kobe24la Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Witam. Czy ktoś wie jaki ciąg osiąga silnik o.s max 55AX i jakiej wielkości śmigło do niego najlepiej zastosować? pozdrawiam
BartekSz Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Co do śmigła to powiedz jaki to typ modelu Jak funfly to i 13x4W pociągnie A do akro ja miałem w Quescie 12x7 i było dobrze.
kobe24la Opublikowano 11 Listopada 2008 Autor Opublikowano 11 Listopada 2008 Chce kupić model do 3d i wybór padł na dwa modele, http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=44_71&products_id=423 lub http://nastik.pl/katana-profile-p-67.html Problem w tym, że nie wiem czy ten silnik da sobie radę z modelem o masie prawie 3kg (Katana) i czy będzie miał jeszcze zapas mocy, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was nie zna przypadkiem wartości ciągu tego silnika
BartekSz Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 W przypadku katany z os max 55ax nie ma mowy o 3d..... Chyba że lubisz sie katować Do niej pasował by ASP 91FS 4t ja kupiłem taki silnik za 350zł . Do tej extry os max 55ax może i by pasował jak byś sie zmieścił w tej wadze o której piszą, ale nie do latania 3d. Darek Mular zastosował w niej Saito 100 zanim przerobił ją na elektryka. Poczytaj bardzo ciekawa lektura http://www.dariuszmular.mserwis.pl/extra300ef.html Os maxa 55ax miałem w Quest 50 ale troche cegłowato mi wyszedł i rewelacji nie było Pozatym do 3D 2t nijak sie ma.... Pomyśl o 4t najlepiej jakimś saito 100 albo tym nowym 115 Do obu modeli najlepszym i najtańszym wyborem byłby ASP 91FS
kobe24la Opublikowano 11 Listopada 2008 Autor Opublikowano 11 Listopada 2008 Extra wyszła by mi wagowo (z o.s max-em i wyposażeniem) 2294g plus paliwo, czyli razem ok. 2,5kg. Wersja elektryczna z zalecanym silnikiem regulatorem i pakietami Li-pol też będzie ważyć ok 2500g (sam pakiet wazy prawie 500g, silnik 300 plus regulator). Z masą 2,5 kg obciążenie płata wyszło by mi ok. 55,5. Myślę, że nie najgorzej i do akrobacji 3D dało by radę.
Krzysztof Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Pozatym do 3D 2t nijak sie ma.... Pomyśl o 4t najlepiej jakimś saito 100 albo tym nowym 115 Możesz wyjaśnić co to znaczy nijak się ma wg ciebie to znaczy że jak nie było czterotaktów to ludzie nie latali 3D czy tez kolor silnika Ci nie opowiada ?
radek872 Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Pewnie chodzi mu o mement obrotowy.Na 2 takcie mozna latać 3D bez porblemów jednak trzeba zapomniec o duzym smigle i błyskawicznym wejsciu na obrotu w tym wypadku 2 suw sie chowa co nie przekresla go w 3D.Latałem 3D na os maxach 2 suwowych i dużej róznicy nie zauważyłem. OS 55ax jest bardzo dobrym silnikiem do extry 300 z extreme flight mam ten silnik w Bossanovie 3D fakt, że dopiero co oblatałem model i silnik jest jeszcze na dotarciu ale zamiata tym modelem niesamowicie.Na smigle 13x4 wkręca sie na takie obroty,że jestem zmuszony kupic większe smigło. Saito 100 jest za ciezki do extry w zupełnosci wystarcza Saito 82 który daje dużego kopa przy wyjsciu z zawisu w pion i jest zalecany przez producenta.Wg mnie lepiej zastosowac słabszy silnik zbijając 100g na silniku i dodatkowo na paliwie niz włozyc ciezki silnik tankując cysterne paliwa w zasadzie wychodzi na to, że z wiekszym silnikiem latamy cegłówką i nasz potęzny silnik i tak ma problem ciągnąc taką mase.
BartekSz Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Radek dobrze mówi dokładnie o to mi chodziło Po prostu nie lubie już 2t od kiedy spróbowałem 4t. Miałem os maxa 55ax kupionego po 4t w postaci saito i szczerze juz jak sie przyzwyczaiłem do kultury pracy i CZYSTOŚCI 4t to nijak nie mogę się już przestawić/przekonać do 2t. I jeżeli chodzi o 3d zawsze będę namawiał do 4t ba nawet do trenerków, ponieważ silniki asp 4t w przeciwieństwie do 2t doskonale sie regulują i zadowalająco pracują. Mimo że ten osmax był jednym z najlepszych 2t jakie miałem regulacja wyśmienita ale na gaz nie reagował jak 4t (ale nie było mowy o zalewaniu nawet po dośc długim czasie pracy na wolnych obrotach a potem daniu w palnik, czy też gaśnięciu w locie) ale cholernie brudził model.. Zresztą kupiłem go po namowie Radka A bossanove też mam ale z asp 91 i śmigłem w końcu 15x4 i też jestem bardzo zadowolony Ps: w pierwszej wersji tez polecałem saito 82 ale potem wyedytowałem na 100 Ps2: Do bossanovy też Saito 82 by świetnie pasował ale cena...
radek872 Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 A wracając do tematu padło pytanie o osiagi os max 46 AX smigło 12.12x3.75 APC paliwo Contest 10 ciag statyczny około 2900g.OS max 55 bez problemów zakrci smigłem 13x5 w przyblizeniu da 3.3-3.5kg ciągu.
kobe24la Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Opublikowano 14 Listopada 2008 Czyli narazie wkładam do Extry O.S Max-a, zobaczymy jak się będzie sprawował. Modelik właśnie przyszedł wczoraj kurierem także tylko składać i latać. W przyszłości pomyśle o jakimś ASP 4-takcie lub Saito na razie funduszy już brak, a jeszcze serwka trzeba zamówić.
Slawek_9000 Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 Po prostu nie lubie już 2t od kiedy spróbowałem 4t. Miałem os maxa 55ax kupionego po 4t w postaci saito i szczerze juz jak sie przyzwyczaiłem do kultury pracy i CZYSTOŚCI 4t to nijak nie mogę się już przestawić/przekonać do 2t. mam trochę inne doświadczenia, os46ax prawie wcale mi nie brudzi modelu (minimalne naprawdę zabrudzenia), natomiast ASP91 4t rzyga olejem na cały prawy bok modelu, i z regulacją tez coś nie halo- ASP gaśnie mi po wypaleniu niecałej połowy zbiorniczka. Paliwo to samo do obu silników. Przy czym regulacja wydaje się że jest ok, po dokręceniu igły asp o 2 zabki zaczyna już dławić się i gasnąć.
piotrek2102 Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 OS max 55 bez problemów zakrci smigłem 13x5 w przyblizeniu da 3.3-3.5kg ciągu. Dokładanie tak! Radek ma rację. Dlaczego nie 2 takty ? Latam obecnie drugi sezon czterotaktem (OS MAX 52 FS) a ostatnio kupiłem 2 silniki 55AX właśnie do 3D. FS fajnie pracuje i jest nadzwyczaj ekonomiczny, ale jakoś wystarczy mi tego powiem brzydko - pierdzenia, he he. Do modelu z paliwem o masie 2.5 kg typu FunFly (np. Bossanova, czy Madman evo) (potwierdził mi to Darek Mular) można śmiało dać 55AX. Jeśli masa podskoczy do 2.9 kg i więcej to już jest gorzej.
BartekSz Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 Po prostu nie lubie już 2t od kiedy spróbowałem 4t. Miałem os maxa 55ax kupionego po 4t w postaci saito i szczerze juz jak sie przyzwyczaiłem do kultury pracy i CZYSTOŚCI 4t to nijak nie mogę się już przestawić/przekonać do 2t. mam trochę inne doświadczenia, os46ax prawie wcale mi nie brudzi modelu (minimalne naprawdę zabrudzenia), natomiast ASP91 4t rzyga olejem na cały prawy bok modelu, i z regulacją tez coś nie halo- ASP gaśnie mi po wypaleniu niecałej połowy zbiorniczka. Paliwo to samo do obu silników. Przy czym regulacja wydaje się że jest ok, po dokręceniu igły asp o 2 zabki zaczyna już dławić się i gasnąć. A u mnie Asp 91 4t jest czyściutki To samo ma znajomy z Asp 61 modele po całym dniu latania wymagają czyszczenia jedynie jednym papierkiem U mnie ASP jak i Os max pracowały wyśmienicie. Nawet jak na próbe założyłem os maxowi ponad metr węża ogrodowego na tłumik by wyprowadzić spaliny poza model silnik wkręcał się jedynie troszke wolniej i wolniej schodził z obrotów ale to nie przeszkadzalo w lataniu. kobe24la Dobrze że sie już zdecydowałes na 55AX bedziesz bardzo zadowolony
kobe24 Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 mam taką nadzieje :wink: Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.