Skocz do zawartości

Kąty wychylenia sterów J3 Cub 1180 mm


Mobrus

Rekomendowane odpowiedzi

Popełniłem J3 Cub balsowy o rozpiętości 1180 mm.

Nie potrafię wygooglać jakie maksymalne kąty ustawienia sterów powinienem zadać. Lotek, SW i SK. Model jest ulotniony, ale wariat okropny. Niby sam mogę dojść do odpowiednich max-wychyleń, ale niezmiernie miło by mi było skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczeń.

Jeszcze pytanie pomocnicze: co drugie lądowanie łamię 7" śmigło. Czy możecie mi podlinkować sklep gdzie kupię jakieś elastyczne, albo składane? Silnik ma ośkę jakoś 3,2 mm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włodku, z lądowaniem mam taki problem, że jak używane przeze mnie obecnie śmigło zatrzyma się do lądowania prostopadle do podłoża to się wyłamuje. Moje "lotnisko" nie przyjmuje samolotów na podwoziu, więc śmigło ciągnące prawie zawsze ma kontakt z ziemią.

 

Marcinie masz oczywiście rację. Staram się dopasowywać wychylenia doświadczalnie, choć pogoda daje póki co krótkie okienka do latania. Jednak zakładając wątek chciałem zapoznać się z "książkowymi", prawidłowymi maksymalnymi stosowanymi wychyleniami sterów. Szczególnie ster kierunku i wysokości stanowi dla mnie zagadkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włodku, z lądowaniem mam taki problem, że jak używane przeze mnie obecnie śmigło zatrzyma się do lądowania prostopadle do podłoża to się wyłamuje. Moje "lotnisko" nie przyjmuje samolotów na podwoziu, więc śmigło ciągnące prawie zawsze ma kontakt z ziemią.

 

Marcinie masz oczywiście rację. Staram się dopasowywać wychylenia doświadczalnie, choć pogoda daje póki co krótkie okienka do latania. Jednak zakładając wątek chciałem zapoznać się z "książkowymi", prawidłowymi maksymalnymi stosowanymi wychyleniami sterów. Szczególnie ster kierunku i wysokości stanowi dla mnie zagadkę.

Ja zawsze na oko ustawiam :) jak zbyt nerwowy to zmniejszam wychylenia i odwrotnie jesli mulowaty.

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw sobie Dual-Rate, jeśli Twoja aparatura je wspiera. Będziesz mógł zmieniać wychylenia w czasie lotu.

Wydaje mi się że niektóre regulatory obrotów mają funkcję zatrzymywania śmigła zawsze w tej samej pozycji, prop savery z mojego doświadczenia guzik dają, przynajmniej w przypadku śmigieł GWS, może jakieś solidniejsze śmigła faktycznie prop saver jest w stanie uratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj miałem kiepski dzień na lotnisku. Złamałem dwa śmigła, mimo prop savera (śmigło mocowane na zwykła recepturkę), po trzecim krecie (naprawdę beznadziejny dzień) widzę że śmigło zsunęło się z prop savera. "Chociaż raz P-S zadziałał", pomyślałem. Jednak po bliższych oględzinach jedna łopata i tak okazała się nadłamana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.