Dj. Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Witam, byc może temat jest nudny (bo model juz nie nowy), ale postanowiłem gruntownie przebudowac swojego TwinstaraII. Przebudowa to :wymiana silników (3F), dodanie podwozia, stylizacja gondol silnikowych,wymiana odbiornika na 2,4GHz , no i oczywiscie malowanie (mysle o jakims khaki?). Załozen duzo, ale realizacje zacząłem, od skompletowania napedu: 2X AXI SILVER 2212/26, 880KV... Silnik raczej wolnoobrotowy ale z duzym momentem. Smigła do tego (powinny byc 10X6) chce dac 9X6 - moze zle robie ale chyba bedą estetyczniejsze? Oczywiscie chodzi mi o efektywnosc napedu ale mysle że z tym sie uda..., uda, nie uda przy założeniu wagi modelu 2000g, dwóch silnikach KV880, smigłach 9X6, zasilanie to pakiet NiCd 9,6V i drugi NiCd 12V(kiler dla szczotkowych 400-ek, jak chciałem dynamicznie polatac montowałem pakiet ostatni z wymienionych - twinstar w powietrzu szalał!, ale silniki miały po takim locie miały szczotki zdarte do zera). Rozpisałem sie okrutnie ale mam pytanie do Kolegów, czy ktos mógłby podstawic te dane, które wymieniłem do kalkulatora obliczeń(chyba tak to sie nazywa)? Próbowałem znalezc cos na forum ale straciłem cierpliwosc, jest tyle postów ... Moze ktos z Was ma taki programik pod reka lub wie gdzie jest do sciagniecia... Nie chce ponownie eksperymentowac z napedem, robiłem to juz raz i skutki były mierne. Pytanie czy: bedzie latałdobrze, tak sobie (jak na 400), przy tym napedzie i wadze -utrzymywał sie w powietrzu? Jeszcze raz dane:waga 2000g, silniki 2X axi 2212/26 KV880, smigła 9X6, zasilanie NiCd 9,6 V i NiCd 12V... Dziekuje za wszystkie podpowiedzi,uwagi i sugestie. Pozdrawiam
Ładziak Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 silniki 2X axi 2212/26 KV880, smigła 9X6, zasilanie NiCd 9,6 V - prędkość obrotowa śmigieł: 7450 obr./min. - ciąg statyczny (suma): 1150 g - prędkość strumienia zaśmigłowego: 45 km/h - prąd 7,7 A x2 silniki 2X axi 2212/26 KV880, smigła 9X6, zasilanie NiCd 12 V - prędkość obrotowa śmigieł: 8955 obr./min. - ciąg statyczny (suma): 1680 g - prędkość strumienia zaśmigłowego: 54 km/h - prąd: 11 A x2 Założyłem stałe napięcia. Zastanowiłbym się nad większym kv kosztem momentu. To nie samolot do 3D, a potencjał do szybkiego "śmigania" ma.
Dj. Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Dziekuje. Silniki poprostu mam "wolne" w klamotach modelarskich i pomyslałem o ich wykorzystaniu do napedu modelu. Cenne uwagi , poszukam cos jeszcze (sam sie dziwie ze tyle tego jest) a jak nie znajde to poprostu kupie..., nie lubie kompromisów. Dziekuje raz jeszcze i pozdrawiam.
Andych Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 W konstrukcji dwusilnikowej najlepiej zastosuj śmigła na prawe i lewe obroty. Ułatwi to wykonanie mocowania, bo pominie ustawianie wykłonu i w samym locie zapewni stabilność, przez znoszenie się efektów odśmigłowych. Najprostszy komplet takich śmigieł: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5248&Product_Name=GWS_HD9050_3_Blade_Prop_(2pc_pack) , http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5250&Product_Name=GWS_HD9050_3_Blade_Prop_Counter_Rotate_(2pc) .
Ładziak Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Jak masz takie silniki, to wypróbuj je - a nuż okaże się, że np. dzięki dużemu momentowi będzie dobrze dźwigał dodatkowe wyposażenie? Próbowałem znalezc cos na forum ale straciłem cierpliwosc, jest tyle postów ... Korzystam z Drive Calc. Poza tym TU jest program tylko do liczenia silników Model Motors: Moteurs --> MM_Calc_v302 (zip) english version .
Dj. Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 W konstrukcji dwusilnikowej najlepiej zastosuj śmigła na prawe i lewe obroty. No tak nie myslałem o takim rozwiazaniu. Kiedys juz ulotniłem twinstara na silnikach E-MAX, miał spore smigła, ale obydwa kreciły sie w tym samym kierunku i nic sie z modelem nie działo... Wtedy winiknął inny problem - nierównomierne odciecie zasilania silników gdy pakiet jest już pusty... Działo sie wtedy- twinstar potrafił w miejscu zmienic tor lotu o 180stopni! Dlatego zrezygnowałem z bezszczotek ale powodem prawdopodobnie były regulatory dwa chinskie no name. Teraz mam Jeti 18A, obydwa zestrojone poprzez karte programowania - zobaczymyJak masz takie silniki, to wypróbuj je - a nuż okaże się, że np. dzięki dużemu momentowi będzie dobrze dźwigał dodatkowe wyposażenie? Nie znalazłem nic wiecej godnego uwagi, wiec zastosuje te co mam. Mam nadzieje ze sie uda. Dodatkowe wyposazenie to w zasadzie tylko :malowanie, podwozie i FlyCamOne2... Taki "ciezar" można chyba pominac.Dziekuje za wskazówki dot. programu, zaraz cos z tym zrobie. Pozdrawiam
kojot Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 W konstrukcji dwusilnikowej najlepiej zastosuj śmigła na prawe i lewe obroty. Ułatwi to wykonanie mocowania, bo pominie ustawianie wykłonu i w samym locie zapewni stabilność, A ile takich dwusilnikowców popełniłeś? Z teorią się to zgadza, w praktyce nie warto. Oba silniki na wprost i ciut w dół. Żadnych kłopotów ze śmigłami kręcącymi się w tą samą stronę. Przećwiczone na kilku modelach.
Ładziak Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Oba silniki na wprost i ciut w dół. ... lub w górę, w zależności od umiejscowienia skrzydeł i gondoli silnikowych :-) . W moim dwusilnikowym E-Starterze - górnopłat - silniki były lekko w górę, wtedy model był neutralny na "gaz". I faktycznie bez wykłonu.
Dj. Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Silniki beda umieszczone w orginalnych mocowaniach 400-ek(pasuja bez problemu), i tak to pozostawie. Pozdrawiam
Andych Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Dj, tak przy okazji, latasz Twin Starem z klapami, gdzie umieściłeś serwa do klap? Czy zmieszczą się może w gondoli? Myślę o modelu pod aparat i Twin Star na razie jest przeze mnie najwyżej notowany do tego celu, ale aby był do wykorzystania na małej przestrzeni do startu i lądowania, musi mieć klapy, dlatego pytam. Pokaż swoje rozwiązanie na jakiejś fotce.
Mareq Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Jak śmigła mają być 9-cio calowe zamiast 10 to można użyć 3 łopatowych.
Dj. Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2008 Dj, tak przy okazji, latasz Twin Starem z klapami, gdzie umieściłeś serwa do klap? Czy zmieszczą się może w gondoli? Klapy pomagaja i naprawde sa skuteczne, zdjecia mam nadzieje wyjasniaja wszystko. Kwestia serw(bo pewnie ktos zapyta) to zwykłe TowerPro9g, tanie ale niekoniecznie do niczego. Mam te niebieskie mechanizmy zamontowane w kilku modelach(ale tylko elektryki) - nigdy nie zawiodły.Na przykładzie twinstara - przeszedł juz wiele - a one nadal żyja... Pozdrawiam
Andych Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Widzę, że zrobiłeś dla klap podcięcie pod płatem. Ja nie widziałem jeszcze Twin Stara na żywo tylko na rysunkach w manualu i ponieważ klapy pracują tylko w dół rozpatrywałem wykonanie nacięcia u góry z jakąś przykrywką otwierającej się szczeliny, oraz dzwignią montowaną u góry. Jak oceniasz możliwość wykonania klap w ten sposób?
Dj. Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2008 A czemu tak? Wydaje mi sie prostrze moje wykonanie... Można pomyslec o klapie uchylanej w dół i wysuwanej z tzw szczelina(klapa szczelinowa), nie wiem tylko czy sie sprawdzi i na ile wymuszony przepływ powietrza nad klapa przesunie punkt oderwania strug w kierunku spływu... To co zrobiłem latało jeszce w poprzednim twinstarze, Easy Glider równiez miał klapy, zrobione w ten sam sposób... Sprawdziło sie, ale możesz poeksperymentowac, sam jestem ciekaw efektów. Pozdrawiam.
Janek Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Oba silniki na wprost i ciut w dół. ... lub w górę ...lub oba w dół i na zewnątrz Ja tak mam w kawasaki i działa:)
Dj. Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2008 Witam, dzis odbył sie oblot twinstara po modernizacji - ale tylko napedu. No cóż model lata generalnie, z pakietem 8XNiCD latał 12 minut co jest rekordem bo pakiet nie jest już nowy, na silnikach speed400 6V czas lotu wynosił przy bezwietrznej pogodzie i na 3/4 gazu jakies 6,5min... Kolejny pakiet zasilania to 10XNiCD - z tym wisiał w powietrzu prawie 19min! az mi sie znudziło ;D . Efektywnosc tego napedu (pierwszy post) jest naprawde dobra, na 8 celach lata jak na standardowym napedzie - tyle ze 2 razy dłużej. Dziesieciopak - to już naprawde dobrze i po wyladowaniu można leciec ponownie (400-tki były zwykle wykonczone po takim rejsie). Podsumowujac nie jest zle, zabieram sie za dalsze modyfikacje. Oczywiscie został nakrecony film, jeszcze nie obrobiony ale jak to zrobie to pokaże... Naprawde był wysoko! Jeszcze jedno , wciąz zadziwiają mnie własciwosci lotne tego modelu, wydaje sie ciezki i toporny - naprawde prowadzi sie jak dziecko za raczke, bardzo pomagaja mu klapy w precyzyjnym ladowaniu. Zachecam Kolegów do wyposazenia tego modelu w tą mechanizacje, doskonale sie sprawdza. Pozdrawiam
hubuniek Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Witam! DJ. mam kilka pytań do Ciebie jako znanego na forum pilota oblatywacza Twinstarów Właśnie składam Twinstara i chcę na początek spróbować standardowych silników, skoro jak piszesz (i nie tylko Ty) wystarczają. Znalazłem na forum kilka fotek TS z podwoziem i bardzo mi się spodobała koncepcja dorobienia podwozia do niego. Tylko czy 400tki będą miały na tyle mocy by model wystartował z ziemi na podwoziu? Po drugie klapy - zastanawiam się nad rozwiązaniem "bez podcinania" - skoro wychylają się tylko w jedną stronę planuję zrobić zawiasy jak najbliżej dolnej powierzchni płata i klapy. W ten sposób zamknięte klapy nie będą w ogóle wpływały na obrys płata. Po otwarciu klap powstanie u góry płata szczelina - czy nie wpłynie ona na przepływ strugi po górnej powierzchni płata? Czy nie będzie powodowała zerwania strugi? Bo na dolnej powierzchni płata, przy takim montażu klap, nawet po ich otwarciu nie powinno być żadnej istotnej szczeliny. W FunCubie standardowe zawiasy klap są tak skonstruowane, że po otwarciu klap powstaje szczelina między płatem a klapą i nie powoduje to żadnych negatywnych konsekwencji. Tutaj jednak wyglądałoby to inaczej i stąd moja wątpliwość. Po trzecie pakiet. Mam wolne pakiety 2s 2200mAh (jeden taki: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5185,pakiet-lipol-2200-mah-7-4v-26-50c-ray-g3-air-pack, a drugi taki: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3947,pakiet-lipol-2200-mah-7-4v-36c-ray-gold-g2-air-pack). Zakładam, że do 400tek wystarczą i pozwolą na lot trwający w okolicach 10-12 minut. Pytanie jednak czy dadzą tyle mocy by startować z ziemi? Ponieważ są relatywnie lekkie (odpowiednio 113g i 125g) chcę dołożyć pakiet zasilający elektronikę (3c 1300mAh) co mam nadzieję pozwoli na wyważenie modelu bez dokładania dodatkowego balastu. Będę zobowiązany za podpowiedź.
Dj. Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Opublikowano 24 Lutego 2012 Tylko czy 400tki będą miały na tyle mocy by model wystartował z ziemi na podwoziu? Witam, czy wystartuje z ziemi na tych silnikach - nie wiem, nie próbowałem. Pewnie udałoby sie wystartować z jakiejs długiej drogi asfaltowe. j Po drugie klapy - zastanawiam się nad rozwiązaniem "bez podcinania" - skoro wychylają się tylko w jedną stronę planuję zrobić zawiasy jak najbliżej dolnej powierzchni płata i klapy. W ten sposób zamknięte klapy nie będą w ogóle wpływały na obrys płata. Mój obecny TS tak ma rozwiązane klapy: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=37496 Co do pakietów to powinny dać rade, ale nie łącz ich szeregowo tylko równolegle. Połączenie szeregowe napewno ugotuje te motorki szybko. Pisz o postępach, powodzenia!
hubuniek Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Dzięki za podpowiedź!! W takim razie z podwoziem poczekam do czasu przesiadki na bezszczotki bo latam na trawiastym lotnisku (Koczargi). Kadłub z serwami, bowdenami oraz usterzeniem zmontowany. Teraz zastanawiam się nad właściwą długością klap. Zacznę klapy tam gdzie kończą się lotki. Od strony kadłuba muszą się skończyć przed miejscem montażu plastikowych elementów spinających skrzydła. Masz może jakieś sugestie? Jaka powinna być odległość pomiędzy końcem klapy o tym wspornikiem :?: Myślałem o 10mm, ale chcę miec klapy jak najdłuższe, więc nie wiem czy jest potrzeba by aż tak daleko kończyć lotki. Niestety Twój film się nie otwiera (usunięty przez użytkownika - taki mam komunikat), więc nie widzę jak masz zrobione klapy. W skrzydłach od razu montuję po trzy przewody do silników by później przy zmianie tych ostatnich było mniej kłopotu. Co do pakietów to powinny dać rade, ale nie łącz ich szeregowo tylko równolegle. Połączenie szeregowe napewno ugotuje te motorki szybko. Plan mam taki, że pakiet 2S1P 2200mAh podłączam do regulatora obrotów. Na kablu między regulatorem a odbiornikiem wypinam środkowy kabel i podłączam wtyczkę do 3 kanału (latam na Mode2). W ten sposób mam zasilanie silników i ich sterowanie. Z drugiego pakietu (3S1P 1300mAh - taki mam wolny) realizuję zasilanie odbiornika. Taki mam pomysł. Tyle, że wiem, że do zasilania odbiornika i elektroniki pakiet 1300 jest za duży, ale akurat taki mam. To mój pomysł na rozwiązanie wyważenia, które może być trudne z jednym pakietem 2S1P 2200mAh.
hubuniek Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Dzięki za podpowiedź!! W takim razie z podwoziem poczekam do czasu przesiadki na bezszczotki bo latam na trawiastym lotnisku (Koczargi). Kadłub z serwami, bowdenami oraz usterzeniem zmontowany. Teraz zastanawiam się nad właściwą długością klap. Zacznę klapy tam gdzie kończą się lotki. Od strony kadłuba muszą się skończyć przed miejscem montażu plastikowych elementów spinających skrzydła. Masz może jakieś sugestie? Jaka powinna być odległość pomiędzy końcem klapy o tym wspornikiem :?: Myślałem o 10mm, ale chcę miec klapy jak najdłuższe, więc nie wiem czy jest potrzeba by aż tak daleko kończyć lotki. Niestety Twój film się nie otwiera (usunięty przez użytkownika - taki mam komunikat), więc nie widzę jak masz zrobione klapy. W skrzydłach od razu montuję po trzy przewody do silników by później przy zmianie tych ostatnich było mniej kłopotu. Co do pakietów to powinny dać rade, ale nie łącz ich szeregowo tylko równolegle. Połączenie szeregowe napewno ugotuje te motorki szybko. Plan mam taki, że pakiet 2S1P 2200mAh podłączam do regulatora obrotów. Na kablu między regulatorem a odbiornikiem wypinam środkowy kabel i podłączam wtyczkę do 3 kanału (latam na Mode2). W ten sposób mam zasilanie silników i ich sterowanie. Z drugiego pakietu (3S1P 1300mAh - taki mam wolny) realizuję zasilanie odbiornika. Taki mam pomysł. Tyle, że wiem, że do zasilania odbiornika i elektroniki pakiet 1300 jest za duży, ale akurat taki mam. To mój pomysł na rozwiązanie wyważenia, które może być trudne z jednym pakietem 2S1P 2200mAh.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.