Skocz do zawartości

mniej wiecej tak wyglada moja zabawka


kankrz

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam sie do ostatniej proby polutowania ogniw A123. Ma byc bez blaszek , bezposrednio ogniwo do ogniwa. Jesli nie wyjdzie to kupuje gotowego lipola 5S

 

 

A jak będziesz musiał rozlutować do co zrobisz :?: Wyrzucasz cały pakiet :?: bo z doświadczenia mówię Ci - A123 też się psują :twisted: rzadko bo rzadko ale ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeszcze nie wiem jak to zrobie. NiCd dawaly sie 'rozlamywac' , mozna tez probowac grzac dmuchawa. Nigdy nie robilem na blaszkach , ponoc swieca przy duzych pradach. No bez przesady 80W kobla powinna wystarczyc do polutowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady 80W kobla powinna wystarczyc do polutowania.

_________________

Czesc

Nie, zebym byl taki madry, ale z mojego doswiadczenia (troche juz lutuje 8) ) wynika, ze potrzeba ok. 150W. Latwiej, szybciej i nie grzejesz ogniw.

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Ogniwa ( w tym A 123), lutuję 200W. Z zaworkami możesz mieć problem, z drugiej strony: 200A przez blaszki też by mnie nie przekonywało....

DPR jest tylko do 100 A. Jedynym (?) rozwiązaniem wydaje się być Eaglee tree i sonda Halla.

DPR mam a koło Eglee tree chodzę jak kot koło słoniny już ponad rok bo jest i wysokość i prędkość i prąd na jednej osi czasu.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek , masz na mysli ten ?

Czy ten ?

 

Pierwszy latwiej jest podpiac do zasilania, odczyty w locie ale drogi jak diabli. Ten drugi znacznie tanszy, mozna od biedy zrezygnowac z GPS i kupic tylko sonde do wysokosci , prad do 150A.

 

tak czy inaczej : wiecej sprzetu niz talentu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Napisałem Eagle Tree a faktycznie Seagul byłby lepszy, 4 złączki na zasilaniu mniej i jest sonda (była) do 200A montowana na kablu do regulatora. Jest Seagul bez nadajnika, tylko do odczytu po lądowaniu. Coś koło 130$. Eagle Tree z wyposażeniem w pozostałe sondy też tak wychodzi. Jakiś czas jeszcze będę się tylko ślinił..... - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie szukac tego Seagul'a za 130$. Na tej stronie ktora zapodalem jest Seagul bez nadajnika ale za 300$ , do tego musisz dokupic sonde pradowa i np. GPS. Wychodzi na to, ze ta puszka za 300$ nic nie robi tylko rekorduje dane z sond. Wiec skad oni wzieli taka cene ?

 

Sonda 140A to 60$ a GPS to dodatkowo 150$. No i nie ma nawet kawalka wyswietlacza aby podejzec dane juz na lotnisku. Trzeba loptopa wozic. Wychodzi 500$ jak nic - drogo.

 

Eagle tree jest sporo tanszy ale bardziej klopotliwy do podlaczenia (pomiar pradu). Normalnie walczymy z dlugoscia kabli zasilajacych a w tym przypadku dokladamy sobie.

 

OK , juz znalazlem tu

za 150eur , sonda 50eur - do przyjecia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Jerzy Markiton

Śliczne to to.....Hmmm,

Mój Jataro Fantazy lub Fantazo Jantar troszkę wyhamowany ale posuwa się...

Utknąłem przy próbie sensownego wepchnięcia 2 serw do pionowego- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nieszczescie znowu sie u nas rozpadalo tak wiec z lotow nici. Tak apropos upychania to mimo przeniesienia serv w bezuzyteczna czesc kadluba , miejsca jest nadal malo. Mialem problem z upchnieciem baterii odbiornika (4x2700). Dopiero 'rekonfiguracja' w podwojny stic pozwala zmiescic je na ogniwach napedowych. Na logger pozostalo bardzo malo miejsca - tuz przed napedowkami. Jak przyglebie to logger i reg pojda w diably.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie powinienem z tym do dzialu warsztat ale moim zdaniem lepiej bedzie tutaj - wszystko w jednym miejscu.

Chodzi mi o zamocowanie smigla na wale silnika. Otoz wal jest fi 6mm , smiglo skladane weglowe RF. Wal jest gladki , bez jakiegokolwiek wpustu czy podtoczenia. Jak zrobic aby to smiglo nie odfrunelo.

Wyglada to tak, ze piaste zaciska sie to dwoma srubami ( srubkami na imbus) ktore maja gwint w weglu. Wiadomo ze latwo taki weglowy gwint przekrecic. Obawiam sie ze smiglo mi ucieknie. Przy stalowej piascie , mozna bylo dokrecac na max. Teraz jest weglowa. Nie wiem moze klej jakis , tylko jak to potem w razie potrzeby zdjac ? Nie mam mozliwosci wyfrezowania niczego w wale , jest pewnie utwardzany powierzchniowo , dremel nie da rady. Ponoc lokcite jest OK i mozna go potem zneutralizowac przez podgrzenie ale nigdy nie praktykowalem. Prosze o jakies sprawdzone patenty.

 

serdecznie pozdrawiam - Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Mnie zdarzylo sie zgubic taka piaste z lopatami. Oczywiscie wal mialem "wyfrezowany" szlifierka.

Bedac na zawodach pytalem kolegow-pilotow latajacych od lat F5B jaki maja na to sposob.

Okazuje sie , ze spilowuja wal tylko z jednej strony i dociskaja tylko jedna sruba. Tak lepiej trzyma i smiglo nie odfruwa!

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszlifowalem z jedej strony. Dokrecenie jednej tylko sruby jak najbardziej ma sens - tak zrobie. Narazie dokrecilem dwoma ale zmienie to. Dzieki

 

PS Pisata nie jest weglowaa, tylko tak wyglada :) Czerniony dural - dalem sie zmylic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Pisata nie jest weglowaa, tylko tak wyglada Czerniony dural - dalem sie zmylic.

 

O k... :!: moja tez. Tzn. ta belka, w ktorej jest otwor na wal i do ktorej przykreca sie lopaty. Reszta jest jak najbardziej z wegla :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.