dp Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Witam. Stałem się posiadaczem modelu Sword, model jest w wersji szybowca, ale z racji braku sensownego zbocza będę chciał go przerobić na elektro, i tu pytanie do Kolegów, którzy latają tego typu modelami. Jaki silnik byłby odpowiedni do tego modelu ? Chciałbym, aby zasilanie było z Li-pol 3s, ponieważ takie pakiety użytkuję obecnie do napędzania Gem-a. Model jest cało laminatowy, pusty waży około 2kg, przewidywana waga gotowego do lotu około 3kg, odbiornik będzie zasilany pakietem Ni-MH. Myślałem o silniku MEGA ACn 22/45/3, ale cena :roll: I pytanie techniczne, skrzydła są łączone na bagnecie stalowym do kadłuba w jaki sposób najlepiej zabezpieczyć skrzydła przed rozsunięciem ? Kilka fotek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Troszkę kiszka z tymi skrzydłami bo model tani nie jest a i lekki tez nie. Nie widać jak z dostępem do płatów wewnątrz kadłuba - można by dolaminować prosty patent z dwoma mijającymi się płaskowniczkami z otworem w środku do zablokowania kołkiem. bo haczyki i gumki to już nie te czasy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 na rozsuwające sie skrzydła najlepsza jest taśma izolacyjna :rotfl: jesli planujesz tu wstawic jeszcze motor to niezły pylonik sie zrobi :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 taśma w modelu z płatem 1,2metra na stronę ? raczej fachowe zabezpieczenie to nie jest a co jak sie taśma podwinie ? połamie skrzydła przy demontowaniu .Nie wiemy na ile jest to spasowane . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 zdjęcia ze strony www.f3f.pl w większych modelach F3F też jest stosowana taśma na łączeniach. ale jak wspomniałeś, zależy jak to jest spasowane, jesli bagnet za łatwo bedzie wchodził do szuflady, to istnieje duzo wieksze ryzyko wysunięcia połówki skrzydła. taśmę przykleja się na zakładkę, czyli z góry aż na dolną część profilu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Wiemże jest stosowane bo sam tak robiłem ale wolę "pewniejsze "metody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruszmen Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Witam, Powiem wam koledzy że model wygląda obłędnie ale mocowanie skrzydeł do kadłuba nie budzi mojego zaufania. Bagnet jest strasznie mizerny. Skrzydła w takim modelu powinny być mocowane na solidnych bagnetach i wtedy taśma może zdać egzamin: Model do tanich nie należy i producent powinien bardziej się wysilić i popracować nad redukcją masy :ass: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 znam te modele z f3f.pl (te konkretne na zdjęciach), pierwszy to Viking 3,05m a drugi RaceM - ok. 2,8m, znam też ich pilotów, sam mam Trinity 3,1m i Acacie II 2,9m, sporo latam na zboczu i na zawody też jeżdżę i nie widziałem innej metody mocowania niż taśma po prostu, ja stosuje to nawet w makiecie 3.8m i spokojnie kręce nią akro i na zboczu latam :faja: lepszej metody nie znam w modelu gdzie zdarza się cyrkla wywinąć, taśma pęknie, skrzydła się wysuną i tyle, żadnych uszkodzeń, wystarczy zakleić na nowo i heya w górę a tak z innej beczki to szkoda z takiego modelu robić electro :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Myślałem o silniku MEGA ACn 22/45/3, ale .... NEU 1509/1D/6.7-1 - ok 200$ HP 220/30/A1/P4 + 7/1 (drozej i juz nie modny) albo mega albo phasor albo ... chinczyk. Nie wiem tylko czy 3 ogniwa wystarcza na 3-zwojowa Mege. Bagnet masz bardzo porzadny, nie obawiaj sie - napewno wytrzyma. Pozdrowienia i powodzenia - Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Też się obawiam, że do tej Megi co podałem to raczej 4s. O patencie z taśmą klejącą też słyszałem. Skrzydła wchodzą na bagnet bardzo pasownie, ciężko potem nawet rozsunąć skrzydła, ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 nie ma żadnego ale, nie ma w ogóle o czym gadać, taśma i tyle :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Taśma i tyle co do łaczenia nie jest to może piękne ale sprawdza się ... Co do napędu elektrycznego jeśli nie masz zbocza pod nosem kadlub tego typu nie należy do optymalnych w celu elektryfikacji. Za cenę silnika regulatora i akku kupisz sobie przyzwoitą wyciągarkę po resursie z F3B popytaj tylko wyczyn Tobie nie potrzebny wieć za parę stówek bedziesz mial nadal prawdziwego szybowca którym będziesz mógł polatać tak na F3F jak F3B. I wyciągarkę która da mozliwość polatania innymi modelami. Dla rekreacji wystarczy wyciągarka na kilka osób i koszty rozkładają sie na liczbę chętnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 A posprawdzałeś co Ci tam w ogóle wejdzie? Na zdjęciach kadłub nie wygląda na najnowocześniejszy i dzięki temu trochę obszerniejszy. Ale zdziwiłem się już nie raz gdy brakło mi pod skrzydłem 1-1,5mm...To wpadłem na pomysł przeniesienia serw wysokości i kierunku do statecznika. W miejscu gdzie na grubość by się zmieściły był niestety dźwigar. Serwa za dźwigarem - wystawały z profilu statecznika 1 mm. Niby drobiazg ale jak to wygląda ? Na 3 kg model to te 500 - 700W musisz liczyć jako minimum jeśli to ma pewnie i bezstresowo startować. Zadowolony będziesz raczej od kW wzwyż, np NEU1509. To te kW podziel przez napięcie pakietu i zastanów się nad posiadanym pakietem...A taśma izolacyjna najlepsza ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 ...A taśma izolacyjna najlepsza !Pozdrawiam - Jurek A ja z powodzeniem uzywam tasmy papierowej/maskujacej 3M. Podpatrzylem u kolegi i dziala. Wbrew pozorom taka tasme bardzo trudno jest rezerwac ( jesli z glowa przyklejona) a i bardzo ladnie sie ODKLEJA (po lataniu). Nie zrywa farby z laminatu ani lakieru z forniru. Skrzydla sa na ogol ciasno spasowane a te poprzeczne sily ktore tam wystepuja , ta tasma spokojnie wytrzymuje. Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Muszę spróbować ! -Jurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 ja bardzo długo używałem papierowej taśmy i nic złego się nie działo :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Pomimo, że kadłub jest wąski to miejsca jest sporo. Widziałem ten model w wersii 3.1m zelektryfikowanego, tylko że założony był silnik szczotkowy z przekładnią. Koszty "zasilniczenia" tego modelu wychodzą dość wysokie i z tą wyciągarką to nie głupi pomysł, a model ma założony hak. Do nowego sezonu jeszcze dużo czasu pozostało, więc będę musiał to przekalkulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Znajdz kilku chętnych i zaproponuj zakup wyciągarki . Jeśli będziesz mial więcej niż 1 model to już na 99% wyciągarka jest lepsza bo z tej jednej możesz ciągać wiele modeli a tak kup do każdego silnik i regulator nie wspomnę o aku .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Witam. Też mam chrapkę na ten model. Mam zamiar do niego założyć Roton 400 lub 500. Mają średnicę 36 mm i powinny tam się zmieścić. Mój Roton 400 poradził sobie ze Swiftem 4kg :shock: , ale po 6 windach był dosyć ciepły. Wystarczy do niego pakiet 3S i nie ma problemu z kablami, bo silnik jest w obudowie i z tyłu ma wypuszczone goldy 3,5 mm. Gdzie w Polsce można kupić ten model lub inny z X-Models?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Te modele produkowane są w Polsce i to niedaleko mnie ale z tego co wiem to cała produkcja"wyjezdza" za granicę .W niedziele będę się widział z szefem na Polskę to mogę pogadac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.