Jump to content

Meteor :) proba odplenia


FanRC

Recommended Posts

Jestem tu nowym użytkownikiem. Chciałem sie przywitać oraz zadać pare pytań. Otóż stałem sie posiadaczem rosyjskiego silniczka METEOR 2,5ccm nowa sztuka. I mam pare pytan związanych z silnikiem:

1. Jakie napięcie powinno być na świecy żarowej ( dałem ok 6V i jakoś cieniutko grzeje)

2.Jakie paliwo zastosować to silnika(skład, nazwa)

3.Czy taki silnik moge zastosować do modelu łodzi(do tego był przeznaczony ale wole sie spytać fachowców :D )

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

Podekscytowany Adam.

Link to comment
Share on other sites

ja mam rade dla kolegi :) proponuje ci dac sobie spokoj z tym silnikem Kiedys probowalem odpalic podobny silnik tez produkcji rosyjskej to nie jest latwe zadanie to nie pali od jednego zakrecenia :) to jest poprostu zlom pochodzi pare minut i zrobia sie takie luzy ze stracie kompresje:) A wszystko dlatego ze wykonany jest z kiepskich materialow lapiej dac sobie z tym spokoj od razu szkoda czasu taka moja rada ale moze kolega bedzie wolal sie w to pobawic

Pozdrawiam sebek

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam meteor nie chce za nic w świecie palić bez instalacji ciśnieniowej. Jako że nie ma tłumika to trzeba ciśnie pobrać ze skrzyni korbowej.

Należy rozwiercić karter w oznaczonym miejscu pod gaźnikiem, nagwintować gwintem m3 i wkręcić tam taki króciec jak do instalacji ciśnieniowej jest w tłumiku w normalnych silnikach. Oczywiście przed rozwiercaniem tego karteru trzeba wyjąc wał korbowy co wiąże się z rozebraniem tego silnika na części pierwsze. Jeśli to już zrobisz uważaj przy składaniu aby za mocno nie poodciągać śrub, silnik jest wykonany z tak dobrych materiałów że pozrywasz gwinty ja za mocno dokręcisz.

Paliwo na rycynie z duża ilością nitro wtedy może się uruchomi - MOŻE.

Link to comment
Share on other sites

Ten krociec , ma Gwint M3 i w srodku maly otworek - mozna tez go wkrecic zamiast sruby mocujacej tylna pokrywe ....to byla o ile pamietam gorna lewa sruba tylnej pokrywy....

(-jezeli otwor z Gwintem przechodzi do Karteru- bo tak niektore METEORY mialy) wiec nie potrzeba wybijac walu i gwintowac nadlanego cypla pod spodem (pod Gaznikiem).... krociec podlaczamy wezykiem ze zbiornikiem dokladnie jak podaja koledzy wyzej....

J.C.

Link to comment
Share on other sites

O tym patencie z tylną pokrywą nie słyszałem ale dzisiaj w piwnicy znalazłem jeszcze jeden karter od Meteora i jeżeli jest taka potrzeba mogę zrobić zdjęcie i pokazać gdzie trzeba zrobić ten otwór pod gaźnikiem, a podłączenia tego do zbiornika chyba nie trzeba rysować ?

Link to comment
Share on other sites

Ja o tym Patencie czytalem chyba w MODELARZ-u ,z tym ze tez wydaje mi sie to troche dziwne bo bez zaworka zwrotnego cisnienie powietrza w rurce doprowadzonej z Karteru do zbiornika bedzie "pulsowac" -lepsza(pewniejsza) jest metoda "pod Gaznikiem" ....ale mozna sprobowac to z tylna pokrywa ....

J.C :?

 

Czesc ,pisalem ze krociec ten (z gwintem M-3 i z malenkim otworkiem -0,3 mm ) moze byc wkrecony zamiast sruby mocujacej tylna pokrywe Karteru -lewa gorna sruba...ale najlepiej byloby pod Gaznikiem ,tam gdze jest specjalny do tego przygotowany nadlew -wywiercic otwor i nagwintowac go M-3

Pracujacy silnik wtlacza przez ten krociec (polaczony wezykiem ze szczelnie zamknietym zbiornikiem) powietrze do zbiornika i w ten sposob wymusza przeplyw paliwa do gaznika -Meteory to takie Stwory ktore nie pracowaly z originalna Dysza Gaznika (Venturi) - ta Dysza miala za duza srednice co powodowalo zbyt niskie podcisnienie w Gazniku ktore nie bylo w stanie wyssac paliwo z rozpylacza...Mozna tez dorobic nowa Dysze Gaznika ale to jest Gaznik przypowierzchniowy co powoduje pewne komplikacje (mniejsza Dysza musiala by miec podtoczenie i malenkie otworki na obwodzie jak w MVVS ,Rossi itp)

Pozdrawiam Janek

Link to comment
Share on other sites

O tym patencie z tylną pokrywą nie słyszałem ale dzisiaj w piwnicy znalazłem jeszcze jeden karter od Meteora i jeżeli jest taka potrzeba mogę zrobić zdjęcie i pokazać gdzie trzeba zrobić ten otwór pod gaźnikiem, a podłączenia tego do zbiornika chyba nie trzeba rysować ?

 

Miło by było gdybyś zrobił. Czyli te silniki nie chodziły??(bez tej instalacji oczywiście) Narazie zrobiłem podstawke z deski zbiornik paliwa i instalacje do świecy. Teraz czekam na odp co z tą instalacją :wink:

Link to comment
Share on other sites

Czyli te silniki nie chodziły??(bez tej instalacji oczywiście) Narazie zrobiłem podstawke z deski zbiornik paliwa i instalacje do świecy. Teraz czekam na odp co z tą instalacją :wink:

 

O ile dobrze pamiętam mój meteor chodził bez problemu bez ciśnieniowej instalacji paliwowej...

Trzeba było tylko wymienić rozpylacz, pamiętam że od Rytma był idealny!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.