Skocz do zawartości

Alternatywa dla silnika spalinowego 12,5 ccm - elektryk


MironRC

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień Dobry!

 

Potrzebuje pomocy przy wyborze silnika, mianowicie kupiłem model Piper Cherokee Graupner Nr kat 4649

Rozpiętość : 1600 mm

długość : 1170 mm

powierzchnia nośna skrzydeł : 42 dm?

powierzchnia nośna stateczników: 8,2 dm?

powierzchnia nośna całkowita : 50,2 dm?

waga : 4000g silnik 12,5 ccm Profi producent H.HORNLEIN

 

i chciałbym ten silnik zamienić na elektryczny,szukałem na stronie hobby-city, jest tam sporo silników ale proszę o poradę!

 

Dziękuję

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

No i kolejna plaga bateryjkarzy na forum :shock: .Wyżej wymieniony silnik w tym modelu można zastąpic jedynie inną (czterosuwową) spalinką,elektryk obierze modelowi cały urok.Co takiego jest w tych konwersjach spalin na elektryki,jaki jest w tym sens :?: :?

Opublikowano
No i kolejna plaga bateryjkarzy na forum :shock: .Wyżej wymieniony silnik w tym modelu można zastąpic jedynie inną (czterosuwową) spalinką,elektryk obierze modelowi cały urok.Co takiego jest w tych konwersjach spalin na elektryki,jaki jest w tym sens :?: :?

 

A ja przepraszam ... jaki sens ma Twoja wypowiedź ??

Na pewno baaardzo pomogłeś ! :evil:

Opublikowano
Co takiego jest w tych konwersjach spalin na elektryki

Wszystko! Kultura pracy i wydajność napędu, szybkość przygotowania modelu do lotu i konserwacja po locie, a przede wszystkim dźwięk, a w zasadzie jego brak - bo nawet 4-suw tych rozmiarów brzmi w powietrzu śmiesznie w porównaniu do normalnego, lotniczego motoru. Równie dobrze można rzucać piłą spalinową... Jeżeli komuś zależy na wierności, to polecam generatory dźwięku do elektryka. A teraz zasadnicze pytanie: czy MironRC pytał o sens konwersji, czy dobór silnika?

 

MironRC, przyjrzyj się silnikom Turnigy Aerodrive XP:

- ten powinien wystarczyć na pakiecie 5S: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7071&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-55_580Kv_/_1580w

- ew. dwie mocniejsze jednostki, ale już raczej 6S, tylko czy zamierzasz tym wisieć na śmigle ;-)

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7070&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-65_380Kv_/_1820w

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7709&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-65_270Kv_/_2100W

Opublikowano

"szybkość przygotowania modelu do lotu "

Z tym to Pawełku się nie zgodzę.czas ładowania akumlatorów ,szczególnie lipoli .......

Poza tym to każdy lata czym lubi :lol: i jak lubi a nie krytykuje innego.

Opublikowano
"szybkość przygotowania modelu do lotu "

Z tym to Pawełku się nie zgodzę.czas ładowania akumlatorów ,szczególnie lipoli .......

W skrajnym przypadku 20 min., czyli porządne lipole ładowane fazą stałoprądową, co daje ok. 80-90% nominalnej pojemności, prądem 2C. Wystarczą 2 ładowarki, najlepiej z trybem do szybkiego ładowania, bo same oceniają, do kiedy opłaca się ładować kosztem czasu i 3 pakiety, by latac non-stop do "urzygu". Po skończeniu lotów pakujemy zabawki, mówimy "do widzenia" i spadamy do domu :D

A realne przygotowanie i tak trwa krócej, bo większość przyjeżdża na lotnisko z naładowanymi pakietami. Wystarczy podłączyć, skontrolować model i ziuuuu....!

No ale to już zupełne OT.

 

 

EDIT:

- bo zapomniałem o tym:

Poza tym to każdy lata czym lubi :lol: i jak lubi a nie krytykuje innego.

Dokładnie tak! I dlatego tak radykalne, a nic nie wnoszące wypowiedzi ja ta Konrada, powodują moją ostrą i zdecydowaną reakcję.

Opublikowano

Poparłbym propozycję Ładziaka, t.j TGY AerodriveXp SK Series 50-55 580Kv / 1580w

, mam podobny silnik troszkę mniejszy i nie brakuje mu poweru w 2,2kg akrobacie. Sądzę, że nawet na tym silniku dasz radę zrobić zawis. Większe silniki maja małe Kv i przy niskim napieciu zasilania np. 5SLipol to śmigło powinno być w granicach 18-20'', przy tym jesteś w stanie wyrobić sie ze śmigłem 14-15'' przy pakiecie 5S, a jak by ci szczególnie zależało na mocy to pakiet 6-7S i śmigło 13-14''. Poza tym moje doświadczenia z nieco mniejszym silnikiem mowią, że jest to sprzęcik nie ustępujacy markowym dobrym silniczkom.

 

Jeśli chodzi o zalety prądu to też poparłbym Ładziaka, tym bardziej, że nowy alternator w moim aucie daje już na wolnych obrotach silnika 50-55A przy 13,5V, co daje czas ładowania pakietów nawet 12-14SLiFe w czasie 15min

Opublikowano

dualski 4260 przy 4 celach lipol dawał ok 3 kg ciągu na śmigłach 12x6 apc

Przy 5 celach pewnie w okolicach 4 kg.

Silnik waży 280g i ma 850obrotów na Volt.

Teraz możesz szukać podobnego silnika u Chińczyka.

Pytanie jakie śmigło chcesz założyć i jakie pakiety będziesz używał.

W każdym razie silnik o wadze ok 300 g będzie targał model bez problemu.

Tym bardziej ,że na śmigle wieszać modelu nie będziesz.

Opublikowano

Przepraszam bardzo za poprzedni post,troszeczkę tego nie przemyślałem :oops: .Czyli powiedzmy że każdy lata tym co lubi i już :mrgreen: .Dobrze,to co by nie było że nie na temat to zadam pytanie związane bardzo ściśle z tematem:czy do zestawu tego modelu jest już oryginalnie dołączony silnik 12,5cc czy taki jest po prostu zalecany przez producenta modelu?Pytam ponieważ nie mogę tego jasno zrozumieć z pierwszego postu.

Opublikowano

kupiłem taki zestaw a czy silnik był w zestawie tego nie wiem:) natomiast wracając to kwestii spalina VS Elektryk, to po prostu mieszkam chwilowo w akademiku i nie mam warunków do utrzymywania modeli spalinowych, to nie świadczy ze są złe!kto wie moze sie na nie '' przesiade"- jak na razie zastaje przy elektrykach:)

Opublikowano
...kto wie moze sie na nie '' przesiade"- jak na razie zastaje przy elektrykach:)

I jak już spróbujesz to pewnie na stałe przy nich zostaniesz :)

Co do napędu to latam na silniku polecanym przez kolegów (SK 5055, kv580) z pakietem 5S 3700 i śmigłem APC E 15x8 pobór prądu na "świeżych" ogniwach to ok. 75A. Ciągu nie sprawdzałem ale model o wadze 2,3kg lata bardzo dynamicznie. Ciąg myślę przekracza 4kg. Sprawdzałem śmigło 16x8 ale prąd >80A a regla mam 70A (Spin 66) więc zostało 15x8.

Opublikowano
podsumowując, silniki polecane przez Ładziaka do modelu 4 kg będą wystarczające?:)

Będą ale przy zastosowaniu większych pakietów, min. 6S. Jeśli model ma latać z dużą dynamiką to pakiety nawet 8S (drugi silnik z linków). Zauważ jednak, że większy silnik i pakiety to większa masa i w sumie model może przekroczyć zakładane 4kg.

Czy jesteś w stanie podać rzeczywistą masę gotowego modelu z wyposażeniem (bez silnika i pakietu) lub przynajmniej pustego ? Łatwiej wtedy dobrać coś odpowiedniego.

Opublikowano

okazało się ze model bez serw pakietu i silnika, ogólnie goły waży zaledwie 2,4 kg! wiec myślę ze silniki będą ok, tylko teraz muszę zsumować wagę modelu gotowego do lotu!:)

Opublikowano
okazało się ze model bez serw pakietu i silnika, ogólnie goły waży zaledwie 2,4 kg!

No nie powiem, że o wadze 2,4kg pustego modelu tej wielkości można powiedzieć zaledwie :) W każdym razie z wyposażeniem spokojnie powinno wyjść <4kg.

Opublikowano

ok silnik juz jest, teraz musze wybrac regulator wiec znow pytanie czy ten moglby byc:

 

prąd ciągły - 80A

- prąd chwilowy - 90 A prez 12 sekund

- waga - 85 g

- napięcie zasilania - od 2 do 8 Li-Po

- BEC - brak

- automatyczna detekcja ilości ogniw

- programowany hamulec

- odcięcie silnika przy minimalnym napięciu

- zabezpieczenie przed obciążeniem

- automatyczne dostosowanie sie do zakresu gazu

- miękki start

- włączenie silnika przy braku sygnału z nadajnik

 

lub taki:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4315&Product_Name=hexTronik_PRO_80A_BESC_w/_PC_Programmability

 

w sunie to wiem ze ten ostatni jest lepszy ale czy pierwszy wystarczylby?

jak myslicie?

Opublikowano
w sunie to wiem ze ten ostatni jest lepszy ale czy pierwszy wystarczylby?

To nie jest takie oczywiste. Regulatory hexTronic są znane z tego, że "sieją" i zakłócają. Z tego samego sklepu polecałbym coś z Turnigy - i nie zapomnij o karcie do programowania oraz dodatkowym BECu, bo te w regulatorach raczej nie wyrobią - chyba że skusisz się na któryś z JETI Spin.

Pierwszy regulator wg podanych parametrów zły nie jest, tylko kwestia co to za regulator. Jakiegoś no-name'a bałbym się wsadzać do takiego modelu.

- włączenie silnika przy braku sygnału z nadajnik

Rozumiem, że literkę zjadło, bo powinno być "wyłączenie" :-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.