Jump to content

"BIES"


balcerseb88

Recommended Posts

Witam wszystkich w tym temacie bede przedstawial budowe mojego modelu BIES teraz troche danych:

Rozpietosc: 250cm

Dlugosc: 185cm

Przewidywalna waga 8/9kg

Naped: Silnik bezynowy 40cmm, 3,6km

Smiglo 20/10

Serwa (jeszcze nie ma )

wszystko zaczelo sie od tego ze wojek pozyczyl mi jeden z Modelarzy. beztytuure4.jpg

Model wpadl mi w oko pierwotnie mialem go zbudowac na silnik elektryczny ale ostatecznie zdecydowalem ze powieksze go 2 razy i zrobie na spalinowke. Jest to moj pierwszy model takich rozmiarow a zarazem pierwszy na silnik spalinowy

Glownym zalozeniem bylo to zeby model byl tani ze wzgledu na to ze niepracuje ucze sie i niemam dochodow :D

Niestety wczesniejszych zdjec nie posiadam z budowy zaczolem robic dopiero niedawno. A model robie od nowego roku

Kadlub wykonany jest z topoli, sosny, swierku pokryty zeszlifowana sklejka "owocowka" wszystko co tanie :lol: usterzenie to steropian pokryty formatka z zywicy skrzydla chyba tez beda wykonana taka sama metoda:)

Teraz troche zdjec z budowy: :)

asdddasdasgr8.jpg

stateczniki prwawie zrobione :)

reasdow9.jpg

qweeesadjkoq2.jpg

tak prezentuje sie to co do tej pory wykonalem Idzie zauwazyc ze kolka jakies znajome zaadoptowane od wozka dzieciecego (spacerowki) bardzo tanie (wojek wypatrzyl w jakims sklepie z uzywanymi wozkami zabawkami itp.) wozek kosztowal 20 zl hehe to gdzie inniej takie kolka bym dostal za taka cene :) a sa bardzo lekke

I to by bylo na dzis tyle :) prosze o kometarze poniewaz jest to moj pierwszy model w takiej skali i zarazem pierwsza tak powarzna kanstrukcjia

A tak przy okazji to jakie serwa byscie mi polecili do takiego modelu ??

i z czego robicie popychacze ??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Serwa jak najmocniejsze, z niskobudżetowych polecam blue bird BMS630 lub najlepiej BMS 660MG+HS kosztuja tylko około 130zł ciag 14,6kg !!! jeżeli nie liczysz sie z kosztami Hitec HS985, HS5945 itd

 

Mysle ze nie dasz rady przy tej rozpietosci zmiescic sie w tej wadze, celuję na okolo 11kg, bies to fantastyczny model treningowy, bardzo łatwy w pilotażu nawet dla poczatkujacych. Osobiscie latałem takim biesem ale o rozp 135cm zbudowanego z tych samych planów z których ty teraz budujesz, naprawde trzeba sie postarać żeby go rozbić z winy pilota ;)))

 

Popychacze ? gwintowany drut na koncach 3mm z duzymi snapami, dzwignie mogą byc laminatowe.

Link to comment
Share on other sites

Witaj dzieki za odpowiedz co do wagi staram sie jak moge narazie trzymam wszystko w normie (przynajmniej tak mi sie wydaje) :lol:

Co do serw to tez myslalem wlasnie cos powyzej 10k

Mam kolejny ptoblem :) O jakim przekroju powinny byc zastrzaly (chodzi mi opolaczenie skrzydel ) do tego dwuplata ?? czy zrobic je klejone z kilku listewek czy w supelnosci jedna wystarczy ??

Link to comment
Share on other sites

Wkoncu wolne od szkoly dzis sie troszke prace posunely do przodu :)

Dzien zaczolem od wyciecia szablonow do skrzydel

hpim0010up9.jpg

Potem tylko na miasto po steropian

hpim0015mg6.jpg

No i do pracy godzinka i rdzenie powycinane

hpim0016gg3.jpg

hpim0014hf4.jpg

Na dzis to by bylo tyle

Mam kolejne pytanko do doswiadczonych z jakiego przekroju zrobic dzwigary do takich skrzydel ??

Link to comment
Share on other sites

no naprawde fajna budowa :) no jeszcze nad tym dziwigarem pomysle ale jakos tak bez dziwigara mnie to jakos nieprzekonuje :) hehe ale skoro doswiadczony mowi ze wtyrzyma to mozna to rozwazyc. Oni maja kryte fornirem a ja bede mial formatka z zywicy moze fornir jest mocniejszy od formatki

Link to comment
Share on other sites

Skrzydło styropianowe oklejone balsą lub fornirem jest DUŻO mocniejsze i odporniejsze na obciazenia/urazy niz skrzydło konstrukcyjne z duzymi dzwigarami. Jezeli skrzydlo jest w jednym kawałku trzeba dac tylko troche tkaniny na srodku lub cos na zakladke zeby sie polowki nie rozjechaly w miejscu laczenia desek balsowych. Z powodzeniem mamy juz na koncie kilka takich skrzydeł.

Teraz podchodzisz do tego nieufnie, ponieważ masz gołe styro w ręku ale jak okleisz sam sie przekonasz jakie to jest mocne bo wlasnie wtedy skrzydlo nabiera sztywnosci.

Link to comment
Share on other sites

Skrzydło styropianowe oklejone balsą lub fornirem jest DUŻO mocniejsze i odporniejsze na obciazenia/urazy niz skrzydło konstrukcyjne z duzymi dzwigarami. Jezeli skrzydlo jest w jednym kawałku trzeba dac tylko troche tkaniny na srodku lub cos na zakladke zeby sie polowki nie rozjechaly w miejscu laczenia desek balsowych. Z powodzeniem mamy juz na koncie kilka takich skrzydeł.

Teraz podchodzisz do tego nieufnie, ponieważ masz gołe styro w ręku ale jak okleisz sam sie przekonasz jakie to jest mocne bo wlasnie wtedy skrzydlo nabiera sztywnosci.

 

Darek ma rację!

Odpuść dźwigar!

Szkoda dodatkowej wagi,a motorek rachityczny!

Link to comment
Share on other sites

Witam dzieki wszystkim za pomoc :) jeszcze mysle nad tymi dzwigarami :x dzis pospawalem tlumik do silnika :) (wiem ze tak przy niedzieli nie wypada robic ale niemogelem sie powstrzymac )

hpim0020asdbp7.jpg

hpim0022lkkkkbe4.jpg

Nie obylo sie tez bez prob jaki ma dzwiek jest sporo ciszej niz bez tlumika jutro moze uda mi sie odpalic i obroty zmierzyc wtedy zobacze czy sie motorek niezamulil przez tlumik :)

Pozdrawiam sebek

Link to comment
Share on other sites

Skrzydło styropianowe oklejone balsą lub fornirem jest DUŻO mocniejsze i odporniejsze na obciazenia/urazy niz skrzydło konstrukcyjne z duzymi dzwigarami. Jezeli skrzydlo jest w jednym kawałku trzeba dac tylko troche tkaniny na srodku lub cos na zakladke zeby sie polowki nie rozjechaly w miejscu laczenia desek balsowych. Z powodzeniem mamy juz na koncie kilka takich skrzydeł.

Teraz podchodzisz do tego nieufnie, ponieważ masz gołe styro w ręku ale jak okleisz sam sie przekonasz jakie to jest mocne bo wlasnie wtedy skrzydlo nabiera sztywnosci.

 

Ale jak chcesz mieć super pancerne i wytrzymałe to cieńka tkanina szklana na pokrycia i dopiero na rdzeń styro. Czyli balsa, tkanina, styropian, tkanian, balsa. Bardziej problematyczny jest łacznik skrzydeł niż samo samo skrzydło.

Link to comment
Share on other sites

Bo przy skrzydłach ogólnie zawsze jest "ból" z łącznikiem a dokładniej z osadzaniem tego w skrzydłach styro. Jesli samo skrzydło nie dzielone jest nie do zniszczenia to juz z łaczone nie jest takie kolorowe. Styropian szybko sie "wygniata" i zaczynasz machac skrzydłami. Musi być dość przemyślana konstrukcja (minimum z pół żebrami wg. mnie a nie jakieś kwadraciki na końcu skrzynki łacznika) i oczywiście żebro przykadłubowe dość solidne. Dlatego nie tyle sam łącznik a osadzenie w szkrzydle skrzynki. Nie wiem jak rozwiązałeś to - dlatego uczulam.

Link to comment
Share on other sites

no a ja chcialem podkreslic ze jestem jeszcze mlodym konstrutorem :lol: to jest moj pierwszy model takiego rozmiaru :) "czlowiek uczy sie na bledach" staram sie jak moge przy budowie tego i innych modeli ale czasami niewychodzi brak doswiadczenia itp. oraz pomocy z innych stron u mnie w miescie niestety niema modelarni ani nikogo co lata modelami :? ale ja tam zawsze powtarzam ten kto nic nie robi bledow nie popelnia :) dzieki za rade

Link to comment
Share on other sites

Zrób rysunek jak to widzisz - pokrytykujemy, podpowiem i coś z tego będzie :wink:

To jest dość kluczowy element samolotu zwłaszcza 10 kg

 

Zastanów sie czy bedziesz mógł transportowac skrzydła 2,2m jesli tak, to rezygnuj z łączonych skrzydeł - tak jest łatwiej.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.