Skocz do zawartości

Jakie serwa do dużego i szybkiego szybola


malinn

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja właśnie testuję HS-56HB. Tryby są karbonitowe, nie weglowe. To taki rodzaj jakiegoś kompozytu. Jak na razie, to wniosek mam taki, że te tryby są jakby bardziej "dopasowane", bo np. w HS-81 po pewnym czasie są minimalne luzy, a w HS-56 na razie nie ma luzów. Sam sie zastanawiam co do tych serw. Poczytaj trochę zachodnich testów, opisują je bardzo dobrze.

 

Tomek

Opublikowano

No rozumiem. Powiedz może gdzie wsadziłeś te hs 56 hb ? Duży model? Na lotkach? Ile lotów zrobił?

moze to da mi choć jakiś pogląd i zadecyduje o wyborze, niestety obce języki sa mi obce -troche anoga kumam ale nie słownitcwo modelarskie

Opublikowano

Zamocowałem je (HS-56HB) do PA Mini Katany na lotki na razie, bo nie mam nic innego w tym momencie, czym mógłbym latać przy tej wrednej pogodzie. (model waży 800 g, rozp. 1020 mm, jest dosyć szybki i tłucze się nim w glebę że aż miło)

 

Wnioski na razie:

 

1. Serwa są bardzo precyzyjne i szybkie, nie mają żadnych nawet minimalnych luzów, od HS-55 na pewno lepsze (tak samo małe, lecz mocniejsze, lepsze tryby itd...) ale o wiele droższe...

 

2. W tejto Katanie dwa razy urwałem już trybki HS-55: raz podczas lądowania, gdy zawadziłem skrzydłem i urwało trybki w serwie od lotki, a drugi raz, gdy w pokoju mi Katanka ze sciany spadła i połamało doszczętnie trybki serwa od steru kierunku (sam się zastanawiam czemu ?!? nic się nie stało, sterem nie zawadziła nic, a kołka poszły)

 

Potem zapodałem HS-56HB do skrzydeł i waliłem o ziemię już parę razy naprawdę ostro i serwa są OK, żadnych luzów, po prostu super.

 

A co mam zamiar z nimi zrobić ? ano założyć je do kadłuba (napęd motylka) mojego nowego F3F na zbocze, bo mi się HS-81 nie mieszczą... jak przywalę parę razy, to zobaczymy co się stanie z nimi... Są malutkie itd ale co mam zrobić... Kadłub ma tak małą średnicę, że żadne serwa nie wchodzą w konfiguracji ze zdejmowanym nosem...

 

Tomek

Opublikowano

Ano w takim razie zaciekawiłeś mnie tą wypowiedzią. Musze tych serw poszukać i zobaczyć czy bardzo przewyższają ceną HS81MG do mojego Szybowca od Zbyszka.

 

A tak z innej beczki zaczął mnie on niepokoić bo już od ponad 1miesiąca z nim kontaktu nie mam :roll:

Opublikowano

Jeśli już gadamy o serwach, to pojawiły się jeszcze jedne serwa, jednak nic a nic o nich nie wiem, ale wygladają obiecujaco:

 

HS-65HB / MG

 

http://nastik.pl/hitec-hs65hb-p-1063.html

 

Mniejsze od HS-81, podobne do HS-56 i z karbonitowymi lub metalowymi (!) kółkami

 

Zna ktoś te serwa ?

 

Tomek

Opublikowano

Przepraszam za drugi post, ale dla zainteresowanych podaję link do opisów wszystkich serw Hitec:

 

http://www.hitecrcd.com/homepage/product_fs.htm

 

Naprawdę dobre opisy, zastosowania, nawet typy uzytych silniczków.

 

karbonitowe koła: 4 razy mocniejsze od nylonowych i odporne na zuzycie (nie powstają luzy)

http://www.hitecrcd.com/education/graphics/kbgears.jpg

http://www.hitecrcd.com/education/gears.htm

 

Silniczki serw:

 

http://www.hitecrcd.com/education/motors.htm

 

Analog / digital:

 

http://www.hitecrcd.com/education/amplifier.htm

 

Tomek

Opublikowano

Ja też wybrałem hs81mg na lotki a na ogon dam hs 81. Hs 81mg -sprawdzone i polecane przez Instruktora, sprwadzone przez Tom Toma, również Pan Kwarciński budowniczy falcona je poleca.

 

Myśle że nie będe załował wyboru :lol:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.