MironRC Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Dzień Dobry! Potrzebuje pomocy przy wyborze silnika, mianowicie kupiłem model Piper Cherokee Graupner Nr kat 4649 Rozpiętość : 1600 mm długość : 1170 mm powierzchnia nośna skrzydeł : 42 dm? powierzchnia nośna stateczników: 8,2 dm? powierzchnia nośna całkowita : 50,2 dm? waga : 4000g silnik 12,5 ccm Profi producent H.HORNLEIN i chciałbym ten silnik zamienić na elektryczny,szukałem na stronie hobby-city, jest tam sporo silników ale proszę o poradę! Dziękuję
kojot Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Może ta dyskusja coś pomoże: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11584 Przypominam, że P=UxI ;-) Więc do dzieła masz wszystkie zmienne: śmigło - jak w silniku spalinowym moc - silnika spalinowego U - pakiet 5 lub 6s
Konrad Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 No i kolejna plaga bateryjkarzy na forum :shock: .Wyżej wymieniony silnik w tym modelu można zastąpic jedynie inną (czterosuwową) spalinką,elektryk obierze modelowi cały urok.Co takiego jest w tych konwersjach spalin na elektryki,jaki jest w tym sens :?: :?
-==PEGAZ==- Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 No i kolejna plaga bateryjkarzy na forum :shock: .Wyżej wymieniony silnik w tym modelu można zastąpic jedynie inną (czterosuwową) spalinką,elektryk obierze modelowi cały urok.Co takiego jest w tych konwersjach spalin na elektryki,jaki jest w tym sens :?: :? A ja przepraszam ... jaki sens ma Twoja wypowiedź ?? Na pewno baaardzo pomogłeś ! :evil:
Ładziak Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Co takiego jest w tych konwersjach spalin na elektryki Wszystko! Kultura pracy i wydajność napędu, szybkość przygotowania modelu do lotu i konserwacja po locie, a przede wszystkim dźwięk, a w zasadzie jego brak - bo nawet 4-suw tych rozmiarów brzmi w powietrzu śmiesznie w porównaniu do normalnego, lotniczego motoru. Równie dobrze można rzucać piłą spalinową... Jeżeli komuś zależy na wierności, to polecam generatory dźwięku do elektryka. A teraz zasadnicze pytanie: czy MironRC pytał o sens konwersji, czy dobór silnika? MironRC, przyjrzyj się silnikom Turnigy Aerodrive XP: - ten powinien wystarczyć na pakiecie 5S: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7071&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-55_580Kv_/_1580w - ew. dwie mocniejsze jednostki, ale już raczej 6S, tylko czy zamierzasz tym wisieć na śmigle ;-) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7070&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-65_380Kv_/_1820w http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7709&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-65_270Kv_/_2100W
instruktor Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 "szybkość przygotowania modelu do lotu " Z tym to Pawełku się nie zgodzę.czas ładowania akumlatorów ,szczególnie lipoli ....... Poza tym to każdy lata czym lubi i jak lubi a nie krytykuje innego.
Ładziak Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 "szybkość przygotowania modelu do lotu "Z tym to Pawełku się nie zgodzę.czas ładowania akumlatorów ,szczególnie lipoli ....... W skrajnym przypadku 20 min., czyli porządne lipole ładowane fazą stałoprądową, co daje ok. 80-90% nominalnej pojemności, prądem 2C. Wystarczą 2 ładowarki, najlepiej z trybem do szybkiego ładowania, bo same oceniają, do kiedy opłaca się ładować kosztem czasu i 3 pakiety, by latac non-stop do "urzygu". Po skończeniu lotów pakujemy zabawki, mówimy "do widzenia" i spadamy do domu A realne przygotowanie i tak trwa krócej, bo większość przyjeżdża na lotnisko z naładowanymi pakietami. Wystarczy podłączyć, skontrolować model i ziuuuu....! No ale to już zupełne OT. EDIT: - bo zapomniałem o tym: Poza tym to każdy lata czym lubi i jak lubi a nie krytykuje innego. Dokładnie tak! I dlatego tak radykalne, a nic nie wnoszące wypowiedzi ja ta Konrada, powodują moją ostrą i zdecydowaną reakcję.
tomekr Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Poparłbym propozycję Ładziaka, t.j TGY AerodriveXp SK Series 50-55 580Kv / 1580w , mam podobny silnik troszkę mniejszy i nie brakuje mu poweru w 2,2kg akrobacie. Sądzę, że nawet na tym silniku dasz radę zrobić zawis. Większe silniki maja małe Kv i przy niskim napieciu zasilania np. 5SLipol to śmigło powinno być w granicach 18-20'', przy tym jesteś w stanie wyrobić sie ze śmigłem 14-15'' przy pakiecie 5S, a jak by ci szczególnie zależało na mocy to pakiet 6-7S i śmigło 13-14''. Poza tym moje doświadczenia z nieco mniejszym silnikiem mowią, że jest to sprzęcik nie ustępujacy markowym dobrym silniczkom. Jeśli chodzi o zalety prądu to też poparłbym Ładziaka, tym bardziej, że nowy alternator w moim aucie daje już na wolnych obrotach silnika 50-55A przy 13,5V, co daje czas ładowania pakietów nawet 12-14SLiFe w czasie 15min
Tomek Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 dualski 4260 przy 4 celach lipol dawał ok 3 kg ciągu na śmigłach 12x6 apc Przy 5 celach pewnie w okolicach 4 kg. Silnik waży 280g i ma 850obrotów na Volt. Teraz możesz szukać podobnego silnika u Chińczyka. Pytanie jakie śmigło chcesz założyć i jakie pakiety będziesz używał. W każdym razie silnik o wadze ok 300 g będzie targał model bez problemu. Tym bardziej ,że na śmigle wieszać modelu nie będziesz.
Konrad Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Przepraszam bardzo za poprzedni post,troszeczkę tego nie przemyślałem :oops: .Czyli powiedzmy że każdy lata tym co lubi i już :mrgreen: .Dobrze,to co by nie było że nie na temat to zadam pytanie związane bardzo ściśle z tematem:czy do zestawu tego modelu jest już oryginalnie dołączony silnik 12,5cc czy taki jest po prostu zalecany przez producenta modelu?Pytam ponieważ nie mogę tego jasno zrozumieć z pierwszego postu.
MironRC Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 kupiłem taki zestaw a czy silnik był w zestawie tego nie wiem:) natomiast wracając to kwestii spalina VS Elektryk, to po prostu mieszkam chwilowo w akademiku i nie mam warunków do utrzymywania modeli spalinowych, to nie świadczy ze są złe!kto wie moze sie na nie '' przesiade"- jak na razie zastaje przy elektrykach:)
pilot Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 ...kto wie moze sie na nie '' przesiade"- jak na razie zastaje przy elektrykach:) I jak już spróbujesz to pewnie na stałe przy nich zostaniesz Co do napędu to latam na silniku polecanym przez kolegów (SK 5055, kv580) z pakietem 5S 3700 i śmigłem APC E 15x8 pobór prądu na "świeżych" ogniwach to ok. 75A. Ciągu nie sprawdzałem ale model o wadze 2,3kg lata bardzo dynamicznie. Ciąg myślę przekracza 4kg. Sprawdzałem śmigło 16x8 ale prąd >80A a regla mam 70A (Spin 66) więc zostało 15x8.
MironRC Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 podsumowując, silniki polecane przez Ładziaka http://www.hobbycity.com/...5_380Kv_/_1820w http://www.hobbycity.com/...5_270Kv_/_2100W do modelu 4 kg będą wystarczające?
pilot Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 podsumowując, silniki polecane przez Ładziaka do modelu 4 kg będą wystarczające? Będą ale przy zastosowaniu większych pakietów, min. 6S. Jeśli model ma latać z dużą dynamiką to pakiety nawet 8S (drugi silnik z linków). Zauważ jednak, że większy silnik i pakiety to większa masa i w sumie model może przekroczyć zakładane 4kg. Czy jesteś w stanie podać rzeczywistą masę gotowego modelu z wyposażeniem (bez silnika i pakietu) lub przynajmniej pustego ? Łatwiej wtedy dobrać coś odpowiedniego.
MironRC Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 okazało się ze model bez serw pakietu i silnika, ogólnie goły waży zaledwie 2,4 kg! wiec myślę ze silniki będą ok, tylko teraz muszę zsumować wagę modelu gotowego do lotu!
Ładziak Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 To wg mnie bierz ten pierwszy z polecanych przeze mnie. Ciągu będziesz miał i tak aż nadto: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7071&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-55_580Kv_/_1580w
pilot Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 okazało się ze model bez serw pakietu i silnika, ogólnie goły waży zaledwie 2,4 kg! No nie powiem, że o wadze 2,4kg pustego modelu tej wielkości można powiedzieć zaledwie W każdym razie z wyposażeniem spokojnie powinno wyjść <4kg.
MironRC Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 ok silnik juz jest, teraz musze wybrac regulator wiec znow pytanie czy ten moglby byc: prąd ciągły - 80A - prąd chwilowy - 90 A prez 12 sekund - waga - 85 g - napięcie zasilania - od 2 do 8 Li-Po - BEC - brak - automatyczna detekcja ilości ogniw - programowany hamulec - odcięcie silnika przy minimalnym napięciu - zabezpieczenie przed obciążeniem - automatyczne dostosowanie sie do zakresu gazu - miękki start - włączenie silnika przy braku sygnału z nadajnik lub taki: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4315&Product_Name=hexTronik_PRO_80A_BESC_w/_PC_Programmability w sunie to wiem ze ten ostatni jest lepszy ale czy pierwszy wystarczylby? jak myslicie?
Ładziak Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 w sunie to wiem ze ten ostatni jest lepszy ale czy pierwszy wystarczylby? To nie jest takie oczywiste. Regulatory hexTronic są znane z tego, że "sieją" i zakłócają. Z tego samego sklepu polecałbym coś z Turnigy - i nie zapomnij o karcie do programowania oraz dodatkowym BECu, bo te w regulatorach raczej nie wyrobią - chyba że skusisz się na któryś z JETI Spin. Pierwszy regulator wg podanych parametrów zły nie jest, tylko kwestia co to za regulator. Jakiegoś no-name'a bałbym się wsadzać do takiego modelu. - włączenie silnika przy braku sygnału z nadajnik Rozumiem, że literkę zjadło, bo powinno być "wyłączenie" :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.