VJ_Adams Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Witajcie Mój RWD 5 niedługo odbędzie swój dziewiczy lot, lecz chciałbym jeszcze o opinie kolegów z forum , i ewentualne poprawki. Wyposażenie: Regulator: Natężenie maksymalne: 18A Wymiary: 24 x 47 x 4 mm napięcie BEC: 5 V (1A) Przeznaczony do 2 - 3 celowego LiPo (funkcja auto detekcji) Waga: 15 g Regulator nie jest programowalny Silnik: Charakterystyka: Obroty / Volt : 1000 [KV] Średnica : 31 mm Wysokość : 32 mm Wysokość całkowita : 62 mm Śr. wału : 3 mm Waga silnika : 64 g Pobór prądu : 11,2 A przy 10 V, max. 15 A Zasilanie : 2 - 3 Li-Pol Akumulator: li-pol Hextronik 1700 mAh Serwa: E-Sky 8g - nie za słabe? Moment: 1 kg (5V) Prędkość: 0,1sek/60o (4,8V) Wymiary klatki: 22,8 x 11,5 x 20,8 mm Waga: 7,5 g Zastosowanie: lekkie samoloty, auta w skali 1:18 Temperatura pracy -20oC-75oC Zakres obrotu: 150o Odbiornik: E-Sky 6ch Fotki: Co o tym myślicie? Skrzydła będa bez lotek ze wzniosem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaqn Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Skrzydła zrób z lotkami lepiej i wzniosem ok. 4st na strone. Ten lipol to 3 czy 2s ? Chyba wzorowałeś malowanie z fantastica kreis`a ? pozdrawiam Mateusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Hey, Male fotki ale troche te bowdeny zle wygladaja, musza byc prostopadle do orczykow. Ponadto sprawdz czy jestes w stanie ruszac sterami z unieruchomionym bowdenem przy serwie, jesli tak (ja tak mialem) to musisz otworzyc kadlub i unieruchomic je w kilku miejscach, najlepiej kawalkami depronu. Jesli tego nie zrobisz to model moze zle reagowac na stery. Powodzenia w oblotach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtass_nt Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Hey, Male fotki ale troche te bowdeny zle wygladaja, musza byc prostopadle do serw. Ponadto sprawdz czy jestes w stanie ruszac sterami z unieruchomionym bowdenem przy serwie, jesli tak (ja tak mialem) to musisz otworzyc kadlub i unieruchomic je w kilku miejscach, najlepiej kawalkami depronu. Jesli tego nie zrobisz to model moze zle reagowac na stery. Powodzenia w oblotach. Kąt prosty z orczykiem a nie z serwem W tej chwili jest źle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VJ_Adams Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 Ten lipol to 3 czy 2s ? 3S unieruchomic je w kilku miejscach, najlepiej kawalkami depronu. Tak zrobiłem przed zamknięciem kadłuba, zrobiłem też taki szyber dach z tyłu kadłuba żeby widzieć jak się zachowują Kąt prosty z orczykiem a nie z serwem W tej chwili jest źle. A jeśli wygnę odpowiednio Bowden że będzie on prostopadle do orczyta to może być? Czy te serwa nie są za słabe jak na ten model? Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Serwa sa ok, to przeciez nie jest akrobat Lepiej przetnij nozykiem depron wzdłuż w miejsca wejscia bowdena na polke i wyrownaj tak zeby prosto bylo, kropelka kleju gdy juz dobrze to umiescisz i gotowe. Nie wyginaj bowdena bo bedzie mial wiekszy opor. Pamietaj zeby zwrocic uwage na wychyl/sklon silnika, na srodku ciezkosci i ustawieniu rewersow. Jesli te 3 rzeczy beda ok to nie ma szans zeby cos zlego sie stalo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VJ_Adams Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 wychyl/sklon silnika No właśnie, jaki powinien być prawidłowy po przyznam się że przykręciłem tak jak wkleiłem wręgę Z Bowdenem już wiem jak zrobię, ale puki co zaczekam na jeszcze jedno takie serwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Silnik musi byc wychylony w dol i w prawo. Okolo 3-5 stopni powinno zalatwic sprawe. Jesli bedzie na prosto to model bedzie skrecal w lewo i ciagnal do gory. Wloz kilka podkladek i bedzie dobrze Serwa nie musisz miec identyczne, jak kupisz tp to tez bedzie dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Ja skopiowałem sobie taką kartkę od kolegi Fokera (nie pamiętam z jakiego wątku). Na tej kartce jest zaznaczony skłon (silnik w dół) 6 st i wykłon (silnik w kierunku obrotów - czyli w prawo najczęściej) - 1st. do 2st. Darek Link to comment Share on other sites More sharing options...
laminat Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 6 stopni w dół? troche duzo ja zawsze widizałem i stosowałem 2.5 w dół i 1.5 w bok (zazwyczaj prawo - zalezy jak sie smigło kreci) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtass_nt Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 6 stopni w dół? troche duzo ja zawsze widizałem i stosowałem 2.5 w dół i 1.5 w bok (zazwyczaj prawo - zalezy jak sie smigło kreci) A ja zawsze na oko I też działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 6 stopni w dół? troche duzo ja zawsze widizałem i stosowałem 2.5 w dół i 1.5 w bok (zazwyczaj prawo - zalezy jak sie smigło kreci) Zawsze robiłeś takie same modele i tylko jedno ustawienie? Różne modele i różne wartości kątów. Coś trzeba ustawić na oblot a potem poprawiać lub nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Specjalnie wygrzebałem tą kartkę bo sobie wydrukowałem. Była z jakiejś książki modelarskiej. Płaszczyzną odniesienia jest oczywiście płaszczyzna statecznika poziomego. Darek Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Specjalnie wygrzebałem tą kartkę bo sobie wydrukowałem. Była z jakiejś książki modelarskiej. Płaszczyzną odniesienia jest oczywiście płaszczyzna statecznika poziomego. Darek Darek takich kartek z książek to pewnie z 10 mógłbym Ci zeskanować Może doczytaj dla jakich konkretnie modeli jest te 6 stopni w dól? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Ale niestety - nie doczytam bo to była kartka zeskanowana i wstawiona w wątek o budowie skrzydła styrodurowego oklejanego balsą. Darek Link to comment Share on other sites More sharing options...
laminat Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 prawde Darek mowisz ze to jedno ustawienie nie jest dla wszystkich modeli ale z tego ustawienia zawsze oblatuje model i to jest wyjsciowe i akurat wyjsciowe ustawienie zawsze mam takie - pozniej juz jest roznie:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 U mnie zadziałało w modelu o nie całym metrze rozpiętości - silnik 2410-09, Śmigło 9x4,7. Wcześniej nie miałem pochylenia silnika i mimo wyważenia - ciężki na dziób- po starcie przechodził w pionową świecę. Darek Link to comment Share on other sites More sharing options...
VJ_Adams Posted December 12, 2008 Author Share Posted December 12, 2008 Jeszcze odnośnie wyposażenie, taki silnik, regulator i pakiet będą ze sobą współpracować? Regulator lub silnik nie będą się grzać? Te serwa nie będą za słabe bo nie wiem czy zamówić jeszcze 2 na lotki i 1 na kierunek. P.S. Źle przylutowałem wtyczki T, gniazdo przylutowałem do regulatora a wtyczkę do pakietu, muszę dolutowywać czy nie ma większego znaczenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matis1212 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Sory że się wtrącam ale nie chce zakładać nowego postu.Mam pytanie-Czy silnik Tower Pro 2408 nadaje się do RWD 5???? Z góry dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Jesli mowisz o 2408-21T to jak najbardziej z tym ze bardziej polecane sa silniki o mniejszym KV a wiekszym smigle. Dobierz cos z silnikow TP z KV=1000, ok. 100-130W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.