Jump to content

MEGA ACn 22/30/3E


dp

Recommended Posts

Posted

Witam,

latam na tym silniku już ponad 2 lata, głównie motoszybowcami. Mam go w modelu, który jest na avatarze. Model o rozpiętości 2,5 m z wagą do lotu 2200g na pakiecie Lipol 3s1P i ze śmigłem 12''x8'' idzie pionowo do góry. Pobór prądu w granicach 38-40A (na hamowni bierze 42A - w powietrzu zawsze mniej o około 15-20%).

 

Silnik nie do zdarcia, miałem kraksę modelu i spadł mi z wysokości 70m uderzając przodem kadłuba o asfalt. Silnik przeżył i chodzi dalej - ośka dalej prosta. Jakość wykonania- najwyższa klasa. Gdybym miał w szybowcu outrunera, to nie miałbym co zbierać, a tak latam dalej.

 

Producent na etykiecie dołączonej do silnika w wersji językowej czeskiej podaje wagę dla szybowców do 3,5 kg, a w wersji angielskiej podaje już 4 kg.

Nie ma spójności w podawanych parametrach - inne podaje na rodzimy rynek, a inne na rynek zachodni.

 

W/g mnie parametry trochę na wyrost, skłaniałbym się w ocenie z wagą 3,0-3,3 kg dla szybowców, dla akrobatów 2,3 kg.

Silnik można zasilać większą ilością ogniw, ale myślę, że 4 ogniwa Lipol ze śmigłem w okolicach 11''x7'', to będzie maksymalne wykorzystanie tego silnika.

  • 1 month later...
Posted

Witam,

właśnie znalazłem etykietę silnika i chciałbym nieco sprostować ostatniego posta. Producent podaje dla szybowców do 4 kg dla wersji czeskiej i angielskiej (w przypadku Acn 22/30/3E jest tak samo dla akrobatów i szybowców).

Ale w silniku 22/45/3 podaje 4,5 kg dla szybowców (ver. czeska) i 5 kg dla szybowców (ver. angielska).

Niemniej silniki godne polecenia ze względu na jakość wykonania i trwałość, jak również osiągi.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.