Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Popełniłem J3 Cub balsowy o rozpiętości 1180 mm.

Nie potrafię wygooglać jakie maksymalne kąty ustawienia sterów powinienem zadać. Lotek, SW i SK. Model jest ulotniony, ale wariat okropny. Niby sam mogę dojść do odpowiednich max-wychyleń, ale niezmiernie miło by mi było skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczeń.

Jeszcze pytanie pomocnicze: co drugie lądowanie łamię 7" śmigło. Czy możecie mi podlinkować sklep gdzie kupię jakieś elastyczne, albo składane? Silnik ma ośkę jakoś 3,2 mm.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Co do kątów to w tym przypadku radzilbym doswiadczalnie je dopasowac, przynajmniej ja tak robię- stopniowo zmniejszaj wychylenia.

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dopóki nie opanujesz najtrudniejszego elementu jakim jest lądowanie  proponuję założyć prop-saver i po kłopocie. Kupisz w ABC Nastiku , chyba wszędzie mają na 3,2 mm .

Opublikowano

Włodku, z lądowaniem mam taki problem, że jak używane przeze mnie obecnie śmigło zatrzyma się do lądowania prostopadle do podłoża to się wyłamuje. Moje "lotnisko" nie przyjmuje samolotów na podwoziu, więc śmigło ciągnące prawie zawsze ma kontakt z ziemią.

 

Marcinie masz oczywiście rację. Staram się dopasowywać wychylenia doświadczalnie, choć pogoda daje póki co krótkie okienka do latania. Jednak zakładając wątek chciałem zapoznać się z "książkowymi", prawidłowymi maksymalnymi stosowanymi wychyleniami sterów. Szczególnie ster kierunku i wysokości stanowi dla mnie zagadkę.

Opublikowano

Włodku, z lądowaniem mam taki problem, że jak używane przeze mnie obecnie śmigło zatrzyma się do lądowania prostopadle do podłoża to się wyłamuje. Moje "lotnisko" nie przyjmuje samolotów na podwoziu, więc śmigło ciągnące prawie zawsze ma kontakt z ziemią.

 

Marcinie masz oczywiście rację. Staram się dopasowywać wychylenia doświadczalnie, choć pogoda daje póki co krótkie okienka do latania. Jednak zakładając wątek chciałem zapoznać się z "książkowymi", prawidłowymi maksymalnymi stosowanymi wychyleniami sterów. Szczególnie ster kierunku i wysokości stanowi dla mnie zagadkę.

Ja zawsze na oko ustawiam :) jak zbyt nerwowy to zmniejszam wychylenia i odwrotnie jesli mulowaty.

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kołpak z gumką zamówiony. A z wychyleniami powalczę tyle co marne doświadczenie pozwoli.

Opublikowano

Ustaw sobie Dual-Rate, jeśli Twoja aparatura je wspiera. Będziesz mógł zmieniać wychylenia w czasie lotu.

Wydaje mi się że niektóre regulatory obrotów mają funkcję zatrzymywania śmigła zawsze w tej samej pozycji, prop savery z mojego doświadczenia guzik dają, przynajmniej w przypadku śmigieł GWS, może jakieś solidniejsze śmigła faktycznie prop saver jest w stanie uratować.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzisiaj miałem kiepski dzień na lotnisku. Złamałem dwa śmigła, mimo prop savera (śmigło mocowane na zwykła recepturkę), po trzecim krecie (naprawdę beznadziejny dzień) widzę że śmigło zsunęło się z prop savera. "Chociaż raz P-S zadziałał", pomyślałem. Jednak po bliższych oględzinach jedna łopata i tak okazała się nadłamana.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.