Skocz do zawartości

mniej wiecej tak wyglada moja zabawka


kankrz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Jerzy Markiton

Nie wiem jak łopaty, to się okaże dopiero w locie ale kołpak i piasta......Przesiedziałem już nad nią 2 popołudnia i nie widzę wyższości nad aluminiowym kołpakiem z TM (a właściwie z Ostravy). Masowa produkcja na odpieprz, tyle, że ze znaczkiem RF !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gosc na RC GRoups mnie oswiecil, ze jesli chodzi o lopaty RF, to jest kilka rozmiarow "obliczanych komputerowo" przewidzianych specjalnie do zadan sportowych. Inne to jakby porownywalne z innymi markami, tyle ze weglowe :wink: i RF.

Ale jest cos na rzeczy. Smigla RF maja wieksza wydajnosc i stawiaja mniejszy opor.

Np: jeden z kolegow ma w swoim modelu taki sam silnik jak ja, regiel tej samej marki CC ( z tym, ze moj mocniejszy). On i ja mamy smigla 15*13, on AeroNaut a ja RF.

Jego zestaw, jak twierdzi, pobiera do 250 A, a moj do 190 A.

Ale zeby sprawdzic jak to ma do rzeczywistosci, trzebaby bylo zamontowac oba zestawy do dwoch takich samych modeli i startujac jednoczesnie poscigac sie :arrow: .

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Masz rację, chociaż 60A różnicy nie można zwalić na różnicę marek....RF jest dobry (ale nie o tyle). Aeronaut to sieczka węglowa utopiona w tworzywie sztucznym (czarnym), RF to jednak tkanina węglowa. Przy spotkaniu z kretowiskiem czy kamieniem Aeronaut uleci i próżno szukać szczątków a RF się złamie i wisi na tkaninie.....Natomiast, jeżeli identyczny ciąg dostanę przy prądzie 10A mniejszym to wybór jest jasny...Albo przy identycznym prądzie 5m/sek więcej - to też sprawa jasna. Natomiast kołpak i jarzmo - hmm, hmm...dla wielbicieli węgla ? Może dla wielbicieli markowych produktów ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

250 A , 190 A , daleko mi niestety do takich pradow. Dzisiaj poraz kolejny wywazalem model i dopieszczalem ustawienia lotek , klap i steru wysokosci. Oczywiscie nie odmowilem sobie kolejnej proby ciagu statycznego. No i zonk , przy odkreceniu na maxa albo regulator odcina albo silnik wypada z synchronizmu , zwyczajnie zrywa. Albo za duze obciazenie na wale albo zbyt mala wdajnosc ogniw , tak to widze. Najprosciej byloby zmienic smiglo na lzejsze (teraz jest RF 17/13). Jesli to zrobie to o pionowym wznoszeniu moge zapomniec. Ciekawe ze to samo dzieje sie zarowno przy 4S jak i przy 6S. Przy okolo 80% mocy wszytko smiga jak nalezy a gdy odkrece bardziej - zrywa. Moze w powietrzu (mniejsze obciazenie) bedzie OK, nie wiem. Baterie byly full naladowane.

Dawno temu cwiczylem podobny jesli nie identyczny przypadek z silnikiem AXI i 16S ni-cd. Zrywalo ze smiglem bodaj 13/8. Chodzilo dobrze dopiero na 14S.

Ktos wie o co chodzi, jakies pomysly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Właśnie wczoraj przećwiczyłem podobną sytuację tylko w o wiele mniejszym silniczku - A3714 z regulatorem Turnigi 60A. Świeży pakiet 3s 2200 Zippy i kilkakrotnie wchodząc na obroty zrywa. Tzn silnik jakby odcinał ale nie zatrzymuje się tylko drży w lewo i prawo. Mam wrażenie, ze to zrywanie synchronizacji. Po 3-5 takich rozruchach wszystko O.K. i nie zaskoczył mnie w locie ani raz. Na 3 kolejnych pakietach - to samo. Statycznie silnik bierze jakieś 35A. Śmigło węglowe 12x7,5. Timing i rozruch średni. Spróbuję zmniejszyć rozruch na łagodny, potem timing a potem zostaje już przyzwyczaić się do skubańca...Więcej pomysłów nie mam. Pozdrawiam - Jurek

maj2009001.jpg

maj2009002.jpg

A to moja następna zabawka - jak skończę z Fantazją n/t Jantara...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobną sytuację z silnikiem Mega 22/30/3E i 4S LiFe, śmigło 14"x8". Na full gaz po paru sekundach silnik zrywał, regler odcinał. Miałem ustawione cele LiFe do odcięcia zasilania na 2,6V. Po przeprogramowaniu regulatora (Jeti Spin 66) na odcięcie LiFe - 2,3V problemy zniknęły i silnik pracował na full gaz normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jacku - ile Ci ten zestaw bierze A ? Rozważam zakup tego silnika lub MVVS 5,6 Redliner, tylko na 4 lipole.

U mnie jest trochę inaczej - silnik gwałtownie się zatrzymuje, piszczy i drga w lewo-prawo straszliwie przy tym chrobocząc. Jakby się zęby w przekładni sypnęły.. Spróbuję jeszcze przełączyć na klapy i pomału dodawać gazy. Aktualnie mam na wyłączniku.

Pozdrawiam - Jurek

Pytam o Megę bo aktualnie kończę to:

culbutin004.jpgculbutin006.jpg

culbutin007.jpg

Do miesiąca powinno to być w powietrzu i potem na tapetę pójdzie Backfire ze zdjęć powyżej i do niego nie mam napędu... Na 2-go Neu-a już mnie nie stać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem ze CC robi sprytniejsze regi. Otoz nie da sie ustawic napiecia odciecia na cele.Mozna jedynie ustawiac sumaryczne napiecie odciecia dla pakietu. Jesli lada sie np na dwoch roznych pakietach tj. jak w moim przypadku 4S i 6S to jest problem.

Mam pytanie , jak mocno mozna rozladowac cele A123 aby jej nie zabic ? Ustawilem napiecie odciecia 10V co dla 4S daje 2.5V/cell a dla 6S ok 1.67/cell. Teraz 6S kreci bez szemrania a 4S jeszcze zrywa ale prawie , prawie daje rade. Mysle ze w locie bedzie OK.

CC125 potrafi policzyc cele w pakiecie ale ustawia odciecie 3V na cele i nic nie da sie zrobic- slabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy, moja Mega 22/30/3E na podanej konfiguracji bierze na hamowni 61A (odczyt z Jeti BOX_a) i kręci śmigłem 7100 obr.

Robiłem też próby na pakiecie LiPol Kokam 3S1P 3200 mAh - 30C. Silnik pobierał 60A i kręcił śmigłem 6990 obr.

 

Krzysiek, rozładowywanie LiFe poniżej 2V na celę jest już zabójcze. Postaraj się ustawić regler tak, aby napięcie nie spadło poniżej 2,2V. Chociaż i przy takim napięciu akumulator może być już "pusty".

 

pozdr. Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Nie bawiłem się jeszcze programowaniem CC ale trochę jestem zdziwiony bo wynikałoby z tego, że nie ma obsługi A123? Od 3 lat latam na A123 i nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby regulator odciął. Silnik po prostu wyraźnie słabo ciągnie i nie ma co go mordować dalej. Latam na czas. Silnik jeśli jest na wyłączniku to na ten sam wyłącznik daję timer silnika. Przy 40A to jest jakieś 3.20sek....Jak zapipie alarm to już nie włączam silnika. Ładowarka pokazuje ile wbiła i do tego koryguję timer. Z reguły nie przekraczam 1900 mAh dla A123 zostawiając sobie czas na dłuższy lot szybowcowy...Regulatory które nie miały obsługi A123 z reguły programuję na NiMh i autodetekcję ilości ogniw. Progi napięć odcięcia są zbliżone. A niech sobie myśli, że wyłączył 10 cel NiMh. Ważne, żeby nie odcinał ogniw rozładowanych o 20%. Przy większych prądach mogą być problemy. Zwłaszcza z A123. Po 1-szym włączeniu przysiad napięcia jest zdecydowanie większy niż przy 2-gim czy 3-cim włączeniu, jak się trochę zagrzeją. Zdziwiłem się kiedyś wskazaniami logera. Pierwsze 2 wciągi potwierdził pomiary statyczne cęgami ale w 3-5 wciagu prąd podskoczył z 38A na 46A. Dobry regulator odetnie ale z przeciążenia a nie z powodu wyczerpania ogniw ! Tylko jak na lotnisku dowiedzieć się co ta cholera chce !....

 

Pozdrawiam - Jurek

 

Dzięki serdeczne Jacku - to może być to o co mi chodzi...Na 4 lipolach jest szansa wykręcić te 8000/min. Zobaczymy czy pan Matyas uśmiechnie się do mnie bo 2778 Kc to dla mnie trochę dużo. Ale jak się nie uśmiechnie to też kupię. Zdecydowanie tańszy byłby A-3732 o podobnych parametrach ale to mocowanie od tyłu w długim nosie Backfira mnie przeraża !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze cala ta zabawa w odcinanie w CC jest o kant :ass: . Jedyna rada to wylaczyc odcinanie i krecic smiglem do wyraznego spadku mocy. Nie bede sobie nawet zawracal glowy mierzeniem czasu pracy silnika. Zawsze wyraznie widac kiedy bateria ma juz dosc. Serwa i odbiornik zasilam na szczescie z innego zrodla.

A swoja droga to CC mocno mnie rozczarowal (firmware 1.56 beta) , moze kolejna wersja bedzie lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Przecież to też Chińczyk tylko sygnowany przez amerykanów....naklejką. Podobno najlepiej współpracują z silnikami Neu (?). A amerykanie jak już coś wymyśla - to Panie Boże odpuść, bo nie wiedzą co czynią ! Dla małego przykładu: ładowarka Cell pro -10. Interfejs użytkownika - na drzewo, banany prostować ! Czesi 15 lat temu lepiej to robili, o Infinity nawet nie wspomnę bo to inna generacja urządzeń.

A z odcinaniem to pic, masz rację ! Ale na 200m nie zawsze widać wyraźnie - ale to moje zdanie, nie musisz naśladować.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem ze CC robi sie w US . Co do amarykanskich ladowarek to nie wiem bo mam swojego faworyta z krajowego podworka. Tak kiepskiego interfejsu uzytkownika jak w Pulsar nie spotkalem w zadnej ladowarce. Jesli uzywam jej czesto to OK ale wystarczy miesiac przerwy i bez sciagi ani rusz. Nierozumiem dlaczego tak trudno bylo dolozyc ze dwa klawisze wiecej albo obrotowy przelacznik albo wiekszy wyswietlacz i roziwjalne menu. Technicznie swietny sprzet traci ogromnie przez soft i ...obudowe. Pewnie wczesniej czy pozniej wymienie na cos od shultza , najlepiej zintegrowana z zasilaczem.

Wracajac do mojego problemu z 4S , to nie jest tak ze silnik zrywa po jakims tam krotszym badz dluzszym czasie. Silnik zrywa natychmiast po przekroczeniu pewnego polozenia 'gazu'. Nie wiem co to jest , obciazenie za duze ? Sprobuje jeszcze zjechac z napieciem odciecia do 2V. Korci mnie tez zmienic smiglo na RF 15/16 wasko-lopatowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

To co piszesz wskazuje na inny problem ! Sprawdź no na ile cel jest twój regulator - nie przypadkiem od 4 lipoli ? To tłumaczyłoby zachowanie na 4 LiFe. I nie poczarujesz z oszukiwaniem na NiCd bo wtedy jest prawdopodobnie od 12 cel. Powinno być na naklejce, często małymi literami...W modelarni kiedyś przerabialiśmy ten temat z regulatorem Tower Pro. Chłopak był tak napalony na okazyjną cenę, że w gorączce zapomniał przeczytać że jest od 5 - 7 Lipoli. Usiłował latać na 4x Li-fe......Regulator oczywiście odcinał zaraz po uruchomieniu bo wykrywał wydojony akumulator !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Dziwny ten twoj problem, chociaz moim zdaniem zawaliles do tego silnika za duze smiglo. Accu nie daje rady i regiel odcina.

Wylacz calkiem odciecie i sprobuj moze z mniejszym.

Jaki masz timing? Neu zaleca low do swoich silnikow.

Zalozenie smigla "kwadratowego" jeszcze zwiekszy pobor.

A co do regli CC; moj 180, po odcieciu zasilania odbiornika (osobny akumulator) potrafi zakrecic smiglem! Nie zawsze, ale co jakis czas. Z tego co slyszalem, nie jest to przypadek odosobniony.Trzeba uwazac.

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.