Jump to content

Identyfikacja paliwa


bigkris

Recommended Posts

wiem wlasnie :D musze kupic inne. to lezy jeszcze z czasow mds-a i os-maxa. wypalilem niecaly zbiornik. zostalo mi troche jeszcze zwyklego 80/20 ale juz zwietrzale jest.

 

czy do asp sie nada 80/20 z 5% nitro?

Link to comment
Share on other sites

Tak to jest olej syntetyczny.

 

Bartoszu podałeś link koledze we własnej odpowiedzi a tam jak byk jest napisane iż Olej Klotz Super Techniplate jest mieszaniną oleju syntetycznego z olejem rycynowym w ilości 80/20.

 

Jeśli planujesz je do swojego ASP to ono się kompletnie nie nadaje :mrgreen:

 

:crazy: paliwa oparte właśnie na takich olejach są dedykowane dla silników samolotowych dwusuwowych i jak na razie nic lepszego nie wymyślono. Z tego co wiem kolega ma ASP 7,5ccm więc jak najbardziej to paliwo się nadaje!!!!!! W przyszłości możesz jedynie pokusić się o paliwo z takim samym olejem lecz z dodatkową ilością 5-10% nitro. Oczywiście jeżeli będziesz czuł taką potrzebę.

Link to comment
Share on other sites

Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię :) .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%)

Link to comment
Share on other sites

Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię :) .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%)

 

Dziękuję za pouczenie :devil:

Link to comment
Share on other sites

Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię :) .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%)

 

racja, czytalem o tym, ba nawet w instrukcji z nastiku jest to wspomniane. ale mysle aby kupic paliwo z rycyna i nitro i rozcienczac albo sprzedac to paliwo. czy rozcienczanie ma sens?

Link to comment
Share on other sites

Marcin133->masz ASP 7,5cc??Bo ja mam i myślę że wiem co mówię :) .Teoria teorią a praktyka praktyką.Silnik pracując na samym syntetyku potrafi sie przegrzewać,na wysokich obrotach tuleja puchnie,silnik traci kompresje i gaśnie.ASP potrzebuje co najmniej dodatku rycyny do syntetyka,ale najleppiej i niezawodnie pracuje na rycynie z niewielkim dodatkiem nitro w paliwie(w granicach 5%)

 

 

ooooo człowiekuuuuuuuu!! !!

 

Ty powinieneś wykładać na uczelniach, tylko najpierw przeczytaj co jest co :D

Link to comment
Share on other sites

Bartosz - zdarza się :) Najgorsze jest to iż w ofertach każdego sklepu sprzedających te paliwa widnieje opis że to tylko olej syntetyczny. A tu na forum zdarzały się porady aby dolewać do nich trochę rycyny - bo nie wiedzieli że ona już tam jest :)

 

bigkris - nie racja, wyciągaj wnioski z tego co czytasz :wink: Fakt - często niektórzy modelarze zalecają kategorycznie używanie tylko i wyłącznie paliw na czystym oleju rycynowym ale przede wszystkim do docierania - tu są zdania podzielone. Na temat olei nie jedną tu dyskusję przeprowadzono. Jednak już podczas dalszej eksploatacji najlepsze właściwości mają mieszaniny a moim zdaniem nie ma nawet potrzeby stosowania innego oleju niż docelowy do docierania.

 

Bać się nie masz czego bo to dobre paliwo i olej w nim zawarty. Jak pisałem wyżej ten olej jest mieszaniną oleju syntetycznego z rycynowym specjalnie przygotowanym dla silników taki jak Twój :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

samo dolanie rycyny nie jest rozwiązaniem, zostanie zachwiana proporcja pomiędzy olejem a czynnikiem roboczym - metanolem. Taka operacja na pewno pogorszy jakość Twojego paliwa, aby cała operacja miała sens musiałbyś dolać jeszcze czystego metanolu.

Proponuję zapuścić motorek na tym paliwie, którym dysponujesz i sam się przekonasz czy silniczkowi odpowiada, na pewno go w ten sposób nie zepsujesz :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.