Jump to content

Jakie serwa do dużego i szybkiego szybola


malinn

Recommended Posts

Mam pytanko do Toma.

Kolega coś wspominał o małych mocnych serwach.Nie moge tego znaleźć. Szukam czegoś w miarę taniego małego -mini i mocnego. Coś co by dało rade przy 200km/h w modelu 2m - lotki i Vtail :?:

 

 

 

Mam hs 81 - one powinny dac chyba rade co? (zauważyłem ,że takie ktoś tam wsadził i latał)?

 

 

Powiem, że myśle o modelu falcon 2m pod mój napęd - konstrukcji Pana Kwarcińskiego. Zna ktoś ten model?

 

Oto on:

 

http://www.paradoxrc.republika.pl/

Link to comment
Share on other sites

Coś co by dało rade przy 200km/h w modelu 2m - lotki i Vtail
Zapewne chodzi o to serwo:

 

http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=165&products_id=2004

Jeśli chcesz rzeczywiście rozwijac prędkości do 200 km/h to ono na lotki będzie na styk przy zasilaniu 6V. Potrzebujesz serwa powyżej 3kgcm.

Tu masz arkusz, w którym mozesz policzyć dokładnie jakie siły będą potrzebne do uruchomienia powierzchni sterowej:

http://www.piotrp.de/MIX/stery.xls

Link to comment
Share on other sites

Hmm 200km/h i Falcon? Nie wiem, jakoś nie widzę. To nie jest hotlinner.

Falcona mam, jest dostosowany do HS-81, które normalnie się w nim sprawują. Ostatnio poniżej 100zł/szt można kupić HS 125MG - idealne serwa do lotek. A HS-81MG do usterzenia i serwa będą trudne do zabicia.

Link to comment
Share on other sites

Kumpel miał falcona i rozpedził go do 244km/h - wtedy mu wybuchł płat :lol: Więc do 200km/h model się trzyma nieźle.

 

Poprawka to nie był Falcon ale bardzo podobnie wykonany - ta sama technika jednak model inny :? sory za błąd

 

Myśle czy nie zamówić mocniejszego płata do tego co już mam 2,6m . Jak tego nie zrobie to nabęde pewnie falcona.

 

Dylemata mam niemałego.Mój napęd troche za ciężki do falcona -450g ,ale za to 2kg ciągu.

 

 

Czy kolega z falcona zadowolony?

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Co do wyboru serwa to nie warto kierować intuicją :shock: a jeszcze do tego przy dużej rozpiętości i szybkości .

Jest kilka programów którymi można z dużą dokładnością policzyć odpowiednie zapotrzebowanie siły i dodać do tego sporą rezerwę .

Pan Marek wymienił już jeden a ja 2-gi :Rudermoment to jego nazwa .

A swoją drogą ładny model .

 

Pozdrawiam

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Użyje raczej hs 81 - bo mam i będe wolno latał jesli nabęde ten model.

 

Poprzednik napisał - fajny ten model - o falcona chodziło?

 

Szukam czegoś na każde warunki - mocny wiatr, termika, zbocze.

 

Chciałbym latać niemal codziennie, a u mnie mocno wieje.

 

Myslicie że falcon nie boi się wiatru? Beczek i pętli bo fajnie czasem przyświrować :wink:

Link to comment
Share on other sites

A ja powiem tak - lotka o rozmiarze 50x5cm, wyłamała w HS-81 zębatkę. Bez większego problemu. Mówię oczywiście o szybowcu - 2,4m, ok. 1,6kg. Trudno to mówić, jakie były prędkości, w tej chwili mam założone GWS Micro 2BBMG, teoria głosi że serwo ma 5,4kg. Nawet jeśli ma połowę tego, a faktycznie jest mocne jak cholera, to i tak wystarczy, a zębatka nie ma szans żeby poległa. Serwa takie były, nie wiem czy są, dostępne tutaj: www.sommertech.pl

Link to comment
Share on other sites

Już ich nie ma. Cena nie mała -105zł ale jak mówisz metalowe i raczej solidne, wiec i nie tanie.Jakość idzie za ceną.

 

Poczekam, aż przemiele hs 81 co już mam.

 

Może ktoś cos napisze o falconie bo coraz bardziej mi się on podoba :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

... zawodnicy F3F używają HS 125MG - serwa do lotek i klap oraz HS-81MG (normalne i cyfrowe) do napędu usterzenia. Ja uzywam tego i tego w skrzydłach i jeszcze ani razu sie nie zawiodłem, a jeden model pozbierałem do bagażnika po wjechaniu w glebe pionowo z 15 metrów (3 metrowy szybowiec laminatowy) i HSy 81MG wytrztmaLy w skrzydLach.

 

Ostatnio coś gadali na RC Groups na temat HS 125MG że komuś sie kółka połamały, ale chyba musiał grzmotnac nieźle :)

 

Ostatnio pojawiły się HS-56HB - maleństwa z trybami karbonitowymi. Kupiłem 2 sztuki i bede testował. Na testach zachodnich wypadają super.

 

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Właściwie odrębną sprawą jest wybór serwa z plastikowymi czy innymi zębatkami -(do wyboru do koloru) . Z moich obserwacji wynika że najwięcej uszkodzeń serw (właściwie zębatek ) jest w fazie kiepskiego lądowania . Przyczyny to zaczepienie o trawę (czyli brak umiejętności podstawowego pilotażu )czy nawet wręcz zła konstrukcja skrzydło- lotka itp.

 

Inną sprawa jest w jaki sposób model zostaje rozbity !

Jeżeli model z dużą prędkością zahaczy lotką to siła przyłożona do dźwigni lotki oraz czas (zwykle ułamki sekundy )powodują wyłamanie ząbków z trybu , ten sam model który poszuka kreta pionowo ma większe szanse na odzyskanie serw lotki. Siła na dźwigni jest mniejsza i tryby mają większą szansę przetrwania .

Dlatego moim zdaniem podstawą jest umiejętność prawidłowego lądowania .

Oraz realna ocena warunków w których latamy . :? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Czyli kolega jednoznacznie potwierdził że:

 

NAJGORSZA w LATANIU jest ZIEMIA

 

Wszystkie rady i opinie będe miał na uwadze latając nowym modelem i mam nadzieje , że uchroni mnie to od najgorszego.

 

Jak wszysto pójdzie po mojej myśli to za 2 tyg. wyleci z mego gniazda nowy laminatowy ptak. Napewno się podziele wrażeniami z oblotu.

 

Dzięki za wszystkie wskazówi i rady. Cieszę się, że zarządzający tym forum wyłuskał mojego posta robiąc z niego nowy temat :wink: (bo istotnie zaśmieciłem posta Tom Toma swoimi wtrąceniami za co Go przepraszam)

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie ostatnio myślałem i przypomniało mi się że istnieją jeszcze ciekawe serwa HS-125 MG - projektowane do szybowców - na początku zraziła mnie do nich troche wysoka cena bo oscylowała koło 120-130 zł jednak kolega powiedział mi że widział je po 99 co już jest całkiem znośne.

Przesyłam link do strony sklepu -

http://kuziemski.home.pl/cgibin/shop?info=hs125mg&sid=5053ad82

 

Serwa oprócz tego że mają metalowe przekładnie to jeszcze mają jako jedyne z wcześcniej wymienianych łożyskowane koła.

 

Oto parametry:

Napięcie: 4,8-6,0 V

Moc: 3,5 kg/cm przy 6,0V, 3,0 kg/cm przy 4,8V

Prędkość: 0,13 s przy 6,0V, 0,17s przy 4,8V

Wymiary: 30*10*34 mm

Waga: 24 gramy

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

Malin, jak Wy miezycie prędkość swoich modeli ? 200 modelem to już poważna sprawa, przy tych prędkościach to się cuda dzieją, ale jak Wy mierzycie te prędkości ?

 

ja kiedyś na nartach rejestrowałem prędkość GPSem przyczepionym do plecaka i był to dla mnie szok, jakie prędkości rozwija narciaż "na krechę" i zrozumiełem, dlaczego sie niektórzy zabijają :)

 

pewnie model też leci szybciej, niż się nam wydaje.

 

Tomo

Link to comment
Share on other sites

To był policyjny radar na pinkniku modelarskim.

 

Prędkości małego szybolka moge tylko liczyć maj ąc film. Nalizuje droge i czas i w przybliżeniu moge to policzyć.

 

Wg moich obliczeń mój bobolek z wiatrem pogoniony na wydmie śmiga 120km/h :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

:D spoko bez emocji Panowie :) W prawdziwych szybowcach prędkość faktycznie mierzy się względem powietrza (rurka Pitota) oraz względem ziemi (GPS). Zaś prędkości modeli na zawodach mierzy się względem ziemi (są dwie bramki oddalone o znana odległość i sędziowie leżą pod bramkami. Przelatuje się np 10 razy tam i z powrotem, potem z czasu i drogi wyznacza się prędkość). Pewnie jest jakaś metoda pomiaru względem powietrza - ja jej nie znam.

 

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Instruktor tez potwierdził , że mocne serwa trza użyć choćby tylko do lotek. Zamierzam posłuchać go.

 

Wybieram między:

 

Hs 81 mg

 

lub

 

HS 56 HB - węglowa przekładnia/ łożysko/ 0,12 sec!/ 11,2g (droższe o 10zł od hs 81mg)

 

Proszę o radę które wybrać. Może znacie tani sklep godny polecania z tymi serwami?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.