Skocz do zawartości

Meteor :) proba odplenia


FanRC

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem tu nowym użytkownikiem. Chciałem sie przywitać oraz zadać pare pytań. Otóż stałem sie posiadaczem rosyjskiego silniczka METEOR 2,5ccm nowa sztuka. I mam pare pytan związanych z silnikiem:

1. Jakie napięcie powinno być na świecy żarowej ( dałem ok 6V i jakoś cieniutko grzeje)

2.Jakie paliwo zastosować to silnika(skład, nazwa)

3.Czy taki silnik moge zastosować do modelu łodzi(do tego był przeznaczony ale wole sie spytać fachowców :D )

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

Podekscytowany Adam.

Opublikowano

Bardzo przepraszam za pomyłke to widać ze jestem tu nowy :P A co do świecy to ruska na 100% a ona musi zrobić się czerwona czy tylko gorąca??

Opublikowano

ja mam rade dla kolegi :) proponuje ci dac sobie spokoj z tym silnikem Kiedys probowalem odpalic podobny silnik tez produkcji rosyjskej to nie jest latwe zadanie to nie pali od jednego zakrecenia :) to jest poprostu zlom pochodzi pare minut i zrobia sie takie luzy ze stracie kompresje:) A wszystko dlatego ze wykonany jest z kiepskich materialow lapiej dac sobie z tym spokoj od razu szkoda czasu taka moja rada ale moze kolega bedzie wolal sie w to pobawic

Pozdrawiam sebek

Opublikowano

Obiecuje ze jest to moja ostatnia pomyłka :oops: A co do silnika to jednak spróbuje 8) może sie uda jak nie to trudno nabęde inny silnik ale sie nie poddam :lol: A jakie paliwo zastosować??

Opublikowano

Z tego co pamiętam meteor nie chce za nic w świecie palić bez instalacji ciśnieniowej. Jako że nie ma tłumika to trzeba ciśnie pobrać ze skrzyni korbowej.

Należy rozwiercić karter w oznaczonym miejscu pod gaźnikiem, nagwintować gwintem m3 i wkręcić tam taki króciec jak do instalacji ciśnieniowej jest w tłumiku w normalnych silnikach. Oczywiście przed rozwiercaniem tego karteru trzeba wyjąc wał korbowy co wiąże się z rozebraniem tego silnika na części pierwsze. Jeśli to już zrobisz uważaj przy składaniu aby za mocno nie poodciągać śrub, silnik jest wykonany z tak dobrych materiałów że pozrywasz gwinty ja za mocno dokręcisz.

Paliwo na rycynie z duża ilością nitro wtedy może się uruchomi - MOŻE.

Opublikowano

Silnik już dawno rozebrałem. Jest w idealnym stanie. Może dam foto i ktoś mi zaznaczy gdzie mam zrobić ten otwór i jak wygląda tek króciec??

Opublikowano

Ten krociec , ma Gwint M3 i w srodku maly otworek - mozna tez go wkrecic zamiast sruby mocujacej tylna pokrywe ....to byla o ile pamietam gorna lewa sruba tylnej pokrywy....

(-jezeli otwor z Gwintem przechodzi do Karteru- bo tak niektore METEORY mialy) wiec nie potrzeba wybijac walu i gwintowac nadlanego cypla pod spodem (pod Gaznikiem).... krociec podlaczamy wezykiem ze zbiornikiem dokladnie jak podaja koledzy wyzej....

J.C.

Opublikowano

O tym patencie z tylną pokrywą nie słyszałem ale dzisiaj w piwnicy znalazłem jeszcze jeden karter od Meteora i jeżeli jest taka potrzeba mogę zrobić zdjęcie i pokazać gdzie trzeba zrobić ten otwór pod gaźnikiem, a podłączenia tego do zbiornika chyba nie trzeba rysować ?

Opublikowano

Ja o tym Patencie czytalem chyba w MODELARZ-u ,z tym ze tez wydaje mi sie to troche dziwne bo bez zaworka zwrotnego cisnienie powietrza w rurce doprowadzonej z Karteru do zbiornika bedzie "pulsowac" -lepsza(pewniejsza) jest metoda "pod Gaznikiem" ....ale mozna sprobowac to z tylna pokrywa ....

J.C :?

 

Czesc ,pisalem ze krociec ten (z gwintem M-3 i z malenkim otworkiem -0,3 mm ) moze byc wkrecony zamiast sruby mocujacej tylna pokrywe Karteru -lewa gorna sruba...ale najlepiej byloby pod Gaznikiem ,tam gdze jest specjalny do tego przygotowany nadlew -wywiercic otwor i nagwintowac go M-3

Pracujacy silnik wtlacza przez ten krociec (polaczony wezykiem ze szczelnie zamknietym zbiornikiem) powietrze do zbiornika i w ten sposob wymusza przeplyw paliwa do gaznika -Meteory to takie Stwory ktore nie pracowaly z originalna Dysza Gaznika (Venturi) - ta Dysza miala za duza srednice co powodowalo zbyt niskie podcisnienie w Gazniku ktore nie bylo w stanie wyssac paliwo z rozpylacza...Mozna tez dorobic nowa Dysze Gaznika ale to jest Gaznik przypowierzchniowy co powoduje pewne komplikacje (mniejsza Dysza musiala by miec podtoczenie i malenkie otworki na obwodzie jak w MVVS ,Rossi itp)

Pozdrawiam Janek

Opublikowano
O tym patencie z tylną pokrywą nie słyszałem ale dzisiaj w piwnicy znalazłem jeszcze jeden karter od Meteora i jeżeli jest taka potrzeba mogę zrobić zdjęcie i pokazać gdzie trzeba zrobić ten otwór pod gaźnikiem, a podłączenia tego do zbiornika chyba nie trzeba rysować ?

 

Miło by było gdybyś zrobił. Czyli te silniki nie chodziły??(bez tej instalacji oczywiście) Narazie zrobiłem podstawke z deski zbiornik paliwa i instalacje do świecy. Teraz czekam na odp co z tą instalacją :wink:

Opublikowano
Czyli te silniki nie chodziły??(bez tej instalacji oczywiście) Narazie zrobiłem podstawke z deski zbiornik paliwa i instalacje do świecy. Teraz czekam na odp co z tą instalacją :wink:

 

O ile dobrze pamiętam mój meteor chodził bez problemu bez ciśnieniowej instalacji paliwowej...

Trzeba było tylko wymienić rozpylacz, pamiętam że od Rytma był idealny!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.