Skocz do zawartości

mniej wiecej tak wyglada moja zabawka


kankrz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czy możesz podać wymiary modelu i jego wagę (pusty, do lotu) oraz parametry napędu i zasilania. Mam podobny model w wersji szybowca i chcę go zelektryfikować, ale tak aby napęd miał odpowiednią moc a model nie przytył za wiele w stosunku do wersji bez napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak : model pusty to okolo 2kg , zelektryfikowany i RTF powinien zmiescic sie w trzech kg. Ta wneka na serwa jest oczywiscie wzmocniona weglem. Nie jest to model dla poczatkujacych i z pewnoscia nie jest odporny na kraksy ale z drugiej strony to J-ka a te musza byc wytrzymale. Skrzydlo mogloby byc troche lzej zrobione bo przeciez nie bede holowal za wyciagarka. No ale jest jak jest.

Co do napedu to juz rozgladam sie za innym regulatorem. Castle Creations 180 bedzie odpowiedni a i na wyrost. Zamierzam troche poeksperymentowc z napedami bo wznoszenie inne niz pionowe mnie nie interesuje :) Ten reg na zdjeciu (od schulza) to do depronu sie nadaje. Dalem sie namowic sprzedawcy no i mam :) No i smiglo co najmniej 16x16.

Zostalo jeszcze troche roboty bo niektore sprawy musze poprawic (luzy na klapach np). Potem dokonczyc okablowanie skrzydla (MPX), polutowc pakiety, silnik i regulator i o zgrozo oprogramowac radio.

Do wiosny sie wyrobie...

 

Wymiary wygladaj tak :

 

Xperience Pro E

 

F5J competition glider

Wing span: 3330 mm

Fuselage length: 1550 mm

Wing area: 63 dm?

Airfoil: HN 354

Tail airfoil: HN 33S

 

Pozdrawiam - Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie rzecz biorac 4s i 6s. Mam tylko 10 cel , kupilem od Dewolt'a bedac w US za 145$ (a dolar byl wtedy bardzo slaby :). Pakiety 5S sa troche nieporeczne tj. niewymiarowe. A tak naprawde no nawet nie sprawdzilem czy sie zmieszcza w kadlubie. Zawsze bede mogl wrocic do starych, dobrych i odpornych na wszystko NiCd :) Np. 16 cel.

Mial byc motor Neu ale okazuje sie ze czeka sie na niego nawet 4 mies i mozna sie niedoczekac. Wiec podziekowalem i jest HP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Gratuluję wyboru. Model jest przepiękny i mało która konstrukcja dorównuje mu elegancją kształtów. Sam jeszcze wiosną śliniłem się przed monitorem oglądając tę propozycję. Szczególną uwagę zwróciła nowoczesna koncepcja kadłuba eliminująca serwa stateczników z miejsca pod skrzydłem, gdzie zazwyczaj przeszkadzają lub znacznie utrudniają życie. Po przestudiowaniu doświadczeń Dalibora Sterby na stronach elektro teamu.cz który kilka takich dużych projektów (Big Ceres, Volcano, Ceres) zrealizował, doszedłem do wniosku że poniżej Neu 19XX z przekładnią i 8 cel A123 do tematu nie ma co podchodzić i odpuściłem za względów finansowych. Profil skrzydła taki jak w Storku II pozwala żywić nadzieję na trochę szybsze latanie niż typowymi "J" ale do Ceresa będzie mu trochę brakować. Elektro Ceresa w locie można zobaczyć na stronie Martina Pilnego - PiNa. Na elektro teamie jest odnośnik i filmik z latania zelektryfikowanym przez Dalibora Volcanem w Alpach. Nie wiem jak wypada porównanie twojego Plettenberga z Neu ale śmigiełko masz do niego (modelu) zdecydowanie nie najlepsze. Ośmieliłbym się powiedzieć, że ta konfiguracja: silnik, przekładnia, 60A regielek i 4xA123 byłby doskonały (na początek, do oblatywania...)do 1,8m hotlinera Dion-a, czy podobnego. Kwadratowe śmigło sugeruje użycie w b.szybkim hotlinerze. W Twoim przypadku można się spodziewać, że napęd będzie brał znaczne prądy a 3 kg model nie pozwoli mu się aż tak rozpędzić... Ale to zwykłe teoretyzowanie. to trzeba sprawdzić na myszach ! Będzie mi miło jak podzielisz się doświadczeniami z lotów. Swój apetyt ograniczyłem do 2,5m Big Birda mając cichą nadzieję, że na 1kW, tanim, chińskim napędzie i 6 celach A123 osiągnę podobne wrażenia w locie jak elektro Ceres. Pozdrawiam i życzę sukcesów - Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpytalem troche na rcgroups.com co do mozliwosci tego silnika i ... nie jest zle :) Tylko pomysl z A123 nie byl najlepszy. Te ogniwka z racji duzego oporu wew nie bardzo sie nadaja. Wyglada na to ze wypada zmnienic regulator na jakis bardziej konkretny , a ogniwa na Lipole 5-6S 30C, 4500mAh. Smiglo , masz racje jest zdecydowanie za male. 17x13, albo 18x12.5 jest OK. 6S i 17/13 = 125A i to bedzie to :). Zreszta , przyjdzie czas na ekperymenty jak ulotnie wreszcie tego ptaka. Dzisiaj zdechla lutownica wiec prace wstrzymane (do jutra). Pogoda tez coraz gorsza w IRL.

Silniki Neu sa fajne ale doczekac sie na dostawe to ponoc masakra.

Duzo ludzi sie skarzy.

 

pozdrowienia - Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

To trzymam kciuki...Chwilowo zostanę przy A123, nie będę chciał przekraczać 60 - 80 A, chociaż i te wartości zaczynają mi się wydawać przereklamowane, nawet na stronkach Dalibora.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zaczelo sie - programowanie radia. Czy ktos wie jak zrobic klapy bez stik'a ? Mam juz fazy lotu, wszystko pieknie pomiksowane (wszystko ze wszystkim). Tylko butterfly nie dziala tak jakbym chcial. A chcialbym za pomoca jednego przelacznika otworzyc klapy na max i podniesc lotki do gory. No i nie udalo mi sie tego zrobic. Po uruchomieniu fazy butterfly, mam tu plynna regulacje na dragu - po co mi to ? Drag chcialem zostawic pod silnik , nie chce plynnej regulacji klap.

Przesledzilem kilka przykladow programow do szybowcow 6 serv i wszyscy uparli sie na plynna regulacje klap na dragu, nawet w fazie speed i cruise - massakra, pomocy

 

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem przy moim pierwszym modelu z klapami i muszę Cię zmartwić, ale pomimo usilnych "kombinacji alpejskich" nic nie wykombinowałem. Silnik na przełączniku, hamulec na drągu, ale nie jest tak źle w końcu to jest szybowiec a nie samolot. Do wszystkiego można się przyzwyczaić ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Bo korzystasz z programu dla szybowca. Na drążku gazu w oprogramowaniu masz hamulec. Batterfly to mix hamulca, klap i lotek i nawet gdy na kanale hamulca nie masz nic(serwa) to mix odnosi się do hamulca. W zależności od radia (ja mam 9303) klapy wybierasz w głównym menu, tzn przez który kanał mają być obsługiwane.Nie ma pełnej dowolności wbrew sloganom reklamowym. Oprogramowanie w tym wypadku podsuwa Ci 3 możliwości - lewy, prawy potencjometr dodatkowy lub drążek hamulca (gazu). Prawdopodobnie masz zadeklarowany drążek gazu i stąd Twoje kłopoty (?). Silnik najlepiej ustawić na wyłączniku. Po cholerę Ci regulowany silnik - to jest szybowiec, nie ? Szybkość w szybowcu reguluje się klapami ! Też z początku miałem kłopoty (przyzwyczajenia i myślenie wyniesione z akrobatów). Najpierw psioczyłem a z czasem zrozumiałem filozofię i muszę przyznać, że głupcy nie dawali założeń twórcom oprogramowania. Faktycznie są przemyślane i wyraźnie pod rynek amerykański....Dużo bezpieczników, żeby użytkownik za dużo nie nabroił. Niemiecki MX-22 jest pod tym względem mądrzejszy. No ale ta mądrość skutkuje inną ceną. Po kilku latach kontaktu z wyczynowymi "J" wydaje mi się, że najmądrzejszym radiem do szybowców jest MC-22 ale z wyłącznikami trójpozycyjnymi w drążkach. Albo mnie na nie stać albo przyzwyczaić się do ograniczeń posiadanego nadajnika. MC-22 bez tych wyłączników jest dużo fatalniejsze od 9303, ba nawet od 9XII. W przypadku JR9X, JR9XII czy 9303 trzeba mieć świadomość oszustwa marketingowego i nieświadomość sprzedawcy. Kupując radio w wersji np. ACRO możesz być pewien, że tylko w akrobacie masz pełne oprogramowanie, w pozostałych, tzn Heli czy Glider jest większość ale nie wszystko ! I odwrotnie, kupując Heli znaczną część funkcji opisywanych w instrukcji dla Glider jest albo nieaktywna albo nie ma ich w ogóle ! Ćwiczyłem to dla w/w nadajników kupionych w Wimarexie. Zciągając z USA JR9303 specjalnie zwracałem uwagę na to by była w konfiguracji Glider ! Brakuje mi tylko programowego spowolnienia ruchu serw. W moim przypadku osiągalne tylko w trybie Acro. Zrozumiesz, jak przynurkujesz i włączysz butterfly-a na pełnych wychyleniach albo fazę lądowanie z ustawieniami na maxa. Wtedy stopniowa regulacja wychylenia drążkiem gazu okazuje się cenna....A potem dochodzisz do wniosku, że to chyba kolejny bezpiecznik jeżeli programowo nie można spowolnić wychylenia serwa. Jeżeli zawsze uda Ci się przed włączeniem butterfly-a albo fazy lądowania model wyhamować nie zrozumiesz o czyn mówię. Fajnie jest zaprogramować silnik na wyłącznik fazy start. Uniemożliwia to włączenie silnika z nieadekwatnym ustawieniem fazy lotu, np: termika. Przy tych mocach i prędkościach można już naprawdę nabroić włączając silnik na batterfly-u czy lądowaniu a nawet termice....Jak już w końcu po dłuższej walce udało mi się to zprogramować to okazało się, że timer pracy silnika nie da sie uruchomić automatycznie bo programiści nie przewidzieli takiej możliwości i ten wyłącznik w ustawieniach timera jest nieosiągalny...Niby drobiazg ale zdążyłem się do niego przyzwyczaić i zaoszczędził mi sporo kasy na akumulatorach.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Kupując radio w wersji np. ACRO możesz być pewien, że tylko w akrobacie masz pełne oprogramowanie, w pozostałych, tzn Heli czy Glider jest większość ale nie wszystko ! I odwrotnie, kupując Heli znaczną część funkcji opisywanych w instrukcji dla Glider jest albo nieaktywna albo nie ma ich w ogóle ! ......

 

Service Menu - oto lekarstwo. Mozesz tam zresetowac i odpalic nadajnik jako Glid , Acro, Heli - jak zechcesz. Stracisz dane modeli ale czasem warto.

Horizon Hobby kazal zdjac z forum przepis jak tam wejsc ale i tak kto chce ten wie.

 

Ja zupelnie nieswiadom problemu, kupilem wersje heli i to w innym mode niz potrzebuje. Ale teraz mode zmienilem na 3 a przy okazji niejako zauwazylem ze 'typ' radia jest tez przelaczalny.

 

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butterfly na drążku i gaz na przełączniku to naprawdę dobre rozwiązanie. Kiedyś myślałem tak jak ty i w motoszybowcu GEM zrobiłem hamulec na przełączniku. Załączenie hamulca powodowało tak drastyczną reakcję, że model w tym momencie stawał się nieprzewidywalny a jego załączenie nisko nad ziemią powodowało ogromny przypływ adrenaliny. Szybko to pozamieniałem i bardzo łatwo przywykłem do gazu na przełączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche doczytalem i moge uzyc tego samgo drazka dla silnika i hamulcow. W fazie 'start' silnik , potem juz tylko klapy i hamulce. Zrobie jednak gaz na przelaczniku. Regulatory i tak na ogol nie trawia innego stanu niz 'wylacz' i 'pelny gaz'.

 

Jada juz smigla 17/10 , 17/13 i 15/16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam po przerwie.

Jak wszyscy wiemy sa sprawy wazniejsze od modelowania , pogodzic jest je czasem trudno, czasem sie nie da. Mam nadzieje ze uda mi sie choc dokonczyc projekt Xperience.

Ogolnie utknalem w szczegolach. Ot chocby jak zapakowac ten caly zlom do srodka. Wyglada na to ze odbiornik bedzie wisial na kablach serv , do tego za nim satelita - tez na kablu. Moze zawine w gabke i wcisne jakos - nie mam pomyslu.

 

foto

 

Z innej beki : silnik do rega polecam przylutowac bezposrednio. Kable sa ciezkie i niepotrzebne.

Probowalem polutowac A123 Wellerem 40W - nic nie wychodzi. Za mala pojemnosc cieplna/moc. Trzeba cos ciezszego.

Wiosna idzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzis zakupilem Wellera 80W z dosc masywnym grotem. Przymierzam sie do ostatniej proby polutowania ogniw A123. Ma byc bez blaszek , bezposrednio ogniwo do ogniwa. Jesli nie wyjdzie to kupuje gotowego lipola 5S

 

Poleccie prosze jakies urzadzenie pokladowe do pomiaru pradu. Tak do 200A. Cos co po locie mozna podlaczyc do laptopa i tam poogladac wykresy mocy ,pradu , napiecia itp. Wysokosc i predkosc tez by sie przydala... Najlepiej w jednym urzadzeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.