 

Aktualnie model wyważył mi się jakies 1cm za sugerowanym granicznym SC tylnim. W związku z tym dowalę mu jakieś 10g do kadłuba, bo nie chcę wpychać odbiornika zaraz przy regulatorze. Teraz odbiornik leży sobie grzecznie całkiem z tyłu :mrgreen:

 

I kilka zdjęć 'ogólnych':

 

Muszę wymienić kołpak na 30tkę, zamiast 29tki - nie podoba mi się wizualnie :evil:

 

 

 

DSCF2387.JPGDSCF2388.JPGDSCF2389.JPGDSCF2393.JPGDSCF2394.JPGDSCF2401.JPGDSCF2402.JPG

 

 

Cały album poświęcony modelowi jest tu:

 

http://picasaweb.google.pl/MarcinJendrosz/TopmodelczStinger

 

można wtedy zobaczyć zdjęcia w większym formacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka moich uwag.

Firma Ecotop to chyba nie podwykonawca a jeśli już to z Chin - jednak 100% pewności nie mam i mogę się mylić. Natomiast wg mojej wiedzy sporo modeli Topmodel robionych jest nie przez nich ale przez drobnych wykonawców na zlecenie.

 

Co do półki pod mocowanie skrzydła to chyba zrobiłeś błąd. Na jednym ze zdjęć widać, że sam ją wklejałeś (zdjęcie ze ściskiem). Jeśli tak to można było przesunąć ją trochę do przodu. W swoich modelach często miałem tak wklejane, że nie pokrywały się całkowicie z laminatem kadłuba. Myślę, że otwór w skrzydle był prawidłowy a teraz masz go praktycznie na samej krawędzi spływu.

 

Mocowanie serwa w stateczniku jest dość powszechne i spokojnie można było je tam umieścić. Najprościej to "ubrać" serwo w rurę termokurczliwą i wkleić na CA. Odpada zabawa z dodatkowymi mocowaniami i popychaczami.

 

Na zdjęciach widać, że model ma bardzo długi "nos" więc bez problemu powinien dać się wyważyć. Myślę, że przesunięcie pakietu bardziej do przodu rozwiązałoby sprawę.

Przy silniku inrunner pakiet można oprzeć na tylnej ściance silnika dając odpowiedni dystans. Sposób sprawdzony nie tylko przeze mnie w wielu modelach. Szkoda pakować ołów.

 

Generalnie modelik fajny i pewnie da sporo radochy przy lataniu, adrenaliny pewnie też :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei :) :

 

Ecotop jest Chiński, i to już widać przy zestawieniu Topmodel i Ecotop

 

Mocowanie skrzydła robiłem tak jak tutaj :

 

http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/704/000_2581.jpg

 

i jak widać jest trochę inaczej. Ale po oblotach nic się nie psuło itp, więc jest ok.

 

Co do mocowania serwa to wydało mi się takie mocowanie dużo wygodniejsze z dostępem itp i tak zostawię. Zwlaszcza, że nie miałem ochoty pakować pakietu mocno w przód tylko zostawić go mniej więcej w SC.

 

Ołowiu jest 15g.

 

Muszę jeszcze dorwać ''najszybsze'' śmigło do silnika o 2100 kv. 5x5 mieli powietrze ale powyżej połowy gazu nie widać znacznej różnicy. Spróbuję z 6x4, 6x5 i na końcu może 6x5.5.

 

Najwyzej dokupię megę 15/16/3 i dowalę 4.75x4.75 :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.