FanRC Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 Jestem tu nowym użytkownikiem. Chciałem sie przywitać oraz zadać pare pytań. Otóż stałem sie posiadaczem rosyjskiego silniczka METEOR 2,5ccm nowa sztuka. I mam pare pytan związanych z silnikiem: 1. Jakie napięcie powinno być na świecy żarowej ( dałem ok 6V i jakoś cieniutko grzeje) 2.Jakie paliwo zastosować to silnika(skład, nazwa) 3.Czy taki silnik moge zastosować do modelu łodzi(do tego był przeznaczony ale wole sie spytać fachowców ) Z góry dziękuje za odpowiedzi. Podekscytowany Adam.
Stefanek0910 Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 6V :shock: Max to 2V... Chyba że to ruska
modelarzkobi Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 Na świece idzie napięcie max 1,5 V o natężeniu między 2 a 2,5 A.
FanRC Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Opublikowano 15 Lutego 2007 Bardzo przepraszam za pomyłke to widać ze jestem tu nowy A co do świecy to ruska na 100% a ona musi zrobić się czerwona czy tylko gorąca??
solainer Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Ujarzmić meteora to nie jest prosta sprawa, ale mimo wszystko życzę powodzenia
balcerseb88 Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 ja mam rade dla kolegi proponuje ci dac sobie spokoj z tym silnikem Kiedys probowalem odpalic podobny silnik tez produkcji rosyjskej to nie jest latwe zadanie to nie pali od jednego zakrecenia to jest poprostu zlom pochodzi pare minut i zrobia sie takie luzy ze stracie kompresje:) A wszystko dlatego ze wykonany jest z kiepskich materialow lapiej dac sobie z tym spokoj od razu szkoda czasu taka moja rada ale moze kolega bedzie wolal sie w to pobawic Pozdrawiam sebek
FanRC Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Opublikowano 16 Lutego 2007 Obiecuje ze jest to moja ostatnia pomyłka :oops: A co do silnika to jednak spróbuje 8) może sie uda jak nie to trudno nabęde inny silnik ale sie nie poddam A jakie paliwo zastosować??
solainer Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Z tego co pamiętam meteor nie chce za nic w świecie palić bez instalacji ciśnieniowej. Jako że nie ma tłumika to trzeba ciśnie pobrać ze skrzyni korbowej. Należy rozwiercić karter w oznaczonym miejscu pod gaźnikiem, nagwintować gwintem m3 i wkręcić tam taki króciec jak do instalacji ciśnieniowej jest w tłumiku w normalnych silnikach. Oczywiście przed rozwiercaniem tego karteru trzeba wyjąc wał korbowy co wiąże się z rozebraniem tego silnika na części pierwsze. Jeśli to już zrobisz uważaj przy składaniu aby za mocno nie poodciągać śrub, silnik jest wykonany z tak dobrych materiałów że pozrywasz gwinty ja za mocno dokręcisz. Paliwo na rycynie z duża ilością nitro wtedy może się uruchomi - MOŻE.
FanRC Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Opublikowano 16 Lutego 2007 Silnik już dawno rozebrałem. Jest w idealnym stanie. Może dam foto i ktoś mi zaznaczy gdzie mam zrobić ten otwór i jak wygląda tek króciec??
FanRC Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Opublikowano 16 Lutego 2007 no tak tylko jak sie wstawia fotki jezu ale jestem amatorem :roll: :shock: [/img][/url]
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Polecam z zapoznaniem się z samouczkiem modelmaniaka... http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=409
Janeczek Opublikowano 17 Lutego 2007 Opublikowano 17 Lutego 2007 Ten krociec , ma Gwint M3 i w srodku maly otworek - mozna tez go wkrecic zamiast sruby mocujacej tylna pokrywe ....to byla o ile pamietam gorna lewa sruba tylnej pokrywy.... (-jezeli otwor z Gwintem przechodzi do Karteru- bo tak niektore METEORY mialy) wiec nie potrzeba wybijac walu i gwintowac nadlanego cypla pod spodem (pod Gaznikiem).... krociec podlaczamy wezykiem ze zbiornikiem dokladnie jak podaja koledzy wyzej.... J.C.
solainer Opublikowano 17 Lutego 2007 Opublikowano 17 Lutego 2007 O tym patencie z tylną pokrywą nie słyszałem ale dzisiaj w piwnicy znalazłem jeszcze jeden karter od Meteora i jeżeli jest taka potrzeba mogę zrobić zdjęcie i pokazać gdzie trzeba zrobić ten otwór pod gaźnikiem, a podłączenia tego do zbiornika chyba nie trzeba rysować ?
Janeczek Opublikowano 18 Lutego 2007 Opublikowano 18 Lutego 2007 Ja o tym Patencie czytalem chyba w MODELARZ-u ,z tym ze tez wydaje mi sie to troche dziwne bo bez zaworka zwrotnego cisnienie powietrza w rurce doprowadzonej z Karteru do zbiornika bedzie "pulsowac" -lepsza(pewniejsza) jest metoda "pod Gaznikiem" ....ale mozna sprobowac to z tylna pokrywa .... J.C :? Czesc ,pisalem ze krociec ten (z gwintem M-3 i z malenkim otworkiem -0,3 mm ) moze byc wkrecony zamiast sruby mocujacej tylna pokrywe Karteru -lewa gorna sruba...ale najlepiej byloby pod Gaznikiem ,tam gdze jest specjalny do tego przygotowany nadlew -wywiercic otwor i nagwintowac go M-3 Pracujacy silnik wtlacza przez ten krociec (polaczony wezykiem ze szczelnie zamknietym zbiornikiem) powietrze do zbiornika i w ten sposob wymusza przeplyw paliwa do gaznika -Meteory to takie Stwory ktore nie pracowaly z originalna Dysza Gaznika (Venturi) - ta Dysza miala za duza srednice co powodowalo zbyt niskie podcisnienie w Gazniku ktore nie bylo w stanie wyssac paliwo z rozpylacza...Mozna tez dorobic nowa Dysze Gaznika ale to jest Gaznik przypowierzchniowy co powoduje pewne komplikacje (mniejsza Dysza musiala by miec podtoczenie i malenkie otworki na obwodzie jak w MVVS ,Rossi itp) Pozdrawiam Janek
FanRC Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Opublikowano 20 Lutego 2007 O tym patencie z tylną pokrywą nie słyszałem ale dzisiaj w piwnicy znalazłem jeszcze jeden karter od Meteora i jeżeli jest taka potrzeba mogę zrobić zdjęcie i pokazać gdzie trzeba zrobić ten otwór pod gaźnikiem, a podłączenia tego do zbiornika chyba nie trzeba rysować ? Miło by było gdybyś zrobił. Czyli te silniki nie chodziły??(bez tej instalacji oczywiście) Narazie zrobiłem podstawke z deski zbiornik paliwa i instalacje do świecy. Teraz czekam na odp co z tą instalacją :wink:
modelmaniak Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Czyli te silniki nie chodziły??(bez tej instalacji oczywiście) Narazie zrobiłem podstawke z deski zbiornik paliwa i instalacje do świecy. Teraz czekam na odp co z tą instalacją :wink: O ile dobrze pamiętam mój meteor chodził bez problemu bez ciśnieniowej instalacji paliwowej... Trzeba było tylko wymienić rozpylacz, pamiętam że od Rytma był idealny!
FanRC Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Opublikowano 20 Lutego 2007 Ma ktoś może taki rozpylacz?? Chciał bym najpierw spróbować metody bezkolizyjne. Może sie uda :?: :idea:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.