Jump to content

Wirtaż


instruktor

Recommended Posts

Zastanawiałem się gdzie to wrzucic do działu szybowce czy do warsztatu ,ale chyba tu będzie właściwiej.

Model ma rozpietość 2.8 m i zrobiony jest nietypową metodą ,dość pracochłonną ale dość efektowną pod względem wyglądu i sztywności

a tu go widać

http://img214.imageshack.us/my.php?image=mk01mg6.jpg

 

mk01mg6.jpg

Link to comment
Share on other sites

mój instruktor ma tylko samą lotke kierunku w szesciokąty

Jakbym nie patrzyl to nijak sie szesciokatow doszukac nie moge ;)

A przy okazji to najsztywniejsza konstrukcja skrzydla jaka mozna uzyskac bez uzycia wegla a tylko balse, tyle ze okropnie upierdliwa przy projektowaniu. Sporo sie przy takiej nameczylem projektujac CARO

Link to comment
Share on other sites

powiedziałem ze mój instruktor(nie autor tego tematu chodzi mi o innego instruktora modelarstwa) ma w szybowcu na kierunku takie szesciokąty...

niewiem czy niedoczytałes tego czy ja nierozumiem ...?tu modelik ma rąbniete kwadraty(rąB) a mój instruktor ma na lotce szesciany...

Link to comment
Share on other sites

jesli to pana to gratuluje :D

mój instruktor ma tylko samą lotke kierunku w szesciokąty :lol:

 

1.Lotki znajdują się na skrzydłach...

2.Ruchoma część statecznika pionowego to ster kierunku!

 

P.S. Swoją drogą piękny przykład klasycznej konstrukcji geodetycznej...

Link to comment
Share on other sites

Guest Addriano
.... nietypową metodą ,dość pracochłonną ale dość efektowną pod względem wyglądu i sztywności

a tu go widać

Zdjęcie jak zdjęcie ale jakie robi wrażenie w realu. Dobrą chwilke spędzilem na podziwianiu tego modelu. Może napiszesz cos wiecej na temat techniki wykonanina takiego skrzydełka ??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Trochę podeprę sie innym zdjęciem

http://img47.imageshack.us/my.php?image=statecznikkd7.jpg

Najpierw przygotowuje się listwy balsowe ,o wczesniej ustalonej szerokości .Oczywiście musi być szersza od grubości profilu.Końcówki listew skleja tak aby powstał pakiet .Przygotowujemy frez grubości naszych przyszłych żeberek w tym wypadku 2 mm . Pilarka musi mieć kanałek w blacie aby miec rodzaj prowadnicy ,Ustalamy wielkość "okienka " i na przyrządzie wklejamy opór i nacinamy kanałki w balsie http://img118.imageshack.us/my.php?image=budowael4.jpg a nastepnie układamy kratkę http://img396.imageshack.us/my.php?image=budowa1ae9.jpg

Postaram się pokazać blat pilarki z przyrządem do nacinania listew

Teraz pozostaje wykonać dzwigar pozwolę sobie tego nie opisywać. Mając dzwigar natarcie i spływ ,te ostatnie wykonane zgrubnie przyklejamy do "kratki" i teraz jedna z ważniejszych spraw w jednej trzeciej na pilarce przecinamy kratkę robiąc miejsce na dzwigar.

Następna czynnośc to przygotować szlifierkę z odpowiednio wyprofilowanym wałem ściernym, którym szlifowaliśmy górną powierzchnię skrzydła i drugim spód .Podobno można szlifować ręcznie ale ten model kiedyś był produkowany na export i stąd takie oprzyrządowanie.

Link to comment
Share on other sites

A jak to wygląda gdy mamy profile skrzydła ??

 

Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się że tak samo jak listwy statecznika z z tym że robisz żeberka do danego rozmiaru. A obliczenie długości żeberek to łatwizna mając cięciwę oraz odstęp pierwszego żeberka od środka skrzydła. Trudno to wytłumaczyć ale trzeba wyobrazić sobie trójkąt. A więcej wpisz sobie "Pythagoras Rule" jeśli znasz angielski. Nie mam pojęcia jak się to po Polsku nazywa :roll:

Link to comment
Share on other sites

A jak to wygląda gdy mamy profile skrzydła ??

Dokładnie tak jak to opisałem .Płaski statecznik wymaga tylko szlifierki grubościowej z płaskim wałkiem .

Cały czas pisałem o skrzydle

Patryk nie masz racji .przymierzasz długość "listewki" z zapasem na obcięcie i wyrównanie nie trzeba ruszać Pitagorasa

Link to comment
Share on other sites

Po to szlifuje się "wyprofilowanym "wałkiem aby uzyskać wymagany profil.Wał odwzorowuję profil.

Adriano oglądał ten model i może coś na ten temat powiedzieć Dziś zrobię fotkę pilarki i przy okazji fotkę profilu skrzydła. Wszystkie fotki pochodzą z mojej modelarni

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

... przy nowoczenych profilach typu RG, SD czy MH itd... to wogóle nie ma mowy o pokryciu całego skrzydła folią bez chociażby kesonu z przodu...

 

Oczywiscie, że będzie dobrze latać, ale to juz nie bedzie laminarny profil typu RG, tylko "nowopowstały" profil x.

 

W każdym razie żeby uzyskac efekt, myslę, że najlepiej by pójść w stronę wycięcia laserem żeber wykreślonych i przeskalowanych odpowiednio w CADzie.

 

Kiedyś czytałem, jak studenci z jakiegoś amerykańskiego uniwersytetu szukali najlepszych profili laminarnych pod kątem zastosowania w skrzydłach krytych folią, ale z zachowaniem kesonu z przodu na natarciu i jednym z lepszych okazał się RG-15 (najmniej stracił).

 

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.