Skocz do zawartości

Trójkąt bermudzki w Kłobucku.


Gość Mario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Model- Easy Star

Powód katastrofy -nieznany

Nie wiem czy to jakaś tajemnicza strefa zniszczeń czy zwykłe przypadki.

Dziś na zjezdznie modelarzy 5 nowych modeli ,jeden po drugim zaczęły nagle spadać.

Coś mnie podkusiło i chciałem to dziwne zjawisko sprawdzić Easy Starem.

Lece , prostuje lot i nagle model sam mi leci w dół.

I BUUM.

Straty-wszystko do kasacji oprócz 1 serva.

Wszyscy modelarze przed lotami zmienili kwarce i nawet spiske zrobili.

Czym te katastrofy mogły być spowodowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem depronowego wicherka na "maszyne górniczą " w miejscu gdzie nigdy nie miałem zakłoceń a przyczyną był piec indukcyjny w powstającej firmie . trafiłem na uruchomienie i "strojenie " pieca . Na moje szczęście straty bardziej moralne :oops: niż materialne bo sprzęt nieucierpiał .

Często "sieją" zakłoceniami zgrzewarki indukcyjne do folii w zakładach spoż. -szczegolnie w tych "z dziada pradziada" -albo bardziej z samego dziada :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia kolegi powiem też, że trakcje PKP, często uczęszczana ulica (układy zapłonowe aut) również mogą (nie muszą) powodować zakłocenia.

Nie wiem czy coś podobnego wcześniej było tu poruszane ale może powinno sie utworzyć wątek przyklejony z możliwie dużą ilością wyszczególnionych źródeł zakłóceń?

Każdy w końcu prędzej czy poźniej natknął sie na owe problemy i mógłby sie podzielić spostrzeżeniami.

Spora pomocna dłoń wysunięta do młodych początkujących modelarzy a także tych doświadczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś podobnego wcześniej było tu poruszane ale może powinno sie utworzyć wątek przyklejony z możliwie dużą ilością wyszczególnionych źródeł zakłóceń?

Każdy w końcu prędzej czy poźniej natknął sie na owe problemy i mógłby sie podzielić spostrzeżeniami.

Spora pomocna dłoń wysunięta do młodych początkujących modelarzy a także tych doświadczonych.

 

Przecież każdy "nowy" po przeczytaniu takiej litanii nigdy nie wystartuje :crazy: Krótsze byłoby chyba wymienienie tego co nie powoduje zakłóceń. Niektórych to nawet świerszcz zakłóca :devil: bo to przecież najważniejsza przyczyna kraks :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większe obroty tym większy pobór prądu , większe prądy to większe zakłócenia od silnika , regulatora i przewodów . Ja zawsze w nowym modelu ( elektryk i benzyna) sprawdzam w ten sposób zasięg tzn składam antene i odchodząc od modelu ruszam sterami i co chwile daje pełny gaz ,zasięg powinien być na około 40m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie , żeby komuś nie przyszło do głowy przeprowadzać taki test przez pół godziny :) , warto przypomnieć że szkodliwe dla końcówki mocy może być również używanie nadajnika w małym pomieszczeniu (np wstępne ustawianie modelu w domu), czy położenie na ziemi, drastycznie pogarsza się wtedy SWR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I moc zamiast być wypromieniowana wraca do radia a dokładnie wali w koncówe mocy co czuć gdy złapie sie za miejsce w którym znajduje sie moduł radio robi sie gorące.Az mnie skręca jak widzę czołowych pilotów którzy ustawiaja sobie model a radio przed lotem maja z 10min na złozonej antenie :( Ja w ten sposób pusciłem z dymem CB radio president Lincoln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az mnie skręca jak widzę czołowych pilotów którzy ustawiaja sobie model a radio przed lotem maja z 10min na złozonej antenie

Jak będziesz starym pilotem . to wolno Ci będzie tak robić .

Większość współczesnych nadajników jest zabezpieczona przed skutkami dużego SWR .Ale to tajemnica .Tylko dla starych pilotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy zasięgu były robione, piece indkucyjne ani inne machiny nie wchodzą w grę

ponieważ w zasięgu 1,5 km były same pola , drutów elektrycznych też tam nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie skaner? Przydałoby się sprawdzić "eter".

Może wlatywaliście w wiązkę jakiejś radiolinii o sporej mocy? A może macie "życzliwego sąsiada? Wszyscy latali na 35 MHz?

Było kilku na 2,4 GHz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robione były próby zasięgu ,ze złożoną anteną i silnikiem na pełnych obrotach

 

Próby były i ze złożoną anteną jak i z wysuniętą z silnikami na full obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Az mnie skręca jak widzę czołowych pilotów którzy ustawiaja sobie model a radio przed lotem maja z 10min na złozonej antenie

Jak będziesz starym pilotem . to wolno Ci będzie tak robić .

Większość współczesnych nadajników jest zabezpieczona przed skutkami dużego SWR .Ale to tajemnica .Tylko dla starych pilotów

 

Popatrz też na to z innej strony, że ustawiając czy robiąc cos przy modelu na złozonej antenie stwarzasz zagrożenie na całym lotnisku osoba która włączy nadajnik na wysuniętej antenie nawet na innym kanale może spowodowac zakłócenia w twoim modelu który może Ci uciec i kogos pogonić może być smiesznie jesli to mały elektryk, ale gdy zrobisz tak z modele 3m na benzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.