Norbert Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Jakie śmigło polecacie do tego silnika by osiągnąć jak największy ciąg a przy okazji nie uszkodzić go i regulatora 30A ? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883
Wojtass_nt Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Wg. tego co piszą w recenzjach to większość używa śmigieł 10x5 lub 11x5-7 Nikt jednak nie napisał, że uzyskał ciąg 1300g Graniczne wartości to 1000- 1050g. Chyba, że coś przeoczyłem. Na śmigle 11x5,5 powinieneś uzyskać 950g ciągu. Na 10x5 niestety już tylko 725g Obawiam się, że ten silniczek będzie zbyt wolny do twojego grippena.
Norbert Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 Mam taki sam w EG Pro i ciągnie EG na smigle skladanym graupnera 10x6 i reglu 40A pionowo do gory. Piszesz o 11x5,5 smigle , a podają tam jaki do niego regiel w przypadku tego smigla, czy starczy 30A? Bo sie doszukac nie moge.
Wojtass_nt Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Regiel wytrzyma na pewno. Nie bierze więcej niż 25A.
Norbert Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 "Propeller : 10x10 APC E Amps : 24A Watts : 235W" No to niby takie śmigło by dało mu najwięcej czadu , ale jakoś mi się nie chce wierzyć że na takim skoku tylko 24A. No i o ciągu koleś nic nie napisał
hubert_tata Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Zmień tytuł na jakiś konkretny, proszę
Norbert Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 Zmień tytuł zmieniłem , a podpowiesz coś w temacie?
hubert_tata Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 podpowiesz coś w temacie? Mogę spróbować Musisz dać max dużą średnicę i max mały skok, ale w zakresie dopuszczalnych prądów silnika. Osiągniesz duży ciąg statyczny i małą prędkość strumienia - czy model poleci, to inna sprawa. _ Bardzo ogólna wskazówka - konkretny silnik możemy wykorzystać do różnych celów, ważne, aby nie przekroczyć jego parametrów dopuszczalnych. Najczęściej podawany będzie prąd maksymalny. W zależności od napięcia zasilania możemy do danego silniczka zakładać różne śmigła i zwracając uwagę na pobierany prąd uzyskiwać różne parametry Bardzo ogólnie mówiąc, widziałem takie podziały: śmigło o stosunku średnica/skok około 1,5 (np 9x6, 12x8...) jest uważane za "normalne" Średnica/skok większe od 1,5 ( np 10x4,7 12x3,8...) robi ciąg, natomiast śmigło o stosunku średnica/skok mniejszym od 1,5 (6x6, 5x6...) robi prędkość Ale zawsze patrzymy na pobierany prąd, bo 1" w rozmiarze śmigła (zwłaszcza małego) potrafi robić sporą róznicę w poborze prądu. Teraz konkrety dotyczące tytułowego silnika. Mam takie cacka, tylko firmy HXT (być może takie same tylko nazwa inna...), dobierałem je kiedyś do makietowatego dwusilnikowca. Akurat nie najważniejszy był ciąg statyczny, ale dla orientacji mogę podać wyniki moich pomiarów. Wszystkie osiągi dla śmigieł 3 łopatowych (które mają niższą sprawność) przy zasilaniu 3S 4000mAh (mierzony prąd i obroty, ciąg był szacowany MC): Master Aiscrerew 9x7 - 23,5A 8300obr/min (980g) GWS 9050 - 22A 8800obr/min (1000g) GWS 8040 - 11A 9800obr/min (700g)
Wojtass_nt Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Hubercie. Czyli jak dobrze myślę to zakładając śmigło 2 łopatowe to ciąg oraz obroty wzrosną?
hubert_tata Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 zakładając śmigło 2 łopatowe to ciąg oraz obroty wzrosną Głównie spadnie pobierany prąd i wzrosną obroty, ale takich prostych zależności nie potrafię podać.
Norbert Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 Czy zatem takie śmigła będą ok? Chodzi mi o to by nie przekroczyć 30A bo taki będzie regiel a przy okazji by dobrze "pchało" do przodu Gripena 700g. gdzie śmigło jest w "tyłku" http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7166 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5440 Przepraszam ze tak smęce ale nie bardzo jeszcze w tych zależmościach smigło moc sie orientuje.
Mars_2000 Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Jak robiłem pomiary WattMetterem tego silnika, to najlepiej wypadał on w konfiguracji ze śmigłem 10x4,7 SF oraz 10x5 APC E z czymże przy tym drugim model miał najlepszego "kopa" :mrgreen: W żadnym pomiarze nie przekroczyłem 25-26A ze świeżym pakietem. Sprawdzałem jeszcze śmigło 11x4,7 SF. Tutaj prąd wzrósł o kilka A , silnik zaczął być wyraźnie cieplejszy, a mocy mu wcale nie przybyło. W Extrimie (AUW 700 g) latam na tym silniku ze śmigłami 10x4,7 SF lub 9x4,7 SF i mam super zapas mocy. Zatem: http://www.hobbycity.com/...?idProduct=7166 - może być ciut za duży skok i wówczas silnik będzie pracował na granicy możliwości http://www.hobbycity.com/...?idProduct=5440 - zdecydowanie tak, ale pamiętaj aby te śmigła odpowiednio wyważyć. Są to klony APC i trzeba je dokładnie sprawdzić bo z ich jakością jest różnie.
Norbert Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 pamiętaj aby te śmigła odpowiednio wyważyć dam rade to zrobić w domowym zaciszu ?
Mars_2000 Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Oczywiście. Potrzebujesz tzw. wyważarki śmigieł czyli jakiejś banalnej konstrukcji z poziomo umieszczoną ośką na której zawiesisz śmigło. Np. układ 2-3 listewek tworzących kątownik + gwóźdź lub pręt przetkany przez wywiercony otwór. Lub tak jak ja mam - imadło do stołu,a w jego "szczękach" kawałek prostego pręta stalowego , którego poziome mocowanie jest sprawdzone ekierką lub małą poziomicą. Nakładasz śmigło i sprawdzasz która z łopat ciągnie w dół. Wówczas od żony pożyczasz sobie lakier bezbarwny do poznakci i "malujesz" tę lżejszą łopatę (parę kropel dosłownie na końcówce śmigła i to najlepiej od wewnętrznej strony). Czekasz aż wyschnie i ponawiasz próbę. Jak swobodnie nałożone śmigło nie będzie miało tendencji do szybkiego przekręcania się (opadania którejś z łopat) to masz je w miarę poprawnie wyważone. Z praktyki, to ja zawsze wyważam (sprawdzam) śmigła tylko o średnicy 10" lub większe. Mniejszych nie muszę, bo ich niedoważenie (jeśli takowe w ogóle występuje) nie ma wpływu na moje parkflayowe latanie.
Norbert Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 od żony pożyczasz sobie lakier bezbarwny do poznakci O ci pieron hehe.... No czlowiek sie uczy cale zycie.... A mozna je montować w propsaverze?
olo Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Dwie żyletki i kawałek plasteliny do ich zamocowania,ustawieniu na np stole i na to kładziesz śmigło.Do otworu śmigła dopasuj kawałek pręta ,rurki.
Mars_2000 Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Chyba można. Ale ja dla większej wiarygodności nakładam je na gołą ośkę wyważarki. Dwie żyletki i kawałek plasteliny do ich zamocowania,ustawieniu na np stole i na to kładziesz śmigło.Do otworu śmigła dopasuj kawałek pręta ,rurki. A tego patentu nie znałem :lol2: Tysz prosty i niezły :rotfl:
olo Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Prosto i tanio to zrobiłem swoją wyważarkę. Ze klepu za kilkanaście zł. kupiłem wyważarkę typu ośka z dwoma dosuwanymi stożkami do mocowania śmigła.Wymieniłem ośkę na stalową i cały ten patent wsuwam między dwa silne magnesy w takiej ramce,podstawce.Można n tym powiesić i wyważyć śmigło 20 calowe. Wyważarkę która dział na takiej samej zasadzie robi jedna z firm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.