VJ_Adams Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Witajcie Mój RWD 5 niedługo odbędzie swój dziewiczy lot, lecz chciałbym jeszcze o opinie kolegów z forum , i ewentualne poprawki. Wyposażenie: Regulator: Natężenie maksymalne: 18A Wymiary: 24 x 47 x 4 mm napięcie BEC: 5 V (1A) Przeznaczony do 2 - 3 celowego LiPo (funkcja auto detekcji) Waga: 15 g Regulator nie jest programowalny Silnik: Charakterystyka: Obroty / Volt : 1000 [KV] Średnica : 31 mm Wysokość : 32 mm Wysokość całkowita : 62 mm Śr. wału : 3 mm Waga silnika : 64 g Pobór prądu : 11,2 A przy 10 V, max. 15 A Zasilanie : 2 - 3 Li-Pol Akumulator: li-pol Hextronik 1700 mAh Serwa: E-Sky 8g - nie za słabe? Moment: 1 kg (5V) Prędkość: 0,1sek/60o (4,8V) Wymiary klatki: 22,8 x 11,5 x 20,8 mm Waga: 7,5 g Zastosowanie: lekkie samoloty, auta w skali 1:18 Temperatura pracy -20oC-75oC Zakres obrotu: 150o Odbiornik: E-Sky 6ch Fotki: Co o tym myślicie? Skrzydła będa bez lotek ze wzniosem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaqn Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Skrzydła zrób z lotkami lepiej i wzniosem ok. 4st na strone. Ten lipol to 3 czy 2s ? Chyba wzorowałeś malowanie z fantastica kreis`a ? pozdrawiam Mateusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Hey, Male fotki ale troche te bowdeny zle wygladaja, musza byc prostopadle do orczykow. Ponadto sprawdz czy jestes w stanie ruszac sterami z unieruchomionym bowdenem przy serwie, jesli tak (ja tak mialem) to musisz otworzyc kadlub i unieruchomic je w kilku miejscach, najlepiej kawalkami depronu. Jesli tego nie zrobisz to model moze zle reagowac na stery. Powodzenia w oblotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Hey, Male fotki ale troche te bowdeny zle wygladaja, musza byc prostopadle do serw. Ponadto sprawdz czy jestes w stanie ruszac sterami z unieruchomionym bowdenem przy serwie, jesli tak (ja tak mialem) to musisz otworzyc kadlub i unieruchomic je w kilku miejscach, najlepiej kawalkami depronu. Jesli tego nie zrobisz to model moze zle reagowac na stery. Powodzenia w oblotach. Kąt prosty z orczykiem a nie z serwem W tej chwili jest źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VJ_Adams Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Ten lipol to 3 czy 2s ? 3S unieruchomic je w kilku miejscach, najlepiej kawalkami depronu. Tak zrobiłem przed zamknięciem kadłuba, zrobiłem też taki szyber dach z tyłu kadłuba żeby widzieć jak się zachowują Kąt prosty z orczykiem a nie z serwem W tej chwili jest źle. A jeśli wygnę odpowiednio Bowden że będzie on prostopadle do orczyta to może być? Czy te serwa nie są za słabe jak na ten model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Serwa sa ok, to przeciez nie jest akrobat Lepiej przetnij nozykiem depron wzdłuż w miejsca wejscia bowdena na polke i wyrownaj tak zeby prosto bylo, kropelka kleju gdy juz dobrze to umiescisz i gotowe. Nie wyginaj bowdena bo bedzie mial wiekszy opor. Pamietaj zeby zwrocic uwage na wychyl/sklon silnika, na srodku ciezkosci i ustawieniu rewersow. Jesli te 3 rzeczy beda ok to nie ma szans zeby cos zlego sie stalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VJ_Adams Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 wychyl/sklon silnika No właśnie, jaki powinien być prawidłowy po przyznam się że przykręciłem tak jak wkleiłem wręgę Z Bowdenem już wiem jak zrobię, ale puki co zaczekam na jeszcze jedno takie serwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Silnik musi byc wychylony w dol i w prawo. Okolo 3-5 stopni powinno zalatwic sprawe. Jesli bedzie na prosto to model bedzie skrecal w lewo i ciagnal do gory. Wloz kilka podkladek i bedzie dobrze Serwa nie musisz miec identyczne, jak kupisz tp to tez bedzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Ja skopiowałem sobie taką kartkę od kolegi Fokera (nie pamiętam z jakiego wątku). Na tej kartce jest zaznaczony skłon (silnik w dół) 6 st i wykłon (silnik w kierunku obrotów - czyli w prawo najczęściej) - 1st. do 2st. Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 6 stopni w dół? troche duzo ja zawsze widizałem i stosowałem 2.5 w dół i 1.5 w bok (zazwyczaj prawo - zalezy jak sie smigło kreci) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 6 stopni w dół? troche duzo ja zawsze widizałem i stosowałem 2.5 w dół i 1.5 w bok (zazwyczaj prawo - zalezy jak sie smigło kreci) A ja zawsze na oko I też działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 6 stopni w dół? troche duzo ja zawsze widizałem i stosowałem 2.5 w dół i 1.5 w bok (zazwyczaj prawo - zalezy jak sie smigło kreci) Zawsze robiłeś takie same modele i tylko jedno ustawienie? Różne modele i różne wartości kątów. Coś trzeba ustawić na oblot a potem poprawiać lub nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Specjalnie wygrzebałem tą kartkę bo sobie wydrukowałem. Była z jakiejś książki modelarskiej. Płaszczyzną odniesienia jest oczywiście płaszczyzna statecznika poziomego. Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Specjalnie wygrzebałem tą kartkę bo sobie wydrukowałem. Była z jakiejś książki modelarskiej. Płaszczyzną odniesienia jest oczywiście płaszczyzna statecznika poziomego. Darek Darek takich kartek z książek to pewnie z 10 mógłbym Ci zeskanować Może doczytaj dla jakich konkretnie modeli jest te 6 stopni w dól? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Ale niestety - nie doczytam bo to była kartka zeskanowana i wstawiona w wątek o budowie skrzydła styrodurowego oklejanego balsą. Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 prawde Darek mowisz ze to jedno ustawienie nie jest dla wszystkich modeli ale z tego ustawienia zawsze oblatuje model i to jest wyjsciowe i akurat wyjsciowe ustawienie zawsze mam takie - pozniej juz jest roznie:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 U mnie zadziałało w modelu o nie całym metrze rozpiętości - silnik 2410-09, Śmigło 9x4,7. Wcześniej nie miałem pochylenia silnika i mimo wyważenia - ciężki na dziób- po starcie przechodził w pionową świecę. Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VJ_Adams Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Jeszcze odnośnie wyposażenie, taki silnik, regulator i pakiet będą ze sobą współpracować? Regulator lub silnik nie będą się grzać? Te serwa nie będą za słabe bo nie wiem czy zamówić jeszcze 2 na lotki i 1 na kierunek. P.S. Źle przylutowałem wtyczki T, gniazdo przylutowałem do regulatora a wtyczkę do pakietu, muszę dolutowywać czy nie ma większego znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matis1212 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Sory że się wtrącam ale nie chce zakładać nowego postu.Mam pytanie-Czy silnik Tower Pro 2408 nadaje się do RWD 5???? Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Jesli mowisz o 2408-21T to jak najbardziej z tym ze bardziej polecane sa silniki o mniejszym KV a wiekszym smigle. Dobierz cos z silnikow TP z KV=1000, ok. 100-130W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.