Jump to content

Ciąg O.S Max 55AX


kobe24la

Recommended Posts

Chce kupić model do 3d i wybór padł na dwa modele,

http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=44_71&products_id=423

lub

http://nastik.pl/katana-profile-p-67.html

 

Problem w tym, że nie wiem czy ten silnik da sobie radę z modelem o masie prawie 3kg (Katana) i czy będzie miał jeszcze zapas mocy, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was nie zna przypadkiem wartości ciągu tego silnika :)

Link to comment
Share on other sites

W przypadku katany z os max 55ax nie ma mowy o 3d..... Chyba że lubisz sie katować :) Do niej pasował by ASP 91FS 4t ja kupiłem taki silnik za 350zł :).

Do tej extry os max 55ax może i by pasował jak byś sie zmieścił w tej wadze o której piszą, ale nie do latania 3d. Darek Mular zastosował w niej Saito 100 zanim przerobił ją na elektryka. Poczytaj bardzo ciekawa lektura

http://www.dariuszmular.mserwis.pl/extra300ef.html

 

Os maxa 55ax miałem w Quest 50 ale troche cegłowato mi wyszedł i rewelacji nie było :)

 

Pozatym do 3D 2t nijak sie ma.... Pomyśl o 4t najlepiej jakimś saito 100 albo tym nowym 115 :)

 

Do obu modeli najlepszym i najtańszym wyborem byłby ASP 91FS :)

Link to comment
Share on other sites

Extra wyszła by mi wagowo (z o.s max-em i wyposażeniem) 2294g plus paliwo, czyli razem ok. 2,5kg. Wersja elektryczna z zalecanym silnikiem regulatorem i pakietami Li-pol też będzie ważyć ok 2500g (sam pakiet wazy prawie 500g, silnik 300 plus regulator).

Z masą 2,5 kg obciążenie płata wyszło by mi ok. 55,5. Myślę, że nie najgorzej i do akrobacji 3D dało by radę.

Link to comment
Share on other sites

Pozatym do 3D 2t nijak sie ma.... Pomyśl o 4t najlepiej jakimś saito 100 albo tym nowym 115 :)

 

Możesz wyjaśnić co to znaczy nijak się ma wg ciebie to znaczy że jak nie było czterotaktów to ludzie nie latali 3D czy tez kolor silnika Ci nie opowiada ?:)

Link to comment
Share on other sites

Pewnie chodzi mu o mement obrotowy.Na 2 takcie mozna latać 3D bez porblemów jednak trzeba zapomniec o duzym smigle i błyskawicznym wejsciu na obrotu w tym wypadku 2 suw sie chowa co nie przekresla go w 3D.Latałem 3D na os maxach 2 suwowych i dużej róznicy nie zauważyłem. OS 55ax jest bardzo dobrym silnikiem do extry 300 z extreme flight mam ten silnik w Bossanovie 3D fakt, że dopiero co oblatałem model i silnik jest jeszcze na dotarciu ale zamiata tym modelem niesamowicie.Na smigle 13x4 wkręca sie na takie obroty,że jestem zmuszony kupic większe smigło.

Saito 100 jest za ciezki do extry w zupełnosci wystarcza Saito 82 który daje dużego kopa przy wyjsciu z zawisu w pion i jest zalecany przez producenta.Wg mnie lepiej zastosowac słabszy silnik zbijając 100g na silniku i dodatkowo na paliwie niz włozyc ciezki silnik tankując cysterne paliwa w zasadzie wychodzi na to, że z wiekszym silnikiem latamy cegłówką i nasz potęzny silnik i tak ma problem ciągnąc taką mase.

Link to comment
Share on other sites

Radek dobrze mówi dokładnie o to mi chodziło :) Po prostu nie lubie już 2t od kiedy spróbowałem 4t. Miałem os maxa 55ax kupionego po 4t w postaci saito i szczerze juz jak sie przyzwyczaiłem do kultury pracy i CZYSTOŚCI 4t to nijak nie mogę się już przestawić/przekonać do 2t. I jeżeli chodzi o 3d zawsze będę namawiał do 4t ba nawet do trenerków, ponieważ silniki asp 4t w przeciwieństwie do 2t doskonale sie regulują i zadowalająco pracują. Mimo że ten osmax był jednym z najlepszych 2t jakie miałem regulacja wyśmienita ale na gaz nie reagował jak 4t (ale nie było mowy o zalewaniu nawet po dośc długim czasie pracy na wolnych obrotach a potem daniu w palnik, czy też gaśnięciu w locie) ale cholernie brudził model.. :) Zresztą kupiłem go po namowie Radka :)

A bossanove też mam ale z asp 91 i śmigłem w końcu 15x4 i też jestem bardzo zadowolony :)

 

Ps: w pierwszej wersji tez polecałem saito 82 ale potem wyedytowałem na 100 :)

Ps2: Do bossanovy też Saito 82 by świetnie pasował ale cena...

Link to comment
Share on other sites

Czyli narazie wkładam do Extry O.S Max-a, zobaczymy jak się będzie sprawował. :D Modelik właśnie przyszedł wczoraj kurierem także tylko składać i latać. W przyszłości pomyśle o jakimś ASP 4-takcie lub Saito na razie funduszy już brak, a jeszcze serwka trzeba zamówić.

Link to comment
Share on other sites

Po prostu nie lubie już 2t od kiedy spróbowałem 4t. Miałem os maxa 55ax kupionego po 4t w postaci saito i szczerze juz jak sie przyzwyczaiłem do kultury pracy i CZYSTOŚCI 4t to nijak nie mogę się już przestawić/przekonać do 2t.

 

mam trochę inne doświadczenia, os46ax prawie wcale mi nie brudzi modelu (minimalne naprawdę zabrudzenia), natomiast ASP91 4t rzyga olejem na cały prawy bok modelu, i z regulacją tez coś nie halo- ASP gaśnie mi po wypaleniu niecałej połowy zbiorniczka. Paliwo to samo do obu silników. Przy czym regulacja wydaje się że jest ok, po dokręceniu igły asp o 2 zabki zaczyna już dławić się i gasnąć.

Link to comment
Share on other sites

OS max 55 bez problemów zakrci smigłem 13x5 w przyblizeniu da 3.3-3.5kg ciągu.

Dokładanie tak!

Radek ma rację.

Dlaczego nie 2 takty ? Latam obecnie drugi sezon czterotaktem (OS MAX 52 FS) a ostatnio kupiłem 2 silniki 55AX właśnie do 3D. FS fajnie pracuje i jest nadzwyczaj ekonomiczny, ale jakoś wystarczy mi tego powiem brzydko - pierdzenia, he he.

Do modelu z paliwem o masie 2.5 kg typu FunFly (np. Bossanova, czy Madman evo) (potwierdził mi to Darek Mular) można śmiało dać 55AX. Jeśli masa podskoczy do 2.9 kg i więcej to już jest gorzej.

Link to comment
Share on other sites

Po prostu nie lubie już 2t od kiedy spróbowałem 4t. Miałem os maxa 55ax kupionego po 4t w postaci saito i szczerze juz jak sie przyzwyczaiłem do kultury pracy i CZYSTOŚCI 4t to nijak nie mogę się już przestawić/przekonać do 2t.

 

mam trochę inne doświadczenia, os46ax prawie wcale mi nie brudzi modelu (minimalne naprawdę zabrudzenia), natomiast ASP91 4t rzyga olejem na cały prawy bok modelu, i z regulacją tez coś nie halo- ASP gaśnie mi po wypaleniu niecałej połowy zbiorniczka. Paliwo to samo do obu silników. Przy czym regulacja wydaje się że jest ok, po dokręceniu igły asp o 2 zabki zaczyna już dławić się i gasnąć.

 

A u mnie Asp 91 4t jest czyściutki :) To samo ma znajomy z Asp 61 modele po całym dniu latania wymagają czyszczenia jedynie jednym papierkiem :)

 

U mnie ASP jak i Os max pracowały wyśmienicie. Nawet jak na próbe założyłem os maxowi ponad metr węża ogrodowego na tłumik by wyprowadzić spaliny poza model silnik wkręcał się jedynie troszke wolniej i wolniej schodził z obrotów ale to nie przeszkadzalo w lataniu.

 

kobe24la

Dobrze że sie już zdecydowałes na 55AX bedziesz bardzo zadowolony :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.