Jump to content

Jakie śmigło turnigy 35-30C 1100KV ?


Norbert

Recommended Posts

Wg. tego co piszą w recenzjach to większość używa śmigieł 10x5 lub 11x5-7

 

Nikt jednak nie napisał, że uzyskał ciąg 1300g :( Graniczne wartości to 1000- 1050g. Chyba, że coś przeoczyłem.

 

Na śmigle 11x5,5 powinieneś uzyskać 950g ciągu.

Na 10x5 niestety już tylko 725g :(

 

Obawiam się, że ten silniczek będzie zbyt wolny do twojego grippena.

Link to comment
Share on other sites

Mam taki sam w EG Pro i ciągnie EG na smigle skladanym graupnera 10x6 i reglu 40A pionowo do gory.

 

Piszesz o 11x5,5 smigle , a podają tam jaki do niego regiel w przypadku tego smigla, czy starczy 30A? Bo sie doszukac nie moge.

Link to comment
Share on other sites

"Propeller : 10x10 APC E

Amps : 24A

Watts : 235W"

 

No to niby takie śmigło by dało mu najwięcej czadu , ale jakoś mi się nie chce wierzyć że na takim skoku tylko 24A. No i o ciągu koleś nic nie napisał

Link to comment
Share on other sites

podpowiesz coś w temacie?

Mogę spróbować :)

 

Musisz dać max dużą średnicę i max mały skok, ale w zakresie dopuszczalnych prądów silnika.

Osiągniesz duży ciąg statyczny i małą prędkość strumienia - czy model poleci, to inna sprawa.

_

Bardzo ogólna wskazówka - konkretny silnik możemy wykorzystać do różnych celów, ważne, aby nie przekroczyć jego parametrów dopuszczalnych.

Najczęściej podawany będzie prąd maksymalny.

W zależności od napięcia zasilania możemy do danego silniczka zakładać różne śmigła i zwracając uwagę na pobierany prąd uzyskiwać różne parametry :)

Bardzo ogólnie mówiąc, widziałem takie podziały: śmigło o stosunku średnica/skok około 1,5 (np 9x6, 12x8...) jest uważane za "normalne"

Średnica/skok większe od 1,5 ( np 10x4,7 12x3,8...) robi ciąg, natomiast śmigło o stosunku średnica/skok mniejszym od 1,5 (6x6, 5x6...) robi prędkość :)

Ale zawsze patrzymy na pobierany prąd, bo 1" w rozmiarze śmigła (zwłaszcza małego) potrafi robić sporą róznicę w poborze prądu.

 

Teraz konkrety dotyczące tytułowego silnika.

Mam takie cacka, tylko firmy HXT (być może takie same tylko nazwa inna...), dobierałem je kiedyś do makietowatego dwusilnikowca.

Akurat nie najważniejszy był ciąg statyczny, ale dla orientacji mogę podać wyniki moich pomiarów.

Wszystkie osiągi dla śmigieł 3 łopatowych (które mają niższą sprawność) przy zasilaniu 3S 4000mAh (mierzony prąd i obroty, ciąg był szacowany MC):

Master Aiscrerew 9x7 - 23,5A 8300obr/min (980g)

GWS 9050 - 22A 8800obr/min (1000g)

GWS 8040 - 11A 9800obr/min (700g)

Link to comment
Share on other sites

Czy zatem takie śmigła będą ok? Chodzi mi o to by nie przekroczyć 30A bo taki będzie regiel a przy okazji by dobrze "pchało" do przodu Gripena 700g. gdzie śmigło jest w "tyłku"

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7166

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5440

 

Przepraszam ze tak smęce ale nie bardzo jeszcze w tych zależmościach smigło moc sie orientuje.

Link to comment
Share on other sites

Jak robiłem pomiary WattMetterem tego silnika, to najlepiej wypadał on w konfiguracji ze śmigłem 10x4,7 SF oraz 10x5 APC E z czymże przy tym drugim model miał najlepszego "kopa" :mrgreen:

W żadnym pomiarze nie przekroczyłem 25-26A ze świeżym pakietem.

Sprawdzałem jeszcze śmigło 11x4,7 SF. Tutaj prąd wzrósł o kilka A , silnik zaczął być wyraźnie cieplejszy, a mocy mu wcale nie przybyło.

 

W Extrimie (AUW 700 g) latam na tym silniku ze śmigłami 10x4,7 SF lub 9x4,7 SF i mam super zapas mocy.

 

Zatem:

- może być ciut za duży skok i wówczas silnik będzie pracował na granicy możliwości

 

- zdecydowanie tak, ale pamiętaj aby te śmigła odpowiednio wyważyć. Są to klony APC i trzeba je dokładnie sprawdzić bo z ich jakością jest różnie.
Link to comment
Share on other sites

Oczywiście. Potrzebujesz tzw. wyważarki śmigieł czyli jakiejś banalnej konstrukcji z poziomo umieszczoną ośką na której zawiesisz śmigło. Np. układ 2-3 listewek tworzących kątownik + gwóźdź lub pręt przetkany przez wywiercony otwór. Lub tak jak ja mam - imadło do stołu,a w jego "szczękach" kawałek prostego pręta stalowego , którego poziome mocowanie jest sprawdzone ekierką lub małą poziomicą. Nakładasz śmigło i sprawdzasz która z łopat ciągnie w dół. Wówczas od żony pożyczasz sobie lakier bezbarwny do poznakci i "malujesz" tę lżejszą łopatę (parę kropel dosłownie na końcówce śmigła i to najlepiej od wewnętrznej strony). Czekasz aż wyschnie i ponawiasz próbę. Jak swobodnie nałożone śmigło nie będzie miało tendencji do szybkiego przekręcania się (opadania którejś z łopat) to masz je w miarę poprawnie wyważone.

 

Z praktyki, to ja zawsze wyważam (sprawdzam) śmigła tylko o średnicy 10" lub większe. Mniejszych nie muszę, bo ich niedoważenie (jeśli takowe w ogóle występuje) nie ma wpływu na moje parkflayowe latanie.

Link to comment
Share on other sites

Chyba można. Ale ja dla większej wiarygodności nakładam je na gołą ośkę wyważarki.

 

Dwie żyletki i kawałek plasteliny do ich zamocowania,ustawieniu na np stole i na to kładziesz śmigło.Do otworu śmigła dopasuj kawałek pręta ,rurki.

 

A tego patentu nie znałem :lol2: Tysz prosty i niezły :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Prosto i tanio to zrobiłem swoją wyważarkę.

Ze klepu za kilkanaście zł. kupiłem wyważarkę typu ośka z dwoma dosuwanymi stożkami do mocowania śmigła.Wymieniłem ośkę na stalową i cały ten patent wsuwam między dwa silne magnesy w takiej ramce,podstawce.Można n tym powiesić i wyważyć śmigło 20 calowe.

Wyważarkę która dział na takiej samej zasadzie robi jedna z firm.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.