Skocz do zawartości

Smiglo skladane 6x4 lub 155x100


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opierajac sie na MC 6x4 bylo najszybsze podobno. jeszcze popatrze na parametry. a jakby kupic 7x4 i sciac do 6x4?

Szybsze - miałem na myśli w sensie geometrycznym (stosunek średnica/skok), jeżeli dobierałeś śmigło do konkretnego modelu i napędu, to może wyjść inaczej.

A co do przycinania, to możesz tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie pisze z K610i więc mogę się rozpisać :)

 

Chodzi o model Topmodel Stinger. Mam w nim silnik RAY o stałej kv 2100. Motocalc proponuje do tego modelu smiglo 6x4 jako najszybsze w ''czarnym'' obszarze (mozna osiagnac wieksze pitch speed, ale pisze mi 'propeller stalled'). Mam APC 6x4 i chyba pojde dziś albo jutro polatać na nim, ale chciałbym jednak śmigło składane. Jest jednak kilka przeszkód :

 

1. Ciężko dorwać tego rozmiaru łopatki

2. Mocowanie łopatek do kołpaka.. łopatki 4mm grubości, kołpak mocowanie 6mm :/

3. Jak policzyć, uwzględnić rozstaw mocowania łopat na średnicę śmigła :/

4. Czy śmigło składane wytrzyma obroty rzędu 22tyś/min

 

Problem 1 i 2 mógłbym rozwiązać kupując 7x4 i ścinając je do 6x4. Pozostaje pkt 3 i 4 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topmodel Stinger. Mam w nim silnik RAY o stałej kv 2100

Czyli coś jakby moje 2845 z Whistlera:

Silnik HXT2845 Kv 2100, zasilanie HiModel 3S 1300mAh 20C (w nawiasach wartości oszacowane motokalkiem).

APC E 6,0x5,5 16500obr/min 28A (440g 36m/s)

APC E 7,0x5,0 13500obr/min 36A (560g 28m/s)

APC E 6,0x4,0 19000obr/min 26A (600g 32m/s)

APC E 4,7x4,7 21000obr/min 18A (300g 42m/s)

APC E 5,0x5,0 20000obr/min 22A (350g 42m/s)

APC E 5,5x4,5 18800obr/min 23A (440g 36m/s)

 

mozna osiagnac wieksze pitch speed, ale pisze mi 'propeller stalled'

Przy małych prędkościach tak, ale jak już się model rozpędzi (czyli uda Ci się wystartować), to śmigło pracuje prawidłowo.

Coś za coś :) , chyba, że dysponujesz śmigłem o zmiennym skoku.

 

Gdzieś w wątkach o Stingerze widziałem prędkość 280km/h - żeby tyle osiągnąć trzeba mieć dużo większą prędkość skokową, bo trochę idzie na straty :)

Wydaje mi się, że przy śmigle o skoku 4" i Twoim silniczku ( i oczywiście 3S) bliższe prawdzie będzie 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na Twoją tabelę...

 

latałem na 5x5 i jakoś słabo... silnik ''mielił'' powietrze i szczerze ostatnie 40% gazu nie dawało różnicy.

 

Chyba skończy się na tym, że będę próbował różnych śmigieł, mam do wyboru jeszcze 4.1x4.1, 4.7x4.7 i 5.5x4 Aeronaut.

 

Chyba nazbieram na MEGE 16/15/3, do tego 4.7x4.7 i będzie ''scream'' ;)

 

Jutro sprawdzę jak jest z tym 6x4 APC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik ''mielił'' powietrze i szczerze ostatnie 40% gazu nie dawało różnicy

Marcin, mówisz pewnie o próbie w ręku - to normalne - właśnie to jest "propeller stalled".

A jeżeli masz takie odczucie w locie, to jeszcze polataj trochę na max gazie, bo takie szybkie śmigła powoli rozpędzają model i na efekt trzeba poczekać (a model mały i szybko się oddala ;) ).

Co prawda miałem tylko Whistlera i też nie nalatałem się nim wiele, ale fajnie to widać na tunelowcach o małym ciągu (za to o dużej prędkości strumienia).

Model rozpędza się bardzo długo na prostej, wyhamowany np zakrętem nie przyspiesza od razu, tylko z takim fajnym opóźnieniem.

No i lataj 100% czasu na pełnym gazie, wtedy to najlepiej widać.

 

PS

Jeszcze jedna uwaga.

W wątku o Stingerze ktoś wspomina o regulatorze 18A i kilkunastu minutach latania.

Myślę, że nie sugerujesz się tym opisem (masz regulator 40A i to jest prawidłowa wielkość do szybkich lotów :mrgreen: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

podczepilem do regulatora miernik wattmeter i przetestowałem 3 śmigła. Obrotów nie podaję bo za ciemno na obrotomierz ale...

 

APC 6x4 14A, Aeronaut Glass Electric 6.5x4 16A, Aeronaut 6x5 16A.

Z pośród tych 3 najszybszym wydaje sie byc 6x5, co prawda w czerwonym zakresie MC ale to na nim zrobię kolejny lot.

 

Odczucie ''mielenia'' było w powietrzu, ale podobne miałem odczucia przy Funjet.

 

Co do regulatora 18 A i kilkunastu min latania...

 

to nie jest niemożliwe - dajesz niskoobrotowy silnik, wielkie smiglo skladane, tak 9x6 albo 10x5 i wozisz się po niebie bo Stinger nawet ładnie szybuje i lądowanie bez silnika jest dość długie :) Ale RAY 40 ma coś 35A chyba max ;)

 

Jak jutro będzie pogoda to zrobię raport z lotów na wszystkich 3 śmigłach.

 

P.S.

 

Jak RAY będzie mi się wydawał podejrzanie za wolny, mam silnik śmigłowcowy Dualsky o KV 3500 - wtedy 4.7x4.7 powinno już pokazać pazurki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się wynikami, mój 2845 jest bardzo "chiński" i może żreć ciut za dużo prądu.

Miałem tak już wielokrotnie, tanie silniczki są niepowtarzalne i miałem kilkukrotnie kłopoty z dobraniem dwóch o podobnych parametrach do wielosilnikowca.

Natomiast ciekawe, jakie obroty uzyskujesz przy tak niskich prądach na silniczku RAY ?

To silniczki stosunkowo tanie i byłoby jakieś porównanie (tylko mała uwaga, często prąd jest ograniczany wydajnością akumulatorków i bez pomiaru obrotów lub ciągu porównywanie samego poboru prądu nie ma sensu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, dosyć ciężko jest dostać łopatki składane o skoku większyn niż 60-70% średnicy, ja swego czasu w arthobby kupiłem łopatki Aeronaut Clasic Carbon 7x6 - są trochę grubsze niż łopatki cam carbon. Z teorii wynika, że jeśli średnica łopat jest mniejsza niż 1,5 skoku to śmigło na starcie pracuje jako stalled bo jest za duży kąt natarcia łopat (nie wiem czy po polsku można powiedzieć "śmigło przeciągnięte" - w analogi do skrzydła samolotu, który jak się przeciągnie to zwala się na glebę bo brakuje nośności). Nie mniej w czasie lotu ten kąt natarcia spada i łopatka wchodzi w swój wlasciwy zakres pracy. Na stronie aeronauta są łopatki 6x6, ale też jest informacja, że maks. obroty lopatek 7x4 CamCarbon i 7x6 clasic to 16000 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
.....

Wyglada mi na to, ze mam zbyt szybki silnik do składanych i niestety trzeba bedzie zarzucić pomysł.

No nie zniechęcalbym sie tak szybko. Z przeliczeń na szybko wynika, że przy śmigle APC 6x3 przy obrotach 20kobr/min bedziesz miał pitchspeed ok. 91km/h, przy śmigle 5x5 będzie to odpowiednio 150km/h. Ja oba bym wziął pod uwagę. jeśli ciut większy model to 6x3 jeśli pylonik z 800mm rozpiętości to nawet 5x5 - ale tu liczylbym się z problemami przy starcie - ponieważ śmigło będzie początkowo pracować w zakresie "stalled" myślę, że to prędkości ok 40km/h, i przy tej prędkości może osiągnąć maksimum ciągu, nawet o15-20% więcej niż na starcie. Przy smigle 6x3 oczekiwana predkośc przelotowa to może być ok. 80km/h, a przy 5x5 to nawet ze 120-130km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.