Skocz do zawartości

Znowu Catalina


Rekomendowane odpowiedzi

Model odkupiłem używany kilka miesięcy temu. Miał polatać/popływać jeszcze w wakacje. Niestety był dość marnie wykonany i poszedł na półkę. Ostatnio pojawiło się trochę czasu więc wróciłem do tematu. Musiałem sporo rzeczy poprawić, no i miałem też już wcześniej parę pomysłów na trochę waloryzacji.

 

cat08.jpg

na początek - ta kabinka na dziobie - w wersji z HVP wyjątkowo brzydka

 

cat07.jpg

i tyle z niej zostało. Przy okazji - żadnych naklejek zamiast szyb ;)

 

cat06.jpg

wypełnianie dziury

 

cat05.jpg

potem szpachelka - i tak to mniej więcej wygląda

 

cat04.jpg

także i tu pozmieniałem

 

cat03.jpg

regulatory "uszczelnione" będą w gondolach

 

cat02.jpg

i tak to natenczas wygląda

 

cat01.jpg

model będzie też trochę malowany...

ale o tym w kolejnym odcinku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie wyznawców Cat :-)

Widzę że sobie dobrze radzisz, ale jedna uwaga. Cat HVP ma specyficznie ukształtowane dno co sprawia, że potrzebne są listwy przeciwbryzgowe po bokach. Producent nawet dołącza do zestawu specjalne przeźroczyste paski aby nie psuć wyglądu modelu. Ja, zanim się zorientowałem do czego to służy przetestowałem start bez listew. Ale pewnie już o tym wiesz po przestudiowaniu mojego wątka o Cat. Piszę tylko na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie wyznawców Cat :-)

;) Miałem już kiedyś Albatrosa z HVP.

... że potrzebne są listwy przeciwbryzgowe po bokach. Producent nawet dołącza do zestawu specjalne przeźroczyste paski aby nie psuć wyglądu modelu.

No właśnie - nie dostałem tych pasków z modelem, instrukcji także nie mam. Mogę więc prosić Cię o zdjęcie zainstalowanych w modelu? I przy okazji - na jakim środku ciężkości latasz i jaka waga RTF Ci wyszła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie listwy to doklejone paski laminatu 0.8mm. Wygląda to średnio pięknie, ale chciałem uzyskać efekt naturalnej konstrukcji. Przezroczyste paski pachną na kilometr tandetą i z modelu robią zabawkę, choć z daleka mogą oszukać.

Niestety nie podam Ci masy. U mnie ciągle ona się zmienia, wraz z kolejnymi naprawami a Tobie przydała by się taka, jaką miała moja Cat kiedy oderwała się od wody. Niestety od tamtego czasu przybyło jej łat, zmieniłem motory na mocniejsze i cięższe i tamta masa jest już tylko bezpowrotnym wspomnieniem. Ale powiem jedno – swoje waży i ma bliżej do 1800 jak dalej :-)

Jak chcesz podeślę Ci skany oryginalnej instrukcji montarzu wraz parametrami i zaleceniami co do ŚĆ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz podeślę Ci skany oryginalnej instrukcji montarzu wraz parametrami i zaleceniami co do ŚĆ.

 

W sumie wystarczy informacja o SC i wielkości i położeniu tych listew - wszak model już zmontowany.

U mnie waga (bez doważania na dziobie a być może paredziesiąt gram trzeba będzie tam dołożyć) to około 1250g z 3S2500FP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliczna i oby równie pięknie latała jak wygląda. Jeżeli bym się do czegoś przyczepił to do pływaków które są opuszczone i podniesione zarazem... :-)

Do steru wodnego jest osobne serwo ? Nigdzie nie widzę sprzęgu ze sterem kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie :)

 

...Jeżeli bym się do czegoś przyczepił to do pływaków które są opuszczone i podniesione zarazem... :-)

Do steru wodnego jest osobne serwo ? Nigdzie nie widzę sprzęgu ze sterem kierunku.

 

No tak - te pływaki to pewne nadużycie ;) Ale tak już poprzedni właściciel skleił - to zostawiłem.

Jest sprzęg steru wodnego (na wcześniejszych zdjęciach nie było go jeszcze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem posiadaczem Albatrosa z HVP i widzę, że sposób montowania silników jest identyczny. Moja skromna rada, to pokrycie cienkim laminatem całych, dosyć słabych gondolek z balsy i sklejki. Muszę przyznać, że wiem co mówię. W tym roku podczas przygotowań do zawodów w Czarnej Białostockiej w czasie niskiego przelotu odpadł silnik :shock: . Całe szczęście kable były przymocowane solidnie do gondolki i nie było konieczności nurkowania. Bez tak zwanych deflektorów można startować i lądować, ale jest to dosyć uciążliwe.

Mógłbyś mi doradzić, jak solidnie przymocować statecznik pionowy i poziomy bo notorycznie mi się odklejają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

W niedzielę miałem okazję w końcu zwodować moją Catalinę.

Jest film: http://vimeo.com/4709906

Model ma świetny nadmiar mocy - start to bajka.

Z lądowaniem jest znacznie gorzej - odbija się od wody jak kaczka.

No ale to kwestia treningu i odpowiedniego akwenu - to jeziorko może nie było małe ale otoczone drzewami a model potrzebuje długiego podejścia i trzeba go trzymać na prędkości - tu było mi trochę za ciasno, a i wiatru zero więc raczej nie przedłużałem lądowania...

No ale nic - latanie się odbyło - więc jest i film - choć nie za bardzo do chwalenia się :)

 

PS

Latanie było przy okazji poważnej imprezy rodzinnej - stąd ten dziwny strój pilota ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.