bigkris Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 mam pytanie co do tego paliwa czy to paliwo na oleju rycynowym czy syntetycznym? bo jesli mam byc szczery to juz zglupialem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Mesjasz Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 http://www.modeltechnics.com/glowfuel/irvine.html pierwsze w tabeli. edit: "Klotz Super Techniplate oil" Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkris Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 czyli ono jest na syntetyku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Mesjasz Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Tak to jest olej syntetyczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkris Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 dziekuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Jeśli planujesz je do swojego ASP to ono się kompletnie nie nadaje :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkris Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 wiem wlasnie musze kupic inne. to lezy jeszcze z czasow mds-a i os-maxa. wypalilem niecaly zbiornik. zostalo mi troche jeszcze zwyklego 80/20 ale juz zwietrzale jest. czy do asp sie nada 80/20 z 5% nitro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Tak to jest olej syntetyczny. Bartoszu podałeś link koledze we własnej odpowiedzi a tam jak byk jest napisane iż Olej Klotz Super Techniplate jest mieszaniną oleju syntetycznego z olejem rycynowym w ilości 80/20. Jeśli planujesz je do swojego ASP to ono się kompletnie nie nadaje :mrgreen: :crazy: paliwa oparte właśnie na takich olejach są dedykowane dla silników samolotowych dwusuwowych i jak na razie nic lepszego nie wymyślono. Z tego co wiem kolega ma ASP 7,5ccm więc jak najbardziej to paliwo się nadaje!!!!!! W przyszłości możesz jedynie pokusić się o paliwo z takim samym olejem lecz z dodatkową ilością 5-10% nitro. Oczywiście jeżeli będziesz czuł taką potrzebę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%) Dziękuję za pouczenie :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Mesjasz Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 "2 STROKE SYNTHETIC Pure synthetic bases are blended with 20% BeNOL Racing Castor Oil." a tam jak byk jest napisane iż Olej Klotz Super Techniplate jest mieszaniną oleju syntetycznego z olejem rycynowym w ilości 80/20. w takim razie mea kulpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkris Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%) racja, czytalem o tym, ba nawet w instrukcji z nastiku jest to wspomniane. ale mysle aby kupic paliwo z rycyna i nitro i rozcienczac albo sprzedac to paliwo. czy rozcienczanie ma sens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelmaniak Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Lataj sobie chłopie na tym paliwie. Gwarantuje że nie zrobisz krzywdy swojemu motorkowi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%) ooooo człowiekuuuuuuuu!! !! Ty powinieneś wykładać na uczelniach, tylko najpierw przeczytaj co jest co Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkris Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 boje sie troche bo kasy na nowy nie mam a pozatym w instrukcji napisali aby nie uzywac paliwa z olejem syntetycznym bez rycyny Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Bartosz - zdarza się Najgorsze jest to iż w ofertach każdego sklepu sprzedających te paliwa widnieje opis że to tylko olej syntetyczny. A tu na forum zdarzały się porady aby dolewać do nich trochę rycyny - bo nie wiedzieli że ona już tam jest bigkris - nie racja, wyciągaj wnioski z tego co czytasz :wink: Fakt - często niektórzy modelarze zalecają kategorycznie używanie tylko i wyłącznie paliw na czystym oleju rycynowym ale przede wszystkim do docierania - tu są zdania podzielone. Na temat olei nie jedną tu dyskusję przeprowadzono. Jednak już podczas dalszej eksploatacji najlepsze właściwości mają mieszaniny a moim zdaniem nie ma nawet potrzeby stosowania innego oleju niż docelowy do docierania. Bać się nie masz czego bo to dobre paliwo i olej w nim zawarty. Jak pisałem wyżej ten olej jest mieszaniną oleju syntetycznego z rycynowym specjalnie przygotowanym dla silników taki jak Twój Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Mesjasz Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Bartosz - zdarza się "castor" jakoś wzrokowo z "castrol" skojarzyłem i dlatego tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkris Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 czyli kupic troche samej rycyny i zmieszac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Skoro jest w tym ustrojstwie dodatek rycyny do syntetyka to lataj na tym i o motora sie nie bój,jak ma sie rozleciec to sie rozleci :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 samo dolanie rycyny nie jest rozwiązaniem, zostanie zachwiana proporcja pomiędzy olejem a czynnikiem roboczym - metanolem. Taka operacja na pewno pogorszy jakość Twojego paliwa, aby cała operacja miała sens musiałbyś dolać jeszcze czystego metanolu. Proponuję zapuścić motorek na tym paliwie, którym dysponujesz i sam się przekonasz czy silniczkowi odpowiada, na pewno go w ten sposób nie zepsujesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.