instruktor Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Zastanawiałem się gdzie to wrzucic do działu szybowce czy do warsztatu ,ale chyba tu będzie właściwiej. Model ma rozpietość 2.8 m i zrobiony jest nietypową metodą ,dość pracochłonną ale dość efektowną pod względem wyglądu i sztywności a tu go widać http://img214.imageshack.us/my.php?image=mk01mg6.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 jesli to pana to gratuluje mój instruktor ma tylko samą lotke kierunku w szesciokąty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 mój instruktor ma tylko samą lotke kierunku w szesciokąty Jakbym nie patrzyl to nijak sie szesciokatow doszukac nie moge A przy okazji to najsztywniejsza konstrukcja skrzydla jaka mozna uzyskac bez uzycia wegla a tylko balse, tyle ze okropnie upierdliwa przy projektowaniu. Sporo sie przy takiej nameczylem projektujac CARO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Jakbym nie patrzyl to nijak sie szesciokatow doszukac nie moge Bo tu akurat są rąbnięte kwadraciki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Bo tu akurat są rąbnięte kwadraciki Rąb to tez nie szesciokat :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 powiedziałem ze mój instruktor(nie autor tego tematu chodzi mi o innego instruktora modelarstwa) ma w szybowcu na kierunku takie szesciokąty... niewiem czy niedoczytałes tego czy ja nierozumiem ...?tu modelik ma rąbniete kwadraty(rą a mój instruktor ma na lotce szesciany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominatorxxxx Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 taka konstrukcja jest chyba nieco cięższa od klasycznej?? nigdy się za takie coś nie zabierałem choć już o tym słyszałem. ile waży całośc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 jesli to pana to gratuluje mój instruktor ma tylko samą lotke kierunku w szesciokąty 1.Lotki znajdują się na skrzydłach... 2.Ruchoma część statecznika pionowego to ster kierunku! P.S. Swoją drogą piękny przykład klasycznej konstrukcji geodetycznej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 To są regularne kwadraty ,nic "rąbniętego" Masa modelu do lotu 1700 bez obciążenia dodatkowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addriano Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 .... nietypową metodą ,dość pracochłonną ale dość efektowną pod względem wyglądu i sztywności a tu go widać Zdjęcie jak zdjęcie ale jakie robi wrażenie w realu. Dobrą chwilke spędzilem na podziwianiu tego modelu. Może napiszesz cos wiecej na temat techniki wykonanina takiego skrzydełka ?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Też chetnie poczytam o tym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Trochę podeprę sie innym zdjęciem http://img47.imageshack.us/my.php?image=statecznikkd7.jpg Najpierw przygotowuje się listwy balsowe ,o wczesniej ustalonej szerokości .Oczywiście musi być szersza od grubości profilu.Końcówki listew skleja tak aby powstał pakiet .Przygotowujemy frez grubości naszych przyszłych żeberek w tym wypadku 2 mm . Pilarka musi mieć kanałek w blacie aby miec rodzaj prowadnicy ,Ustalamy wielkość "okienka " i na przyrządzie wklejamy opór i nacinamy kanałki w balsie http://img118.imageshack.us/my.php?image=budowael4.jpg a nastepnie układamy kratkę http://img396.imageshack.us/my.php?image=budowa1ae9.jpg Postaram się pokazać blat pilarki z przyrządem do nacinania listew Teraz pozostaje wykonać dzwigar pozwolę sobie tego nie opisywać. Mając dzwigar natarcie i spływ ,te ostatnie wykonane zgrubnie przyklejamy do "kratki" i teraz jedna z ważniejszych spraw w jednej trzeciej na pilarce przecinamy kratkę robiąc miejsce na dzwigar. Następna czynnośc to przygotować szlifierkę z odpowiednio wyprofilowanym wałem ściernym, którym szlifowaliśmy górną powierzchnię skrzydła i drugim spód .Podobno można szlifować ręcznie ale ten model kiedyś był produkowany na export i stąd takie oprzyrządowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 A jak to wygląda gdy mamy profile skrzydła ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Urban Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 A jak to wygląda gdy mamy profile skrzydła ?? Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się że tak samo jak listwy statecznika z z tym że robisz żeberka do danego rozmiaru. A obliczenie długości żeberek to łatwizna mając cięciwę oraz odstęp pierwszego żeberka od środka skrzydła. Trudno to wytłumaczyć ale trzeba wyobrazić sobie trójkąt. A więcej wpisz sobie "Pythagoras Rule" jeśli znasz angielski. Nie mam pojęcia jak się to po Polsku nazywa :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 ... twierdzenie Pitagorasa Pozdrawiam - Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 A jak to wygląda gdy mamy profile skrzydła ?? Dokładnie tak jak to opisałem .Płaski statecznik wymaga tylko szlifierki grubościowej z płaskim wałkiem . Cały czas pisałem o skrzydle Patryk nie masz racji .przymierzasz długość "listewki" z zapasem na obcięcie i wyrównanie nie trzeba ruszać Pitagorasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 I zachowa to profil ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Po to szlifuje się "wyprofilowanym "wałkiem aby uzyskać wymagany profil.Wał odwzorowuję profil. Adriano oglądał ten model i może coś na ten temat powiedzieć Dziś zrobię fotkę pilarki i przy okazji fotkę profilu skrzydła. Wszystkie fotki pochodzą z mojej modelarni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 A jak to zrobić np. na RG 14 ?? Recznie profilować ?? Chyba nie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 ... przy nowoczenych profilach typu RG, SD czy MH itd... to wogóle nie ma mowy o pokryciu całego skrzydła folią bez chociażby kesonu z przodu... Oczywiscie, że będzie dobrze latać, ale to juz nie bedzie laminarny profil typu RG, tylko "nowopowstały" profil x. W każdym razie żeby uzyskac efekt, myslę, że najlepiej by pójść w stronę wycięcia laserem żeber wykreślonych i przeskalowanych odpowiednio w CADzie. Kiedyś czytałem, jak studenci z jakiegoś amerykańskiego uniwersytetu szukali najlepszych profili laminarnych pod kątem zastosowania w skrzydłach krytych folią, ale z zachowaniem kesonu z przodu na natarciu i jednym z lepszych okazał się RG-15 (najmniej stracił). Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.